Automat
#1 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 12:35
I poprosze o wytlumaczenie oznaczen na tej skrzyni tak na wszelki wielki
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 18:28
Takie sprostowanie, 2.5 to V62.5 mv6
Co do jazdy, to wrzucasz "D" i jedziesz. Na światach itp, można "N", kończysz jazdę "P", no i "R" - wsteczny, a reszta to sama nie wiem bo nie używam :razz:
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 18:40
Nio jest i "S", ale nie moglam sie przyznac że wiem do czego to sluży :twisted:No i jeszcze S to chyba SPORT
#6 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 18:47
ale nie moglam sie przyznac że wiem do czego to sluży
Eee tam nie przecież S służy do sportów zimowych :mrgreen: :mrgreen:
#7 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 19:55
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#8 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 19:58
a tak na powaznie, to nurtuje mnie pytanie, czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N :
Gdzieś, kiedyś słyszałem, że automatu nie można cholować. Jeśli to prawda to nie mozna także wrzucać N z górki.
#9 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:03
a tak na powaznie, to nurtuje mnie pytanie, czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N :
Gdzieś, kiedyś słyszałem, że automatu nie można cholować. Jeśli to prawda to nie mozna także wrzucać N z górki.
mozna holowac, na wlaczonym motorze ile chesz, na wylaczonym max (chyba) 50 km z mala predkoscia, wlasnie na pozycji N
chodzi tu o to, ze przy wylaczonym silniku nie ma smarowania skrzyni i dlatego jest to dla niej zabojcze
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#10 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:05
#11 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:11
#12 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:14
Ale po co?czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N
#13 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:16
a tak, zeby sie swobodnie potoczyc - ciekawosc, zwykla ciekawoscAle po co?czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#14 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 20:20
aaaa, no chyba że ciekawość. W zasadzie to z górki puszczasz gaz i juz masz swobodnie. Ogólnie jestem nauczona tak, jak pisalam wyżej i nie kombinuje.a tak, zeby sie swobodnie potoczyc - ciekawosc, zwykla ciekawosc
#15 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2006 - 21:04
Ogólnie jestem nauczona tak, jak pisalam wyżej i nie kombinuje.
i bardzo dobrze, moja zone tez tak ucze
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#16 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2006 - 07:09
a tak, zeby sie swobodnie potoczyc - ciekawosc, zwykla ciekawoscAle po co?czy podczas zjazdu z gorki mozna wrzucac N
Pomijając aspekty automatu - biegu neutralnego podczas jazdy nie 'wrzuca' sie nigdy - czy to w manualu, czy w automacie. Wynika to z różnych wzgędów, m.in. też bezpieczeństwa oraz ... ekonomiki jazdy. Jeśli chcesz oszczędzić na paliwie - hamuj silnikiem a nie włączaj luz.
Wachlowanie sprzęgłem, brak napędu, wieksze spalanie, brak smarowania w przypadku automatu, ew. brak możliwości szybkiego przyspieszenia ... to tylko przykłady dlaczego 'nie'.
Luzu w czasie jazdy nie używamy.
#17 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2006 - 07:55
Wynika to z różnych wzgędów, m.in. też bezpieczeństwa oraz ... ekonomiki jazdy. Jeśli chcesz oszczędzić na paliwie - hamuj silnikiem a nie włączaj luz.
Wachlowanie sprzęgłem, brak napędu, wieksze spalanie, brak smarowania w przypadku automatu, ew. brak możliwości szybkiego przyspieszenia ... to tylko przykłady dlaczego 'nie'.
Luzu w czasie jazdy nie używamy.
zgadzam sie w 99%, bo 1 % to instalacje gazowe, z wylaczeniem wtrysku, ktore przy hamowaniu silnikiem zuzywaja dosc duzo gazu, ale i tak bledem jest jezdzenie na tzw. luzie.
co nie zmienia faktu, ze w Vectrze czesto tak robie - palenie tez jest niezdrowe
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#18 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2006 - 08:29
zgadzam sie w 99%, bo 1 % to instalacje gazowe, z wylaczeniem wtrysku, ktore przy hamowaniu silnikiem zuzywaja dosc duzo gazu, ale i tak bledem jest jezdzenie na tzw. luzie.
co nie zmienia faktu, ze w Vectrze czesto tak robie - palenie tez jest niezdrowe
Ja bym tak pewnie o tym nie mówił Bo jakkolwiek może moze tak być - ale przykładu podać nie umiem. IMO komp wyłączy wtryski, kiedy hamujemy silnikiem, a i gaźnik ma zamkniętą przepustnice przy zdjętej nodze z gazu, a podcisnienia nie ma, wiec nie sądze, żeby gazu ubywało. W sekwencji to już napewno można tylko zyskać.
Z doświadczenia - kilka gaźników, dwa II gen...hamowanie silnikiem mam w nawyku. Siakoś bym chyba zauważył różnice w spalaniu.
Nie zmienia to faku że luzu nie włączamy. Co innego jak sie ma wolne koło, ale tu w gre wchodzą trabanty i to tylko na IV biegu oraz (niektóre) automaty z takową funkcją. W którejś skrzyni można było nawet wybrać tryb ('wolne koło'/'ostre koło').
#19 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2006 - 09:58
Dodam cos od siebie.
Wiec na luzie nie powinno sie jezdzic omega MV6 z automatem
Z gorki tym bardziej, poniewaz mozna zagotowac olej w skrzyni.
Ona jest w taki sposob zbudowana, ze musi byc naped zalaczony caly czas podczas jazdy.
W MV6 mozna sprobowac przy 80km/h wbic na N, wtedy zobaczucie, ze skrzynia broni sie przed tym podnoszac obroty silnika ponad 2-3tys
Omege mozna cholowac, ale nie daleko i nie szybciej niz 80km/h, chodzi tez o olej, ktory jest smarem i napedem w skrzyni jednoczesnie.
Przy wylaczonym silniku skrzynia nie jest chlodzona i nie jest smarowana.
Po za tym, podczas toczenia sie na N - jazda na "luzie", auto spala paliwo, a przy wbitym D i nie wcisnietym pedale gazu tzw. hamowanie silnikiem, zuzycie paliwa przy ponad 80km/h jest zerowe.
W mojej MV6 auto przy predkosci 90 - 100km/h przy hamowaniu silnikiem z lewarkiem na pozycji D, auto dosc daleko i dlugo sie toczy swobodnie. Znaczy silnik nie hamuje tak mocno, jak w przypadku skrzyni z manualem.
Jadac ponizej 80km/h mozna wbic 3 pozycje, wtedy zuzycie znowu spada do zera do 60km/h.
Jadac pod stroma gorke, mozna/nalezy wbic 3, a nawet 2 jak jest naprawde stroma, wtedy znowu oszczedza sie skrzynie i olej.
Jezdrzac tylko w miescie powinno sie (takie zalecenia ASO) smigac na 3, zeby wymusic zmiane biegu tylko do 3, auto wtedy nie muli na 4 biegu, przelozenia sa nieco dluzsze i to lepiej wplywa na olei i skrzynie.
Ale to tylko jazda caly dzien po miescie, bo bez sesu smigac kawalek przez miasto na 3, z regoly pozniej sie zapomina wbic D i poza miastem leci sie na 3, zamiast ekonomicznie na 4.
#20 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2006 - 13:26
pozycja 1 - odpowiada pozycja, w ktorej osiaga sie maksymalne hamowanie silnikiem, np. przy zjezdzaniu ze stromej gory, caly czas jest wlaczony 1 bieg
pozycja 2 - odpowiada worunkom jak na 1 i 2 biegu. skrzynia przelacza sie pomiedzy 1 i 2
pozycja 3 - odpowiada warunkom na 1,2 i 3 biegu, skrzynia nie zalacza 4 biegu
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill