Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap z 2.5 na 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 21:52

Witam Panowie mam pytanko co musze wymienic w omceprzy wymianie silnika z 2.5 V6 na 3.0MV6. Co musze wymienic zeby to chodzilo bez problemu nabenzynie i gazie bo gaz juz mam ale niestety najprawdopodobniej mam pekniety blok przy moim silniku bo glowice sa sprawdzone i sa dobre a caly czas wydostaje mi sie olej do plynu chlodniczego. Wiec postanowilem wymienic caly silnik ale lepiej moze bylo by wsadzic odrazu 3.0 MV6 jesli nie bedzie duzo przerobek poniewaz budrzet mam ograniczony. Panowie prosze o pomoc moze mi to ktos opisac jakos od podstaw i prostym jezykiem. Z góry dzieki za pomoc



#2 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 21:56

Wydaje mi sie, że nic caly osprzęt jest taki sam jak w 3.0. Ale pamietaj , że korby wylatuja w 3.0 przy dużym katowaniu silnika.

#3 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 21:59

Wydaje mi sie, że nic caly osprzęt jest taki sam jak w 3.0. Ale pamietaj , że korby wylatuja w 3.0 przy dużym katowaniu silnika.


Jak to wylatuja korby?? Bo ktos mi mowil ze musze zmieniac jakies czujniki przy silniku i wymieniac kompa w omie przy takiej przerobce

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2010 - 22:14

Witam Panowie mam pytanko co musze wymienic w omceprzy wymianie silnika z 2.5 V6 na 3.0MV6. Co musze wymienic zeby to chodzilo bez problemu nabenzynie i gazie bo gaz juz mam ale niestety najprawdopodobniej mam pekniety blok przy moim silniku bo glowice sa sprawdzone i sa dobre a caly czas wydostaje mi sie olej do plynu chlodniczego. Wiec postanowilem wymienic caly silnik ale lepiej moze bylo by wsadzic odrazu 3.0 MV6 jesli nie bedzie duzo przerobek poniewaz budrzet mam ograniczony. Panowie prosze o pomoc moze mi to ktos opisac jakos od podstaw i prostym jezykiem. Z góry dzieki za pomoc


a chlodniczke oleju sprawdzales ? bloki nie pekaja tak same z siebie. a jak masz ograniczony $$$ to kup 2.5 - bedzie taniej

Wydaje mi sie, że nic caly osprzęt jest taki sam jak w 3.0. Ale pamietaj , że korby wylatuja w 3.0 przy dużym katowaniu silnika.


nie przy duzym katowaniu tlyko ja sie nie dba o silnik, kiepski olej, lpg z gownianymi wtryskami ktore nie daja rady na wysokich obrotach itp. jak masz wszystko sprawne to nic ci nie grozi




 


#5 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 22:17

Ja BEAST czytałem też, że jak silnik ma dużo przejechane i sie o niego nie dba i katuje(pali gume). A nie lepiej kupić 2.5+ wałki ssące z tej twojej 3.0

#6 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 22:28

a chlodniczke oleju sprawdzales ? bloki nie pekaja tak same z siebie

A wiec chlodniczka sprawdzona i tez jest ok glowice splanowane i sprawdzone pod cisnieniem i tez sa dobre wiec moimzdaniem to blok i mam wszystkie czesci juz i nei wiem czy skladac bo boje sie ze znowu mi sie stanie to samo za miesiac z silnikiem czyli olej do plynu. wiec nie wiem czy skladac to czy kupowac silnik lub blok na podmiane. co o tym myslicie

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2010 - 22:29

A wiec chlodniczka sprawdzona i tez jest ok glowice splanowane i sprawdzone pod cisnieniem i tez sa dobre wiec moimzdaniem to blok i mam wszystkie czesci juz i nei wiem czy skladac bo boje sie ze znowu mi sie stanie to samo za miesiac z silnikiem czyli olej do plynu. wiec nie wiem czy skladac to czy kupowac silnik lub blok na podmiane. co o tym myslicie


jak sprawdzales chlodniczke ?




 


#8 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 22:32

Sprezarka pod cisnieniem znajomy sprawdzal ale dokonca nie wiem teraz jak. A chcial bym juz moja omke zlozyc i znowu posluchac tej V6 ten dziwk mnie uspokaja a niestety omka stoi juz jakies dwa miesiace. Znajomy lakiernik juz konczy regenerowac moje alusy tylko omcie skladac i w droge heh a tu niestety silnik w czesciach. A czy walki od 3.0 daja duża rórnice w mocy omegi

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 22:35

A czy walki od 3.0 daja duża rórnice w mocy omegi


Wałki ssące z 3,0 + rezonator zamiast multiramu i powinieneś mieć ok 190-195KM

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2010 - 22:35

Sprezarka pod cisnieniem znajomy sprawdzal ale dokonca nie wiem teraz jak. A chcial bym juz moja omke zlozyc i znowu posluchac tej V6 ten dziwk mnie uspokaja a niestety omka stoi juz jakies dwa miesiace. Znajomy lakiernik juz konczy regenerowac moje alusy tylko omcie skladac i w droge heh a tu niestety silnik w czesciach. A czy walki od 3.0 daja duża rórnice w mocy omegi


wymyj ja dokladnie i zalej na noc mlekiem. postaw w temperaturze pokojowej. jesli jest szczelna to nie ma prawa byc zadnej tlustej plamy. nie raz cisnieniowe sprawdzanie nic nie wykazalo a starym sposobem na mleko byly plamy. tylko nie lej odtluszczonego ;)

walki do 3.0 to + 20 KM. dobry silnik 3.0 to koszt 2500-3200




 


#11 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 22:39

A jak pękł ci ten blok ???? Możesz poszukać jakiś blok od 2.5 w dobrym stanie i dać go na planowanie bloku. Wałki ssące od 3.0 do 2.5 dają jakieś 20PS+ rezonator powietrza, następne 14PS= 204PS. Zapytaj sie BEASTA on ma tak zrobione :)

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2010 - 22:41

Zapytaj sie BEASTA on ma tak zrobione


mial. rok temu robilem swapa na 3.0 bo mi bylo za malo :)




 


#13 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 22:50

To moze faktycznie narazie sie pokusze na walki i rezonator ale najpierw musze wymyslicczyryzykowac i zlozyc silnik czy szukac bloku.A swoja droga ma ktos w miare tanio takie wałki bo rezonator widzialem na allegro ale moze udamisie samemu takie cudo stworzyc

#14 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 22:56

Ja właśnie czekam do czerwca na wymiane rozrządu+ wałki ma już zakupione, jeszcze bede musiał wyspawać sobie rezonator i będzie git :)

Prosze bardzo tu masz komplet wałków od 3.0-http://allegro.pl/item907469137_komplet_walkow_rozrzadu_3_0_mv6_opel_omega_b.html
albo
http://allegro.pl/it...aab_9000_9.html
a jeśli masz gdzieś blisko szrot samochodowy i znajdziesz tam omege 3.0 to bierz wałki od razu ja tak zrobiłem bo facetowi będzie tylko zależało na sprzedarzy :)

A po co masz składać silnik na tym pękniętym bloku, nie widze sensu:confused:

#15 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 22:58

Ale o to chodzi ze nie jestem pewien czyblok jest pekniety bo ani tego silnika nie przegrzalem ani nie wstawialem jakos bardzo silnik pracowalladnie rowno zadnych problemow poza tym olejem w plynie chlodniczym. dlatego mam ten dylemat

#16 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 23:06

Ale o to chodzi ze nie jestem pewien czyblok jest pekniety bo ani tego silnika nie przegrzalem ani nie wstawialem jakos bardzo silnik pracowalladnie rowno zadnych problemow poza tym olejem w plynie chlodniczym. dlatego mam ten dylemat


To nie wiem jeśli masz już rozebrany silnik to zrób planowanie bloku powymieniaj wszystkie uszczelki, a co do tego oleju w płynie chłodzącym to nie wiem

Albo sprawdź chłodnice oleju bo w v-kach lubi puszczać albo uszczelke pod którąś głowicą

#17 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 09 lutego 2010 - 23:17

Skręcając wszystko ryzykujesz 300 zł i masz może na gotowo. Kupując drugi silnik nie wiesz czy nie trafisz tego samego..

#18 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 23:17

uszczelki byly wymienione miesiac temu z tych samych powodow tylko wtedy glowice nie byly planowane teraz silnik rozebrany lezy głowice splanowane sprawdzone chlodniczke jutro sprawdze sposoba kolegi BESTA czyli zaleje mlekiem i zostawie na noc jesli bedzie dobrze to nie wiem a teraz po zdjeciu głowic ni bylo widac zeby uszczelki byly uszkodzone

#19 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 09 lutego 2010 - 23:26

Ja bym stawiał najprędzej na chłodniczke oleju, bo jeśli mówisz, że uszczelki wymieniłeś i do dziś są dobre to napewno wina leży po stronie chłodniczki

#20 OFFLINE   macek11

macek11
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 09 lutego 2010 - 23:32

No cóz jutro sprawdze chlodniczke bo i tak przed zlozeniem musze kupic sobie walki od 3.0 mam nadzieje ze to tylko ta chlodniczka a nie blok