[OB & OBFL] Y32SE uszczelka "górnej części" miski olejowej
#1 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 09:31
Od jakiegoś czasu sączy mi się wokół uszczelki nr 17 na tym obrazku:
http://ecat.autodeve...el/V94/E/73.jpg
Moje pytanie to czy w 3.0 i 3.2 to ta sama uszczelka?
#2 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 14:22
Witam,
Od jakiegoś czasu sączy mi się wokół uszczelki nr 17 na tym obrazku:
http://ecat.autodeve...el/V94/E/73.jpg
Moje pytanie to czy w 3.0 i 3.2 to ta sama uszczelka?
Tak
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 17:09
Być może można ja tez zastosować do nowszych silników.
#5 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 17:58
a mnie się wydaje,że te uszczelki górnej miski montowane były tylko do roku 97.Potem do wszystkich V-ek szła masa uszczelniająca.
Być może można ja tez zastosować do nowszych silników.
W moim silniku 2.5V6 z 98r też jest ta uszczelka
#6 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 19:16
#7 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 20:10
#8 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 08:21
ja bym zaczął od sprawdzenia czy olej nie sączy się raczej spod pokryw zaworów
Tylko tu na górze sucho. Jedynie okolice pompy wspomagania są mokre, ale wokół pokryw zaworów jest sucho. Ostatnio robiłem rozrząd, więc trochę wiecej tam widziałem i na górze wszędzie sucho. Jedynie koło jednej czy dwóch śrub lekko się tam coś sączy.
Przy wymianie rozrządu czysciciłem pędzelkiem silnik jakimś dziwnym alkoholowym preparatem i to może on naruszył tą uszczelkę…
Wiem, że to z tej uszczelki, bo dzień czy dwa po wymianie rozrządu, właśnie ta uszczelka była mokra i z niej wyciekał świeży olej, i tak było przez następne pare dni aż do momentu na trasie 1500km przestało wyciekać, a tam gdzie się osadzał olej wyschło i tak mija już tydzień i na razie sucho.
Zauważyłem, że ta górna miska jest tez przykrecona do skrzyni (auto) i teraz nasuwa mi się pytanie czy to nie będzie stwarzać jakichś utrudnień?
A może po prostu to zostawić, bo w sumie ta dolna "półka" zawsze była lekko nasaczona olejem, ale nie tak, żeby kapało na ziemie.
#9 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 10:51
Tylko tu na górze sucho. Jedynie okolice pompy wspomagania są mokre, ale wokół pokryw zaworów jest sucho. Ostatnio robiłem rozrząd, więc trochę wiecej tam widziałem i na górze wszędzie sucho. Jedynie koło jednej czy dwóch śrub lekko się tam coś sączy.
Przy wymianie rozrządu czysciciłem pędzelkiem silnik jakimś dziwnym alkoholowym preparatem i to może on naruszył tą uszczelkę…
Wiem, że to z tej uszczelki, bo dzień czy dwa po wymianie rozrządu, właśnie ta uszczelka była mokra i z niej wyciekał świeży olej, i tak było przez następne pare dni aż do momentu na trasie 1500km przestało wyciekać, a tam gdzie się osadzał olej wyschło i tak mija już tydzień i na razie sucho.
Zauważyłem, że ta górna miska jest tez przykrecona do skrzyni (auto) i teraz nasuwa mi się pytanie czy to nie będzie stwarzać jakichś utrudnień?
A może po prostu to zostawić, bo w sumie ta dolna "półka" zawsze była lekko nasaczona olejem, ale nie tak, żeby kapało na ziemie.
Nie musisz ruszać skrzyni by wymienić górną uszczelkę, tylko musisz wykręcić te śruby którymi skrzynia jest przykręcona do górnej miski.
Trochę zabawy jest bo silnik trzeba odkręcić od poduszek i unieść do góry kilka cm. Nie szans byś wyciągnął miskę nad tą belką od sań bez unoszenia.
Gdyby się uparł to może i wymieniłby tą uszczelkę nie wyciągając miski tylko ją opuszczając na sanki, ale według mnie lepiej wyjąć ja całkiem porządnie wyczyścić i położyć na niewielkiej ilości jakiejś masy uszczelniającej.
Ogólnie może to na początku się wydawać skomplikowane, ale gorsze rzeczy są w Omedze do których też trzeba się czasami dostać
#10 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 11:09
#11 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 11:11
W 3.2 i 2.6 na bank nie było uszczelki tylko silikon. Kup Reinzosil. to najlepszy silikon jaki miałem. Dirko kruszeje po czasie i puszcza.
Zmieniła się tylko technologia w GM, natomiast uszczelki są od np. 2.5 czy 3.0 i na pewno nie zaszkodzi je założyć.
#12 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 11:21
Osobiście wolał bym zapodać uszczelke niż jakiś uszczelniacz, skoro pasują z 3.0.
Dzięki jeszcze raz
#13 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 12:58
Zmieniła się tylko technologia w GM, natomiast uszczelki są od np. 2.5 czy 3.0 i na pewno nie zaszkodzi je założyć.
Nie założysz bo zmienili miskę. Brak jest wyżłobienia na uszczelke. Ona ma wysokość kilku mm.
#14 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 13:14
Nie założysz bo zmienili miskę. Brak jest wyżłobienia na uszczelke. Ona ma wysokość kilku mm.
Zgadza się, sprawdziłem. Faktycznie nie będzie pasować.
#15 OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 08:28
jak to faktycznie jest z tymi uszczelkami górnej misy olejowej? Pasuje od 3.0 ?
#16 OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 09:01
Odkopie temat,
jak to faktycznie jest z tymi uszczelkami górnej misy olejowej? Pasuje od 3.0 ?
Górna miska olejowa od któregoś numeru silnika wynikającego z numeru nadwozia nie ma uszczelki tylko masę uszczelniająca, tak samo z dolną miską. Na pewno 2.6 i 3.2 nie mają uszczelek.
#17 OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 12:05
#18 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2014 - 13:58
via tapatalk
#19 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 10:48
Są fajne ale do starych wersji V6. W nowych skrócili smoka i dali bez uszczelki! Dlatego w starych nie wolno jej usuwać bo smok dotyka miski ( sprawdzone)Faktycznie nic nie ma. Na dolna mise sa fajne uszczelki ze wzmocnieniami na sruby. Na obie misy poszedl wurth i wsio bangla.
via tapatalk
#20 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 10:54
Są fajne ale do starych wersji V6. W nowych skrócili smoka i dali bez uszczelki! Dlatego w starych nie wolno jej usuwać bo smok dotyka miski ( sprawdzone)
Czyli chcesz nam powiedzieć ,że jak skręcasz górną miskę z blokiem silnika w starszych wersjach silników V6 , to górna miska z blokiem nie ma kontaktu bo jest między nimi uszczelka tak?. Jak bym jej nie założył to wówczas górna miska z blokiem się zejdą ?