Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

fajny smartfon w abon do 100


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 30 lipca 2013 - 11:04

Ten problem się zwie licznikiem custom rom'ow i pożegnaniem z gwarancja.


Licznik jest nabijany tylko i wyłącznie przez softy modowane. Wgranie oryginalnego softa nie powoduje utraty gwarancji a debranding w każdym przypadku to maks 20 min roboty. Wszytko jest opisane na android forum wraz z potrzebnym oprogramowaniem. Sprawa kolejna zakup telefonu u operatora nie zawsze wiąże się z otrzymaniem brandu operatora na telefonie.

#22 OFFLINE   yoozef

yoozef
  • 70 postów
  • Dołączył: 29-08-2012
  • Skąd: POznań

Napisany 30 lipca 2013 - 13:39

a tak po ludzku w playu bede mial soft ok?

#23 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 lipca 2013 - 17:24

Chyba nie trzeba być specem od telefonii komórkowej, żeby wiedzieć iż producent zawsze wgrywa swój soft. Odstępstwem od tego możliwe że są telefony kupowane bez umowy , czyli sam telefon. Nie jestem specem, ale wydaje mi się że tak jest.

#24 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2013 - 21:50

Ten problem się zwie licznikiem custom rom'ow i pożegnaniem z gwarancja.

Wybacz kolego ale widac że nie znasz sie wogóle na tym temacie.
Może najpierw sobie poczytaj dokładnie o romach niebrandowanych i o utracie gwarancji.
Poprostu mylisz pojecia romów niebrandowanych od romów modyfikowanych.


Chyba nie trzeba być specem od telefonii komórkowej, żeby wiedzieć iż producent zawsze wgrywa swój soft.

Jednak trzeba byc specem.
Od kiedy Play, Plus czy Orange jest producentem np samsunga???
To raczej producent robi romy brandowane dla danego operatora.
Jeśli wgrywasz rom niebrandowany oryginalny do swojego telefonu to nigdy nie tracisz gwarancji.
Powiem więcej że jak np w serwisie wymieniaja ci płyte główną to potem w większości wrzucaja soft niebrandowany chyba że im powiesz aby wrzucili ci soft np Orange.

Ja dla przykładu mam w swoim SGS3 rom android 4.2.2 testowy niebrandowany i jestem bardziej zadowolony niż miałem kiedys playowski.

a tak po ludzku w playu bede mial soft ok?

Każdy soft danej sieci jest oki. Jedni je lubią inni odrazu wrzucają niebrandowane.
Poprostu romy brandowane maja różne smieci danego operatora + rózne loga itd, a nie każdy za tym przepada.

Tak jak kolega wyżej ci napisał zajrzyj na forum android i dowiesz sie wszystkiego.
Jeśli interesuje cię SGS3 to masz tu link do forum i poczytaj:
http://forum.android.com.pl

#25 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 sierpnia 2013 - 10:50

Jednak trzeba byc specem.
Od kiedy Play, Plus czy Orange jest producentem np samsunga???
To raczej producent robi romy brandowane dla danego operatora.
Jeśli wgrywasz rom niebrandowany oryginalny do swojego telefonu to nigdy nie tracisz gwarancji.
Powiem więcej że jak np w serwisie wymieniaja ci płyte główną to potem w większości wrzucaja soft niebrandowany chyba że im powiesz aby wrzucili ci soft np Orange.


To dziwne bo jak telefon wracał z naprawy zawsze miał soft operatora. Jak kupowałem nowy w Orange np zawsze był soft Orange. Nie mam pojęcia kto robi romy brandowane dla operatorów bo się tym nie interesowałem, a miałem zupełnie co innego na myśli. Chodziło mi że zawsze operator na siłe uszczęśliwia klienta swoim syfkiem w telefonie :)

A z tym, że gwarancja nadal będzie obowiązywała byłbym wielce ostrożny, gdyż nauczony doświadczeniem życiowym, wiem jak łatwo z byle głupstwa stracić gwarancję :oonie:

#26 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2013 - 15:51

Chodziło mi że zawsze operator na siłe uszczęśliwia klienta swoim syfkiem w telefonie

I dlatego inni zmieniaja soft właśnie z tego powodu.

#27 OFFLINE   motorolix

motorolix
  • 105 postów
  • Dołączył: 01-05-2010
  • Skąd: Gliwice/Knurów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2013 - 17:57

Chodziło mi że zawsze operator na siłe uszczęśliwia klienta swoim syfkiem w telefonie

Pomału już odchodzą od tego rozwiązania i jest sporo telefonów w salonach operatorów bez romów brandowanych. Ograniczają się tylko do wpisania swoich ustawień w telefonie (zgodzę się że czasem sprawia to kłopot w przypadku zmiany operatora). Tak samo coraz częściej rezygnują ze stosowania simlocka. Co do serwisu, to żaden operator nie ma swojego serwisu tylko odsyłają do serwisu producenta urządzenia. Tu się zgodzę że serwisy często próbują zwalić winę na użytkownika ale w przypadku uszkodzenia softu nikt się nie bawi w śledztwo, kto jaki miał rom tylko wgrywają nowy, najczęściej najnowszy jaki mają. Tak samo w przypadku jakiegokolwiek drobnego uszkodzenia elektronicznego - wymieniają płytę głowną, taniej, prościej i szybciej.