Klikające zawory 2.0 16V
#1 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 13:32
Na wstępie napisze, że Omegę mam od kilki dni i od jakiegoś czasu walczę z klikajacymi zaworami ( tak sądzę).
Wiem, że ten temat już był poruszany kilka razy i może jest to samo, ale po walce i wymianie części postanowiłem napisać kilka słów i może rozwiązać mój problem.
Więc: Omega B 2.0 16V, przebieg 190tyś. Wymieniłem olej itd. I było OK. potem zobaczyłem, że mam,( tak mi się zdawało przedmuchy) polecono mi coś w rodzaju Motodoktora no i ja o głupi posłuchałem.
Od tego czasu mam stukające zawory i to dość głośno, zwłaszcza w środku ( no może było to wcześniej, ale teraz usłyszałem). Podoiłem kroki: wymiana oleju 2 razy, teraz jest syntetyk, płukanie silnika. Wymiana samo regulatorów, no nie wiem, co jeszcze można wymienić. A jak było tak jest. ( Stuki są na zimnym silniku, czym bardziej zmarznie tym dłużej stuka) potem jest cichutko, nie zauważyłem straty mocy.
Może macie jakieś pomysły, bo mi już sił braknie ( może się do tego przyzwyczaję)
#2 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 14:20
Zostaw tak jak jest. Jezeli po lekkim zagrzaniu cichna i nic nie stuka to nie musisz nic robic bo ten objaw wystepuje chyba 99% omeg z tym silnikiem przy wiekszych przebiegach.A jak było tak jest. ( Stuki są na zimnym silniku, czym bardziej zmarznie tym dłużej stuka) potem jest cichutko, nie zauważyłem straty mocy.
#3 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 14:28
#4 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 14:47
Yarek, poczekaj aż syntetyk wypłucze doktorka, wiem z doświadczenia że nie do końca pomaga, kanały olejowe do popychaczy i w są b. małe i doktorek mógł je zapchać. A przebieg masz oryginalny??? czy na liczniku masz tyle ??
dokładnie, doktor to niebył dobry pomysł...
ja przy podobnym przebiegu zapodałem olej Mineralny Castrol Magnetic
na zimnym i ostygniętym silniku zawsze chwile postukują, potem Amen i cisza
Panika dopiero jak przy 90' C silnik będzie stukał ...
a jeśli niejest tak to spoko
GG - 9436748
#5 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 15:22
#6 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 16:16
Przebieg - a ja wiem, sprowadziłem go z niemiec ale i oni już też wiedzą jak się przekręca silniki. Popychacze zostały wymienione na nowe całe 16 szt. Kanały do popychaczy sprawdziliśmy, po wlaniu oleju on przepływa dalej. I na dodatek zrobiłem plukanie całego silnika płynem rozpuszczającym olej. Więc już sam nie wiem co dalej, chyba se odpuszcze.
zalej olejem 5w albo 0w najlepiej Castrol Magnatec albo Liqi Molly z dwusiarczekiem molibdenu
#7 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 16:38
#8 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 18:33
Zaraz zaraz, ale klepanie zaworów powodują właśnie zużyte popychacze hydrauliczne
nie koniecznie podobne objawy są gdy jest padnięta sonda lambda .
#9 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 19:38
[B]
#10 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 19:51
#11 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:01
welder - czy jetes pewny tego co napisales???? - moze troche wiecej co i dlaczego.
Postaram się napisać to co mi powiedział mechanik po podłączeniu auta pod TECH-a a mianowicie napięcie na sondzie w moim aucie skacze od minimalnego do maksymalnego a silniczek krokowy nie potrafi nadążyć za sondą przez co raz mieszanka jest za bogata a raz za uboga co skutkuje właśnie klepaniem zaworów .
#12 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:12
Mialem tu napisac jak i co ale to nie temat postu. Rozumiem ze Twoj mechanik chcial powiedziec cos na temat spalania stukowego.......... ale to nie ta bajka - mozna sobie sonde nawet odlaczyc i nie bedzie zadnego "stukania , klepania - cos mu sie pomylilo, lekko mowiac.
[B]
#13 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:12
#14 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:14
#15 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:25
#16 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:59
No, bo dlaczego przed wlaniem jest OK. a po wlaniu na drugi dzien. klikanie, to chyba nie przypadek. Wymiana na nowe nie dała efektów, więc to nie są regulatory, pozostaje tylko rowek. Mam zamiar dać mechanikowi do jeszcze jednego rozebrania i przedmuchania tego kanaliku. Jeśli pomoże to wydatek 1200 był złym pomysłem. Ale na błędach się człowiek uczy. P.S. z moich pomiarów wynika, że patrząc na silnik od przodu, kanałm idzie od prawej strony do lewej i od korka wlewu ku szybie samochodu zawory po lewej stronie klękają bardziej niż te po prawej od kolektora wydechu.
Jak uporam się z tym, to dam znać, a nie poddam się tak łatwo.
#17 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 21:08
Jeżeli jest sprawna to właśnie zaoszczędziłeś mi trochę kasy :piwo: bo przymierzałem się do zakupu nowej sondy byłem pewien że jest zwalona .jesli napiecie skacze od min do max to sonda sprawna!
#18 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 21:11
(albo napisac mi na priv jakie napiecia i w jakim zakresie obrotów) Ale jesli "lata" gora doł i JESZCZE TAK ROBI na wolnych obrotach to jest ok
Oczywiscie istnieje mozliwosc ze pozno zaczyna pracowac albo czasem zawiesi sie w jakims polozeniu co jest sygnalem ze jej czas zycia sie konczy
#19 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 23:28
Postaram się napisać to co mi powiedział mechanik po podłączeniu auta pod TECH-a a mianowicie napięcie na sondzie w moim aucie skacze od minimalnego do maksymalnego a silniczek krokowy nie potrafi nadążyć za sondą przez co raz mieszanka jest za bogata a raz za uboga co skutkuje właśnie klepaniem zaworów .
zmien jak najszybciej mechanika. :shock:
#20 OFFLINE
Napisany 30 października 2007 - 08:30