Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z zestawem naprawczym hamulca recznego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   droite

droite
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-09-2013

Napisany 14 listopada 2013 - 19:43

Witam, panowie, znów potrzebuje Waszej pomocy, sprawa ważna - hamulce tył, tarło coś przez 3 dni, musiałem jeździć (jedyny samochód) i nagle przestało, purywało się sporo, dostałem spowrotem siatke spreżynek i klocek wytarty bokiem, mechanik poprosił o zestaw naprawczy hamulca recznego, posiadam tarczobęben. I tu jest problem zestaw który mu dostarczyłem wygląda tak

Dodany obrazek
te bolce maja nacięcie na płaski śrubokręt, stwierdził że nie da rady tego założyć, a w zeszłym tygodniu naprawiał hamulec reczny przy innej omedze na oryginalnych bolcach i tam było na krzyżak, z trudem je włożył ale sie udało, wiecie gdzie moge dostać oryginalne? albo znacie sposób na montaż takich jak na zdjeciu? od tyłu podobno niemożliwe. W intercarsie nie ma.

#2 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2013 - 21:12

od tyłu możliwe jak pół oś wyciągniesz z tego co pamiętam,bo kiedyś to przerabiałem.inaczej tej osłony metalowej nie ściągniesz.Poza tym co to za różnica czy krzyżak lub płaski

#3 OFFLINE   droite

droite
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-09-2013

Napisany 15 listopada 2013 - 10:51

mechanik twierdził że na krzyżaku pomeczył się pół godziny i jakoś natrafił nimi na miejsce, a tym płaskim nie ma opcji, to nacięcie nawet 1mm nie ma i żadnym srubokrętem się tego nie napchnie. Ale dzięki w takim razie bedzie trzeba półosie wyciągać.

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2013 - 10:59

trafił bo pewnie tarcze kotwiczne w tamtej omedze były tak zgnite że się przebił :lol:

#5 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 listopada 2013 - 20:41

z trudem je włożył ale sie udało, wiecie gdzie moge dostać oryginalne?

Z tego co ja pamiętam ze dwa lata temu nie mogłem tego dostać tzn całe komplety - przetyczka, sprężynka, tarczka do sprężynki, w sklepie gość co też ma omegę powiedział mi że (chyba) od matiza pasują (ale nie pamiętam na pewno), wiem że wtedy kupiłem, sam założyłem i jeżdżę do dziś. Nie pamiętam cobym miał jakieś problemy ze śrubokrętem. Może mechanik nie to zioło pali:jump:

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 listopada 2013 - 20:45

Omega B'94 a B FL'00 różni się właśnie tym

tarczka



#7 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2013 - 21:56

zmien mechanika. albo wez się za to sam. jak masz zwinne rączki to palcem wciśniesz i przekręcisz bolec. osobiście doszedłem do takiej wprawy że w omce zdjęcie koła wymiana szczęk i poskładanie wszystkiego z powrotem zajmuje mi ok. 10 minut na koło :lol:

#8 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2013 - 23:51

Omega B'94 a B FL'00 różni się właśnie tym


A to sorry, myślałem że tarczobębny i ręczny od zawsze były takie same.

#9 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 17 listopada 2013 - 09:22

Zawsze sobie powtarzam nie ma rzeczy nie mozliwych:ptroche inwencji tworczej i wszystko da sie zrobic kolego,np mozna sobie poglebic otwor na srubokret szlifierka katowa a nawet przerobic na krzyzaka,tez przerabialem ten temat i darowalem sobie te zapinki bo sa tandetne po dwoch dniach jedna sie rozpiela i robota byla od nowa,wiec zamiast tych zatyczek zastosowalem sruby fi 4mm z nakretkami i to rozwiazalo moj problem,a co do naprawy tarcz kotwicznych w necie sa dostepne reperaturki do tego.pozdrawiam:)

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 10:46

są dwa rodzaje zestawów do omegi

http://allegro.pl/sp...3643033148.html
http://allegro.pl/sp...3643033741.html

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2013 - 19:58

zamiast tych zatyczek zastosowalem sruby fi 4mm z nakretkami i to rozwiazalo moj problem


Rzeźba w gó...wnie, ale też tak zrobiłem i działa już 4 lata :D.

#12 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 19 listopada 2013 - 20:08

Jakos trzeba sobie radzic :D

#13 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 20 listopada 2013 - 15:36

a co do naprawy tarcz kotwicznych w necie sa dostepne reperaturki do tego.pozdrawiam

a masz może linka do tego?

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2013 - 16:15

Sa na allego teraz, za 130zl

#15 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 20 listopada 2013 - 16:34

http://allegro.pl/ta...3725532798.html
pewnie chodzi o te reperaturki kolegi mateusz19921 tylko że ja nie mogę odkręcić tych śrub co trzymają tarczę kotwiczną :masakra:
bo też tak miałem zrobić jakby dało się te imbusy zas.....e odkręcić

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2013 - 17:23

http://allegro.pl/ta...3725532798.html
pewnie chodzi o te reperaturki kolegi mateusz19921 tylko że ja nie mogę odkręcić tych śrub co trzymają tarczę kotwiczną :masakra:
bo też tak miałem zrobić jakby dało się te imbusy zas.....e odkręcić



Odkręcenie tych śrub graniczy niestety z cudem, śruba bardzo mocno trzyma i sie obrabia.

#17 OFFLINE   droite

droite
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-09-2013

Napisany 21 listopada 2013 - 19:03

są dwa rodzaje zestawów do omegi

http://allegro.pl/sp...3643033148.html
http://allegro.pl/sp...3643033741.html


miałem jedne i drugie, mechanik nawet się nie podjąl, fakt troche leniwy ale płace za takie usługi grosze:) podjade do szpota zobacze jakie oni maja zestawy. Dzieki

#18 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 21 listopada 2013 - 20:16

nie mogę odkręcić tych śrub co trzymają tarczę kotwiczną :masakra:
bo też tak miałem zrobić jakby dało się te imbusy zas.....e odkręcić

To nie sa imbusy,tylko bit dwunastokatny jesli sie nie myle:p

#19 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 24 listopada 2013 - 19:28

To nie sa imbusy,tylko bit dwunastokatny jesli sie nie myle

nie ważne jak to się nazywa tylko żeby to odkręcić bez demontażu piasty , bo to są koszty niestety dodatkowe

#20 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 listopada 2013 - 14:14

Dobry klucz i niema bata ,muszą puścić
Robiłem to w swojej w zeszłym tygodniu ,ciężko żeby puściły ale poszły ,tylko tak jak mówie dobry klucz i dobrze go włożyć.Też brałem zestaw od Mateusz 19921. Aha piasty nieruszałem.