[OB & OBFL] Wyjęcie odmy 2.5 V6
#1 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2013 - 20:08
Wymieniałem uszczelki praktycznie 2 tyg temu czyli niecałe jakieś 150 km po mieście. Czyściłem odme standardowo czyli wg. sprawdzonej porady. Puściły mi gwinty praktycznie na 5 panewkach, dlatego też panewki idą do gwintowania i zastanawiam się też czy nie zrobić dekli na nakrędki zamiast jak dotychczas na śruby. Ale do tego potrzebowałbym od Was wymiar takich śrub jakie są w standardzie, gdyż ja u siebie zmierzyć nie mogę bo mam już wszystkie niestandardowe. Na panewkach jest normalnie gwint 6. Czy można śmiało gwintować na 8? Przejdzie przez dekiel? Gwintować drobnozwojnie czy grubozwojnie?
Drugą kwestią w której prosiłbym serdecznie o pomoc to rozszyfrowanie tego:
Pamiątka po wcześniejszym właścicielu.
Trzecia kwestia z jaką nie wiem jak sobie poradzić to jak zdjąć plastik "ecotec" z kolektora dolotowego, krótkiego. Nie zauważyłem nic co by umożliwiało jego zdjęcie.
Czwartą rzeczą wydaje mi się, że są nie tak podłączone do plastiku ecotec węże. Dwa idą od odmy, te grube z trójnikiem to wiadomo, a pozostały od małej nasadki odmy, zaś czwarty skąd powinien iść? Czy to ten? Co idzie w dół silnika?
Z góry dziękuje za pomoc.
----- 2013-10-16 ------
EDIT: jako że chamem nie jestem, sam potrzebowałem pomocy to i sam pachnąłem parę zdjęć aby podzielić się wrażeniami z pracy. Mały poradnik:
http://alley.vv.si/dekle.pdf
Nie zgadzam się na kopiowanie treści oraz linka poza forum. Nie wszystkie zdjecia (te małe) sa mojego autorstwa. Sa zaciagniete z pdf'a z demontazu silnika w sprawdzonych poradach.
#2 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2013 - 20:59
Ta część gdzie jest ten napis jest na wcisk włożona,trzeba ją podważyć.Pod nią są śruby.Trzecia kwestia z jaką nie wiem jak sobie poradzić to jak zdjąć plastik "ecotec" z kolektora dolotowego, krótkiego. Nie zauważyłem nic co by umożliwiało jego zdjęcie.
#3 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2013 - 21:58
Czwartą rzeczą wydaje mi się, że są nie tak podłączone do plastiku ecotec węże. Dwa idą od odmy, te grube z trójnikiem to wiadomo, a pozostały od małej nasadki odmy, zaś czwarty skąd powinien iść? Czy to ten? Co idzie w dół silnika?
ostatni wężyk jest od zaworu odpowietrzania par paliwa, wisi on za silnikiem.
"to" wygląda mi na niepodłączony wężyk,właśnie od evap,Drugą kwestią w której prosiłbym serdecznie o pomoc to rozszyfrowanie tego:
Sądzę. że to najlepszy sposób na jej wyczyszczenie jednakże nie wiem dokładnie które śruby i jak ją trzymają a ciężko "po paluszku" cokolwiek wyczuć z braku dogodnego miejsca. Chciałbym koniecznie zdemontować odmę bo nie widzę innej przyczyny dla tego:
odma jest przymocowana 4 śrubami do głowicy, śruby są rozłożone w każdym narożniku podstawy odmy, tu widać dobrze http://allegro.pl/od...3352553000.html
#4 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 02:54
#5 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 07:23
Dolacze sie do pytania, czy tam jest jakas jeszcze uszczelka pod odma
Tak jest uszczelka trzeba zamówić w ASO lub sklepie z częściami do opla. Można też złożyć np. na Renzosil. W tym drugim przypadku nie bawimy się w murarza , tylko smarujemy trochę.
#6 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 16:45
Czy ktoś wcześniej pozbył się czegoś z mojej odmy? Ścianke sam zdjąłem.
#7 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 19:02
#8 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 19:22
1. Zdjąć kolektor dolotowy
2. Wyjac ssacy spomiedzy głowic
3. Dla lepszego dostępu wyjęcie zaworu trójdrożnego.
4. Rozpięcie listwy wtryskowej (jeżeli ktoś ma LPG to rozpięcie, a później przy składaniu lutowanie kabli)
5. Zwaliłem dekle, ale nie trzeba koniecznie.
6. Wyjęcie filtra kabinowego bo przy ścianie grodziowej, można dać fajnie długą przedłużkę i odkręcić 4 sruby odmy.
7. Pod EGR,em należy wykręcić dwie śrubki w celu zdemontowania blachy, przynajmniej jedna pod egrem i odciąć blache by dojść do dwóch śrub.
Zrobię w jutrzejszym albo po jutrzejszym czasie dokładny opis jak wyjąć odmę. Jak Ci się nie spieszy to poczekaj.
#9 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:47
7. Pod EGR,em należy wykręcić dwie śrubki w celu zdemontowania blachy, przynajmniej jedna pod egrem i odciąć blache by dojść do dwóch śrub
Jedna śruba jest pod EGR-em a druga już na odmie ?
To jak obciąć tą blachę ?
#10 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 23:06
Oczekujemy na dokładniejsza instrukcje.
a tędy nie łatwiej?
http://img200.images...12062009234.jpg
uprzedzam, zdjęcie z mojego archiwum ale nie moje, nie pamiętam już kto ma prawa autorskie
#11 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 21:34
#12 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 08:26
Dzięki panowie za odpowiedzi.
Czy ktoś wcześniej pozbył się czegoś z mojej odmy? Ścianke sam zdjąłem.
Na środkowym zdjęciu widać że już ktoś tą odmę czyścił nieudolnie i masz złamaną taka plastikową czarną zapadkę Fajnie by było jak by ona była w całości
#13 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 15:51
#14 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:02
Wymyłem a tą gumkę która brakuje dorobiłem z grubej gumy i przykręciłem przez ten mały otwór gdzie powinien być wcisk do oryginalnej gumy na śrubke nr.5 oczywiście z podkładkami. Gwint lekko zbiłem po skręceniu (nakrętke oczywiście na klej do srub dla pewności) żeby się przypadkiem nie odkręciło. Ten nit główny który trzyma dekielek po rozwierceniu nagwintowałem i posmarowałem całość rezisolem i skręciłem. Uszczelka też była kiepska która jest między blokiem a odmą ale niestety jej też nie mogłem dostać więc pozostał mi rezisol.
Narazie śmigam zrobłem już tak 6000tyś km i wszystko ok.
Więc polecam popróbować własnych sił.
Na marginesie przypominam o dobrym odtłuszczaniu pod rezisol.
Ja osobiście używałem rozpuszczalnika nitro zarówno do mycia jak i odtłuszczania.
Pozdrawiam.
#15 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 19:49
Wstrzymajcie się jeszcze chwile już kończę pisać pdf'a jeżeli chodzi o wyciągnięcie i wyczyszczenie odmy. Niestety mam na to niecałą godzinę dziennie przy super wiatrach.
A ja ciągle czekam na opis czyszczenia odmy prawie miesiąc i nadal brak
#16 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 20:11
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#17 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 21:30
Pisalem z jednym z forumowiczow o tej zapadce. tez Mu wypadla i wiekszego wplywu nie ma na dzialanie odmy brak tej zapadki.
Jak brakuje klapki w separatorze oleju, to przy wyzszych obrotach silnik przez odme może zaciagac troch oleju z komory korbowej. Tak wiec ma i to duży wpływ.
#18 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2013 - 08:26
a tędy nie łatwiej?
http://img200.images...12062009234.jpg
uprzedzam, zdjęcie z mojego archiwum ale nie moje, nie pamiętam już kto ma prawa autorskie
7gsi to zdjęcie jest ze środka auta? Tzn z kabiny? Nie wiem czy to zdjęcie jest wykonane poziomo czy z góry... nie widziałem u mnie takiej zaślepki...
#19 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2013 - 09:13
7gsi to zdjęcie jest ze środka auta? Tzn z kabiny? Nie wiem czy to zdjęcie jest wykonane poziomo czy z góry... nie widziałem u mnie takiej zaślepki...
To zdjęcie jest wykonane z środka komory w której jest filtr kabinowy. Jest tam platikowa zaślepka rewizyjna.
Aparat jest obrócony o 90 stopni.
#20 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2013 - 00:44