Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Modernizacja instalacji Silver na Gold, Valtek na Hana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 02 października 2013 - 08:41

Nawiązując do tematu http://forum.omegakl...ead.php?t=68576 w którym przekonałem się do modernizacji instalacji gazowej proszę kolegów o cenne rady, które przydadzą się przy działaniach. :D

Tak więc pod maskę ląduje KME Gold Turbo zamiast KME Silver oraz wtryski Hana zielone zamiast czerwonych Valteków. Instalacja to OMVL Dream XXI-N.

W kwestii wymiany reduktora:

1. Czy konieczna jest wymiana przewodu doprowadzającego gaz z 6 na 8mm czy wystarczy jedynie redukcja przy reduktorze?

2. Czy stosując redukcję mogę zastosować zespół filtrujący OMB 6/6mm od Silvera z zaworem (Gold ma oddzielny zawór)?

3. Czy najlepiej zastosować dwa filtry fazy lotnej czy jeden z 2 wejściami i 2 wyjściami?

W kwestii wymiany wtryskiwaczy:

4. Czy mój sterownik obsłuży te wtryski?

5. Jak najlepiej zamontować wtryski? Chodzi o pozycję oraz doprowadzenie gazu do wtrysku a później do kolektora. Niestety dorwałem 4 wtryski dedykowane pod listwę hany (bez króćów) i 2 z króćcami więc będę musiał z rozdzielacza dać krótkie przewody do każdego wtrysków - czy nie będzie to powodowało jakiś niepożądanych skutków?

6. Jakie ustawienia wybrać w programie (REG Dream XXI-N 6.0.3.305 IC)? Do wyboru mam REG Fast, REG Standard, Matrix XJ, Matrix HD, AEB Inj R4.

Wszelkie inne sugestie i porady od osób, które przeprowadzały podobne operacje mile widziane.

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 21:20

1-nie powinno być takiej potrzeby, 6mm dla 2,5 wystarczy;
2-tak;
3-można dwa filtry, można jeden 2x2 ale zrób kompensację listw;
4-powinien, choć-
5-powinny być tej samej serii dla porządku, aby było dobrze zrób-
5-na Matrix a doświadczalnie wybierz który.

Hana zielone dla 2,5L to dla mnie jakby ciótkę za wydajne, dla 3,0L to bym się zgodził ale dla 2,5L to może lepiej czerwone? Będziesz musiał ciśnienie około 1bara lub nieco mniej utrzymać.

#3 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 22:33

Nawiązując do tematu http://forum.omegakl...ead.php?t=68576 w którym przekonałem się do modernizacji instalacji gazowej proszę kolegów o cenne rady, które przydadzą się przy działaniach. :D

Tak więc pod maskę ląduje KME Gold Turbo zamiast KME Silver oraz wtryski Hana zielone zamiast czerwonych Valteków. Instalacja to OMVL Dream XXI-N.

W kwestii wymiany reduktora:

1. Czy konieczna jest wymiana przewodu doprowadzającego gaz z 6 na 8mm czy wystarczy jedynie redukcja przy reduktorze?

2. Czy stosując redukcję mogę zastosować zespół filtrujący OMB 6/6mm od Silvera z zaworem (Gold ma oddzielny zawór)?

3. Czy najlepiej zastosować dwa filtry fazy lotnej czy jeden z 2 wejściami i 2 wyjściami?

W kwestii wymiany wtryskiwaczy:

4. Czy mój sterownik obsłuży te wtryski?

5. Jak najlepiej zamontować wtryski? Chodzi o pozycję oraz doprowadzenie gazu do wtrysku a później do kolektora. Niestety dorwałem 4 wtryski dedykowane pod listwę hany (bez króćów) i 2 z króćcami więc będę musiał z rozdzielacza dać krótkie przewody do każdego wtrysków - czy nie będzie to powodowało jakiś niepożądanych skutków?

6. Jakie ustawienia wybrać w programie (REG Dream XXI-N 6.0.3.305 IC)? Do wyboru mam REG Fast, REG Standard, Matrix XJ, Matrix HD, AEB Inj R4.

Wszelkie inne sugestie i porady od osób, które przeprowadzały podobne operacje mile widziane.


Też mam zielone w takim silniku i w obecnej chwili działa pięknie na ciśnieniu 0,9 bara , Brak różnicy benzyna gaz spalanie to sam się dziwię:fala: i sprawdzam korekty ecu czy aby wszystko w normie , myślę że powinieneś wybrać matrix hd . miedz 6 starcza z zapasem.

#4 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 października 2013 - 23:40

Czytałem na lpg forum że wtryski hana nie nadają sie do tego sterownika-mogą go uszkodzić.

#5 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 03 października 2013 - 06:43

Dzięki za odpowiedzi.
Problem w tym, że wtryskiwacze zostały już zakupione więc albo będą założone albo będę zmuszony je odsprzedać... :oonie:

Czytałem na lpg forum że wtryski hana nie nadają sie do tego sterownika-mogą go uszkodzić.


Też czytałem o tym ale nikt nie potwierdza tego, że wydarzyło się to u niego oraz konkretnie z tym sterownikiem i tymi wtryskiwaczami. Może ktoś na forum ma taką konfiguracje i może potwierdzić, że to działa/nie działa? Nie chciałbym ryzykować wymiany sterownika bo to dość droga zabawa.

#6 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 03 października 2013 - 12:29

A po co Ci KME Gold Turbo? ja u siebie w 3.0 mam zwykłego Golda i śmiga hany zielone? hmmm u mnie np. są za duże pokusiłbym się o czerwone( ostatnio do bmw e36 2.5 170kM wsadzaliśmy czerwone i było idealne) lub jeżeli masz już dostęp do Złotych Han to do nich wkrętki na średnicę czerwonej :) filtry daj dwa i skonpensuj listwy, żeby wyrównać ciśnienie w jednych i drugich widłach :) a w reduktor dajesz nypel 8/6 i zostaje Ci rurka 6 :)

#7 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 03 października 2013 - 16:00

Reduktor akurat taki bo to używka z niewielkim przebiegiem kupiona za rozsądne pieniądze.

W sprawie wtryskiwaczy kontaktowałem się z firmą zajmującą się naprawą tych sterowników i potwierdzono, że często zdarzają się upalenia końcówek sterujących wtryskami przy próbie zakładania wtrysków o rezystancji mniejszej niż 3 ohmy. :masakra:

Tak więc wtryski lecą na sprzedaż... A ja mam teraz dylemat jakie kupić aby miały tę minimalną rezystancję 3 ohm. Myślałem o Reg fast ale to dużo niższa półka niż Hana. Ewentualnie Matrix... Co koledzy radzą?

#8 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 03 października 2013 - 16:45

a no to chyba, że tak. Co do wtrysków to ciężko Ci doradzić skoro Hanki nie chodzą to nie wiem który wtryskiwacz im dorówna. Jak będę jutro w pracy to jeszcze zapytam chłopaków o tą instalacje i hany do tego

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2013 - 17:37

Dzięki za odpowiedzi.
Problem w tym, że wtryskiwacze zostały już zakupione więc albo będą założone albo będę zmuszony je odsprzedać... :oonie:



Też czytałem o tym ale nikt nie potwierdza tego, że wydarzyło się to u niego oraz konkretnie z tym sterownikiem i tymi wtryskiwaczami. Może ktoś na forum ma taką konfiguracje i może potwierdzić, że to działa/nie działa? Nie chciałbym ryzykować wymiany sterownika bo to dość droga zabawa.


Ja u siebie potwierdzam na wlasnym przykladzie. Mialem stary sterownik co juz niepracowal jak nalezy i przelozylem z thesisa hany, efekt marny, spalona centalka. Valdemary pracuje w rezystancji 3omy a hany bodajze 1.8oma. Na lpg forum szpecjalisci pisza o wymianie jakiegos tranzystora badz bog wie czego innego. Najlepsze wtryski jakie mozesz dac to matrixy hd.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#10 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 03 października 2013 - 18:23

Analizując ceny matrixa i uwzględniając, że będą też potrzebne przejściówki to cena robi się mało atrakcyjna (sporo większa od hanek) a do tego zbliżona do ceny nowego sterownika aeb king, który obsługuje hany (choć zakładam, że uda się je jeszcze sprzedać).

Wymiana tranzystorów jest niemożliwa, gdyż nie ma na rynku dostępnych bardziej wydajnych w takiej samej obudowie - należałoby robić dodatkową płytkę itd. Chyba, że ma się sterownik z końcówką "B" w nazwie - wtedy można ryzykować podłączenie lub rzeczywiście wymienić przełączniki na lepsze. Info od specjalisty od napraw tych sterowników

#11 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 04 października 2013 - 17:36

To najlepszym rozwiązaniem pozostaje Ci założyć wtryski REG FAST i jeżeli nie chcesz dużo wydawać. Ja osobiście bym dołożył pare groszy i zmieniłbym elektronikę na Staga 300 ISA 2. Nie jest aż tak droga a reduktor i tak zostaje ten sam i wtedy Hanki zakładasz aż miło :) jakbyś bardzo chciał zrobić coś takiego to zapraszam do nas :)

#12 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 04 października 2013 - 18:36

Tylko, że wymiana na Staga wiązałaby się z położeniem nowego okablowania a aeb king wejdzie bez przerabiania.

Mam jeszcze pytanie co do montażu reduktora (bo jego w pierwszej kolejności założę a potem będę się martwił o wtryskiwacze):

Tak jak wspominałem na Goldzie jest zawór i na zespole filtrującym również. Czy da się jakoś zaślepić jeden z nich pozostawiając przepływ otwarty czy trzeba połączyć je równolegle do przewodów odpowiedzialnych za sygnał otwierający zawór? Czy wtedy sterownik prądowo ogarnie dwie cewki?

#13 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 04 października 2013 - 19:13

z tego co pamietam to jeżeli kupujesz zestaw gold z zaworem to cewka jest tylko w reduktorze bynajmniej ja tak mam i u siebie wkręciłem zawór z filtrem w reduktor

#14 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 04 października 2013 - 19:27

Kupiłem golda z zaworem ale bez filtra. Filtr chce wziąć od silvera a ten ma zawór na filtrze. Chyba najlepiej byłoby po prostu zrobić jakąś zaślepkę w miejscu zaworu golda a sam zawór zostawić na zapas

#15 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 04 października 2013 - 19:31

no to odkręć cewkę odkręć trzpień cewki i wyciągnij ze środka taki "tłoczek" i przykręć to z powrotem i po sprawie :p a cewkę możesz schować na zapas :)

#16 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 04 października 2013 - 20:04

ok - tak zrobię. Dzięki

#17 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 04 października 2013 - 20:08

tylko dokręć dobrze, żebyś nie miał wycieku gazu :D ale też nie przesadź z siłą, żeby nie urwać bo wtedy będą jajca :D i zanim założysz nowy reduktor profilaktycznie poskręcać śruby od dekla na reduktorze bo zdarza się, że cieknie na łączeniach i tez z wyczuciem :)

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 października 2013 - 00:26

Mimo wszystko wolałbym nawet za cenę wymiany wiązki wywalić te włoskie cudo AEBa i wstawić coś innego. I tak masz lepszą sytuację niż ja miałem - mój Emmegas (czyli też AEB tyle że sporo starszy) jest praktycznie niedowystrojenia - za mało korekt, ogólnie strasznie toporny i też tylko 3Ohm'owe wtryski ogarnia. Jego los jest przesądzony - wylot :D

#19 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 07 października 2013 - 06:38

Reduktor już założony i nawet wszystko zadziałało. Pozostała kwestia regulacji. Chciałbym się upewnić czy to będzie dobra taktyka:
1. Ustawiam ciśnienie na reduktorze takie aby różnica czasów wtrysku benzyny podczas pracy na gazie i na benzynie była jak najmniejsza (najlepiej =0). Może od razu podpowiecie w jakich wartościach się poruszać? Silver był ustawiony na 1,3 bara więc chyba nie powinno się nic zmienić?
2. Autoklibracja
3. Korekta mapy: Reguluje mnożniki mapy tak, aby czasy wtrysków benzyny podczas pracy na gazie i na benzynie były jak najbardziej zbliżone - dla różnych obrotów podczas nominalnego stałego obciążenia.

#20 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 07 października 2013 - 21:42

jak nie wykręciłeś zaworu z reduktora tego wbudowanego to pamiętaj że ma być na górze!!
bo na dole i boku załazi szlamem i czyszczenie (na boku co około 20tys :) na dole pewnie częściej. Objaw jest taki jak by mapsensor padał bo na zimnym nie chce się przełączyć wykrywa za niskie ciśnienie, dopiero jak temperaturę złapie to się przełączy.