Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.0 zgasła podczas wyprzedzania ....i nie odpala...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 22:37

Miał juz ktos taki problem ze wałek bez paska przeskoczył..( nie byłł zablokowany)

tak, miałem tak. 3 lata temu przeskoczył mi wałek wydechowy podczas wymiany rozrządu. Jedyne co się stało i trochę przez to stracha miałem to że popychać opróżnił się z oleju i po złożeniu wszystkiego napierdzielał jak by tłukł zawór o tłok, ale po rozgrzaniu silnika i napompowaniu popychacza olejem, wszystko ucichło :)

Przesuń wałek tak by się pokrył ze znakami, zablokuj np. wiertłem by znów się nie przesunął i zacznij ustawiać rozrząd jak w poradzie którą masz kilka postów wcześniej.

#42 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 27 listopada 2013 - 01:55

Dziekuje Ziutek 50 za pocieszenie bo tez mi to stracha dobrego napedziło.... ze bede musiał głowice robic...
W ustawieniu rozrzadu sobie poradze aaa znam juz przyczyne dlaczego autko zgasło... kostka z cewki wyskoczyła... i to taka pierdoła
Ale gdyby sie to nie stało nie wiedział bym ze rozrzad mam przestwaiony........o 3 zeby na 1 kole

#43 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 30 listopada 2013 - 21:31

Witam wszystkich .... W dniu dzisiejszym podczas powrotu z pracy moja OMEGA 3.0 w ASB podczas wyprzedzania "L-ki" wkreciła sie na obroty zrobiła swoje i zaraz po redukcji wyzioneła ducha... zgasła i stoczyłem sie na pobocze...... myslałem ze jakis bład i zaczynam piłowac.. ( tu pewnie mój bład ) na goraco mysle pasek sie zerwał ale odkrecam obudowe rozrzadu odchylam tylko aby sprawdzic i widze ze pasek jest nawet dobrze napiety ani nie zsuniety........

Jutro zaczynam wszystko odkrecac aby zobaczyc cały rozrzad i pokrecic wałem czy przypadkiem nie przeskoczył....

Ma ktos jeszcze jakis pomysł gdzie szukac i jak...

Wszystkie pomysły biore pod uwage.....


Poskładałem rozrzad zgodnie z porada na forum........( kreciłem wałem z 50 razy i wszystkie znaki były na swoich miejscach ) wczasniej miałem znaki na 3 kołach ok a na czwartym o 2 zabki przesuniety..... pewnie na wale skoczyło... ale byl fart..... poskładałem reszte tak jak do tej pory bo rozbierałem moja juz z 4 razy i wczensiej było ok..... teraz auto chodzi jak traktor ... zadnych niepokojacych stuków nie ma ale... wypadaja zapłony smierdzi niezpalona mieszanka i brak mocy.,.....nawet po jezdzie 50m szkoda mi było silnika i go zgasiłem

#44 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2013 - 22:06

w wał ustawiłeś w pozycji GMP przed ustawieniem wałków ?? wał robi dwa obroty na jeden obrót wałków rozrządu.

Druga opcja to taka że zamieniłeś przewody WN w cewce i podłączyłeś nie po kolejności cylindrów.

#45 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2013 - 09:34

Tylko po co wyciągać kable zapłonowe do ustawiania rozrządu.

#46 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 01 grudnia 2013 - 10:21

w wał ustawiłeś w pozycji GMP przed ustawieniem wałków ?? wał robi dwa obroty na jeden obrót wałków rozrządu.

Druga opcja to taka że zamieniłeś przewody WN w cewce i podłączyłeś nie po kolejności cylindrów.


Mozliwe ze kable zle podłoczone .....
Nie musze nic wiecej sprawdzac ustawiając wał w GMP......czyli ustawiam wał zgodnie z znakiem na obudowie pompy oleju.. stosujac sie do porady znalezionej na forum.... okazało sie ze mam starszy typ rozrzadu gdzie dolna rolka jest bardzo blisko wału jednakze poustawiałem wszystko na znaki i auto zagadało momentalnie jednakze to nie mozna nazwac praca silnika.....przyznam sie ze rozrzad robie dopiero 2 raz i moze tutaj jest tak ze jak wał wchodzi na znak na pompie ( ale jeszcze nie wszedł ) to znaki na kołach juz powinny byc....??? acha jeszcze jedno jak wpływa rozjazd pomiedzy głowicamia tj... lewa np na znakach a prawa ok 0.4 mm za wczesnie??? czy moze tylko rozjazd o ząb bedzie kłopotliwy

( przepraszam wszystkich czytajacych za brak składni i błedy zdaniowe)

#47 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2013 - 10:58

Tylko po co wyciągać kable zapłonowe do ustawiania rozrządu.

ja wyciągam świece co by nie barować się podczas kręcenia wałem.

Ustawienie wału w pozycji GMP (górne martwe położenie) to ustawienie tłoka pierwszego cylindra w najwyższym położeniu, można sprawdzić przy pomocy wkrętaka wkładając go przez otwór dla świecy i obracać wałem do tego momentu aż wkrętak zacznie się ponownie chować w cylindrze.

Ale pierw sprawdź podłączenie tych przewodów WN.

#48 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2013 - 11:24

sprawdź kolego sobie jak wygląda kolejność na cewce przewodów WN bo tu jest haczyk
1-3-5
2-6-4

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#49 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 grudnia 2013 - 11:44

Nie musze nic wiecej sprawdzac ustawiając wał w GMP......czyli ustawiam wał zgodnie z znakiem na obudowie pompy oleju.. stosujac sie do porady znalezionej na forum.... okazało sie ze mam starszy typ rozrzadu gdzie dolna rolka jest bardzo blisko wału jednakze poustawiałem wszystko na znaki i auto zagadało momentalnie jednakze to nie mozna nazwac praca silnika.....przyznam sie ze rozrzad robie dopiero 2 raz i moze tutaj jest tak ze jak wał wchodzi na znak na pompie ( ale jeszcze nie wszedł ) to znaki na kołach juz powinny byc....? acha jeszcze jedno jak wpływa rozjazd pomiedzy głowicamia tj... lewa np na znakach a prawa ok 0.4 mm za wczesnie? czy moze tylko rozjazd o ząb bedzie kłopotliwy

( przepraszam wszystkich czytajacych za brak składni i błedy zdaniowe)


Tak, jak rozrząd ci się rozjedzie nie raz o pół zęba to to wystarczy... Ja swojemu też baaardzo dużo "życzliwych zdań" nasłałem zanim go ustawiłem.. wszystko musi się niemal że idealnie zgadzać bo w przeciwnym razie silnik dzikie odgłosy wydaje... Taki jest urok Vałek:masakra:

Dodany obrazek


#50 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 01 grudnia 2013 - 13:23

Na 95 % przewody bedą ok ewentualnie podmieniłem cylindry 4 z 6 ale to sprawdze na wstepie.....
pozniej tak jak kolega Ziutek50 napisał sprawdze GMP aby było w 100% i zaczne rolkami jezeli rozrzad sie nie rozjechał w zaden sposób korygowac aby lewa głowice zgadzała sie z prawą......

Ma ktos wiedze jak operowac rolkami oraz napinaczem aby wszystko sie zgadzało.....

#51 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2013 - 13:24

Taki jest urok Vałek:masakra:

Jak już to nie Vałek, a tych co to robią :tak:

#52 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2013 - 13:37

Na 95 % przewody bedą ok ewentualnie podmieniłem cylindry 4 z 6 ale to sprawdze na wstepie.....
pozniej tak jak kolega Ziutek50 napisał sprawdze GMP aby było w 100% i zaczne rolkami jezeli rozrzad sie nie rozjechał w zaden sposób korygowac aby lewa głowice zgadzała sie z prawą......

Ma ktos wiedze jak operowac rolkami oraz napinaczem aby wszystko sie zgadzało.....


mam nadzieję że przestudiowałeś dokładnie tą poradę co Smokebite podesłał --> http://forum.omegakl...ead.php?t=16312

W poradzie masz opisane jak operować rolkami.

#53 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2013 - 15:57

Jak już to nie Vałek, a tych co to robią :tak:


:) właśnie.

#54 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 11 grudnia 2013 - 21:26

Odgrzeje troche kotleta.......
Poskładałem auto i zaczeło odpalac....... jednakze pojawił sie problem z pompa paliwa która wieszała sie ( po stuknieciu w nia pracowała prawidłowo).... wymianiłem na zamiennik niestety topran jednakze pompa gubi cisnienie.....i zmuszony jestem oddac ja na gwarancje ..jednakze to nie jest problemem...

Rozrzad był przestawiony na pierwszym wałku o 2 zabki dlatego zabrałem sie za ustawianie długo to trwało ale udało mi sie sam nie wiem czy na 100 procent dobrze ale auto zapaliło i po dogrzaniu auto na wolnych zaczeło normalnie chodzic i wszystko by było ok gdyby nie......SKRZYNIA
Miałem jakis czas temu około 2 miesiecy problem z skrzynia mianowicie rano zapaliłem auto po 10 sek daje D i na MID komunikat automatic getribe
oraz swiecace sie TC po około 2 h zoorientowałem sie ze problem jest z WTYCZKA do pompy ABS... zaraz po zakupie miałem z tym problem okazało sie ze złacze wielopinowe w pompie jest zapsute tzn jedna z nuzek jest skorodowana... wszystko przemyłem kontakt sprayem oraz dorobiłem nózke z strony zenskiej... błędu nie pokazywało a skrzynia przez kolejne 1000km smigała az miło.....jednak gdy odpalałem auto z rozrzadem na wierzchu czyli bez osprzetu to po czasie wyskoczył mi bład skrzyni.... obecnie autko jak właczam skrzynie strasznie zamula na wolnych... np z 800 obr schodzi na 400 i zaczyna gasnac..... nie chce jechac i jest ogólnie masakra.... gdzie szukac....podpowiedzcie cos......

#55 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2013 - 21:52

to może odłącz klemę i się zresetuje, przeczyść kostki przy skrzyni, a
może to http://forum.omegakl...4&postcount=105

#56 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2013 - 23:59

Sprawdz bezpiecznik numer 9 od skrzyni, dodatkowo jeżeli całego osprzętu nie podepniesz to może być tryb awaryjny skrzyni czyli to coś co na midzie masz. Przykładem może być wtyczka która idzie do przepustnicy. To jest głównie informacja dla automatu o kącie otwarcia przepustnicy i decyduje o tym przy jak mocno wcisnietym pedale gazu ma zmieniac biegi, a kiedy zredukowac itd.

I praktycznie jestem pewien, że nie podłączyłeś kostki od czujnika kąta przeputnicy. Bo pokrywę kolektora ssącego przy 3.0 trzeba zdjąć do rozrządu. Przy 2.5 nie, bo jest krótki. Jak zdejmowałeś kolektor to i kabel do czujnika rozpinałeś.

Potworze się po raz kolejny: wyczyścić wszystkie wtyki, wtyczulki, wtyczuleńki oraz środkową kość za akumulatorem.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#57 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 12 grudnia 2013 - 05:35

I praktycznie jestem pewien, że nie podłączyłeś kostki od czujnika kąta przeputnicy. Bo pokrywę kolektora ssącego przy 3.0 trzeba zdjąć do rozrządu. Przy 2.5 nie, bo jest krótki. Jak zdejmowałeś kolektor to i kabel do czujnika rozpinałeś.

Ja w 3.0 mam krótki kol bo to jest 97 rok....ale niewazne... problem jest pewnie gdzies z masą lub pompa ABS DX

#58 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 grudnia 2013 - 07:51

I praktycznie jestem pewien, że nie podłączyłeś kostki od czujnika kąta przeputnicy. Bo pokrywę kolektora ssącego przy 3.0 trzeba zdjąć do rozrządu. Przy 2.5 nie, bo jest krótki. Jak zdejmowałeś kolektor to i kabel do czujnika rozpinałeś.

Ja w 3.0 mam krótki kol bo to jest 97 rok....ale niewazne... problem jest pewnie gdzies z masą lub pompa ABS DX


Jak masz krótki kolektor w 3.0 z 97roku i jest to silnik fabrycznie z tego auta to raczej DX'a nie będziesz miał, tylko XD. Dopiero od RM98 czyli końcówka 97 już z długim dolotem była montowana pompa DX.

#59 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 grudnia 2013 - 10:05

Jak masz krótki kolektor w 3.0 z 97roku i jest to silnik fabrycznie z tego auta to raczej DX'a nie będziesz miał, tylko XD. Dopiero od RM98 czyli końcówka 97 już z długim dolotem była montowana pompa DX.

zgadza się :piwo: Długi kolektor jak i DX był od RM98

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#60 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 12 grudnia 2013 - 10:23

W takim razie XD mozna jakos dostać??? w dobrej cenie??