Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap z 2.5 na 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 10:47

mi udało się kupić silnik z całym osprzętem z gronie bo pokazał się olej w płynie i nie mogli tego usunąć :D

prawdopodobnie mech nie wiedział o istnieniu chłodniczki, miała trzy malutkie dziurki...

odkryłem to podłączając pod 5atm powietrza i wsadziłem pod wodę...

#22 OFFLINE   kuli666

kuli666
  • 9 postów
  • Dołączył: 27-03-2009

Napisany 10 lutego 2010 - 11:40

Na początku sprawdz chłodniczke oleju bo najprawdopodobniej to ona jest winna za wyciekanie oleju do płynu.Jesli to nie chłodniczka i będziesz chciał robic swapa na 3.0 to przekładasz goły silnik wszystkie czujniki zostawiasz swoje i po kłopocie.

ee sory wstałem dopiero zaspany jestem i nie zauważyłem że juz sa odpowiedzi do twojego problemu:p

#23 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 10 lutego 2010 - 21:12

No i co, problem naprawiony ??

#24 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 11 lutego 2010 - 00:17

No i co, problem naprawiony ??

No chlodniczka ok glowice ok nie wiadomo co z blokiem ale jutro skladam moja omke zobaczymy mam nadzieje ze bedzie dobrze jesli nie to wymienie caly silnik a ten zostawie na czesci.

#25 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 11 lutego 2010 - 11:24

To nie wiem jak te olej znajduje sie u ciebie w płynie chłodzącym jak masz sprawną chłodniczke i uszczelki pod głowicami, a jak miałeś ten olej w płynie chłodzącym to silnik oddawał dziwne oddgłosy ??

#26 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 11 lutego 2010 - 20:30

To nie wiem jak te olej znajduje sie u ciebie w płynie chłodzącym jak masz sprawną chłodniczke i uszczelki pod głowicami, a jak miałeś ten olej w płynie chłodzącym to silnik oddawał dziwne oddgłosy ??


Nie nie wydawal zadnych dziwnych dzwiekow wrecz chodzil ładnie rowno bez problemu poza tym ze na gazie nie chcial chodzic a na benzynie chodzil silnik ładnie tylko czasami troche zatrzasl sie

#27 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 22:39

a płukałeś układ po składaniu ??

#28 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 12 lutego 2010 - 00:19

No właśnie, mam jeszcze jedno pytanie czy jak wymieniałeś uszczelki pod głowicami to w jakim stanie technicznym były stare i czy przepłukałeś cały układ chłodzący, bo to może być ten stary olej, a tobie może sie wydawać, że znowu coś jest nie tak.

#29 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 27 lutego 2010 - 13:19

Tak plukalem sorki ze dopiero odpowiadam ale niestety bylem w delegacji i nie mialem jak odpisac auto juz zrobione choc nie do konca pracuje tak jak powinno

#30 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 czerwca 2013 - 13:44

Żeby nie śmiecić to odgrzeję kotleta:)
To jak to jest z tym swapem 2.5 na 3.0? Tak po prostu wkładam i jadę czy trzeba jeszcze coś zmienić? Komp? (jak komp to i chyba immobilizer?) wiązka?

Dodany obrazek


#31 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2013 - 15:09

Żeby nie śmiecić to odgrzeję kotleta:)
To jak to jest z tym swapem 2.5 na 3.0? Tak po prostu wkładam i jadę czy trzeba jeszcze coś zmienić? Komp? (jak komp to i chyba immobilizer?) wiązka?


Nic nie musisz zmieniac, zostawiasz tylko swoje czujniki.

#32 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 czerwca 2013 - 15:12

Czujniki wałków i wału?

Dodany obrazek


#33 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2013 - 15:15

Czujniki wałków i wału?


Napisałem, zostawiasz swoje czujniki.

W razie potrzeby mam cały silnik 3.0 z mojego auta.

#34 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2013 - 15:24

Żeby nie śmiecić to odgrzeję kotleta:)
To jak to jest z tym swapem 2.5 na 3.0? Tak po prostu wkładam i jadę czy trzeba jeszcze coś zmienić? Komp? (jak komp to i chyba immobilizer?) wiązka?


zmień eproma w ECU to nic nie będziesz musiał zmieniać z imobilaizerem

#35 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 czerwca 2013 - 15:35

A tak na chłopski rozum?:)

Dodany obrazek


#36 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2013 - 18:22

zmień eproma w ECU to nic nie będziesz musiał zmieniać z imobilaizerem


Co niby ma sie stac z immo skoro zmienia tylko silnik ?. Komputer zostaje stary , tak jak czujniki.

#37 OFFLINE   Perezik

Perezik
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2013
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 23 października 2013 - 16:22

Przegrzebałem forum ale nie znalazłem tego co dolega mojej omie . Kupiłem silnik na chodzie ze szkrzynią wsadziłem... i tu zaczeły się schody . Silnik z osprzętem . O ile mechanicznie wszystko się spasowało , to jest problem z komputerem . Z nowego silnika została mała zielona kostka wymiary 1x1 cm 5 pinów . A ze starej wiązki w komorze komputera wystaje wejście na 6 pinową większą kostkę . Czy ktos ma może pojęcie za co odpowiada mała zielona kostka i gdzie ja podłączyć ?:(

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2013 - 17:11

może foto ?

#39 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2013 - 17:54

Przegrzebałem forum ale nie znalazłem tego co dolega mojej omie . Kupiłem silnik na chodzie ze szkrzynią wsadziłem... i tu zaczeły się schody . Silnik z osprzętem . O ile mechanicznie wszystko się spasowało , to jest problem z komputerem . Z nowego silnika została mała zielona kostka wymiary 1x1 cm 5 pinów . A ze starej wiązki w komorze komputera wystaje wejście na 6 pinową większą kostkę . Czy ktos ma może pojęcie za co odpowiada mała zielona kostka i gdzie ja podłączyć ?:(


jeżeli taka kostka jak na foto to jest od wentylatorów i pompek obiegu:D

niepotrzebnie wiązkę przekładałeś, trzeba było dać stare czujniki i w ECU wymienić eprom

#40 OFFLINE   Perezik

Perezik
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2013
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 23 października 2013 - 18:02

jeżeli taka kostka jak na foto to jest od wentylatorów i pompek obiegu:D

niepotrzebnie wiązkę przekładałeś, trzeba było dać stare czujniki i w ECU wymienić eprom


Zgadza się to ta . I co teraz mam zrobić ?
:masakra: