Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pomoc przy ustawieniu LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
87 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 21 grudnia 2013 - 21:50

Ciśnienie takie samo około 1,1 map nie kasowałem, zrobiłem kalibracje i pokazał się mnożnik, później autoadaptacja i w drogę, map nie kasowałem, po kalibracji nie było ich widać map myślałem że nie trzeba kasować. Zauważyłem jeszcze jedno podczas jazdy spadała temp.reduktora jak się zatrzymałem to rosła, chyba spowodowane jest to tym że podczas jazdy gaz przepływa szybciej przez reduktor i go wychładza, ale nie jestem pewny, temp. na blacie cały czas taka sama około 85st.

#42 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:12

Ciśnienie takie samo około 1,1 map nie kasowałem, zrobiłem kalibracje i pokazał się mnożnik, później autoadaptacja i w drogę, map nie kasowałem, po kalibracji nie było ich widać map myślałem że nie trzeba kasować. Zauważyłem jeszcze jedno podczas jazdy spadała temp.reduktora jak się zatrzymałem to rosła, chyba spowodowane jest to tym że podczas jazdy gaz przepływa szybciej przez reduktor i go wychładza, ale nie jestem pewny, temp. na blacie cały czas taka sama około 85st.


Możliwe że w kolektor masz wkręcone wkrętki o średnicy 2,5 mm lub nawet 2mm , takie cuda już widziałem w wykonaniu gazmenów, i to one nie dopuszczą więcej gazu do silnika i wyjdzie kiszka.:)

#43 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:39

Możliwe że w kolektor masz wkręcone wkrętki o średnicy 2,5 mm i to one nie dopuszczą więcej gazu do silnika i wyjdzie kiszka.:)


Będzie chwila to zrzucę kolektor i zobaczę, jak będą 2.5 to wiercić na 3 ??

#44 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:44

Będzie chwila to zrzucę kolektor i zobaczę, jak będą 2.5 to wiercić na 3 ??


Jeżeli będzie to możliwe to minimum 3mm , po rozwierceniu można łatwo złamać.:)

#45 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:59

Jeżeli będzie to możliwe to minimum 3mm , po rozwierceniu można łatwo złamać.:)


Mam jedno pytanie, czy te wkrętki są uniwersalne do rozwiercania ??

#46 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 14:13

Mam jedno pytanie, czy te wkrętki są uniwersalne do rozwiercania ??


Z reguły rozwiercanie nie jest osiowe i fabryczne jest najlepszym rozwiązaniem .Wkrętki nie są do rozwiercania. Ale zdarza się że trzeba rozwiercić z musu lub wymienić na ori fabryczne są produkowane jako 2mm i kolejno 2,5 3,0 3,5 lub 4mm . Większa średnica jest szczególnie zalecana do silników ze zmienną geometrią kolektora dolotowego , czyli takiego jak nasze V , :) Gazownicy wkręcają to co mają w gotowym setupie i często jest to zestaw dobrany z tego co najtańsze , czyli Alaska+ Valteki , wkrętki to często loteria.:)

#47 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 28 grudnia 2013 - 21:58

Sprawdzałem "wkrętki" wewnątrz mają 3 mm,dzisiaj troche pojezdziłem, czasy na PB i LpG niewiele się różnią, bynajmniej tak mi się wydaje podczas jazdy ciężko to sprawdzić (albo pod górę albo ktos drogę zajedzie) no chyba ze to sie inaczej sprawdza, teraz mam cos takiego:

[attach]25044[/attach]

[attach]25045[/attach]

#48 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2013 - 22:13

Sprawdzałem "wkrętki" wewnątrz mają 3 mm,dzisiaj troche pojezdziłem, czasy na PB i LpG niewiele się różnią, bynajmniej tak mi się wydaje podczas jazdy ciężko to sprawdzić (albo pod górę albo ktos drogę zajedzie) no chyba ze to sie inaczej sprawdza, teraz mam cos takiego:


Mnożnik dalej wysoki choć w granicach akceptowalnych ,,czasy lpg na poziomie 5ms i jeżeli są waldemary to można jeszcze zejść do 4,5 ms , czyli należało by dysze rozwiercić . Widoczny rozjazd między bankami 0,2 do 0,3 ms to świadczy o tym że któryś z wtryskiwaczy na głowicy gdzie są mniejsze leje.Możesz wyłapać wyłączając w programie pojedynczo aż czasy wtrysku będą jednakowe. Taki rozjazd utrudnia prawidłową pracę ecu silnika.

Jakie dysze masz aktualnie i czy przed zrobieniem kalibracji jeżdziłeś na pb ? :)

Jeżeli auto adaptację masz załączoną to ją wyłącz i skasuj mapę korekt po obrotach.

Mnożnik na końcu powinien być w okolicach zera zaś początek powyżej 1,2 co nie jest regułą ale parametry są wtedy optymalne dla korekt sterowników.

#49 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 29 grudnia 2013 - 17:30

Jakie dysze masz aktualnie


Tak jak pisałem wczesniej 2,7

czy przed zrobieniem kalibracji jeżdziłeś na pb


No nie bardzo

To na poczatek wszystko od poczatku reset ECU jazda na PB kalibracja

#50 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2013 - 17:44

Tak jak pisałem wczesniej 2,7



No nie bardzo

To na poczatek wszystko od poczatku reset ECU jazda na PB kalibracja


Ecu musi posiadać prawidłowe mapy pb aby sterownik gazu wyliczył odpowiedni mnożnik bo bierze go przecież z czasów wtrysku jaki wysyła sterownik benzyny.
Ważną jest temperatura podczas kalibracji , silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury.
Wtryski jakie posiadasz są typu bfc czy normalne , powinno pisać na listwie to jest ważne bo bfc ma większy skok tłoczka.
Jeżeli nie uporasz się z rozjazdem na bankach to nie włączaj auto adaptacji bo ISA NAMIESZA widząc różne czasy wtrysków gdzie jedna głowica jest bogata a druga uboga wprowadzi korekty z kosmosu. Teraz pewnie nie wiesz czy wtrysk leje czy też obcina gaz . Możesz nagrać osc za pomocą programu AC z jazdy na gazie i wstawić to wiele wyjaśni i na pewno pomoże. :)

Mnożnik masz już zadowalający ale jeszcze można zejść tak aby czas wtrysku wtryskiwaczy gazowych na jałowym był 4,5 ms

Mnożnik powinien łagodnie przechodzić i nie powinien się wznosić ponownie.

#51 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 31 grudnia 2013 - 13:38

Ecu musi posiadać prawidłowe mapy pb aby sterownik gazu wyliczył odpowiedni mnożnik bo bierze go przecież z czasów wtrysku jaki wysyła sterownik benzyny.
Ważną jest temperatura podczas kalibracji , silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury.
Wtryski jakie posiadasz są typu bfc czy normalne , powinno pisać na listwie to jest ważne bo bfc ma większy skok tłoczka.
Jeżeli nie uporasz się z rozjazdem na bankach to nie włączaj auto adaptacji bo ISA NAMIESZA widząc różne czasy wtrysków gdzie jedna głowica jest bogata a druga uboga wprowadzi korekty z kosmosu. Teraz pewnie nie wiesz czy wtrysk leje czy też obcina gaz . Możesz nagrać osc za pomocą programu AC z jazdy na gazie i wstawić to wiele wyjaśni i na pewno pomoże. :)

Mnożnik masz już zadowalający ale jeszcze można zejść tak aby czas wtrysku wtryskiwaczy gazowych na jałowym był 4,5 ms

Mnożnik powinien łagodnie przechodzić i nie powinien się wznosić ponownie.



Zrobiłem tak,odłączyłem aku na noc,rano odpaliłem nie załączając LPG przejechałem na PB około 50 km i teraz mam coś takiego czasy 3.1-3.2 nie wiem czy rozjazd na bankach polega na różnicy między jednym,a drugim czy na pracy jednego ?? a może te kropki obok lini mapy benzynowej, proszę rzucić okiem na czasy, jak by co to man nagrany filmik, dzięki "manro" za zainteresowanie się moim tematem :)

[ATTACH]25057[/ATTACH]

jeszcze jedno problem od początku polegał na tym że na trasie mam trochę duże spalanie:

Miasto PB około 15L LPG 17-18L czyli ok.
Trasa PB około 10L LPG 15-16L czyli ponad 50%

#52 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2013 - 19:54

Zrobiłem tak,odłączyłem aku na noc,rano odpaliłem nie załączając LPG przejechałem na PB około 50 km i teraz mam coś takiego czasy 3.1-3.2 nie wiem czy rozjazd na bankach polega na różnicy między jednym,a drugim czy na pracy jednego ?? a może te kropki obok lini mapy benzynowej, proszę rzucić okiem na czasy, jak by co to man nagrany filmik, dzięki "manro" za zainteresowanie się moim tematem :)

[ATTACH]25057[/ATTACH]

jeszcze jedno problem od początku polegał na tym że na trasie mam trochę duże spalanie:

Miasto PB około 15L LPG 17-18L czyli ok.
Trasa PB około 10L LPG 15-16L czyli ponad 50%


Rozjazd na bankach polega na tym że na jednej głowicy czasy wtrysku różnią się od czasów na drugiej co ma wpływ na pracę ecu benzyny a tym samym na pracę na gazie . I teraz jest pytanie czy jedna głowica jest przelewana czy też jedzie na ubogo.

Czasy wtrysku na pb masz równo dla obydwu głowic więc ten problem na benzynie nie istnieje . Spalanie może być wysokie z powodu ubogiej mieszanki ale tutaj więcej można powiedzieć tylko po osc z jazdy na benzynie i gazie z podłączonymi sondami do sterownika gazu lub logi ze skanera ecu silnika.

Rozjazd jest winą wtryskiwaczy które żle dawkują gaz więc aby walczyć z tym problemem należało by oddać je do kalibracji lub wymienić na wtryski z prawdziwego zdarzenia na których spalanie na :)pewno spadnie.

#53 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 01 stycznia 2014 - 20:59

Czasy wtrysku na pb masz równo dla obydwu głowic



Man też nagrany filmik i na wolnych czasami czasy skaczą od 2,8-3,1 natomiast na screnie który umieściłam akurat jest 3,1-3,2ms ??

lub wymienić na wtryski z prawdziwego zdarzenia


decyzja zapadła jutro jadę kupić nowe wtryski tak sobie przegladam oferty co lepiej kupić np.Hana czy Barracuda ?? drugie pytanie teraz w Waldemarach Typ 34 mam wężyki fi 5, a ztego co widzę to hany są pod fi 6 i prawdopodobnie bedę musiał wymienić wkrętki ??

#54 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2014 - 22:05

Man też nagrany filmik i na wolnych czasami czasy skaczą od 2,8-3,1 natomiast na screnie który umieściłam akurat jest 3,1-3,2ms ??



decyzja zapadła jutro jadę kupić nowe wtryski tak sobie przegladam oferty co lepiej kupić np.Hana czy Barracuda ?? drugie pytanie teraz w Waldemarach Typ 34 mam wężyki fi 5, a ztego co widzę to hany są pod fi 6 i prawdopodobnie bedę musiał wymienić wkrętki ??


No widzisz o tym jaki masz typ wtryskiwacza napisałeś dopiero w tym poście i typ 34 to całkiem dobry wtryskiwacz tylko możliwe że jest brudny i należało by dać do czyszczenia .Druga sprawa to wydajność i tutaj jest on zbyt mało wydajny do tej mocy ale jest na granicy . musiałby pracować z przelotem bez dysz czyli 2,8 mm i większym ciśnieniu. Na hanki 5 wejdzie ale ciężko. Jeżeli wymiana to bierz barakudy.

#55 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 02 stycznia 2014 - 19:12

No widzisz o tym jaki masz typ wtryskiwacza napisałeś dopiero w tym poście i typ 34 to całkiem dobry wtryskiwacz tylko możliwe że jest brudny i należało by dać do czyszczenia .Druga sprawa to wydajność i tutaj jest on zbyt mało wydajny do tej mocy ale jest na granicy . musiałby pracować z przelotem bez dysz czyli 2,8 mm i większym ciśnieniu. Na hanki 5 wejdzie ale ciężko. Jeżeli wymiana to bierz barakudy.


Wymienie na barakude moje mają przejechane ponad 50 tys. Myśle że jutro się ze wszystkim uporam i dam znać.

EDIT:

Zrobione,tylko akurat w pobliżu nie mieli Baracud i kupiłem Hanki złote (nie wiem czy dobrze jak by co to wkręce dysze i będą czerwone) w programie ustawiłem jako Hana Zielona,wymieniłem wkrętki na fi 6 i wężyki każdy ma 20 cm. ciśnienie ustawiłem na 1.00 i wyszło coś takiego, nie wiem,ale znowu chyba jest rozjazd na bankach :masakra:

[ATTACH]25059[/ATTACH]

#56 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 20:24

Wymienie na barakude moje mają przejechane ponad 50 tys. Myśle że jutro się ze wszystkim uporam i dam znać.

EDIT:

Zrobione,tylko akurat w pobliżu nie mieli Baracud i kupiłem Hanki złote (nie wiem czy dobrze jak by co to wkręce dysze i będą czerwone) w programie ustawiłem jako Hana Zielona,wymieniłem wkrętki na fi 6 i wężyki każdy ma 20 cm. ciśnienie ustawiłem na 1.00 i wyszło coś takiego, nie wiem,ale znowu chyba jest rozjazd na bankach :masakra:

[ATTACH]25059[/ATTACH]


Gold to hana zielona tylko z dyszami więc bez dysz będzie ok do tego motoru ,,,tylko dalej jedna głowica jest rozjechana i teraz trzeba poszukać co jest przyczyną .jak masz podłączone wtryski gazu dla głowic , jeżeli kolejno na jednej głowicy 123 i drugiej 456 to wyłączaj kolejno wtryskiwacze gazu za pomocą tych zielonych ikonek na dole z numerami wtrysków i obserwuj czasy wtrysku benzyny w którym momencie będą równe dla obydwu stron . Wtrysk wyłączony tą ikonką powoduje to że dany cylinder przechodzi na pracę na benzynie. Chyba że jest tam błąd po stronie montażu czyli złe zasilanie w gaz jednej głowicy.Silnik po wyłączeniu wtrysku gazu powinien chodzić równo bez zmian w pracy jeżeli zacznie szarpać może to świadczyć o złym sparowaniu wtryskiwaczy.:)

#57 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 02 stycznia 2014 - 20:38

jak masz podłączone wtryski gazu dla głowic


Mam kolejno strona pasażera 123 i strona kierowcy 456 tyle że strony są na krzyż X 1 i 4 od szyby.

wyłączaj kolejno wtryskiwacze gazu za pomocą tych zielonych ikonek na dole z numerami wtrysków


Wiem kiedyś się bawiłem, sprawdzę jutro i dam znać.

Chyba że jest tam błąd po stronie montażu czyli złe zasilanie w gaz jednej głowicy.


Hmm,wężyki od wtryskiwaczy takie same, zasilanie listew (grzebieni) osobno każda strona z Golda przez filtr lotny i jeszcze nie wiem czy dobrze,ale połączyłem dwie listwy wężem 16 ze sobą,na przelot, nie wiem czy się dobrze wyraziłem.

może to świadczyć o złym sparowaniu wtryskiwaczy.


A co to znaczy sparowanie ??.

#58 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 21:05

Mam kolejno strona pasażera 123 i strona kierowcy 456 tyle że strony są na krzyż X 1 i 4 od szyby.



Wiem kiedyś się bawiłem, sprawdzę jutro i dam znać.



Hmm,wężyki od wtryskiwaczy takie same, zasilanie listew (grzebieni) osobno każda strona z Golda przez filtr lotny i jeszcze nie wiem czy dobrze,ale połączyłem dwie listwy wężem 16 ze sobą,na przelot, nie wiem czy się dobrze wyraziłem.



A co to znaczy sparowanie ??.


Sparowane wtryskiwacze gazu to nic innego jak poprawne podłączenie z odpowiednim wtryskiwaczem benzyny . Czy kalibracje przechodzi gładko i szybko bez zakłóceń ?

#59 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 02 stycznia 2014 - 21:13

Sparowane wtryskiwacze gazu to nic innego jak poprawne podłączenie z odpowiednim wtryskiwaczem benzyny . Czy kalibracje przechodzi gładko i szybko bez zakłóceń ?


Kalibracja ja wiem około 1 min. zakłóceń nie było, sprawdzę wtryskiwacze jutro wyłączając kolejno.

#60 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 21:25

Kalibracja ja wiem około 1 min. zakłóceń nie było, sprawdzę wtryskiwacze jutro wyłączając kolejno.

.

Też kiedyś walczyłem z rozjazdem i znalazłem śmieci w postaci kawałków gumy w sitkach, na hankach przy wlotach gazu są drobne sitka , rozjazd był podobny jak w twoim przypadku . Możesz zamienić listwy stronami tylko czy czasy wtrysku pójdą za listwą . Mówiłeś o połączeniu listew , ja to rozumiem że są one skompensowane czyli połączone razem dla wyrównania ciśnień?. Jak sprawdzisz wyłączając wtryskiwacze i namierzysz który to wtrysk to spróbuj zamienić go miejscem z innym bo możliwe że jeden daje nieprawidłową dawkę.:) Na starych wtryskach rozjazd miałeś taki sam więc coś jest nie tak.