Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obniżanie zawieszenia - mity i fakty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 17:46

Dzisiaj wszedłem z Kolegą w pewien "spór" dotyczący zawieszenia w Omedze, a mianowicie:

Kolega przekonuje mnie, że prowadzenie jego Omegi Kombi na standardowym zawieszeniu, kołach 16" i oponach bodajże 215/55 niczym się nie różni pod względem pewności i stabilności w czasie jazdy i pokonywania zakrętów od prowadzenia mojej Omegi Sedan obniżonej o 50mm, na skracanych amorach gazowych z rozpórką, kołach 18" i oponach 235/40 przód 285/30 tył :shock: Stwierdził, że konstrukcja zawieszenia w Omedze jest taka, że coby nie zrobił to i tak nie poprawia się właściwości jezdnych, a jedynie jest różnica wizualna i jest niewygodnie. Mówimy oczywiście o pełnosprawnych zawieszeniach bez stuków, puków i luzów :tak:

W związku z tym, że dzieli nas dosyć duża odległość i nie ma w najbliższym czasie możliwości konfrontacji na drodze :driver: więc zanim to nastąpi, proszę o spostrzeżenia i wnioski z Waszego doświadczenia.

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 17:50

Kiedyś w TopGear porównywali trzy takie same BMW E30 cabrio.
Hammond kupił z obniżonym zawieszeniem i niestety na torze był ostatni.Z każdego zakrętu wypadał.Nie pomógł nawet blok betonowy w bagazniku.Te na serii lepiej pokonywały zakręty.
znalazłem:

#3 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 20:53

znalazłem:


I tu jest pokazana cała prawda. Te Wasze rzeźby z obniżaniem zawiechy to pic na wodę foto montaż. Wizualnie może to i ładniej wygląda, ale opony w omedze 285 na felach 18" to chyba lekka przesada, ale o gustach sie nie mówi. Moim zdaniem rzeźba w gównie.

#4 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2013 - 21:02

ja mam porównanie z kołami 15" i 17" u siebie.
Na 235/45/17 zdecydowanie lepiej i szybciej wchodzę autem w zakręty, auto mniej przechyla się w trakcie ich pokonywania w stosunku do 205/65/15. Zawieszenie fabryczne -15mm, z założoną rozpórką z przodu(ona bardzo zauważalnie usztywniła auto)

#5 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipca 2013 - 22:00

to wszystko jest zalezne od wielu czynnikow bo moze poprawic wlasciwosci jezdne lub je pogorszyc.
maly wywod nad tym kiedy moze pogorszyc.zanim obnizalem swoja krowe przeczytalem troche literatury na ten temat(internetowej bo jest molem ksiazkowym:D )i glownym czynnikiem pogarszajacym jest nieodpowiednio zsynchronizowane ze soba amory i sprezyny,nie mowie tu o jakims watku pegazusowym tylko o tym,ze nie kazdy producent wspolgra dobrze ze soba.tu najlepszym rozwiazaniem dla zwyklego smiertelnika sa gotowe zestawy oferowane przez producentow.nastepnym waznym czynnikiem jest stopien utwardzenia gdyz wiadomo,ze jezeli badzie za twardo auto bedzie podskakiwalo,stanie sie bardzo nerwowe przez co moze prowadzic nawet do wypadniecia z drogi.
wedlug mnie dobrze dobrany zawias i kola sa w stanie poprawic kierowalnosc auta.obnizone zawieszenia obniza srodek ciezkosci,a twardsze zawieszenie poprawia balans auta,wieksze felgi z nizszymi oponami daja wieksza sztywnosc kola,a szeroka opona zwieksza powiezchnie styku z nawiezchnia.jak dla mnie jest sprawa dosc jasna.mialem zawias z elegance i kola 225/55r16 i czulem sie jak na morzu,prowadzenie miala calkiem przyzwoite ale...potrafila zarzucic tylkiem.obecnie mam zawias KW-30mm,kola 235/35zr19 przod i 265/30zr19 tyl i calkiem inny zwarty samochod.wieksza precyzja prowadzenia,znaczna poprawa zachowania w zakrecie jak i samej predkosci z jaka mozna go przejechac.
kiedys,jak dobrzy pamietam w gazeci tuningowej GT bylo porownanie kilku zawieszen na przykladzie audi a3 moze ktos ma i to wrzuci;)tez byl filmik na YT i porownywali nissana 350z natorze na fabrycznych kolach i na wiekszych i szerszych.oczywiscie z kozyscia dla tych drugich,ale nie moge go znalezc.
pozdr.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 22:07

Problem w zasadzie polega na tym ze nie ma odpowednich danych do geometrii zawieszenia przy obniżaniu o ilestam. Bo to co jest w kompach to się tyczy tylko i wyłącznie seryjnego zawiasu. A potem sa problemy ze auto skacze czy się niepewnie prowadzi.

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 23:18

Te Wasze rzeźby z obniżaniem zawiechy to pic na wodę foto montaż.

Moim zdaniem rzeźba w gównie.

To wynika z doświadczenia, czy z przemyśleń ??

#8 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 13 lipca 2013 - 10:16

Dla porównania podam przykład z własnego doświadczenia, wchodząc jakiś czas temu jednego dnia podczas sporego upału w ten sam zakręt seryjną omegą ojca (2.0 16V 195/65/15) i swoją z opuszczonym przodem -35mm (wtedy jeszcze 2.5 (225/50/17).
Moja weszła w zakręt praktycznie bez najmniejszego problemu, lekkie do hamowanie i elegancko go pokonała, natomiast u ojca już podczas hamowania zaczęła grac guma, i przy pokonywaniu zakrętu auto uciekało mi na bok uginając się przy tym jak łódka, tak więc nie sądzę aby obniżanie nawet takiego okrętu jak omega to była

rzeźba w gównie.


Jak dla mnie opuszczona omega (w granicach rozsądku) prowadzi się 100razy lepiej niż seria.

Dodany obrazek


#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lipca 2013 - 10:27

Moje doświadczenia są następujące. Wcześniej jeździłem seryjną MV6, standardowy rozmiar opon dla tego auta 225/55/16 standardowe zawieszenie dla tego modelu. Obecnie mam zawias KONI z regulacją twardości i sprężyny K&N -35mm , opony seryjny rozmiar 235/45/17 przód,tył. Nie pa absolutnie porównania w kwestii stabilności i prowadzenia auta na korzyść tego drugiego. Oczywiście warunkiem tutaj tak jak wspomniał Sypus jest zawieszenie w nienagannym stanie.Nie mówię tutaj oczywiście o drogach z dziurami po granatach ręcznych ,ale o porządnej drodze. Zakręty można pokonywać dużo szybciej i pewniej, auto jest sztywniejsze i bardziej przewidywalne.
Taka jest moja opinia.

#10 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 13 lipca 2013 - 10:31

auto jest sztywniejsze i bardziej przewidywalne.
Taka jest moja opinia.


O to to to... Dobrze prawi, :pije: Mu dać :D

Dodany obrazek


#11 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2013 - 11:35

:pupa: tam !!

Pamiętacie tekst z reklamy Skody Yeti? ;)
Pan chciał "podnieść zawieszenie żeby czuć się bezpieczniej" :p

Nawet sąd uznał, że to prawda :D
http://www.radarekla...-2012/619-.html

Także ja chyba podniosę teraz ponad serię :D

#12 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2013 - 11:37

Dzis własnie opusciłem swoja megi o -35mm na każdym kole , nigdy nie jezdziłem omegą obnizona ,ale innymi autami tak,i różnica była w prowadzeniu i stabilnośći . Dzis po montażu miałem okazje tylko wyskoczyc nią na diagnostyke w celu dokładnych pomiarów i ustawięń , mimo iz zrobiłem te parę km różnica jest niesamowita. Więcej na ten temat ,będę mógł powiedziec po dłużej eksploatacji megi na tym zawieszeniu.Ale jest git . Jeśli mowa o kołach to wiadmo iż wieksze i szersze opony tez maja duży wpływ na prowadzenie i zauważy to każdy kto nawet na serii (zawieszenie) pojezdzi na 15 a potem założy 17.

#13 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipca 2013 - 13:18

Szczególnie pięknie to z tyłu wyglada nogi rozkrzyżowane jak żaba opona chwyta tylko rantem nie daj boże troche wody na drodze, jak miałem szerokie papcie to tylko czułem dyskomfort podczas parkowania , a o mocy niewspomne która spada wraz z wiekszymi kapciami :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#14 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2013 - 14:19

opona chwyta tylko rantem

Tzn?


jak miałem szerokie papcie to tylko czułem dyskomfort podczas parkowania

A co to ma do parkowania? ;)

#15 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipca 2013 - 14:25

Tzn?

Popatrz z tyłu jak stoją koła w zglebowanym aucie, nie piszę tu o profesjonalnym obniżeniu auta

A co to ma do parkowania? ;)


Ciężej mi się kręciło kierownicą

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#16 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lipca 2013 - 16:22

Ciężej mi się kręciło kierownicą

a u mnie lzej:D

Szczególnie pięknie to z tyłu wyglada nogi rozkrzyżowane jak żaba opona chwyta tylko rantem

nic takiego u siebie nie zauwazylem:hmmm:

nie daj boże troche wody na drodze

nie przesadzaj,faktem jest,ze przy szerszych oponach na mokrym jest troszke gorzej(opona musi odprowadzac wode z wiekszej pow.),ale przy dobrych oponach,ktore nie sa lyse jest niewielka roznica.

a o mocy niewspomne która spada wraz z wiekszymi kapciami

delikatnie to fakt,ale wole stracic troche mocy,a zyskac na wlasciwosciach jezdnych i poprawie hamowania

#17 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipca 2013 - 17:07

a u mnie lzej:D

nic takiego u siebie nie zauwazylem:hmmm:

nie przesadzaj,faktem jest,ze przy szerszych oponach na mokrym jest troszke gorzej(opona musi odprowadzac wode z wiekszej pow.),ale przy dobrych oponach,ktore nie sa lyse jest niewielka roznica.

delikatnie to fakt,ale wole stracic troche mocy,a zyskac na wlasciwosciach jezdnych i poprawie hamowania


Tak kolego masz racje jutro zaloze balony od kraza balastowego wtedy dopiero bedzie bezpiecznie bede się czul jak w drawsterze czy jak tam ,fachowcy z TopGear swoje pokazali i to mi wystarczy

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#18 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lipca 2013 - 22:08

Tak kolego masz racje jutro zaloze balony od kraza balastowego wtedy dopiero bedzie bezpiecznie bede się czul jak w drawsterze czy jak tam

:masakra:

fachowcy z TopGear swoje pokazali i to mi wystarczy

co oni takiego pokazali??kupiony za grosze szrot z felgami i niewiadomo jakim uglebieniem i niewiadomo jakim stanie. jak dobrze pamietam mial wyru...e w kosmos opony.

#19 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2013 - 11:54

Tak się zastanawiam po co producenci i firmy tuningowe obniżają, utwardzają, wstawiają większe koła i szersze opony w usportowionych modelach seryjnych samochodów ?? To pewnie taki "chłyt matetindowy", żeby kasę od frajerów ciągnąć :shock: a na wyścigach te obniżone samochody to są komputerowo zrobione, bo tak naprawdę są one wysokie i mają wąskie opony ze schowanymi w nadkolach kołami, jak kluski :lol:

Poza tym, myślałem że przy takim multum obniżanych Omeg będzie można porównać doświadczenia z jazdy na różnych setup-ach, a tu lipa :o w tematach o wszelkiej maści reanimowanych szrotach zainteresowanie duże i udzielających się cała masa :hmmm:

#20 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 lipca 2013 - 12:48

Poniżej esencja idei obniżania i utwardzania zawieszenia:

http://www.oponeo.pl...zepnosc-pojazdu