Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2,5 TD Problem z czujnikiem położenia wału


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Doniek

Doniek
  • 3 postów
  • Dołączył: 24-09-2013

Napisany 24 września 2013 - 22:46

Witam mam problem z czujnikiem położenia wału. Problem polega na tym że kiedyś wyprzedzając samochodem przy włączeniu "S" i potem wyłączeniu po chwili znikły mi obroty (posiadam skrzycznie automatyczna) Silnik zaczął chodzić na wyższych obrotach pojechałem do mechanika który powiedział mi że czujnik wału jest do wymiany. Wyjmując stary czujnik został tak jak by ścięty mechanik założył nowy(kupiony używany) po odpaleniu znowu uszkodziło ten czujnik. I stąd nasuwa się pytanie do was co może powodować takiego uszkodzenie czujnika dodam że skrzynia pracuje dobrze i normalnie przemienia biegi.

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 września 2013 - 19:21

źle dobrany czujnik?

#3 OFFLINE   Doniek

Doniek
  • 3 postów
  • Dołączył: 24-09-2013

Napisany 26 września 2013 - 06:47

kupiłem od kolesia który wyją go przy mnie z silnika 2.5 tds. więc jak może być źle dobrany?

#4 OFFLINE   Mr Omega

Mr Omega
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-10-2013

Napisany 12 października 2013 - 19:40

Ratunku. Dziś zwalałem u siebie skrzynie biegów, sprzęgło, oraz koło zamachowe. Po założeniu wszystkiego spowrotem i próbie odpalenia zmieliło mi czujnik położenia wału...Zachodzę w głowę jaka mogła być tego przyczyna. Auto stoi niestety do poniedziałku aż zdobędę czujnik ale boję się że nowy też spotka to samo.
Pomózcie.....:szpital:

#5 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 12 października 2013 - 20:13

troche dziwne z tym czujnikiem,ale jak u mnie czujnik był zmieniany na inny,to kolektor ssący,rozrusznik out,szczelinomierz,śrubokrętem obracać za wieniec,szczelinomierz na ok.2,5 mm,i kontrola czy wypust z koła przechodzi.jak narazie silnik gada.

#6 OFFLINE   Mr Omega

Mr Omega
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-10-2013

Napisany 12 października 2013 - 20:36

Kolektora może nie będę ruszał bo robię to z kanału. Ale ze szczelinomierzem to dobry pomysł. Z tym, że ten czujnik tam siedział to dlaczego go scieło?? Możliwe jest by koło zamachowe po przykręceniu jest bliżej niż było??

#7 OFFLINE   Makotd

Makotd
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-11-2015
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2017 - 11:40

mam tez ten problem , zmielilo mi czujnik na ile go wsadzis tam do tej dziury ???



#8 OFFLINE   Darek S.

Darek S.
  • 8 postów
  • Dołączył: 22-12-2016
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 29 stycznia 2017 - 08:05

 Krok 1 weż wymontuj stary czujnik , 2 w tak zwaną dziurę włóż bolec metalowy o średnicy jak najbardziej zbliżonej do średnicy otworu zwracając uwagę żeby bolec dotykał wału i przypadkowo nie wpasował się w wycięcie na wale korbowym , czyli po włożeniu bolca wał musi obracać się bez oporu , obróć wałem w lewo i w prawo. 3 Zmierz dokładnie suwmiarką na jaką głębokość wszedł bolec 4 odejmij od tego 2 - 2.5 mm. i masz wymiar który musi mieć Twój czujnik, teraz zmierz długość czujnika , jeśli jest za długi to zredukuj to np. podkładkami najlepiej miedzianymi . Powodzenia .



#9 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 lutego 2017 - 02:31

Tam nie trzeba żadnych podkladek mocowanie czujnik ma fasolke gdzie mozna "wyregulowac" jak gleboko siada czujnik