Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 15 czerwca 2006 - 12:35

witam czy mozecie mi wytlumaczyc a omedze 2.5 mv6 bo w poniedzialek odbieram co mozna a czego nie nalezy wrzucac w trakcie jazy na Automacie
I poprosze o wytlumaczenie oznaczen na tej skrzyni tak na wszelki wielki


[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#2 OFFLINE   licznik

licznik
  • 39 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: kraków

Napisany 15 czerwca 2006 - 13:03

proponuje lekture
automat
omega wersja sport 2

#3 OFFLINE   Moniś

Moniś

    :)

  • 190 postów
  • Dołączył: 14-05-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2006 - 18:28

2.5 mv6

Takie sprostowanie, 2.5 to V6 :wink:
Co do jazdy, to wrzucasz "D" i jedziesz. Na światach itp, można "N", kończysz jazdę "P", no i "R" - wsteczny, a reszta to sama nie wiem bo nie używam :razz:
Proste są dla dobrych samochodów, zakręty dla dobrych kierowców

#4 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 czerwca 2006 - 18:36

No i jeszcze S to chyba SPORT :wink: :grin: :grin:

#5 OFFLINE   Moniś

Moniś

    :)

  • 190 postów
  • Dołączył: 14-05-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2006 - 18:40

No i jeszcze S to chyba SPORT

Nio jest i "S", ale nie moglam sie przyznac że wiem do czego to sluży :twisted: :wink: :cool:
Proste są dla dobrych samochodów, zakręty dla dobrych kierowców

#6 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 czerwca 2006 - 18:47

ale nie moglam sie przyznac że wiem do czego to sluży


Eee tam nie przecież S służy do sportów zimowych :wink: :mrgreen: :mrgreen:

#7 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2006 - 19:55

a tak na powaznie, to nurtuje mnie pytanie, czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N :?:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#8 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 15 czerwca 2006 - 19:58

a tak na powaznie, to nurtuje mnie pytanie, czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N :?:


Gdzieś, kiedyś słyszałem, że automatu nie można cholować. Jeśli to prawda to nie mozna także wrzucać N z górki.

#9 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:03

a tak na powaznie, to nurtuje mnie pytanie, czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N :?:


Gdzieś, kiedyś słyszałem, że automatu nie można cholować. Jeśli to prawda to nie mozna także wrzucać N z górki.


mozna holowac, na wlaczonym motorze ile chesz, na wylaczonym max (chyba) 50 km z mala predkoscia, wlasnie na pozycji N
chodzi tu o to, ze przy wylaczonym silniku nie ma smarowania skrzyni i dlatego jest to dla niej zabojcze


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#10 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:05

:arrow: http://www.automat.p...hp?article_id=5

Tu jest troche opisane o pozycji P i N :wink: :smile:

#11 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:11

[...]Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni[...]

#12 OFFLINE   Moniś

Moniś

    :)

  • 190 postów
  • Dołączył: 14-05-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:14

czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N

Ale po co?
Proste są dla dobrych samochodów, zakręty dla dobrych kierowców

#13 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:16

czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N

Ale po co?

a tak, zeby sie swobodnie potoczyc :) - ciekawosc, zwykla ciekawosc :D


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#14 OFFLINE   Moniś

Moniś

    :)

  • 190 postów
  • Dołączył: 14-05-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2006 - 20:20

a tak, zeby sie swobodnie potoczyc - ciekawosc, zwykla ciekawosc

aaaa, no chyba że ciekawość. W zasadzie to z górki puszczasz gaz i juz masz swobodnie. Ogólnie jestem nauczona tak, jak pisalam wyżej i nie kombinuje.
Proste są dla dobrych samochodów, zakręty dla dobrych kierowców

#15 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2006 - 21:04

Ogólnie jestem nauczona tak, jak pisalam wyżej i nie kombinuje.


i bardzo dobrze, moja zone tez tak ucze :)


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2006 - 07:09

czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N

Ale po co?

a tak, zeby sie swobodnie potoczyc :) - ciekawosc, zwykla ciekawosc :D


Pomijając aspekty automatu - biegu neutralnego podczas jazdy nie 'wrzuca' sie nigdy - czy to w manualu, czy w automacie. Wynika to z różnych wzgędów, m.in. też bezpieczeństwa oraz ... ekonomiki jazdy. Jeśli chcesz oszczędzić na paliwie - hamuj silnikiem a nie włączaj luz.
Wachlowanie sprzęgłem, brak napędu, wieksze spalanie, brak smarowania w przypadku automatu, ew. brak możliwości szybkiego przyspieszenia ... to tylko przykłady dlaczego 'nie'.
Luzu w czasie jazdy nie używamy.

#17 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2006 - 07:55

Wynika to z różnych wzgędów, m.in. też bezpieczeństwa oraz ... ekonomiki jazdy. Jeśli chcesz oszczędzić na paliwie - hamuj silnikiem a nie włączaj luz.
Wachlowanie sprzęgłem, brak napędu, wieksze spalanie, brak smarowania w przypadku automatu, ew. brak możliwości szybkiego przyspieszenia ... to tylko przykłady dlaczego 'nie'.
Luzu w czasie jazdy nie używamy.


zgadzam sie w 99%, bo 1 % to instalacje gazowe, z wylaczeniem wtrysku, ktore przy hamowaniu silnikiem zuzywaja dosc duzo gazu, ale i tak bledem jest jezdzenie na tzw. luzie.
co nie zmienia faktu, ze w Vectrze czesto tak robie :D - palenie tez jest niezdrowe :lol:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2006 - 08:29

zgadzam sie w 99%, bo 1 % to instalacje gazowe, z wylaczeniem wtrysku, ktore przy hamowaniu silnikiem zuzywaja dosc duzo gazu, ale i tak bledem jest jezdzenie na tzw. luzie.
co nie zmienia faktu, ze w Vectrze czesto tak robie :D - palenie tez jest niezdrowe :lol:


Ja bym tak pewnie o tym nie mówił :) Bo jakkolwiek może moze tak być - ale przykładu podać nie umiem. IMO komp wyłączy wtryski, kiedy hamujemy silnikiem, a i gaźnik ma zamkniętą przepustnice przy zdjętej nodze z gazu, a podcisnienia nie ma, wiec nie sądze, żeby gazu ubywało. W sekwencji to już napewno można tylko zyskać.
Z doświadczenia - kilka gaźników, dwa II gen...hamowanie silnikiem mam w nawyku. Siakoś bym chyba zauważył różnice w spalaniu.

Nie zmienia to faku że luzu nie włączamy. Co innego jak sie ma wolne koło, ale tu w gre wchodzą trabanty i to tylko na IV biegu oraz (niektóre) automaty z takową funkcją. W którejś skrzyni można było nawet wybrać tryb ('wolne koło'/'ostre koło').

#19 OFFLINE   KOLIBERk

KOLIBERk

    620Nm w diezlu :P

  • 31 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: UK
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2006 - 09:58

Witam!
Dodam cos od siebie.
Wiec na luzie nie powinno sie jezdzic omega MV6 z automatem
Z gorki tym bardziej, poniewaz mozna zagotowac olej w skrzyni.
Ona jest w taki sposob zbudowana, ze musi byc naped zalaczony caly czas podczas jazdy.
W MV6 mozna sprobowac przy 80km/h wbic na N, wtedy zobaczucie, ze skrzynia broni sie przed tym podnoszac obroty silnika ponad 2-3tys

Omege mozna cholowac, ale nie daleko i nie szybciej niz 80km/h, chodzi tez o olej, ktory jest smarem i napedem w skrzyni jednoczesnie.
Przy wylaczonym silniku skrzynia nie jest chlodzona i nie jest smarowana.
Po za tym, podczas toczenia sie na N - jazda na "luzie", auto spala paliwo, a przy wbitym D i nie wcisnietym pedale gazu tzw. hamowanie silnikiem, zuzycie paliwa przy ponad 80km/h jest zerowe.
W mojej MV6 auto przy predkosci 90 - 100km/h przy hamowaniu silnikiem z lewarkiem na pozycji D, auto dosc daleko i dlugo sie toczy swobodnie. Znaczy silnik nie hamuje tak mocno, jak w przypadku skrzyni z manualem.

Jadac ponizej 80km/h mozna wbic 3 pozycje, wtedy zuzycie znowu spada do zera do 60km/h.
Jadac pod stroma gorke, mozna/nalezy wbic 3, a nawet 2 jak jest naprawde stroma, wtedy znowu oszczedza sie skrzynie i olej.
Jezdrzac tylko w miescie powinno sie (takie zalecenia ASO) smigac na 3, zeby wymusic zmiane biegu tylko do 3, auto wtedy nie muli na 4 biegu, przelozenia sa nieco dluzsze i to lepiej wplywa na olei i skrzynie.
Ale to tylko jazda caly dzien po miescie, bo bez sesu smigac kawalek przez miasto na 3, z regoly pozniej sie zapomina wbic D i poza miastem leci sie na 3, zamiast ekonomicznie na 4.
Pozdrawiam
Tomek
_________________
www.myomega.ovh.org
www.myvectra.ovh.org

#20 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2006 - 13:26

zgodnie z instrukcją:
pozycja 1 - odpowiada pozycja, w ktorej osiaga sie maksymalne hamowanie silnikiem, np. przy zjezdzaniu ze stromej gory, caly czas jest wlaczony 1 bieg

pozycja 2 - odpowiada worunkom jak na 1 i 2 biegu. skrzynia przelacza sie pomiedzy 1 i 2

pozycja 3 - odpowiada warunkom na 1,2 i 3 biegu, skrzynia nie zalacza 4 biegu


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill