Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tempomat nie działa - od czego zacząć?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 20 października 2013 - 14:33

Witam! Mam w swojej Omedze tempomat, który niestety nie dziala. Jeżdzę tak juz drugi rok i wkońcu najwyższy czas coś z tym zrobić. Jak zdiagnozowac gdzie tkwi problem? Od czego zacząć? Jakie są najczęstsze usterki tempomatu?

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2013 - 14:37

pierwszy krok to podłączenie kompa i odczytanie błędów
kolejny - to spr. parametrów mierzonych takich jak : działanie czujnika sprzęgła , czujnika hamulca , ( o bezpiecznikach i kodowaniu nie piszę to jest podstawa od której trzeba zacząć )

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 20 października 2013 - 19:10

Podłączałem pod kompa i nie wywalało żadnych błedów związanych z tempomatem.
Może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić te czujniki oraz gdzie dokładnie się znajdują? Domyślam się, że pod pedałami hamulca i sprzęgła ale gdzie dokładnie? Są gdzieś schowane czy widać je odrazu? Bezpieczniki sprawdzone. Nie wiem co to jest to kodowanie tempomatu.

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2013 - 19:13

sprawdź najpierw czy servomotor jest połaczony linka z przepustnicą.

#5 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 20 października 2013 - 19:45

To sprawdzałem na samym poczatku, żeby się upewnić czy napewno mam tempomat czy moze tylko ktoś założył samą manetkę.

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2013 - 19:50

powinieneś mieć dwa czujniki przy pedale hamulca i sprzęgła. po zdjęciu osłony nad pedałami czujniki będą widoczne. ale potrzeba się położyć bo są dość głęboko.

Jak wypadnie czujnik od sprzęgła to nie załączysz tempomatu (ja tak miałem bo ukruszył się jeden zatrzask, jak kiedyś tam grzebałem przy kablach.

#7 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2013 - 08:26

U mnie czasami tempomat nie zatrybił, okazalo się że czujnik wykrywał wcisniety pedał sprzęgła. Wystarczyło włożyć nogę pod pedał i go jakby wcisnąć w drugą stronę, od tej pory zero problemów :)

#8 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2013 - 22:27

Czujnik pod sprzęgłem może mieć regulację. Jak kupiłem w IC zamiennik to tam była taka śmieszna blokada. Wciągałem na siłę popychacz i dawałem pedałowy wcisnąć go i było ok.

#9 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 24 października 2013 - 21:34

Podepne się do tematu, przy swapie moj dawca miał Tempomat który przełożyłem do swojej omegi, problemme jest to że jest tak jak by zacięty... linka się nie cofa przy naciśnieciu gazu. Czy ktoś to rozbierał i wie jak to działa i czy coś tam można zrobic?

#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2013 - 23:17

Podepne się do tematu, przy swapie moj dawca miał Tempomat który przełożyłem do swojej omegi, problemme jest to że jest tak jak by zacięty... linka się nie cofa przy naciśnieciu gazu. Czy ktoś to rozbierał i wie jak to działa i czy coś tam można zrobic?

a w dawcy nie sprawdzałeś czy wszystko działa ?? nie cofa ci się linka bo tempomat trzyma, czy linka pedału gazu się gdzieś blokuje ??

#11 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 października 2013 - 10:44

nie, w tej chwili linka tempomatu jest nie podpięta pod przepustnice bo się nie cofa, tak jak by tempomat był załączony i tak pozostał,

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2013 - 17:44

na lince na wysokości około 10-15cm od sterownika tempomatu jest dźwignia zmieniająca długość naciągu linki. Być może jest ściągnięta za bardzo.

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 października 2013 - 19:23

Nie, linka działa luźno w pancerzu, po odpięciu linki od serwomotoru działa luźno, problem jest w samym tym mechanizmie ;)

#14 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 16 sierpnia 2014 - 10:30

Witam mam pytanko w sprawie tempomatu. Posiadam Omege 2.5 DTI automat z orginalnym tempomatem, który nie działa. Sprawdzałem bezpieczniki i czujniki wszystko jest ok. Poproszę o porady i sugestje gdzie szukać w pierwszej kolejności usterki z góry dziękuję za wszystkie porady pozdrawiam.

#15 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2017 - 17:08

Witam. Podpinam się pod temat żeby nie zaczynać nowego, mam pytanie, jaki powinien być sygnał na pinie K tempomatu? Ja mam napięcie 12v czy ta wartość jest poprawna? Czy tam powinno nie być jakieś pulsacyjne napięcie? I jak zmierzyć ten sygnał voltomierzem czy ohmomierzem, w jadącym aucie czy da rade na postoju?



#16 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2017 - 13:50

Widze że zainteresowanie tematem jest ogromne Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk