Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Y32SE uszczelka "górnej części" miski olejowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 24 lipca 2013 - 09:31

Witam,

Od jakiegoś czasu sączy mi się wokół uszczelki nr 17 na tym obrazku:
http://ecat.autodeve...el/V94/E/73.jpg

Moje pytanie to czy w 3.0 i 3.2 to ta sama uszczelka?

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2013 - 14:22

Witam,

Od jakiegoś czasu sączy mi się wokół uszczelki nr 17 na tym obrazku:
http://ecat.autodeve...el/V94/E/73.jpg

Moje pytanie to czy w 3.0 i 3.2 to ta sama uszczelka?


Tak

#3 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 24 lipca 2013 - 14:57

Dzięki. ;)

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2013 - 17:09

a mnie się wydaje,że te uszczelki górnej miski montowane były tylko do roku 97.Potem do wszystkich V-ek szła masa uszczelniająca.
Być może można ja tez zastosować do nowszych silników.

#5 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 lipca 2013 - 17:58

a mnie się wydaje,że te uszczelki górnej miski montowane były tylko do roku 97.Potem do wszystkich V-ek szła masa uszczelniająca.
Być może można ja tez zastosować do nowszych silników.


W moim silniku 2.5V6 z 98r też jest ta uszczelka

#6 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lipca 2013 - 19:16

Jeżeli ta uszczelka jest metalowa tak jak w xev to po wyrzuceniu jej i złożeniu np na dirko może być problem z przykręceniem miski do skrzyni.

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2013 - 20:10

ja bym zaczął od sprawdzenia czy olej nie sączy się raczej spod pokryw zaworów

#8 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 26 lipca 2013 - 08:21

ja bym zaczął od sprawdzenia czy olej nie sączy się raczej spod pokryw zaworów


Tylko tu na górze sucho. Jedynie okolice pompy wspomagania są mokre, ale wokół pokryw zaworów jest sucho. Ostatnio robiłem rozrząd, więc trochę wiecej tam widziałem i na górze wszędzie sucho. Jedynie koło jednej czy dwóch śrub lekko się tam coś sączy.
Przy wymianie rozrządu czysciciłem pędzelkiem silnik jakimś dziwnym alkoholowym preparatem i to może on naruszył tą uszczelkę…

Wiem, że to z tej uszczelki, bo dzień czy dwa po wymianie rozrządu, właśnie ta uszczelka była mokra i z niej wyciekał świeży olej, i tak było przez następne pare dni aż do momentu na trasie 1500km przestało wyciekać, a tam gdzie się osadzał olej wyschło i tak mija już tydzień i na razie sucho.

Zauważyłem, że ta górna miska jest tez przykrecona do skrzyni (auto) i teraz nasuwa mi się pytanie czy to nie będzie stwarzać jakichś utrudnień?

A może po prostu to zostawić, bo w sumie ta dolna "półka" zawsze była lekko nasaczona olejem, ale nie tak, żeby kapało na ziemie.

#9 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lipca 2013 - 10:51

Tylko tu na górze sucho. Jedynie okolice pompy wspomagania są mokre, ale wokół pokryw zaworów jest sucho. Ostatnio robiłem rozrząd, więc trochę wiecej tam widziałem i na górze wszędzie sucho. Jedynie koło jednej czy dwóch śrub lekko się tam coś sączy.
Przy wymianie rozrządu czysciciłem pędzelkiem silnik jakimś dziwnym alkoholowym preparatem i to może on naruszył tą uszczelkę…

Wiem, że to z tej uszczelki, bo dzień czy dwa po wymianie rozrządu, właśnie ta uszczelka była mokra i z niej wyciekał świeży olej, i tak było przez następne pare dni aż do momentu na trasie 1500km przestało wyciekać, a tam gdzie się osadzał olej wyschło i tak mija już tydzień i na razie sucho.

Zauważyłem, że ta górna miska jest tez przykrecona do skrzyni (auto) i teraz nasuwa mi się pytanie czy to nie będzie stwarzać jakichś utrudnień?

A może po prostu to zostawić, bo w sumie ta dolna "półka" zawsze była lekko nasaczona olejem, ale nie tak, żeby kapało na ziemie.


Nie musisz ruszać skrzyni by wymienić górną uszczelkę, tylko musisz wykręcić te śruby którymi skrzynia jest przykręcona do górnej miski.
Trochę zabawy jest bo silnik trzeba odkręcić od poduszek i unieść do góry kilka cm. Nie szans byś wyciągnął miskę nad tą belką od sań bez unoszenia.

Gdyby się uparł to może i wymieniłby tą uszczelkę nie wyciągając miski tylko ją opuszczając na sanki, ale według mnie lepiej wyjąć ja całkiem porządnie wyczyścić i położyć na niewielkiej ilości jakiejś masy uszczelniającej.

Ogólnie może to na początku się wydawać skomplikowane, ale gorsze rzeczy są w Omedze do których też trzeba się czasami dostać:)

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 lipca 2013 - 11:09

W 3.2 i 2.6 na bank nie było uszczelki tylko silikon. Kup Reinzosil. to najlepszy silikon jaki miałem. Dirko kruszeje po czasie i puszcza.

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2013 - 11:11

W 3.2 i 2.6 na bank nie było uszczelki tylko silikon. Kup Reinzosil. to najlepszy silikon jaki miałem. Dirko kruszeje po czasie i puszcza.


Zmieniła się tylko technologia w GM, natomiast uszczelki są od np. 2.5 czy 3.0 i na pewno nie zaszkodzi je założyć.

#12 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 26 lipca 2013 - 11:21

Dzięki za wskazówki, ale w taki upał to nie wiem czy chce mi się chce cokolwiek robić, póki co jest sucho.
Osobiście wolał bym zapodać uszczelke niż jakiś uszczelniacz, skoro pasują z 3.0.

Dzięki jeszcze raz ;)

#13 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 lipca 2013 - 12:58

Zmieniła się tylko technologia w GM, natomiast uszczelki są od np. 2.5 czy 3.0 i na pewno nie zaszkodzi je założyć.


Nie założysz bo zmienili miskę. Brak jest wyżłobienia na uszczelke. Ona ma wysokość kilku mm.

#14 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2013 - 13:14

Nie założysz bo zmienili miskę. Brak jest wyżłobienia na uszczelke. Ona ma wysokość kilku mm.


Zgadza się, sprawdziłem. Faktycznie nie będzie pasować.

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 października 2014 - 08:28

Odkopie temat,

jak to faktycznie jest z tymi uszczelkami górnej misy olejowej? Pasuje od 3.0 ?

#16 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2014 - 09:01

Odkopie temat,

jak to faktycznie jest z tymi uszczelkami górnej misy olejowej? Pasuje od 3.0 ?


Górna miska olejowa od któregoś numeru silnika wynikającego z numeru nadwozia nie ma uszczelki tylko masę uszczelniająca, tak samo z dolną miską. Na pewno 2.6 i 3.2 nie mają uszczelek.

#17 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 12:05

Alley, jakiej misy olejowej? Aluminiowej w V6? tam niema uszczelki, a jak masz to napewno misa jest stara.

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopada 2014 - 13:58

Faktycznie nic nie ma. Na dolna mise sa fajne uszczelki ze wzmocnieniami na sruby. Na obie misy poszedl wurth i wsio bangla.

via tapatalk

#19 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2014 - 10:48

Faktycznie nic nie ma. Na dolna mise sa fajne uszczelki ze wzmocnieniami na sruby. Na obie misy poszedl wurth i wsio bangla.

via tapatalk

Są fajne ale do starych wersji V6. W nowych skrócili smoka i dali bez uszczelki! Dlatego w starych nie wolno jej usuwać bo smok dotyka miski ( sprawdzone)

#20 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 listopada 2014 - 10:54

Są fajne ale do starych wersji V6. W nowych skrócili smoka i dali bez uszczelki! Dlatego w starych nie wolno jej usuwać bo smok dotyka miski ( sprawdzone)


Czyli chcesz nam powiedzieć ,że jak skręcasz górną miskę z blokiem silnika w starszych wersjach silników V6 , to górna miska z blokiem nie ma kontaktu bo jest między nimi uszczelka tak?. Jak bym jej nie założył to wówczas górna miska z blokiem się zejdą ? :)