Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wyjęcie odmy 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2013 - 08:31

Dziękuję wars1977 już znalazłem... ale sobie odkręciłem klapkę ehhh jakiś "ynżynier" z opla wymyślił nakrętkę z miękkiego plastiku i nic już z niej nie zostało, wiem że tam leci woda i nie może być metalowa ale jakbym dał jakąś nierdzewkę albo inox to nic by jej nie było. Tą dziurą można by sobie pomóc przy wyjęciu zaworu trójdrożnego.


Nakretki do kupienia bez problemu, cena 1zł sztuka. Mam kupionych kilka na w razie jak by byly potrzebne.

#22 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 października 2013 - 20:29

http://alley.vv.si/dekle.pdf

Zapomnialem w ogole o tym temacie, ale poradnik jest, nieskonczony w pelni, ale daje dokladny zarys prac jaki trzeba wykonac aby wyczyscic odme i uszczelnic dokladnie pokrywy zaworow. Poradnik jest amatorski i nie został wykonany przez mechanika ;)


Nie zgadzam się na kopiowanie treści oraz linka poza forum. Nie wszystkie zdjecia (te małe) sa mojego autorstwa. Sa zaciagniete z pdf'a z demontazu silnika w sprawdzonych poradach.

#23 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2013 - 20:46

Fajna porada :) Zwróciłem uwagę na czysty silnik w środku. Wszystkie 2.5 i 3.0 które widziałem były takie ładne, natomiast 2.6 i 3.2 zapaskudzone na czarno. Ciekawe co takiego sprawiło taki brud? Olej? Słabe spasowanie pierścieni?
Mam wraże nie że starsze silniki od nowości mogły być zalewane Mobilem1, a potem dawali oleje GM. Mam w pracy astrę 2 z 2007r. która od nowości jeździła na Mobilu! i jest czysta jakby wczoraj była poskładana w fabryce, a ma 260tyś. ostrego butowania!!!

#24 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 października 2013 - 20:51

Gość od którego kupiłem omege miał wlany lotos 10W40, zmienilem na castrola gtx 10w40. Jakos nie zwrocilem w ogole uwagi na te 2.6. 3.2 aby byly inne :p

#25 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2013 - 10:08

Wrzuć PDF'a do działu sprawdzone porady.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 października 2013 - 10:59

Wrzuć PDF'a do działu sprawdzone porady.


Jak skoncze w pelni opisywac, poki co niech bedzie jak jest bo kilka bledow znalazlem w opisie.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#27 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 czerwca 2016 - 22:36

Jest ten pdf jeszcze gdzieś dostępny?



#28 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2016 - 11:56

W sprawdzonych poradach musisz poszukać. Jest bardzo fajnie opisane.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#29 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 czerwca 2016 - 11:59

Już mam, dzięki.



#30 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 czerwca 2016 - 21:21

Witam,

 

Tak się podepnę do tematu i zapytam o "klapkę" czy też inaczej "membranę" w odmie - w jakiej pozycji powinna być w stanie spoczynku (gdy była nowa i sprawna)? Właśnie mi się skruszyła przy czyszczeniu i chciałbym dorobić. Gdy jeszcze była cała, to była w pozycji lekko otwartej.

 

Pozdrawiam!



#31 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2016 - 09:37

Usun po prostu resztki tej klapki. Nie dorabiaj nowej.



#32 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2016 - 11:12

Z chęcią. Z tym, że naczytałem się o zasysaniu par oleju przez silnik, brudzeniu dolotu itp. i nie wiem czy nie lepiej dorobić. W sumie już założyłem z olejoodpornej gumy, ale odmy jeszcze nie montowałem.