Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wyjęcie odmy 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lipca 2013 - 20:08

Witam, jako, że jestem o krok od harakiri piszę tutaj w sprawie odmy. Chciałbym ją całkowicie wyjąć i zanurzyć na noc w ropie. Sądzę. że to najlepszy sposób na jej wyczyszczenie jednakże nie wiem dokładnie które śruby i jak ją trzymają a ciężko "po paluszku" cokolwiek wyczuć z braku dogodnego miejsca. Chciałbym koniecznie zdemontować odmę bo nie widzę innej przyczyny dla tego:

Dodany obrazekDodany obrazek

Wymieniałem uszczelki praktycznie 2 tyg temu czyli niecałe jakieś 150 km po mieście. Czyściłem odme standardowo czyli wg. sprawdzonej porady. Puściły mi gwinty praktycznie na 5 panewkach, dlatego też panewki idą do gwintowania i zastanawiam się też czy nie zrobić dekli na nakrędki zamiast jak dotychczas na śruby. Ale do tego potrzebowałbym od Was wymiar takich śrub jakie są w standardzie, gdyż ja u siebie zmierzyć nie mogę bo mam już wszystkie niestandardowe. Na panewkach jest normalnie gwint 6. Czy można śmiało gwintować na 8? Przejdzie przez dekiel? Gwintować drobnozwojnie czy grubozwojnie?

Drugą kwestią w której prosiłbym serdecznie o pomoc to rozszyfrowanie tego:

Dodany obrazek

Pamiątka po wcześniejszym właścicielu.

Trzecia kwestia z jaką nie wiem jak sobie poradzić to jak zdjąć plastik "ecotec" z kolektora dolotowego, krótkiego. Nie zauważyłem nic co by umożliwiało jego zdjęcie.

Czwartą rzeczą wydaje mi się, że są nie tak podłączone do plastiku ecotec węże. Dwa idą od odmy, te grube z trójnikiem to wiadomo, a pozostały od małej nasadki odmy, zaś czwarty skąd powinien iść? Czy to ten? Co idzie w dół silnika?

Dodany obrazek

Z góry dziękuje za pomoc.




----- 2013-10-16 ------


EDIT: jako że chamem nie jestem, sam potrzebowałem pomocy to i sam pachnąłem parę zdjęć aby podzielić się wrażeniami z pracy. Mały poradnik:

http://alley.vv.si/dekle.pdf


Nie zgadzam się na kopiowanie treści oraz linka poza forum. Nie wszystkie zdjecia (te małe) sa mojego autorstwa. Sa zaciagniete z pdf'a z demontazu silnika w sprawdzonych poradach.


#2 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2013 - 20:59

Trzecia kwestia z jaką nie wiem jak sobie poradzić to jak zdjąć plastik "ecotec" z kolektora dolotowego, krótkiego. Nie zauważyłem nic co by umożliwiało jego zdjęcie.

Ta część gdzie jest ten napis jest na wcisk włożona,trzeba ją podważyć.Pod nią są śruby.

#3 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 10 lipca 2013 - 21:58

Czwartą rzeczą wydaje mi się, że są nie tak podłączone do plastiku ecotec węże. Dwa idą od odmy, te grube z trójnikiem to wiadomo, a pozostały od małej nasadki odmy, zaś czwarty skąd powinien iść? Czy to ten? Co idzie w dół silnika?


ostatni wężyk jest od zaworu odpowietrzania par paliwa, wisi on za silnikiem.

Drugą kwestią w której prosiłbym serdecznie o pomoc to rozszyfrowanie tego:

"to" wygląda mi na niepodłączony wężyk,właśnie od evap,

Sądzę. że to najlepszy sposób na jej wyczyszczenie jednakże nie wiem dokładnie które śruby i jak ją trzymają a ciężko "po paluszku" cokolwiek wyczuć z braku dogodnego miejsca. Chciałbym koniecznie zdemontować odmę bo nie widzę innej przyczyny dla tego:


odma jest przymocowana 4 śrubami do głowicy, śruby są rozłożone w każdym narożniku podstawy odmy, tu widać dobrze http://allegro.pl/od...3352553000.html

#4 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 11 lipca 2013 - 02:54

Dolacze sie do pytania, czy tam jest jakas jeszcze uszczelka pod odma
MISIU

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lipca 2013 - 07:23

Dolacze sie do pytania, czy tam jest jakas jeszcze uszczelka pod odma


Tak jest uszczelka trzeba zamówić w ASO lub sklepie z częściami do opla. Można też złożyć np. na Renzosil. W tym drugim przypadku nie bawimy się w murarza , tylko smarujemy trochę.

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lipca 2013 - 16:45

Dzięki panowie za odpowiedzi.


Czy ktoś wcześniej pozbył się czegoś z mojej odmy? Ścianke sam zdjąłem.

#7 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 11 lipca 2013 - 19:02

Dużo rzeczy musiałeś zdemontować żeby wyciągnąć tą odmę??

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lipca 2013 - 19:22

No na pewno musisz:

1. Zdjąć kolektor dolotowy
2. Wyjac ssacy spomiedzy głowic
3. Dla lepszego dostępu wyjęcie zaworu trójdrożnego.
4. Rozpięcie listwy wtryskowej (jeżeli ktoś ma LPG to rozpięcie, a później przy składaniu lutowanie kabli)
5. Zwaliłem dekle, ale nie trzeba koniecznie.
6. Wyjęcie filtra kabinowego bo przy ścianie grodziowej, można dać fajnie długą przedłużkę i odkręcić 4 sruby odmy.
7. Pod EGR,em należy wykręcić dwie śrubki w celu zdemontowania blachy, przynajmniej jedna pod egrem i odciąć blache by dojść do dwóch śrub.

Zrobię w jutrzejszym albo po jutrzejszym czasie dokładny opis jak wyjąć odmę. Jak Ci się nie spieszy to poczekaj.

#9 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lipca 2013 - 21:47

Oczekujemy na dokładniejsza instrukcje.

7. Pod EGR,em należy wykręcić dwie śrubki w celu zdemontowania blachy, przynajmniej jedna pod egrem i odciąć blache by dojść do dwóch śrub

Jedna śruba jest pod EGR-em a druga już na odmie ?
To jak obciąć tą blachę ?

#10 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2013 - 23:06

Oczekujemy na dokładniejsza instrukcje.


a tędy nie łatwiej?

http://img200.images...12062009234.jpg

uprzedzam, zdjęcie z mojego archiwum ale nie moje, nie pamiętam już kto ma prawa autorskie ;)

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 lipca 2013 - 21:34

Wstrzymajcie się jeszcze chwile już kończę pisać pdf'a jeżeli chodzi o wyciągnięcie i wyczyszczenie odmy. Niestety mam na to niecałą godzinę dziennie przy super wiatrach.

#12 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 26 lipca 2013 - 08:26

Dzięki panowie za odpowiedzi.


Czy ktoś wcześniej pozbył się czegoś z mojej odmy? Ścianke sam zdjąłem.


Na środkowym zdjęciu widać że już ktoś tą odmę czyścił nieudolnie i masz złamaną taka plastikową czarną zapadkę :o Fajnie by było jak by ona była w całości ;)

#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lipca 2013 - 15:51

Pisalem z jednym z forumowiczow o tej zapadce. tez Mu wypadla i wiekszego wplywu nie ma na dzialanie odmy brak tej zapadki.

#14 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 26 lipca 2013 - 20:02

Ja czyściłem ostatnio odmę i też tak jak ty rozebrałem ją na części pierwsze.
Wymyłem a tą gumkę która brakuje dorobiłem z grubej gumy i przykręciłem przez ten mały otwór gdzie powinien być wcisk do oryginalnej gumy na śrubke nr.5 oczywiście z podkładkami. Gwint lekko zbiłem po skręceniu (nakrętke oczywiście na klej do srub dla pewności) żeby się przypadkiem nie odkręciło. Ten nit główny który trzyma dekielek po rozwierceniu nagwintowałem i posmarowałem całość rezisolem i skręciłem. Uszczelka też była kiepska która jest między blokiem a odmą ale niestety jej też nie mogłem dostać więc pozostał mi rezisol.
Narazie śmigam zrobłem już tak 6000tyś km i wszystko ok.
Więc polecam popróbować własnych sił.
Na marginesie przypominam o dobrym odtłuszczaniu pod rezisol.
Ja osobiście używałem rozpuszczalnika nitro zarówno do mycia jak i odtłuszczania.
Pozdrawiam. :)

#15 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 sierpnia 2013 - 19:49

Wstrzymajcie się jeszcze chwile już kończę pisać pdf'a jeżeli chodzi o wyciągnięcie i wyczyszczenie odmy. Niestety mam na to niecałą godzinę dziennie przy super wiatrach.


A ja ciągle czekam na opis czyszczenia odmy prawie miesiąc i nadal brak :masakra:

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 sierpnia 2013 - 20:11

Podeslalem na pw. Kiedys w koncu skoncze to udostepnie publicznie, jak na razie za duzo jest innych zajec.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 sierpnia 2013 - 21:30

Pisalem z jednym z forumowiczow o tej zapadce. tez Mu wypadla i wiekszego wplywu nie ma na dzialanie odmy brak tej zapadki.


Jak brakuje klapki w separatorze oleju, to przy wyzszych obrotach silnik przez odme może zaciagac troch oleju z komory korbowej. Tak wiec ma i to duży wpływ.

#18 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 sierpnia 2013 - 08:26

a tędy nie łatwiej?

http://img200.images...12062009234.jpg

uprzedzam, zdjęcie z mojego archiwum ale nie moje, nie pamiętam już kto ma prawa autorskie ;)


7gsi to zdjęcie jest ze środka auta? Tzn z kabiny? Nie wiem czy to zdjęcie jest wykonane poziomo czy z góry... nie widziałem u mnie takiej zaślepki...

#19 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2013 - 09:13

7gsi to zdjęcie jest ze środka auta? Tzn z kabiny? Nie wiem czy to zdjęcie jest wykonane poziomo czy z góry... nie widziałem u mnie takiej zaślepki...


To zdjęcie jest wykonane z środka komory w której jest filtr kabinowy. Jest tam platikowa zaślepka rewizyjna.
Aparat jest obrócony o 90 stopni.

#20 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 00:44

Dziękuję wars1977 już znalazłem... ale sobie odkręciłem klapkę ehhh jakiś "ynżynier" z opla wymyślił nakrętkę z miękkiego plastiku i nic już z niej nie zostało, wiem że tam leci woda i nie może być metalowa ale jakbym dał jakąś nierdzewkę albo inox to nic by jej nie było. Tą dziurą można by sobie pomóc przy wyjęciu zaworu trójdrożnego.