Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wycieraczki, schemat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 10 listopada 2013 - 22:22

Witam,
jako że po swapie mam mały problem z wycieraczkami to też mam takie pytanie czy ma ktoś schemat co powinno być podłączone pod żółty przekaźnik wycieraczek ?
Dawca miał przekaźnik pod kierownicą, moja omega miała to w puszcze w komorze silnika, teraz po swapie nie mam tego przekaźnika i wycieraczki działają tylko na 2 i 3 biegu, muszę ze starej instalacji wyciąć kable z tego przekaźnika ale chciał bym informacje co było podpięte pod poszczególne wyprowadzenia.

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2013 - 22:33

Witam,
jako że po swapie mam mały problem z wycieraczkami to też mam takie pytanie czy ma ktoś schemat co powinno być podłączone pod żółty przekaźnik wycieraczek ?
Dawca miał przekaźnik pod kierownicą, moja omega miała to w puszcze w komorze silnika, teraz po swapie nie mam tego przekaźnika i wycieraczki działają tylko na 2 i 3 biegu, muszę ze starej instalacji wyciąć kable z tego przekaźnika ale chciał bym informacje co było podpięte pod poszczególne wyprowadzenia.


proszę schemat elektryczny:D

#3 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 10 listopada 2013 - 22:41

Yhhh ten niemiecki, podpowiesz mi na której stronie szukać wycieraczek ? Bo nie rozumiem nic po tym skomplikowanym języku...

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2013 - 22:45

Yhhh ten niemiecki, podpowiesz mi na której stronie szukać wycieraczek ? Bo nie rozumiem nic po tym skomplikowanym języku...


Scheibenwischer to wycieraczki :p



no dobra, łatwiejsza wersja:D

#5 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 listopada 2013 - 21:12

Dzięki robert514
Z pomocą schematów ogarnąłem temat.
Jeśli ktoś w przyszłości natrafił by na taki problem to rozwiązanie jest prostę (ale dopiero po tym jak przekopie się schematy)

Wszystko co jest nam potrzebne do zabiegu to wiązka z przekaźnikiem pod maską, znalezienie kostki od wycieraczek pod maską (pod akumulatorem) i podłączenie przewodów z wiązką przekaźników. (cięcie wtyczki z instalacji i lutowanie do przewodów przekaźników)

#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2013 - 21:26

Dzięki robert514
Z pomocą schematów ogarnąłem temat.


to ty zdolna bestia jesteś:p

#7 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 listopada 2013 - 21:31

Znalazłem kilak innych opisujących inne elementy (wersja RU) do tego opisy wyprowadzeń w schemacie u ciebie. Problem jest tylko z tym że nie jest zaznaczone gdzie schodzą się przewody sterujące, te do załączenia układu. Ale idzie to wywnioskować;)

#8 OFFLINE   THUNDERICE

THUNDERICE
  • 17 postów
  • Dołączył: 11-10-2009

Napisany 08 grudnia 2013 - 10:17

Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu więc przypnę się do tego. Od pewnego czasu mam problem z wycieraczkami, polega on na tym, że jak je włączę, niezależnie od pozycji blendy, to potem nie chcą się wyłączyć. Jak użyję spryskiwacza to samo, czasami wyłączą się po 3 sekwencjach a czasami chodzą aż doprowadzą mnie do szewskiej pasji i w czasie jazdy wyjmuję bezpiecznik. Podpowiedzcie gdzie szukać problemu?????

#9 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 11:53

Sprawdz przekaznik. Znajduje sie on w skrzynce z bezpiecznikami pod kierownica.

#10 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 grudnia 2013 - 12:23

Jest żółty, ewentualnie od któegoś rocznika jest obok akumulatora;)




 


#11 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 13:21

Jest żółty, ewentualnie od któegoś rocznika jest obok akumulatora;)


Kolega ma omege z 97r a tam przekaznik jest koloru szarego ;)

http://forum.omegakl...ead.php?t=11582

#12 OFFLINE   THUNDERICE

THUNDERICE
  • 17 postów
  • Dołączył: 11-10-2009

Napisany 08 grudnia 2013 - 13:31

Już po problemie! Dziękuję za podpowiedzi! Okazało się że problem tkwi w w miejscu gdzie znajdują się styki odpowiedzialne za wskazanie położenia wycieraczek. Mianowicie przy silniczku wycieraczek w miejscu gdzie przymocowane jest gniazdo z przewodami pod nim znajduje się płytka osłaniająca ślimak i zębatkę. Na zębatce są ślizgi stalowe wskazujące położenie koła zębatego a co za tym idzie i położenie wycieraczek a na płytce znajdują się metalowe miedziane blaszki, które ślizgają się po kole zębatym. Płytka mocowana jest na stałe poprzez coś co można nazwać nitami. Po dogłębnym sprawdzeniu okazało się, że nity puściły "może jakiś magik już tam był przede mną" i nie było styku pomiędzy zębatką a blaszkami i cały układ nie odczytywał położenia wycieraczek dlatego wariowały. Niestety naprawa wymagała demontażu całego układu, na szczęście obok miejsca nitowania znajdowały się otworki które rozwierciłem i skręciłem całość - płytkę z obudową zębatki- i teraz śmiga jak należy przy okazji nasmarowałem łączenia kulowe drążków. Pozdrawiam i dziękuję

#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 14:26

Przekażnik był żółty(jeśli są czasowe) i do roku 97 pod kierownicą a po tym roku w trójkątnej skrzynce przy aku.

#14 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 17:57

Przekażnik był żĂłłty(jeśli są czasowe) i do roku 97 pod kierownicą a po tym roku w trĂłjkątnej skrzynce przy aku.


Poprzednia omege mialem z 97r z czasowymi wycieraczkami i przekaznik byl szary pod kierownica.

#15 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2017 - 08:21

Stary temat ale mam problem jak w temacie.

Zmieniałem silnik w samochodzie. Dawcą była omega poliftowa kombi 2.5 litra o poszło to do omegi 2.0 rok 96. 

Pare dni po swapie spalił mi sie duzy bezpiecznik zielony od nawiewu. Jak zmieniłem bezpiecznik od nawiewu to spalił mi sie bezpiecznik mały F26 od oswietlenia tablicy rejestracyjnej, mida i spryskiwaczy reflektorów.

Jak wkładałem obydwa bezpieczniki to zapalały mi sie zegary mimo wyłaczonego oswietlenia pokretłem i cały czas swieci mi sie tablica rejestracyjna a nie działała dmuchawa i przerazliwie piszczał buzer swiateł mimo ze swiatła wyłaczone.

NIe wiem czy poszedłem dobrym tropem ale razem z silnikiem od polifta przekładałem skrzynke przekazników pod maską i okazało sie ze jest tam duzy zółty przekaznik podobno od wycieraczek którego wyjecie eliminuje zwarcie. 

Samochod jest z roku 96 i ma bezpiecznik od wycieraczek równiez szary pod kierownica. Po wycieciu zółtego wycieraczki normalinie pracują . Dopiero po wyjecieu szarego pod kierownicą wyłacza pierwszy bieg wycieraczek.

Możliwe ze bezpiecznik od polifta od wycieraczek pod maską powodował jakies zwarcie bo widocznie jest troche inna wiazka niz w roku 96?