Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:
Akceptuje Ciasteczka
lozysko amortyzatora. jak wymieniasz to pamietaj ze caly komplet sie robi. a teraz jeszcze raz zaplacisz za rozebranie i zlozenie
w moim przypadku tak właśnie było wymieniłem wszystko i to po obu stronach a tylko z prawej jest skrzypienie, i raczej na pewno jest dobrze złożone bo byłem przy tym
Wydaje mi się że wymiana na nowe łożysko dobrej firmy albo najlepiej GM załatwi sprawę.ja kupiłem zamiennik i skrzypiało tylko z jednej strony i tylko po dłuższym postoju w czasie jazdy potem cisza.ale robię puki co wszystko sam i nie przepłacam tylko tracę czasami czas
podepnę się pod ten temat, żeby nie zakładać nowego otóż zauważyłem dziwną rzecz, po podniesieniu samochodu na podnośniku, tak że koła były w powietrzu na wyłączonym silniku ciężko się obracało kierownicą i podczas obracania było słychać takie skrzypienie jakby gumy i w pewnym momencie odczuwalny przeskok na kierownicy pytanie czy to poduszki, łożyska amortyzatora czy przekładnia kierownicza, podczas jazdy przy skręcie też od czasu do czasu występuje ten przeskok.
Witam. Parę dni temu pojawił się dziwny problem. Otóż, gdy skręcam kierownicą w prawo, z przedniej części Omki wydobywa się dziwny odgłos, a konkretnie skrzypienie. Tak jakby jakaś guma o coś ocierała.
We wtorek skrzypi, w środę jest spokój, w czwartek znów skrzypi... Nie mam pojęcia, od czego to zależy. Wczoraj podjechałem do mojego mechanika. Zgadnijcie...
... oczywiście przy nim Omcia była cicho Ale dzisiaj podczas kręcenia się po mieście upierdliwy odgłos znowu dał o sobie znać. Godzinkę temu udało mi się go nagrać:
(podgłośnijcie, od ok. 0:17 dokładnie słychać)
Cóż to może być? Łożysko amortyzatora? Byleby nic związanego z pompą wspomagania
Tez stawiam na tuleje wspornika.Ciekawe jest to że w początkowej fazie zacierania skrzypi zawsze przy skręcie w prawo:D niestety ratuje cie tylko wymiana tulejki lub wspornika.
Witam miałem dokładnie to samo a przy tym już miałem opór przy skręcaniu. Super mechanicy wymienili prawie całe zawieszenie i nic aż w końcu została do wymiany tuleja wspornika drążka kierowniczego. Była ona w takim stanie że przy skręcaniu kierownica nie odbijała i mogłem jeździć w kółko po rondzie ale pozytyw jest taki że teraz mam nowe zawieszenie
Ja mam w sumie podobny problem, tyle że nie przy skręcaniu jedynie w prawo, ale w obie strony.
Słychać ten dziwny dźwięk głównie przy manewrowaniu, jakoś nigdy nie zwracałem na to uwagi, dopiero jak spojrzałem na ten temat to przypomniało mi się, więc wsiadłem w samochód i nagrałem filmik:
Słychać w następujących momentach: 0:16, 0:23, 0:30 później chciałem jeszcze wywołać to "pierdzenie" ale już nie chciało
Jak myślicie? Też tuleja wspornika drążka kierowniczego? Czy coś bardziej od wspomagania albo od przekładni kierowniczej może?
Dodam że miesiąc temu zostało wymienione w zawieszeniu przednim: drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, tuleje wahaczy, amortyzatory B4, osłony, odboje, łożyska. A ten problem pamiętam że trwa od momentu kupna samochodu, czyli październik 2011.
Jak wszystko wymienione to logiczne że zostaje tylko wspornik:) znam przypadki gdzie nic nie skrzeczało a wspornik stał juz prawie dęba i nie wracała fajera:)
U mnie też było takie skrzypienie. Wymieniłem wspornik, ucichło. Ale po kilku dniach zaczęło znowu. Wymieniłem sworznie wahacza przestało ale po kilku dniach znowu. Za każdym razem ciut inny rodzaj skrzypienia. za trzecim razem końcówka drążka I od tego czasu już nie skrzypi ;p
Podbiję temat, bo mam jeszcze pytanko. Właśnie chciałem sobie zamówić tą tuleję, żeby w przyszłym tygodniu ją wymienić. Napatrzyłem sobie Lemfordera tylko mam wątpliwość. Ta tuleja jest jedna? Czy może po prawej i po lewej? Może głupie pytanie, ale średnio się znam na budowie i tym podobnych. Pytam, bo w większości sklepów jest napisane tylko "oś przednia" bez dopisku, czy chodzi o prawą, czy o lewą.
I jeszcze jedno. Po wymianie trzeba ustawiać zbieżność?
Jak wszystko wymienione to logiczne że zostaje tylko wspornik:) znam przypadki gdzie nic nie skrzeczało a wspornik stał juz prawie dęba i nie wracała fajera:)
Czyzbys mowil o mnie?? :oonie:
Musze do Ciebie podjechac bo mi cos obciera ale to moga byc za szerokie kola...
Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...
Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!
Chłopaki ostatnio usłyszałem dziwne dźwięki podczas kręcenia kierownicą. Nie są zbyt głośne ale słyszalne raczej wewnątrz samochodu niż na zewnątrz. Nie jest to dźwięk pompy raczej, poza tym nie jest tak jednostajny. Co dziwniejsze zaczynają się dopiero jak furex jest rozgrzany...na zimno dźwięki nie występują. Nie wiem co jeszcze mógłbym napisać bo to bardzo dziwne, więcej objawów nie ma. Płyn ma poziom i kolor. Może ma to związek a może nie ale napiszę. Jakieś 3 tys. km. temu wymieniałem wspornik drążka środkowego, dźwięki pojawiły się jakieś 2 dni temu. Może ten wspornik to jakieś badziewie, zobaczył kilka dziur, dostał ostatnio temperatur i się kończy...może guma nie wytrzymała. Nie wiem co sądzicie?
PS: Mam wrażenie że dźwięk dobiega ze strony pasażera, dlatego pomyślałem o tym wsporniku drążka.