http://biznes.onet.p...wiadomosci.html
Od 25 grudnia 2007 r. do wniosku o rejestrację pojazdu sprowadzonego z państwa UE i już w Unii zarejestrowanego, właściciel będzie zobowiązany przedłożyć dowód rejestracyjny - poinformowało ministerstwo transportu w komunikacie.
Od tego dnia dla takich pojazdów nie będą mogły być uznawane inne niż dowód rejestracyjny dokumenty stwierdzające rejestrację pojazdu, wydane w państwie członkowskim UE.
Resort transportu poinformował również, że niektóre państwa członkowskie UE wydają dowód rejestracyjny składający się z dwóch części. W takim przypadku wnioskujący o rejestrację powinien do wniosku dołączyć obie części dowodu rejestracyjnego.
Jak podało ministerstwo, w niektórych przypadkach do rejestracji może wystarczyć tylko pierwsza część dowodu, ale pod określonymi warunkami. Należy do nich otrzymanie, na wniosek polskiego urzędu, potwierdzenia z urzędu rejestrującego państwa członkowskiego, że pojazd był zarejestrowany w tym państwie i może być ponownie zarejestrowany w innym państwie członkowskim.
Do postępowań wszczętych, a nie zakończonych decyzją ostateczną przed dniem 25 grudnia 2007 r., stosuje się przepisy dotychczasowe - podał resort transportu.
0
Ministerstwo zmienia przepisy o rejestracji pojazdów
Rozpoczęte przez
ArturL
, 29 paź 2007, 18:28
8 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 18:28
#2 OFFLINE
Napisany 31 października 2007 - 10:48
Niestety ale polskie ministerstwa są obsadzone w większości przypadków ludźmi bez umiejętności myślenia. Do sprawdzenia czy dany pojazd nie jest wycofany z eksploatcji jest katra pojazdu a nie dowód rej. Czy szanowny ministerek kiedykolwiek był gdzieś poza Jasną Górą? Jak ja mam zabrać dowód rej. np. obywatelowi Austrii? Tam na jednych tblicach i pod jednym ubezpieczeniem można mieć 5 samochodów , przy zakupie dostaje tylko karte poj.! W niemczech też niezawsze można otrzymac "mały dowód"
Niestety ale polska to naprawde zaściankowy i porypany kraj....
Niestety ale polska to naprawde zaściankowy i porypany kraj....
#3 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 13:17
pomalu szykuje sie do zmiany mojej omy na nowa.poradzcie dokladnie jakie papiery musze dostac od sprzedajacego,zeby nie miec pozniej problemow z rejstracja auta.nie wiem jeszcze czy bede jechał po auto za granice czy kupie w pol.ale czesto autko które jest w polsce sprzedawane jest do rejstracji i boje sie zeby jakis handlarz nie zrobil mnie w balona i sprzedal auto bez np.tego dowodu rejstracyjnego.jak jest z tymi niemieckimi dowodami czy niemiec zawsze przed sprzedaza wyrejstrowuje auto czy jak? z tego co wiem teraz potrzeba potwierdzenia wyrejstrowania auta a jak to ma byc po tej nowelizacji-czy tak jak pisze piotrek musze miec np niemiecki dowód zeby zarejstrowac.
jeszcze jedna sprawa prosilbym o opisanie po koleji od czego sie zaczyna zalatwiac rejstracje autka sprowadzonego z UE .co najpierw sie zalatwia gdzie z czym idzie i jakie papiery są potrzebne.jezeli bylo to juz opisane to widocznie nie znalazlem.mozna by bylo taki temat podwiesic napewno sie przyda.pozdro
jeszcze jedna sprawa prosilbym o opisanie po koleji od czego sie zaczyna zalatwiac rejstracje autka sprowadzonego z UE .co najpierw sie zalatwia gdzie z czym idzie i jakie papiery są potrzebne.jezeli bylo to juz opisane to widocznie nie znalazlem.mozna by bylo taki temat podwiesic napewno sie przyda.pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#4 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 18:56
Jeśli sprowadzisz i zarej. do 25 grudnia to wystarczy sam brief + umowa, auto oczywiście musi być wymeldowane w niemczech, jest to pieczęć na briefie z hologramem i adnotacją o wymeldowaniu (jeśli auto stoi wymeldowane w niemczech od ok2-3lat to zamiast tej pieczęci do briefu dostaniesz kartkę A5 koloru zielonego)
Tu masz wszystko na temat rejestracji w polsce:
Formalności:
I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)
II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.
1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł
2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji
3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów
4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnštrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podanš przez celnika/czkę
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)
5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach
6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł
7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.
8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.
http://tmp.sysinfo.pl/auto.php
Tu masz wszystko na temat rejestracji w polsce:
Formalności:
I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)
II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.
1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł
2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji
3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów
4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnštrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podanš przez celnika/czkę
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)
5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach
6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł
7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.
8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.
http://tmp.sysinfo.pl/auto.php
#5 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2007 - 11:47
dzieki tego szukalem :grin:
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#6 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 08:58
panowie podrąże jeszcze troche ten temat- a mianowicie czy kupując autko w autohasie w niemczech dostaje sie umowe kupna sprzedazy czy fakture? czy jest jakas róznica czy mam fakture czy umowe?
i jeszcze temat podatku vat -czy na umowie badż fakturze jest zaznaczone czy jest cena netto czy brutto?kiedyś gdzies czytalem ze jezeli jest cena netto to trzeba w polsce zaplacic jeszcze vat od ceny zakupu(dodatkowe koszty) czesto przeglądając oferty autohaus-ów są podane dwie ceny -netto i brutto .mój znajomy z niemiec przyslal mi linka z ogloszeniem i zaznaczyl,że dla mnie jest cena netto-dlatego nie wiem jak do tego podchodzic -czy musze sie liczyć z tym ze kupując takie auto za cene netto bede musial w polsce oplacic jeszcze vat? jezeli ktos z was kupil tak autko i wie cos na ten temat to prosze o info.dzieki
i jeszcze temat podatku vat -czy na umowie badż fakturze jest zaznaczone czy jest cena netto czy brutto?kiedyś gdzies czytalem ze jezeli jest cena netto to trzeba w polsce zaplacic jeszcze vat od ceny zakupu(dodatkowe koszty) czesto przeglądając oferty autohaus-ów są podane dwie ceny -netto i brutto .mój znajomy z niemiec przyslal mi linka z ogloszeniem i zaznaczyl,że dla mnie jest cena netto-dlatego nie wiem jak do tego podchodzic -czy musze sie liczyć z tym ze kupując takie auto za cene netto bede musial w polsce oplacic jeszcze vat? jezeli ktos z was kupil tak autko i wie cos na ten temat to prosze o info.dzieki
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#7 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 12:04
jeśli sprowadzasz do rejestracji prywatnej (nie na firme) to obojętnie dzy dostaniesz fakture,umowe czy cokolwiek to nie zapłacisz w PL VAT. Kupując w autohaus np przy dilerze dostaniesz normalną fakture ale kupująć w "komisie" czyli u turka lub jugola dostaniesz umowe lub lewa fakture :mrgreen:
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l )
#8 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2007 - 09:01
jak wygladaja te niemieckie tablice czasowe, ktore kupuje sie za 150 E aby wjechac autem do PL?
#9 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2007 - 10:10