[OB & OBFL] Modernizacja instalacji Silver na Gold, Valtek na Hana
#1 OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 08:41
Tak więc pod maskę ląduje KME Gold Turbo zamiast KME Silver oraz wtryski Hana zielone zamiast czerwonych Valteków. Instalacja to OMVL Dream XXI-N.
W kwestii wymiany reduktora:
1. Czy konieczna jest wymiana przewodu doprowadzającego gaz z 6 na 8mm czy wystarczy jedynie redukcja przy reduktorze?
2. Czy stosując redukcję mogę zastosować zespół filtrujący OMB 6/6mm od Silvera z zaworem (Gold ma oddzielny zawór)?
3. Czy najlepiej zastosować dwa filtry fazy lotnej czy jeden z 2 wejściami i 2 wyjściami?
W kwestii wymiany wtryskiwaczy:
4. Czy mój sterownik obsłuży te wtryski?
5. Jak najlepiej zamontować wtryski? Chodzi o pozycję oraz doprowadzenie gazu do wtrysku a później do kolektora. Niestety dorwałem 4 wtryski dedykowane pod listwę hany (bez króćów) i 2 z króćcami więc będę musiał z rozdzielacza dać krótkie przewody do każdego wtrysków - czy nie będzie to powodowało jakiś niepożądanych skutków?
6. Jakie ustawienia wybrać w programie (REG Dream XXI-N 6.0.3.305 IC)? Do wyboru mam REG Fast, REG Standard, Matrix XJ, Matrix HD, AEB Inj R4.
Wszelkie inne sugestie i porady od osób, które przeprowadzały podobne operacje mile widziane.
#2 OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 21:20
2-tak;
3-można dwa filtry, można jeden 2x2 ale zrób kompensację listw;
4-powinien, choć-
5-powinny być tej samej serii dla porządku, aby było dobrze zrób-
5-na Matrix a doświadczalnie wybierz który.
Hana zielone dla 2,5L to dla mnie jakby ciótkę za wydajne, dla 3,0L to bym się zgodził ale dla 2,5L to może lepiej czerwone? Będziesz musiał ciśnienie około 1bara lub nieco mniej utrzymać.
#3 OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 22:33
Nawiązując do tematu http://forum.omegakl...ead.php?t=68576 w którym przekonałem się do modernizacji instalacji gazowej proszę kolegów o cenne rady, które przydadzą się przy działaniach.
Tak więc pod maskę ląduje KME Gold Turbo zamiast KME Silver oraz wtryski Hana zielone zamiast czerwonych Valteków. Instalacja to OMVL Dream XXI-N.
W kwestii wymiany reduktora:
1. Czy konieczna jest wymiana przewodu doprowadzającego gaz z 6 na 8mm czy wystarczy jedynie redukcja przy reduktorze?
2. Czy stosując redukcję mogę zastosować zespół filtrujący OMB 6/6mm od Silvera z zaworem (Gold ma oddzielny zawór)?
3. Czy najlepiej zastosować dwa filtry fazy lotnej czy jeden z 2 wejściami i 2 wyjściami?
W kwestii wymiany wtryskiwaczy:
4. Czy mój sterownik obsłuży te wtryski?
5. Jak najlepiej zamontować wtryski? Chodzi o pozycję oraz doprowadzenie gazu do wtrysku a później do kolektora. Niestety dorwałem 4 wtryski dedykowane pod listwę hany (bez króćów) i 2 z króćcami więc będę musiał z rozdzielacza dać krótkie przewody do każdego wtrysków - czy nie będzie to powodowało jakiś niepożądanych skutków?
6. Jakie ustawienia wybrać w programie (REG Dream XXI-N 6.0.3.305 IC)? Do wyboru mam REG Fast, REG Standard, Matrix XJ, Matrix HD, AEB Inj R4.
Wszelkie inne sugestie i porady od osób, które przeprowadzały podobne operacje mile widziane.
Też mam zielone w takim silniku i w obecnej chwili działa pięknie na ciśnieniu 0,9 bara , Brak różnicy benzyna gaz spalanie to sam się dziwię i sprawdzam korekty ecu czy aby wszystko w normie , myślę że powinieneś wybrać matrix hd . miedz 6 starcza z zapasem.
#4 OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 23:40
#5 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 06:43
Problem w tym, że wtryskiwacze zostały już zakupione więc albo będą założone albo będę zmuszony je odsprzedać... :oonie:
Czytałem na lpg forum że wtryski hana nie nadają sie do tego sterownika-mogą go uszkodzić.
Też czytałem o tym ale nikt nie potwierdza tego, że wydarzyło się to u niego oraz konkretnie z tym sterownikiem i tymi wtryskiwaczami. Może ktoś na forum ma taką konfiguracje i może potwierdzić, że to działa/nie działa? Nie chciałbym ryzykować wymiany sterownika bo to dość droga zabawa.
#6 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 12:29
#7 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 16:00
W sprawie wtryskiwaczy kontaktowałem się z firmą zajmującą się naprawą tych sterowników i potwierdzono, że często zdarzają się upalenia końcówek sterujących wtryskami przy próbie zakładania wtrysków o rezystancji mniejszej niż 3 ohmy.
Tak więc wtryski lecą na sprzedaż... A ja mam teraz dylemat jakie kupić aby miały tę minimalną rezystancję 3 ohm. Myślałem o Reg fast ale to dużo niższa półka niż Hana. Ewentualnie Matrix... Co koledzy radzą?
#8 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 16:45
#9 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 17:37
Dzięki za odpowiedzi.
Problem w tym, że wtryskiwacze zostały już zakupione więc albo będą założone albo będę zmuszony je odsprzedać... :oonie:
Też czytałem o tym ale nikt nie potwierdza tego, że wydarzyło się to u niego oraz konkretnie z tym sterownikiem i tymi wtryskiwaczami. Może ktoś na forum ma taką konfiguracje i może potwierdzić, że to działa/nie działa? Nie chciałbym ryzykować wymiany sterownika bo to dość droga zabawa.
Ja u siebie potwierdzam na wlasnym przykladzie. Mialem stary sterownik co juz niepracowal jak nalezy i przelozylem z thesisa hany, efekt marny, spalona centalka. Valdemary pracuje w rezystancji 3omy a hany bodajze 1.8oma. Na lpg forum szpecjalisci pisza o wymianie jakiegos tranzystora badz bog wie czego innego. Najlepsze wtryski jakie mozesz dac to matrixy hd.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#10 OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 18:23
Wymiana tranzystorów jest niemożliwa, gdyż nie ma na rynku dostępnych bardziej wydajnych w takiej samej obudowie - należałoby robić dodatkową płytkę itd. Chyba, że ma się sterownik z końcówką "B" w nazwie - wtedy można ryzykować podłączenie lub rzeczywiście wymienić przełączniki na lepsze. Info od specjalisty od napraw tych sterowników
#11 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 17:36
#12 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 18:36
Mam jeszcze pytanie co do montażu reduktora (bo jego w pierwszej kolejności założę a potem będę się martwił o wtryskiwacze):
Tak jak wspominałem na Goldzie jest zawór i na zespole filtrującym również. Czy da się jakoś zaślepić jeden z nich pozostawiając przepływ otwarty czy trzeba połączyć je równolegle do przewodów odpowiedzialnych za sygnał otwierający zawór? Czy wtedy sterownik prądowo ogarnie dwie cewki?
#13 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 19:13
#14 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 19:27
#15 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 19:31
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 20:08
#18 OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 00:26
#19 OFFLINE
Napisany 07 października 2013 - 06:38
1. Ustawiam ciśnienie na reduktorze takie aby różnica czasów wtrysku benzyny podczas pracy na gazie i na benzynie była jak najmniejsza (najlepiej =0). Może od razu podpowiecie w jakich wartościach się poruszać? Silver był ustawiony na 1,3 bara więc chyba nie powinno się nic zmienić?
2. Autoklibracja
3. Korekta mapy: Reguluje mnożniki mapy tak, aby czasy wtrysków benzyny podczas pracy na gazie i na benzynie były jak najbardziej zbliżone - dla różnych obrotów podczas nominalnego stałego obciążenia.
#20 OFFLINE
Napisany 07 października 2013 - 21:42
bo na dole i boku załazi szlamem i czyszczenie (na boku co około 20tys na dole pewnie częściej. Objaw jest taki jak by mapsensor padał bo na zimnym nie chce się przełączyć wykrywa za niskie ciśnienie, dopiero jak temperaturę złapie to się przełączy.