Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Tryb awaryjny na wysokich obrotach na gazie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopad 2013 - 22:48

Witam. Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno Omegę B FL z 3.2 V6 + LPG (IV gen. BRC). Jutro rano mam ją odebrać, ale jej właścicel zadzwonił do mnie z informacją, że pojawił się problem z gazem.

Mianowicie po przekroczeniu około 3500 obrotów na gazie zapala się kontrolka silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie jest ok do momentu przekroczenia w/w obortów. Na benzynie problem nie występuje.

Instalacja była dość długo nieużywana - około 8 miesięcy ze względu na wyjazd za granicę*do kraju gdzie nie ma LPG.

Mam prawie 400km w jedną stronę dlatego chciałbym zapytać się Was czy podejrzewacie co to może być za usterka i czy wygląda na coś poważnego?

Ewentualnie jakbyście mi polecili jakiegoś zaufanego mechanika z Chełma lub okolic to bym do niego podjechał*to sprawdzić.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopad 2013 - 23:16

Witam. Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno Omegę B FL z 3.2 V6 + LPG (IV gen. BRC). Jutro rano mam ją odebrać, ale jej właścicel zadzwonił do mnie z informacją, że pojawił się problem z gazem.

Mianowicie po przekroczeniu około 3500 obrotów na gazie zapala się kontrolka silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie jest ok do momentu przekroczenia w/w obortów. Na benzynie problem nie występuje.

Instalacja była dość długo nieużywana - około 8 miesięcy ze względu na wyjazd za granicę*do kraju gdzie nie ma LPG.

Mam prawie 400km w jedną stronę dlatego chciałbym zapytać się Was czy podejrzewacie co to może być za usterka i czy wygląda na coś poważnego?

Ewentualnie jakbyście mi polecili jakiegoś zaufanego mechanika z Chełma lub okolic to bym do niego podjechał*to sprawdzić.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.


pewnie sonda, ale wymrugaj sobie błędy, jest w sprawdzonych poradach jak to zrobić

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopad 2013 - 00:32

tja sonda... pewnie lpg nie daje odpowiedniego ciśnienia przy wysokich obrotach. Do sprawdzenia filtry i reduktor.

jeśli jeździ dobrze na benzynie to nie ma się czym przejmować, gaz da się w miarę tanio ogarnąć

#4 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopad 2013 - 06:52

Dziękuję*bardzo za odpowiedzi. Zaraz wyjeżdzam i jak ją*przyprowadze to się na pewno pochwale. :)

#5 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopad 2013 - 10:35

Auto kupiłem. Tryb awaryjny pojawił mi się tylko raz na gazie podczas dynamicznego przyspieszania. Dodatkowo na centralce od gazu po kilku chwilach od odpalenia mrugaja wszystkie diody od ilości paliwa (4 sztuki).

Zaraz po odpaleniu poprostu się swiecą nawet jak nie ma gazu.

Poza tym autko super, jechało się świetnie. Jak będzie lepsza pogoda to cyknę pare fotek. :)

#6 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopad 2013 - 11:28

Auto kupiłem. Tryb awaryjny pojawił mi się tylko raz na gazie podczas dynamicznego przyspieszania.

pewnie jak Robert napisał sonda, musiałbyś odczytać błędy. Ale jeśli zdarzyło to się raz i nigdy więcej to się tym nie przejmuj :) nawet książka mówiła że kontrolka może sama na chwilę się zapalić i zgasanąć

:hmmm: by postraszyć kierowce :laugh:

Dodatkowo na centralce od gazu po kilku chwilach od odpalenia mrugaja wszystkie diody od ilości paliwa (4 sztuki). Zaraz po odpaleniu poprostu się swiecą nawet jak nie ma gazu.

źle skonfigurowany w programie, źle podłączony lub uszkodzony przycisk. W tej kolejności sprawdzanie tego zredukuje koszty do minimum :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopad 2013 - 12:12

Albo brakuje czujnika rezerwy. Tylko chwila, po przekroczeniu obrotow zapala sie check czy auto wpada w tryb awaryjny? Bo to zupelnie dwie rozne sprawy. Jako, ze tryb awaryjny mialby ginac po resecie auta to zrozumiale, ale check powinien sam zgasnac po zejsciu z obrotow.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#8 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 521 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 listopad 2013 - 14:17

Dodatkowo na centralce od gazu po kilku chwilach od odpalenia mrugaja wszystkie diody od ilości paliwa (4 sztuki).

A już wtedy masz załączony gaz? samochód chodzi na gazie

#9 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopad 2013 - 17:13

Oj, chyba popisałem się niekompetencją. Zaczyna mrugać mi kontrolka check engine do momentu kiedy nie zgasze silnika. Dzieje się tak tylko na gazie.

Zdarzyło mi się to obecnie tylko raz, ale też starałem się nie wchodzić na wyższe obroty. 3500 rpm nie jest jednak tą magiczną granicą, a raczek sporo wyższe obroty.

Diodki mrugają mi już na gazie.

Po weekendzie skocze do jakiegoś majstra żeby mi to zweryfikował. Jest w mojej okolicy dobry spec od gazu. Zakładał mojemu koledzie kiedyś gaz do Omegi z 3.0l silnikiem i był zadowolony.

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopad 2013 - 18:52

Oj, chyba popisałem się niekompetencją. Zaczyna mrugać mi kontrolka check engine do momentu kiedy nie zgasze silnika. Dzieje się tak tylko na gazie.

Zdarzyło mi się to obecnie tylko raz, ale też starałem się nie wchodzić na wyższe obroty. 3500 rpm nie jest jednak tą magiczną granicą, a raczek sporo wyższe obroty.

Diodki mrugają mi już na gazie.

Po weekendzie skocze do jakiegoś majstra żeby mi to zweryfikował. Jest w mojej okolicy dobry spec od gazu. Zakładał mojemu koledzie kiedyś gaz do Omegi z 3.0l silnikiem i był zadowolony.


Jestem ciekawy wynikow, jak to nie bedzie sonda to obstawiac mozna jeszcze u Ciebie cewki wn. Ale zaplony najczesciej wypadaja na niskich obrotach choc nie zawsze.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopad 2013 - 19:13

Panowie, nie dzielcie skóry na niedźwiedziu:p

#12 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopad 2013 - 18:44

Pojeździłem trochę i mam nowe objawy. Check engine zaplił mi się*nawet na benzynie. Poza tym dziś zaświecił się*na stałe i nie chciał*zgasnąć. Wydawało mi się, że auto było słabsze wtedy i nieco nierówno pracowało na niskich obrotach. Zarówno na lpg i benzynie.

Zczytałem na szybko błędy ale miałem mało czasu i możliwe, że się pomyliłem. Będę*mógł to zweryfikować dopiero jutro po południu.

Kody jakie zczytałem to:

0420
0162
0130
0300

Było coś jeszcze, ale tutaj kompletnie nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał zamieszania.

BTW Da się skasować te błędy, no niektóre z nich mogą być stare.

#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 listopad 2013 - 21:02

Pojeździłem trochę i mam nowe objawy. Check engine zaplił mi się*nawet na benzynie. Poza tym dziś zaświecił się*na stałe i nie chciał*zgasnąć. Wydawało mi się, że auto było słabsze wtedy i nieco nierĂłwno pracowało na niskich obrotach. ZarĂłwno na lpg i benzynie.

Zczytałem na szybko błędy ale miałem mało czasu i możliwe, że się pomyliłem. Będę*mĂłgł to zweryfikować dopiero jutro po południu.

Kody jakie zczytałem to:

0420
0162
0130
0300

Było coś jeszcze, ale tutaj kompletnie nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał zamieszania.

BTW Da się skasować te błędy, no niektĂłre z nich mogą być stare.


Zdjecie klem na 10 minuit kasuje nieaktywne bledy.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopad 2013 - 23:05

Zdjecie klem na 10 minuit kasuje nieaktywne bledy.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2


kasuje wszystkie błędy

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopad 2013 - 01:00

Mniejsza o większość. Grunt, że efekt ten sam.

#16 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopad 2013 - 16:48

Skasowałem błędy i zrobiłem dziś jakieś 70km.

Pierwszy raz sprawdziłem błędy po 20km delikatnej jazdy. Wyszedł błąd:

0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata

Po paru kilometrach ostrzejszej jazdy doszedł kolejny:

0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

Jeździłem cały czas na gazie. Check engine nie zaświecił się ani raz. Czy możecie mi coś więcej powiedzieć*na ten temat? Szczerze mówiąc mało mi mówią te błędy.

#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopad 2013 - 17:42

Skasowałem błędy i zrobiłem dziś jakieś 70km.

Pierwszy raz sprawdziłem błędy po 20km delikatnej jazdy. Wyszedł błąd:

0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata

Po paru kilometrach ostrzejszej jazdy doszedł kolejny:

0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

Jeździłem cały czas na gazie. Check engine nie zaświecił się ani raz. Czy możecie mi coś więcej powiedzieć*na ten temat? Szczerze mówiąc mało mi mówią te błędy.


LPG do regulacji:p

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 listopad 2013 - 09:35

Jeździłem cały czas na gazie..


Powinienes zrobic z 50 km na samej benie. Po rozpieciu aku restartuja sie mapy pb. Jak odpalisz auto z benzyny i na gaz to nie ustawia sie poprawnie. Jak benzyna bedzie zle latac go gaz tym bardziej nie.


Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#19 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopad 2013 - 12:44

Rozumiem. Czy mam w jakiś szczególny sposób jeździć tj. trochę jak dziadyga, troche jak Kubica czy to nie ma znaczenia?

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopad 2013 - 13:28

Rozumiem. Czy mam w jakiś szczególny sposób jeździć tj. trochę jak dziadyga, troche jak Kubica czy to nie ma znaczenia?


jeździj tak jak jeździsz normalnie, redukcja i but;)