Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odgłosy z silnika 2,5 DTi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 października 2007 - 21:53

Ponarzekałem sobie pod Pręgierzem to teraz pytanko.
Byłem obejrzeć autko Omega C 2,5 DTi, 2003, 179 tys. km, bardzo ładne ale zniechęcił mnie dziwny odgłoś metaliczny z wnętrza silnika. Ciekawe jest to, że praca silnika jest bardzo płynna, cicha i w ogóle OK ale do momentu otwarcia korka wlewu oleju. Wtedy silnik stracił na urodzie. Rozumiem, że z karteru moga dochodzić pomruki zmieniającego sie delikatnie ciśnienia wewnątrz silnika ale nieregularne metaliczne odgłosy okreslone przez sprzedawcę jako normalne????
Dodatkowo dym jasno siwy z karteru silnika po otwarciu korka wlewu oleju juz na ciepłym silniku i wydobywający się podczas spokojnej pracy silnika na postoju podobny dym z wydechu, jak dla mnie przy tym przebiegu delikatnie podejrzana sprawa.

Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu.

Pozdrawiam.
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".

#2 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2007 - 22:55

Dodatkowo dym jasno siwy z karteru silnika po otwarciu korka wlewu oleju juz na ciepłym silniku i wydobywający się podczas spokojnej pracy silnika na postoju podobny dym z wydechu,


Apropo dymu z wlewu olejowego. Zalezy co rozumiesz pod pojeciem dym?
Jesli to byly delikatne obłoki jasno siwego koloru przypominajace pare wodna to jest ok. To zupełnie normalne.
Jesli natomiast podobne obłoki wydobywałyby sie z rurki od bagnetu olejowego to juz moze o czymś niedobrym świadczyc...

Jeśli chodzi o dym z rury wydechowej to trudno coś powiedziec. Ropniak troche czasem pierdnie ,ale na ciemno :wink: To również mogła byc woda która parowala na skutek rozgrzania sie wydechu. Woda poprostu skrapla sie w ukladzie wydechowym jak auto stoi -to tez norma.

Co do stuków to u mnie np. nic metalicznego nie słychac. Czy stukanie jest słyszalne póki nie otworzysz "krateru"??

#3 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 23 października 2007 - 18:34

Dzięki za zinteresowanie.

Co do dymu z silnika to rzeczywiście siwy dym ale tych obłoków było dośc sporo, faktem jest, że wydobywały sie raczej swobodnie ale wg mnie dość dużo (pisząc swobodnie mam na myśli bez jakiegoś podmuchu). Nie znam tych silników więc nie chcę się autorytatywnie wypowiadać.
Co do stuków z silnika to nie słychac ich kiedy wlew jest zamknięty. Odgłos określiłbym jako stukanie kopyt o asfalt ale nie tak intensywne. W pierwszej chwili pomyślałem o spalonej świecy żarowej ale ten hałas słyszalny by był na zewnątrz, tak przynajmniej zachowywały sie common rail'e w mercedesach. Może określenie metaliczny było troche na wyrost.
O wodzie w wydechu nie pomyślałem. Dym z wydechu słał sie jednak po ziemii a para z wydechu od razu leci w górę. Pogoda była bezwietrzna.
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".

#4 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2007 - 18:21

Co do stuków z silnika to nie słychac ich kiedy wlew jest zamknięty. Odgłos określiłbym jako stukanie kopyt o asfalt ale nie tak intensywne. W pierwszej chwili pomyślałem o spalonej świecy żarowej ale ten hałas słyszalny by był na zewnątrz, tak przynajmniej zachowywały sie common rail'e w mercedesach.


Heh... :oops: Stuki oczywiście słychac jesli otworzymy krater ,za pierwszym razem nie skumalem troche ,myslalem ze wogole jest cos slychac na zewnatrz gdy silniczek sobie chodzi.

"tukutukutukutukutuku..." :wink: Myśle ze twoje okreslenie tego odglosu jest trafne. U mnie tez slychac, praktycznie zawsze tak samo głośno.

#5 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 24 października 2007 - 22:54

A jak Ci się ogólnie to autko sprawuje? Długo już nim jeździsz? Jakie wrażenia z użytkowania? Pytam, bo do tej pory jeżdżę kombi Om B 2,5 TD i wbrew obiegowym opiniom nie mam temu auto nic do zarzucenia. Pracuję nim od 1,5 roku, przejechałem w tym czasie 80 tkm i oprócz łożysk tylnej osi i łacznika stabilizatora z przodu nic podczas użytkowania mi sie nie wydarzyło. Faktem jest tylko, że jak autko kupiłem to wymieniłem wszystkie elementy metalowo-gumowe typu tuleje wahaczy, stailizatorów itp. Samochód u mnie lekko nie ma ale pod względem technicznym staram sie mu zapewnić solidna obsługę. Ciekawy jestem jakie sa twoje sugestie odnośnie modelu C. Może powinienem jeszcze na coś zwrócić uwagę. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Pozdrawiam.
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".

#6 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2007 - 15:46

Zupka. W całym forum dużo jest już na ten temat.
Polecam np. ten wątek http://forum.omegakl...ghlight=#126272
Tu zgadzam si w 100% z kolegą Droset.

Od siebie dodam ,ze autem zrobilem juz ponad 20tkm od kwietnia tego roku.Sprowadzilem je z przebiegiem 135 tkm. Wmienilem tlumik srodkowy i koncowy i wszystkie filtry i olej bowiem autko przy 145 tys km przebiegu zaliczylo przeglad w ASO. Teraz mam 156tyś i niebawem podobny zabieg bedzie trzeba zrobic. Z kolektorem dolotowym, narazie nic nie robilem.
Do chwili obecnej zlego slowa bym nie powiedzial z wyjatkiem tego ze zaczello silnikiem troche telepac o czym juz troche pisalem. Narazie musze doczekac do listopada bo szmalu brak na cokolwiek :sad: .
Jak dla mnie auto jest kapitalne nie zamieniłbym na nic innego za ten szmal i w tym roczniku. Moim zdaniem zaden Mondeo, C5 czy Passat z tych lat nie maja szans. Oczywiscie sa to auta nizszej klasy ale cenowo to własnie te konkuruja z Omega :bigok: .
Betka serii5 (e39) jest duzo mniejsza w środku i wcale nie ma duzo lepszych materialów we wnatrz :neutral: . Mercedes W210 to troche czołg jestw porównaniu z Omą-za ciężki jak dla mnie :roll: . A audi A6?? Drogie ,ale lepsze wśrodku.No i co z tego jak ma przedni napęd.
:driver:
Jak coś to wal na PW.

#7 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 26 października 2007 - 23:54

Interesowało mnie twoje zdanie.

Może pytanie jest naiwne ale pierwszy raz biore udział w jakimkolwiek forum: co to jest PW?

Czy przebieg 180 tkm to dużo dla tego silnika? Może nie potrafie jeszcze na forum znaleźć tego co potrzebuję bo nie bardzo wiem jak sie tu poruszać.

Pozdrawiam.
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".

#8 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2007 - 13:01

Może pytanie jest naiwne ale pierwszy raz biore udział w jakimkolwiek forum: co to jest PW?


:mrgreen:
PW -prywatna wiadomoś.
Jesli masz jakąś konkretna sprawe do któregoś z urzytkownikow to poprzez ta funkcje mozesz sie z nim kontaktowac ,nie wciagajac w to innych.
Pod karzdym postem masz do 4 zakładek (profil,PW,mail badz GG)-które to wyswietlaja informacje o danym urzytkowniku badz umożliwiaja z nim kontakt. :bigok:

Polecam poczytac tutaj:
http://forum.omegaklub.eu/faq.php :bigok:

Interesowało mnie twoje zdanie.
Czy przebieg 180 tkm to dużo dla tego silnika? \
Pozdrawiam.

To zależy... :neutral:
1.Łańcuch rozrzadu -praktycznie bezobsługowy
2.Bez modyfikacji główne elementy silnika jak tłoki ,pierscienie, korbowody, wałki rozrządu,zawory etc... (gdy tylko obsługa auta była ok-olej,filtry) raczej sa trwałe ponad przecietna.
3.Turbina- to zalezy juz od uzytkownika... moze wystarczyc na 50tkm ,lub na 200tkm
4.Common rail to juz moze byc loteria różne czynniki maja na to wplyw(jakośc paliwa,chip tuning,nawet szczescie), jednak wtryski w tych silnikach naleza do trwalszych.
5.Intercooler...Póki sie z niego nie leje jest OK.
6.Sprzeglo wiskotyczne wentylatora silnika to dośc czesto wysiadajacy element.

180 tkm to jest juz jakis przebieg właśnie dla turbiny i wtryskiwaczy reszta to hmm... mogła tego nawet nie odczuc,ale może tez byc różnie.

#9 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 27 października 2007 - 21:39

Coś mi się zdaje, że ten egzemplarz sobie odpuszczę. Zbyt dużo niewiadomych i niedogodności. A ja nie lubie robić nic na siłę. Dzięki za wszystko. Do zobaczenia na jakimś zlocie być może. A tymczasem trzeba troche powalczyć :bud: Pozdrawiam.
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".