Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap z 2.5 na 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:08

Panowie jest mały problemik.

Pacjent to omega z 99 roku. Kupiłem omegę 3.0 mv6 z 99 roku z wywalonym kopytem. Jako, że mój 95 już zaczyna sobie się biodegradować wrzucam swoje 3.0. Pierwotnie miałem 2.5, także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku. Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0 a trafiły do niego czujniki z 2.5 z 95 roku, wtyczki wszystkie pasują.

- Silnik przełozony, ładnie pali od strzala,
- jednak trochę go telepie i trzyma niskie obroty
- wg. obrotomierza 400-600 zaś na op-comie 600-800.
- temp na desce pokrywa się plus minus 2-3 stopnie z temp ECU
- błędów brak
- po odpięciu masy od staga 300-6 sondy leżą
- po odpięciu sondy na PB blędów brak
- TPS pracował na 72% po dodaniu gazu na maks spadał
- wsadziłem swój TPS i ustawiłem na 0% co by na jałowych pracował
- krokowy jest OK, jeden i drugi podmieniałem
- przepływka tez OK, dwie mam
- po odpięciu masy od ECU lpg wzrasta przepływ powietrza 30 kg/h
- po podpięciu masy od ECU LPG maleje przepływ powietrza do 14-16 kg/h
- spalanie na midzie 2.5l/h
- lewizny brak
- cewka sprawna, podmieniana
- świeczki nowe
- kable OK, też podmieniane
- kompresja jest
- cisnienie oleju jest, gasnie kontrolka już na rozruchu
- masa dobra i czysta
- kable masowe kolo cewki też przykręcone do podstawy cewki
- czujniki typu polożenia wału i spalania stukowego przykręcone na moment jaki fabryka chciała

Jakieś pomysły?

http://alley.vv.si/omega/opcom/1/

#142 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:13

wtyczki wszystkie pasują

a nie powinny.W roku 97 zmieniono wtyczki z prostokątnych na owalne.Dotyczy to całego osprzetu.

#143 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:15

Nie ma nigdzie łączeń na kablach, żadnych przeróbek, a komp to:

[ECUINFO],Protokół KW-82 zainicjalizowany.,ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037357874,??,,

Gdyby wtyczki nie pasowały i nie byłyby prawidłowo spięte miałbym check i błędy w ECU, tym czasem 0 blędów.

#144 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:24

także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku.

Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0


to w końcu jakie ECU tam siedzi ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#145 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:31

Teraz siedzi 3.0 z 99 roku, ten silnik z tymi samymi czujnikami pracował wcześniej na komp 2.5 z 95 roku, na którym pracowało idealnie to 3.0.

#146 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:36

Teraz siedzi 3.0 z 99 roku, ten silnik z tymi samymi czujnikami pracował wcześniej na komp 2.5 z 95 roku


zmień komp na ten z 2.5

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#147 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:38

Ciężka sprawa, ze względu na immo. W ostateczności o tym pomyślę, jeżeli nic innego nie da rady podumać.

#148 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:44

Jeśli też dobrze wyczytałem to chyba gaz coś miesza??

 

 



 


#149 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:49

Tak mi się bynajmniej wydaje. Przy odpiętej masie od ECU lpg wskazania czujników są wyższe np. przepływka z 30 kg/h, z masą 15 kg/h. Czasy wtrysku tez są inne. Sondy leżą na 1200 bez podpiętego sterownika LPG. Odłączyłem sondy od ECU PB po kablu to nawet check nie wyskoczył, ani żadnego błędu w Op-comie.

#150 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:53

Może doprowadź silnik do stanu używalności pierw na benie a później walcz z lpg. Lpg przekładałeś czy z tej budy??

 

 



 


#151 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 20:59

Staram się doprowadzić na benie, dlatego odłączyłem w ogóle masę od ECU lpg. LPG już było, pracowało na tym silniku, podobno dobrze. Przed korbą auto lekko falowało obrotami, przy D na hamulcu, 500 rpm i paliła się kontrolka od oleju czyli korba to było do przewidzenia prędzej czy później, ale podobno jeździlo OK.

#152 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 stycznia 2014 - 21:14

Staram się doprowadzić na benie, dlatego odłączyłem w ogóle masę od ECU lpg. LPG już było, pracowało na tym silniku, podobno dobrze. Przed korbą auto lekko falowało obrotami, przy D na hamulcu, 500 rpm i paliła się kontrolka od oleju czyli korba to było do przewidzenia prędzej czy później, ale podobno jeździlo OK.


Więc musisz się trochę pobawić :) I doprowadzić wszystko jak należy na benie i podtlenku :D

 

 



 


#153 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 21:20

Jutro wrzuce fabryczne stagowi, zobaczymy czy coś da.

#154 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 stycznia 2014 - 21:37

Wiesz co alley, tak napisałeś że nic nie kumam:-P ale może to przez to że piwo wypiłem:-P rozumiem że kupiłeś drugie młodsze auto i przekładasz silnik ze swojej omy? To jak tak to chyba zostawia się czujniki z tamtego silnika, bynajmniej ja tak robiłem, a jeśli to nic nie daje to gazownia coś ci miesza...

Dodany obrazek


#155 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 21:40

ECU ID= AF


to jest ECU od 3,0:D
http://forum.omegakl...48&postcount=30

#156 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 stycznia 2014 - 22:54

Ok, to plan na jutro wyzerować staga, przełożyć ECU 2,5 i przeprogramować kluczyk immo. Zobacze jak to będzie hulać i dam znać. Dzięki Panowie.

#157 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2014 - 22:32

Odgrzeję trochę temat.

2.5 na 3.0 można przełożyć sam słupek. W przypadku 3.2 też wystarczy wymiana słupka? Doczytałem, że pokrywy i czujniki z 2.5 zostają.

#158 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2014 - 23:09

tak. sam slupek wystarczy. kolektory z 3.2 mozna dac tylko trzeba kolnierze przyciac na rurach wydechowych, laczenie kolektor-rura. pokrywy zaworow z 2.5 a czujniki chyba te same sa.

#159 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2014 - 00:15

Panowie jest mały problemik.

Pacjent to omega z 99 roku. Kupiłem omegę 3.0 mv6 z 99 roku z wywalonym kopytem. Jako, że mój 95 już zaczyna sobie się biodegradować wrzucam swoje 3.0. Pierwotnie miałem 2.5, także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku. Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0 a trafiły do niego czujniki z 2.5 z 95 roku, wtyczki wszystkie pasują.

- Silnik przełozony, ładnie pali od strzala,
- jednak trochę go telepie i trzyma niskie obroty
- wg. obrotomierza 400-600 zaś na op-comie 600-800.
- temp na desce pokrywa się plus minus 2-3 stopnie z temp ECU
- błędów brak
- po odpięciu masy od staga 300-6 sondy leżą
- po odpięciu sondy na PB blędów brak

- TPS pracował na 72% po dodaniu gazu na maks spadał
- wsadziłem swój TPS i ustawiłem na 0% co by na jałowych pracował
- krokowy jest OK, jeden i drugi podmieniałem
- przepływka tez OK, dwie mam
- po odpięciu masy od ECU lpg wzrasta przepływ powietrza 30 kg/h
- po podpięciu masy od ECU LPG maleje przepływ powietrza do 14-16 kg/h
- spalanie na midzie 2.5l/h
- lewizny brak
- cewka sprawna, podmieniana
- świeczki nowe
- kable OK, też podmieniane
- kompresja jest
- cisnienie oleju jest, gasnie kontrolka już na rozruchu
- masa dobra i czysta
- kable masowe kolo cewki też przykręcone do podstawy cewki
- czujniki typu polożenia wału i spalania stukowego przykręcone na moment jaki fabryka chciała

Jakieś pomysły?

http://alley.vv.si/omega/opcom/1/



To i ja swojego kotleta odgrzeje dla potomnych bo poradziłem sobie z problemem, a nie opisałem.

Problemem był sterownik LPG, konkretnie jego przeprogramowanie na emulacje sond. Po przywróceniu do deflautowego firmware wszystko wróciło do normy. Sondy słabo pracowały, ale jakoś jeszcze dawały rade. Najzwyczajniej ktoś zemulował sondy bo wiedział, że się kończą, a kupno drugich to większy koszt niż zmiana firmware ;)

Jeżeli chodzi o niejasność 2.5 z 95 roku to kupiłem omegę, w której ktoś zmienił instalację po 97 roku na owalne wtyczki.