Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana silnika na silnik o innej pojemności - zgłaszać czy nie ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   inside89

inside89
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 października 2013 - 20:49

a jak z rejestracja takiego cuda ?? np masz w dowodzie wbite 3,0 a pod maska 2,4 ? chodzi mi o przeglądy,przerejestrowanie itd

#2 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2013 - 21:04

a jak z rejestracja takiego cuda np masz w dowodzie wbite 3,0 a pod maska 2,4 ? chodzi mi o przeglądy,przerejestrowanie itd


od kilku lat silnik jest częścią zamienną. Nie wiem dokładnie jak jest z OC bo VIN określa silnik a do OC trzeba podać pojemność. IMHO można to ubezpieczać z posiadanym silnikiem w aucie :)




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2013 - 03:37

Ja chcialem wbic 3.2 do dowodu aby wszystko bylo oficjalnie. Musial bym miec fakture za silnik i latac po wydziale komunikacji + opinie rzeczoznawcy, ogolnie nie warto bo to czesc zamienna i nie ma takiego obowiazku. Zglosilem zmiane ubezpieczycielowi to dowiedzialem sie ze i tak jest powyzej 2 litrow wiec oplata jest ta sama i nic im to nie robi, wiec w papierach mam 2.5 kat jak do tej pory bo aby bylo 3.2 musial bym miec tak wpisane w dowodzie. Sorry Ilku za OT w temacie.

Wyslane z Galaxy S3 za pomoca tapatalk 2

#4 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 października 2013 - 05:43

Ja mam w dowodzie 1985 cm³ - wystarczyło pojechać na dodatkowy przegląd z pokrywą zaworów od B204 :)
Bezproblemowo wystawili kwit i wydział komunikacji zmienił pojemność.

#5 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 października 2013 - 07:13

Tak jak napisano - silnik jest częścią zamienną i nikt tego nie sprawdza, przy ubezpieczeniu wpisuje się w zgodzie z dowodem rej, więc tak jak ILKU ma w Corsie pewnie wpisaną mniejszą pojemność, a wsadzony większy silnik, to nie musi tego nigdzie zgłaszać, bo to nie jest karalne i spokojnie może płacić OC od poj. z dowodu np.1.4 ;)

#6 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2013 - 08:11

Tak jak napisano - silnik jest częścią zamienną i nikt tego nie sprawdza, przy ubezpieczeniu wpisuje się w zgodzie z dowodem rej, więc tak jak ILKU ma w Corsie pewnie wpisaną mniejszą pojemność, a wsadzony większy silnik, to nie musi tego nigdzie zgłaszać, bo to nie jest karalne i spokojnie może płacić OC od poj. z dowodu np.1.4 ;)


Tylko ciekawe co jest w momencie wypadku. W dowodzie i u ubezpieczyciela jest 1.4 przez co płacimy mniej za składkę do TU. Rzeczoznawca stwierdza, że silniki był 2 litrowy lub wiekszy zamiast 1.4 i mimo, że jest to część zamienna ciekawe co na to ubezpieczyciel skoro wyjdzie, że za małą mu się opłacało składkę.

Niektórzy ubezpieczyciele przy AC mogą nie wypłacić odszkodowania gdy auto miało koła w rozmiarze nie przewidzianym przez producenta wiec ciekawe jak z tym silnikiem :confused:

#7 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2013 - 08:15

Wystarczy przeczytać OWU konkretnej polisy i wszystko będzie jasne :)

#8 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 października 2013 - 08:25

Tylko ciekawe co jest w momencie wypadku. W dowodzie i u ubezpieczyciela jest 1.4 przez co płacimy mniej za składkę do TU. Rzeczoznawca stwierdza, że silniki był 2 litrowy lub wiekszy zamiast 1.4 i mimo, że jest to część zamienna ciekawe co na to ubezpieczyciel skoro wyjdzie, że za małą mu się opłacało składkę.

Niektórzy ubezpieczyciele przy AC mogą nie wypłacić odszkodowania gdy auto miało koła w rozmiarze nie przewidzianym przez producenta wiec ciekawe jak z tym silnikiem :confused:


Potwierdzam to co Immo napisał;)

A tak poważnie - pytałem likwidatora u mnie i stwierdził, ze większość likwidatorów nie zagłębia się w takie rzeczy, bo się na tym niewiele znają. W przypadku szkody z OC nie ma żadnego problemu, gorzej jest w przypadku AC, ponieważ ubezpieczyciel nie był poinformowany, że jest inny silnik niż w danym modelu, który ubezpieczyciel przyjął do ubezpieczenia i może dać odmowę. Natomiast odmowa, bo są inne koła niż przewidziano, to zwykła ściema - spokojnie mozna by się odwołać i wygrać, bo to nie miało wpływu na powstanie szkody, itp.

#9 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2013 - 08:33

A tak poważnie - pytałem likwidatora u mnie i stwierdził, ze większość likwidatorów nie zagłębia się w takie rzeczy, bo się na tym niewiele znają.


Wymiana silnika z 1.4 na 2.0 powinna nieść za sobą zmianę układu hamulcowego ewentualnie zawieszenia, które nie zmienione mogły przyczynić się do wypadku. Czy się zagłębiają czy nie zależy od ubezpieczalni/likwidatora. Ale jest to podstawa do niewypłacenia prawda ??

Na tvn turbo kiedyś widziałem program o pracy likwidatorów. Wyłapywali osoby, które chciały wyłudzić odszkodowanie. Auta były prześwietlane z każdej strony. Czy to było tylko pod program - wątpię.

Natomiast odmowa, bo są inne koła niż przewidziano, to zwykła ściema - spokojnie mozna by się odwołać i wygrać, bo to nie miało wpływu na powstanie szkody, itp.


Zapis w umowie AC TU mojego brata :) Wątpię aby było coś zapisane i jednocześnie było ściemą. Jak ktoś chce to na tej podstawie odmówi wypłaty :) Podpisując umowę z ubezpieczycielem zgadzamy się na jego warunki.

Może mod niech przeniesie ten temat gdzie indziej aby koledze nie zaśmiecać tematu.

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 października 2013 - 10:23

ILKU byles u diagnosty aby wystawil kwit, ze masz 2.0 w kroście? ;)



Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#11 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 października 2013 - 15:01

ILKU byles u diagnosty aby wystawil kwit, ze masz 2.0 w kroście? ;)

Nie zamierzam. Dotychczasowa składka OC bardziej mi odpowiada :D
Na pokrywie zaworów niema oznaczenia pojemności, więc w razie kontroli będę się upierał, że to silnik 1,2 robiony w kooperacji z saabem ;)

#12 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2013 - 22:35

Takie małe sprostowanie: silnik jest częścią wymienną i możemy go sobie wymienić na... taki sam.
każda zmiana pojemności, czy mocy winna być potwierdzona dodatkowym badaniem techniczym
które to będzie musiało być podparte ( na 99% ) opinią rzeczoznawcy tak, aby dane w dowodzie rejestracyjnym były zgodne z rzeczywistością. To tak z punktu widzenia diagnosty, a osobiście
wielki szacunek za wynik prac przy obu autach.

#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 października 2013 - 02:09

Nie zamierzam. Dotychczasowa składka OC bardziej mi odpowiada :D
Na pokrywie zaworów niema oznaczenia pojemności, więc w razie kontroli będę się upierał, że to silnik 1,2 robiony w kooperacji z saabem ;)


Składka składką. Przy stłuczce czytałem, że jest nieciekawie, gdy rzeczoznawca przychodzi i ogląda nasze auto. Ale po swapie bodajże jest 2 tygodnie na zrobienie całej litanii z diagnostą itd. także trzeba się upierać, że tydzień temu był silnik przekładany ;)

#14 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 19:47

z 2.0 na v6 to faktycznie widac od razu. Ale zmiane z 2,5 na 3,0 to nigdy bym nie zglaszal, bo trzeba by sie dokopac do symbolu silnika, ktory jest gdzies na bloku, a ze v6 blok z reguly maja czarny w oleju to i tak nic nie widac. zreszta mi sie nigdy nie zdarzylo zeby rzeczoznawca tak sie zaglebial w takie rzeczy.

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 10:29

z 2.0 na v6 to faktycznie widac od razu. Ale zmiane z 2,5 na 3,0 to nigdy bym nie zglaszal, bo trzeba by sie dokopac do symbolu silnika, ktory jest gdzies na bloku, a ze v6 blok z reguly maja czarny w oleju to i tak nic nie widac. zreszta mi sie nigdy nie zdarzylo zeby rzeczoznawca tak sie zaglebial w takie rzeczy.


Rzeczoznawca by musial spedzic miesiac na forum okp aby poznac roznice miedzy 2,5 a 3,0 i wyczytalby ze 3,0 ma dlugi dolot a 2,5 krotki, ja akurat swapuje na 3.0 i zostawiam krotki dolot :p

Co innego ma Lukasboss bo nie ma egra i od razu bym poznal :p

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#16 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 listopada 2013 - 10:34

Ja też nie mam egieera i mam krótki dolot :p Podgrzewania katów też nie ma :p Gadałem kiedyś z gościem od ubezpieczeń i powiedział że jeśli nie różni się silnik wzrokowo to nie ma co sobie d**y zawracać zgłaszaniem tego, a z resztą z 2.5 na 3.0 i tak składka w moim ubezpieczeniu by się nie zmieniła.

Dodany obrazek


#17 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 18:47

dlugi dolot 3.0 otrzymalo dopiero pozniej, nie pamietam w ktorym roku, ale chyba 98. Wczesniejsze mialy krotki, tak jak moja z 95.

Alleyek, jak zostawiasz dolot z 2,5 to nie za dobrze. z tego co kojarze rozni sie srednica gardzieli(kombinowalem z tym do mojej Nexii i musialem szukac dolnej czesci od 3.0, bo z 2,5 byla mniejsza jak mnie pamiec nie myli)

dlugi dolot 3.0 otrzymalo dopiero pozniej, nie pamietam w ktorym roku, ale chyba 98. Wczesniejsze mialy krotki, tak jak moja z 95.

Alleyek, jak zostawiasz dolot z 2,5 to nie za dobrze. z tego co kojarze rozni sie srednica gardzieli(kombinowalem z tym do mojej Nexii i musialem szukac dolnej czesci od 3.0, bo z 2,5 byla mniejsza jak mnie pamiec nie myli)

#18 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2013 - 19:23

Gardziele w kolektorze ssacym sa te same. Krotki dolot byl w 3.0 do 96 roku. Jedynie plastikowa podkladka pod barany jest inna.

#19 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 19:40

Gardziele w kolektorze ssacym sa te same. Krotki dolot byl w 3.0 do 96 roku. Jedynie plastikowa podkladka pod barany jest inna.


długi dolot został wprowadzony od RM98 tylko do silnika 3.0. Dodatkowo był taki w silnikach 2.6 i 3.2 (mając elektryczną przepustnicę). Poza wyglądem nic nie zmienia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2013 - 19:56

Zgadza sie auta z 97 maja jeszcze krotki. Ale sa tez omegi 97 z dlugim wiec jak to jest z rocznikiem modelowym 98 ? doloty szly jednoczesnie ?

Zeby nie bylo takiego offtopu tak jak kolega wyzej napisal zmiana 2.5 na 3.0 czy 3.2 i zglaszanie tego jest bez sensu. Co innego z 2.0, w ktorym leca hamulce, zawiecha, sanki itd