Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Felgi pełne, czy ktoś wie gdzie dostać


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 27 września 2013 - 22:32

Witam. Chciałem zapytać, czy ktoś widział gdzieś felgi pełne. Nie chodzi mi o takie jak ma mercedes cy cuś podobnego z małymi otworami przy krawędzi, ale chodzi mi o całkiem pełne - takie tależe. W jakimś filmie widziałem na chysler'ze C300 te fele i o mało mi piwo z ręki nie wypadło. Wiem że gusta są różne, ale dla mnie są piękne :jump: :jump:. A możę ktoś umie znaleźć na Ebay, bo ja niewiem jak to nazwać, a co dopiero po obcemu :(.
Pozdro.

#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2013 - 22:34

Szukaj pełnych kołpaków. Zawsze masz wizualnie przynajmniej te 2 cale więcej ;)

#3 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 września 2013 - 07:36

Ostatnio takie felgi chyba widzialem w dziadkowym zuku, a nie przepraszam, tam byly chromowane dekelki ori :) ciezko Ci bedzie znalezc calkowicie wypelnione, z kolei nie wiem jak takie cos sprawuje sie w miescie ze wzgledu na brak dosc swobodnego przeplywu powietrza, chodzi mi o przegrzanie tarcz, jakby nie patrzyl na alufelgi lepiej dmucha powietrze, chociaz moze za bardzo filozofuje :)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2013 - 10:09

Chciałem zapytać, czy ktoś widział gdzieś felgi pełne.

Jeżeli chodzi o felgi takiego typu (gullideckel) http://www.ebay.de/i...=item5af5537f21
http://www.ebay.de/i...=item3cd64dec40
http://www.ebay.de/i...=item1e8037e0c7
http://www.ebay.de/i...=item258340e817

to mam symulację mojej Omegi na felgach od Audi W12

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2013 - 10:14

Witam. Chciałem zapytać, czy ktoś widział gdzieś felgi pełne. Nie chodzi mi o takie jak ma mercedes cy cuś podobnego z małymi otworami przy krawędzi, ale chodzi mi o całkiem pełne - takie tależe. W jakimś filmie widziałem na chysler'ze C300 te fele i o mało mi piwo z ręki nie wypadło. Wiem że gusta są różne, ale dla mnie są piękne :jump: :jump:. A możę ktoś umie znaleźć na Ebay, bo ja niewiem jak to nazwać, a co dopiero po obcemu :(.
Pozdro.


wrzuć w szukajkę np. drag race rims i se popatrz po grafice.

ogólnie to szukasz felg w starym dragowym stylu, takie felgi można wykonać na cnc - po prostu nie wycina się w nich wzorków ;) Zalety to możliwość zmniejszenia wagi poprzez inną, cieńszą konstrukcję "środka", lepsza aerodynamika auta w wersjach "pełnych", a w zwykłej eksploatacji - mniejsze zużycie paliwa. Ładnie to wychodzi w polerce.

np. takie cuś:
http://www.google.co....83334350585937

tu Cragary, bardzo dobra firma od felg stal/alu zza kałuży
http://www.ebay.com/...2-/390661861599

albo to
http://www.ebay.com/...d=390661861599

zresztą sam poszukaj, już wiesz co wpisywać - powodzenia :D

#6 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 28 września 2013 - 11:09

Jeżeli chodzi o felgi takiego typu (gullideckel) http://www.ebay.de/i...=item5af5537f21
http://www.ebay.de/i...=item3cd64dec40
http://www.ebay.de/i...=item1e8037e0c7
http://www.ebay.de/i...=item258340e817

to mam symulację mojej Omegi na felgach od Audi W12

Dodany obrazek


No właśnie Nie o takie mi chodziło bo mają wloty - tak jak pisałem nie chcę jak mercedes :)

Felgi które widziałem to były na pewno alu, ale one były zlicowane z oponą jak kapsel piwa, nie miały wnęki



Blisko tego: http://cdnlive.carde...tro-flush-rims/

#7 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2013 - 12:29

a może chodzi o 'moon discs 'wpisz w google i zobacz grafike
a tu filmik jak sie to robi
są 4 party ale wrzuce jeden każdy wie jak szukać reszty:D

#8 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 28 września 2013 - 18:44

a może chodzi o 'moon discs 'wpisz w google i zobacz grafike
a tu filmik jak sie to robi
są 4 party ale wrzuce jeden każdy wie jak szukać reszty:D


tak to jest to, o co mi chodziło, dzięki:D
nie sądziłem, że to są tylko zwykłe kołpaki. Kto to produkuje w Polsce, albo gdzie bym dostał 17"?
Tak właściwie to wole płaskie a nie wypókłe. Myślę że z nierdzewki jakiś tokarz wypoci może

#9 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2013 - 19:29

tez kiedys o tym myślałem ale z powodu marnego chłodzenia i raczej braku pasowności do omegi zrezygnowałem.Chodził mi po głowie patent żeby na dysku zrobić zaczepy i przez otwory w stalówce przykrecić od strony auta z tym ze jak by sie zlapalo gume no to wtedy ładny cyrk bo koła na momencie raczej by si nie zdieło no i trzeba by było się na ziemie kłaść:masakra:

#10 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2013 - 19:40

Te coś z filmika kojarzy mi się z miskami na ryż dla chińczyków :D


A fela to tylko taka mnie się widzi ;)

Dodany obrazek

#11 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 28 września 2013 - 20:15

Myślę o jakiś zgarniaczach powietrza od środka auta na tarczę. Moża użyć jakieś wyprofilowane blachy i do czegoś przymocować :p. Mi się to tak podoba że będę w to szedł chyba. W Stanach są za 180$ plus przesyłka 181$ :o

http://www.speedhunt...mooneyes-japan/

#12 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2013 - 20:17

Myślę o jakiś zgarniaczach powietrza od środka auta na tarczę.

Może jakiś mały... klimatyzator? ;)

#13 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2013 - 20:35

tak tak albo ze 2 na kolo np. takie
http://allegro.pl/wi...3556634814.html

#14 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2013 - 20:53

tak tak albo ze 2 na kolo np. takie
http://allegro.pl/wi...3556634814.html


:o



:lol:


A ja tu starałem się poważnie podchodzić do tego tematu :p

#15 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 28 września 2013 - 21:05

A że niby się nie da? Nie wykonalne?
Myślę że taki kołpak nie zabiera 100% powietrza, inaczej nie montowano by tego w dragach, jakies powietrze przeplywa pod autem "z tyłu koła" no chyba, że wszyscy co to montują, są w błędzie.

#16 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2013 - 21:13

To nie jest zamknięta przestrzeń. Masz jeszcze chłodzenie od wewnątrz ale podejrzewam i wiem, że tak może być, że podczas gwałtownego hamowania będzie większe prawdopodobieństwo zjarania hebli :(

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2013 - 21:24

A może zastosować patent z Porsche i do kratek podłączyć rury z doprowadzeniem powietrza z wlotów w zderzaku. W Omedze, którą miałem w 1997 tak se zrobiłem, trochę rzeźbienia było, ale dawało radę. Rura była połączona do zmodyfikowanej kratki w zderzaku i do nadkola wewnętrznego. Wylot był skierowany na tarczę hamulcową.

#18 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 28 września 2013 - 21:31

Zabrzmi to może jak gadka upartego, ale miałem przyjemność hamować z 220 km/h na autostadzie bo baran mi zajechał i nic się nie zjarało, od tej pory nie przekraczam 180 :jump: bo to było straszne.
Myślę że wentylacja ma znaczenie w przypadku jazdy sportowej, kiedy na okrągło dogrzewamy tarcze robiąc ciągłe dohamowania i muszą się zchłodzić do następnego. W przypadku jednorazowego hamowania tarcze nagrzeją się tak czy owak tyle, że może dłużej się będą wychładzać. Tyle teorii :D

#19 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2013 - 07:24

To ja uparcie stwierdzę, że łatwiej "przegrzać" hamulce właśnie podczas jednej sytuacji gdzie wystąpi spora różnica temperatur. Ale może ja się nie znam :dziura:

#20 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2013 - 16:47

To ja uparcie stwierdzę, że łatwiej "przegrzać" hamulce właśnie podczas jednej sytuacji gdzie wystąpi spora rĂłżnica temperatur. Ale może ja się nie znam :dziura:


Nie sadze, przynajmniej nie tak do konca. Alufelg czy stalowka dobrze w miare odprowadzaja cieplo (nie tak jak miedz wiadomo) a wystarczy na ten przyklad pohamowac troche po miescie i zobaczyc ze centrum felgi, alusa przy samej piascie jest duzo cieplejsza anizeli na rantach, czyli utrata ciepla przez powietrznie jest zachowana dodatkowo otwory dzieki ktorym przeplywa powietrze z obu stron, od tarczy i zewnatrz. Niestety przy wypelnionym calkowicie alusie co prawda jest wieksza powierzchnia ktore by te cieplo odprowadzala ale nie ma jak powietrze cyrkulowac, a juz na pewno nie od strony tarcz.

Jest jeden wyjatek od tej teorii, tarcze ceramiczne, dla nich im cieplej tym lepiej :D

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2