Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klikające zawory 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
175 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 29 października 2007 - 13:32

Witam wszystkich.

Na wstępie napisze, że Omegę mam od kilki dni i od jakiegoś czasu walczę z klikajacymi zaworami ( tak sądzę).
Wiem, że ten temat już był poruszany kilka razy i może jest to samo, ale po walce i wymianie części postanowiłem napisać kilka słów i może rozwiązać mój problem.
Więc: Omega B 2.0 16V, przebieg 190tyś. Wymieniłem olej itd. I było OK. potem zobaczyłem, że mam,( tak mi się zdawało przedmuchy) polecono mi coś w rodzaju Motodoktora no i ja o głupi posłuchałem.
Od tego czasu mam stukające zawory i to dość głośno, zwłaszcza w środku ( no może było to wcześniej, ale teraz usłyszałem). Podoiłem kroki: wymiana oleju 2 razy, teraz jest syntetyk, płukanie silnika. Wymiana samo regulatorów, no nie wiem, co jeszcze można wymienić. A jak było tak jest. ( Stuki są na zimnym silniku, czym bardziej zmarznie tym dłużej stuka) potem jest cichutko, nie zauważyłem straty mocy.
Może macie jakieś pomysły, bo mi już sił braknie ( może się do tego przyzwyczaję)

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 14:20

A jak było tak jest. ( Stuki są na zimnym silniku, czym bardziej zmarznie tym dłużej stuka) potem jest cichutko, nie zauważyłem straty mocy.

Zostaw tak jak jest. Jezeli po lekkim zagrzaniu cichna i nic nie stuka to nie musisz nic robic bo ten objaw wystepuje chyba 99% omeg z tym silnikiem przy wiekszych przebiegach.

#3 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 14:28

Yarek, poczekaj aż syntetyk wypłucze doktorka, wiem z doświadczenia że nie do końca pomaga, kanały olejowe do popychaczy i w są b. małe i doktorek mógł je zapchać. A przebieg masz oryginalny??? czy na liczniku masz tyle ??

#4 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 29 października 2007 - 14:47

Yarek, poczekaj aż syntetyk wypłucze doktorka, wiem z doświadczenia że nie do końca pomaga, kanały olejowe do popychaczy i w są b. małe i doktorek mógł je zapchać. A przebieg masz oryginalny??? czy na liczniku masz tyle ??


dokładnie, doktor to niebył dobry pomysł...
ja przy podobnym przebiegu zapodałem olej Mineralny Castrol Magnetic
na zimnym i ostygniętym silniku zawsze chwile postukują, potem Amen i cisza
Panika dopiero jak przy 90' C silnik będzie stukał ...
a jeśli niejest tak to spoko
**BLACK PEARL**
GG - 9436748

#5 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 29 października 2007 - 15:22

Przebieg - a ja wiem, sprowadziłem go z niemiec ale i oni już też wiedzą jak się przekręca silniki. Popychacze zostały wymienione na nowe całe 16 szt. Kanały do popychaczy sprawdziliśmy, po wlaniu oleju on przepływa dalej. I na dodatek zrobiłem plukanie całego silnika płynem rozpuszczającym olej. Więc już sam nie wiem co dalej, chyba se odpuszcze.

#6 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 29 października 2007 - 16:16

Przebieg - a ja wiem, sprowadziłem go z niemiec ale i oni już też wiedzą jak się przekręca silniki. Popychacze zostały wymienione na nowe całe 16 szt. Kanały do popychaczy sprawdziliśmy, po wlaniu oleju on przepływa dalej. I na dodatek zrobiłem plukanie całego silnika płynem rozpuszczającym olej. Więc już sam nie wiem co dalej, chyba se odpuszcze.


zalej olejem 5w albo 0w najlepiej Castrol Magnatec albo Liqi Molly z dwusiarczekiem molibdenu

#7 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 16:38

Zaraz zaraz, ale klepanie zaworów powodują właśnie zużyte popychacze hydrauliczne. Jeżeli one były wymieniane na nowe to klepania zaworków nie powinno być. Może nowe popychacze były źle założone (wiele mechaników popełnia tu błędy), albo krzywki na wałku są wytarte :bad:

#8 OFFLINE   welder

welder
  • 92 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 października 2007 - 18:33

Zaraz zaraz, ale klepanie zaworów powodują właśnie zużyte popychacze hydrauliczne


nie koniecznie podobne objawy są gdy jest padnięta sonda lambda .

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 19:38

welder - czy jetes pewny tego co napisales???? - moze troche wiecej co i dlaczego. Jakos nie widze zwiazku.......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 19:51

Martini co masz na mysli że zle zalożyli, popychacze sa "namoczone " w oleju a do góry nogami ich raczej sie nie da założyc.

#11 OFFLINE   welder

welder
  • 92 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 października 2007 - 20:01

welder - czy jetes pewny tego co napisales???? - moze troche wiecej co i dlaczego.


Postaram się napisać to co mi powiedział mechanik po podłączeniu auta pod TECH-a a mianowicie napięcie na sondzie w moim aucie skacze od minimalnego do maksymalnego a silniczek krokowy nie potrafi nadążyć za sondą przez co raz mieszanka jest za bogata a raz za uboga co skutkuje właśnie klepaniem zaworów .

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 20:12

jesli napiecie skacze od min do max to sonda sprawna!!!
Mialem tu napisac jak i co ale to nie temat postu. Rozumiem ze Twoj mechanik chcial powiedziec cos na temat spalania stukowego.......... ale to nie ta bajka - mozna sobie sonde nawet odlaczyc i nie bedzie zadnego "stukania , klepania - cos mu sie pomylilo, lekko mowiac.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 20:12

Taaaaaaa a silnik krokowy maaaaa baaaardzo duże znaczenie w regulacji mieszanki , niech sie ten mechanik troche poduczy do czego słyży zawór biegu jałowegop :wink:

#14 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 20:14

Może właśnie któryś był inaczej ściśnięty albo popychacz leżał bokiem i olejek wyciekł. Bo nie potrafię sobie wyobrazić czemu po założeniu nowych popychaczy rozrząd miałby stukać. W XEV jakiś elementów pośredniczących nie ma, nie lasek, koników i innych wynalazków. Więc po kilku sekundach od uruchomienia silnika, po "napompowaniu" popychaczy, powinna nastać cisza niezależnie od temperatury silnika. Hmm albo to wina niedrożnych kanałów olejowych w głowicy. Jutro zajrzę do książki może coś znajdę :wink:

#15 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 20:25

Masz racje martini tylko "wysuszenie" regulatora mogłoby spowodowac klepanie albo niedrożność kanałów- regulator nie jest w stanie sie napompowac ( napełnic) , a moze jakas marna jakosc regulatorów???

#16 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 29 października 2007 - 20:59

Jeszcze raz podeszłem do problemu technicznie. Wiozłem z pracy stetoskop ( do sprawdzania łożysk) i odpaliłem zimne autko. Jeśli chodzi o kolektor wydechowy, oczywiście słuchać stuki, ale to raczej nie on. Potem dotykając śrub na pokrywie zaworów usłyszałem, że niektóre klękają ciszej a inne głośniej. Więc zaznaczę od początku, ten „doktor” wlałem przez otwór do oleju, a wiec nad zaworami, i z pomiarów wynika, że od zaworu pod otworem do zaworu na końcu, to klikanie jest silne a pozostałe zawory są cichsze. Wniosek:, że zatkany jest rowek pomiędzy nimi.
No, bo dlaczego przed wlaniem jest OK. a po wlaniu na drugi dzien. klikanie, to chyba nie przypadek. Wymiana na nowe nie dała efektów, więc to nie są regulatory, pozostaje tylko rowek. Mam zamiar dać mechanikowi do jeszcze jednego rozebrania i przedmuchania tego kanaliku. Jeśli pomoże to wydatek 1200 był złym pomysłem. Ale na błędach się człowiek uczy. P.S. z moich pomiarów wynika, że patrząc na silnik od przodu, kanałm idzie od prawej strony do lewej i od korka wlewu ku szybie samochodu zawory po lewej stronie klękają bardziej niż te po prawej od kolektora wydechu.
Jak uporam się z tym, to dam znać, a nie poddam się tak łatwo.

#17 OFFLINE   welder

welder
  • 92 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 października 2007 - 21:08

Panowie żeby było w temacie przymierzam się do założenia gazu do auta i żeby wszystko było jak należy postanowiłem podpiąć auto pod TECH-a niepokoiły mnie właśnie dziwne odgłosy dochodzące od silnika (klepanie zaworów) pojawiają się co jakiś czas, podjechałem więc na warsztat gdzie TECH był dostępny i tam ów mechanik mi powiedział to co wyżej napisałem wyszedłem bowiem z założenia że posiada on większą wiedze a niżeli ja. Jeżeli nijak to się ma do rzeczywistości to sorrki za zamęt . Jeżeli chodzi natomiast o silniczek krokowy to wymieniałem go jakiś miesiąc temu bo obroty mi falowały i zapalała się kontrolka silnika teraz kontrolka się nie zapala ale obroty falują może nie tak bardzo jak wcześniej ale jest to denerwujące no i spalanie trochę powala.

jesli napiecie skacze od min do max to sonda sprawna!!!

Jeżeli jest sprawna to właśnie zaoszczędziłeś mi trochę kasy :piwo: bo przymierzałem się do zakupu nowej sondy byłem pewien że jest zwalona .

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 21:11

zeby powiedziec Ci czy na 100% jest sprawna, musialbys wykonac test: http://forum.omegakl...read.php?t=8271
(albo napisac mi na priv jakie napiecia i w jakim zakresie obrotów) Ale jesli "lata" gora doł i JESZCZE TAK ROBI na wolnych obrotach to jest ok
Oczywiscie istnieje mozliwosc ze pozno zaczyna pracowac albo czasem zawiesi sie w jakims polozeniu co jest sygnalem ze jej czas zycia sie konczy

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2007 - 23:28

Postaram się napisać to co mi powiedział mechanik po podłączeniu auta pod TECH-a a mianowicie napięcie na sondzie w moim aucie skacze od minimalnego do maksymalnego a silniczek krokowy nie potrafi nadążyć za sondą przez co raz mieszanka jest za bogata a raz za uboga co skutkuje właśnie klepaniem zaworów .



zmien jak najszybciej mechanika. :shock:




 


#20 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 30 października 2007 - 08:30

Dałem dzisiaj mechanikowi do przeczyszczenia kanałów, za pomoca stetoskopu wyraźnie słychać które zawory stukają i z tego wniosek że ten doktor zatkał kanały od korka wlewu do podszybie z lewej strony. Więc mam nadzieje że na jutro bede miał zrobione i rozwiązany problem (a jak nie to go zwale z jakieś góry) samochód oczywiście.