Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z chłodzeniem silnika 2.5TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 21 października 2007 - 17:25

Witam wszystkim, pewnie ten temat był poruszany już wiele razy ale ja się z nim nie spotkałem, mam problem z chłodzeniem silnika,tzn. mam Omegę 2.5TDS MV6 z 97r w automacie, problem polega na tym iż autko grzeje mi się na wysokich obrotach, trzymając obroty na 2000 jest wszystko ok ale gdy tylko chciałbym poszaleć to temperatura rośnie w momencie a co za tym idzie wyrzuca wodę (puszczam z gazu do 2000 i znowu jest ok), może ktoś wie co może być przyczyną bo słyszałem już chyba wszystko, że to pompa wody,że to uszczelka głowicy- głowica (ale zaznaczam że węże nie puchną, nie ma wody w oleju i odwrotnie), że to termostat (jest założony nowy),że to wiatrak, może ktoś miał taki sam problem, proszę o pomoc bo idzie zima a ja mam wodę w chłodnicy! serdecznie pozdrawiam

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 19:41

no nie chce cie martwic ale wszystko wskazuje na glowice lub uszczelke pod glowica. Tylko troche nie rozumie o jakim silniku mowa bo nie slyszalem o omedze 2,5 TDS MV6, Ale zapewne chodzi Ci o 2,5 TD

#3 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 21 października 2007 - 20:06

Dziękuje za odpowiedź, no dokładnie chodzi o silnik 2.5TD z BMW!ą wersje o głowicy też słyszałem ale powiedz mi gdzie uchodzi kompresja skoro to głowica, tak jak już pisałem węże nie puchną, olej jest czysty i nie robi kompresji do wody więc co jest grane?????

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:12

no skoro Ci wyrzuca wode to znaczy ze kompresja ucieka na uklad chlodzenia. Byc moze masz niewielkie pekniecie i dlatego dzieje sie to przy wyzszych obrotach. A do jakiej temperatury Ci dochodzi?

#5 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 21 października 2007 - 20:42

temperatura idzie cały czas w górę nie wiem do jakiej temperatury dojdzie bo powyżej 100-105 odpuszczam jej i temperatura spada, wodę wyrzuci jak zagotuje, jak odkręce korek od zbiorniczka przy normalnej temp to wszystko jest ok

#6 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:58

no napraede wszystko wskazuje na peknieta glowice a w najlepszym przypadku uszczelke. A tak na marginesie to jak juz Ci sie zagotowala to nawet jesli wczesniej nie byla peknieta to teraz juz prawdopodobnie jest. Nie wiem czy wiesz ale ten silnik a konkretnie glowica jest bardzo czula na przegrzanie

#7 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 21 października 2007 - 21:10

nie orientujesz się ile będzie mnie kosztować naprawa uszczelki?można to jakoś sprawdzić czy to faktycznie jest uszczelka-głowica ??????zaczyna mnie to teraz troszkę denerwować bo czasami pasowałoby pociągnąć

#8 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 21:36

Zanim zaczniesz rozbierać silnik wymień jeszcze korek na zbiorniczku wyrównawczym,bo może nie trzyma ciśnienia w układzie.

#9 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 21:52

maxel mysle ze korek w zbiorniczku nie jest powodem ze temperatura przekracza 100 stopni i zagotowaniu silnika, Dj Cubix jest podobno metoda na sprawdzenie czy kompresja nie ucieka na uklad chlodzenia. Jakims urzadzonkiem badaja to w plynie w chlodnicy. Ale nikt na 100% Ci nie powie czy poszla uszczelka czy glowica. Jesli uszczelka to pol biedy ale jak glowica poszla to pare tysiaczkow nie Twoje czego Ci nie zycze!!!!

#10 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 22:11

maxel mysle ze korek w zbiorniczku nie jest powodem ze temperatura przekracza 100 stopni i zagotowaniu silnika

Nie twierdzę że to jest na 100% przyczyna ale skoro nie ma wody w oleju i odwrotnie nie kopci na biało to nie zaszkodzi spróbować od najtańszej opcji.

#11 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2007 - 06:13

sprawdz jedzcze czy z miarki oleju nie dmucha bo tam np kompresja moze uciekac

#12 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 22 października 2007 - 19:45

witajcie, byłem dzisiaj u mechanika stwierdził że trzeba przepatrzeć wszystke węże,korek od zbiorniczka i wiatrak (wizkoze bo może nie właczać się drugi bieg) a w ostateczności dopiero głowicę!tak jak już pisałem nic mi nie wzkazuje na głowicę ponieważ nie ma wody w oleju ani odwrotnie!Panowie sprawa wygląda jeszcze tak iż dzisiaj w drodzę do mechanika przegarowałem ją troszkę i wierzcie temp nie wyskoczyła wyżej niż 92 a z powrotem coś jej odbiło i powyżej 2 tys momentalnie temperatura rosła w górę!

#13 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 października 2007 - 05:34

witajcie, byłem dzisiaj u mechanika stwierdził że trzeba przepatrzeć wszystke węże,korek od zbiorniczka i wiatrak (wizkoze bo może nie właczać się drugi bieg) a w ostateczności dopiero głowicę!tak jak już pisałem nic mi nie wzkazuje na głowicę ponieważ nie ma wody w oleju ani odwrotnie!Panowie sprawa wygląda jeszcze tak iż dzisiaj w drodzę do mechanika przegarowałem ją troszkę i wierzcie temp nie wyskoczyła wyżej niż 92 a z powrotem coś jej odbiło i powyżej 2 tys momentalnie temperatura rosła w górę!


A chłodnica jest gorąca?
Bo może termostat się zawiesza, pozostając zamkniętym.

A nawiew ciepłego powietrza jest?
kupiłem fajną omegę :)

#14 OFFLINE   Dj Cubix

Dj Cubix
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 23 października 2007 - 16:10

witaj, termostat jest nowy i nawiew działa w porządku

#15 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 16:20

no to masz kolego dziwny przypadek, moze czujnik temperatury szwankuje

#16 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 października 2007 - 20:09

witaj, termostat jest nowy i nawiew działa w porządku


POdobny numer miałem w nubirze.
Przepuszczał korek zbiorniczka wyrównawczego.
Wymianilem korek i git.

A jak wywala plyn to przewody gumowe są miękkie czy twarde?

Można zrobić mały eksperyment. Jak auto nabierze temperatury roboczej to delikatnie i powoli popuścić korek zbiorniczka wyrownawczego, tak aby uszła z obwodu kompresja, ale nie wyleciał plyn. Po pełnym odkompresjowaniu :) układu zakręć dobrze korek i zrób próbę.
Ciekaw jestem efektu.
kupiłem fajną omegę :)

#17 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 25 października 2007 - 16:54

wodę wyrzuci jak zagotuje, jak odkręce korek od zbiorniczka przy normalnej temp to wszystko jest ok


na podstawie tego co kolega napisał, to nie może być uszczelka czy też głowica uszkodzona, bo przy zimnym też by sadziło ... a kolega wyraźnie napisał, że wywali jak się zagotuje, no to normalne chyba nie .... sprawdziłbym termostat, ale napisał wcześniej, że zmieniony nowy ....hmmmm sprawdź może gumowe rury wejściowe i wyjściowe do chłodnicy ... może się zapaćkała .... miałem taki przypadek w ASCONIE ... chłodnica miała tylko 3 kanały drożne w poprzek ... !!!!!! do wymiany !!!! reszta kanałów zamólona ... okazało się , ze kiedyś ciekła i poprzedni właściciel zapodał jakiegoś magicznego środka uszczelniającego ... a ten środek uszczelnił rzeczywiście .... całą chłodnicę i nagrzewnicę również ... musiałem te dwie rzeczy wymienić .... jeden wielki muł .... z poprzedniego właściciela też hihihihi ;-)

#18 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 października 2007 - 17:16

wodę wyrzuci jak zagotuje, jak odkręce korek od zbiorniczka przy normalnej temp to wszystko jest ok


na podstawie tego co kolega napisał, to nie może być uszczelka czy też głowica uszkodzona, bo przy zimnym też by sadziło ... a kolega wyraźnie napisał, że wywali jak się zagotuje, no to normalne chyba nie .... sprawdziłbym termostat, ale napisał wcześniej, że zmieniony nowy ....hmmmm sprawdź może gumowe rury wejściowe i wyjściowe do chłodnicy ... może się zapaćkała .... miałem taki przypadek w ASCONIE ... chłodnica miała tylko 3 kanały drożne w poprzek ... !!!!!! do wymiany !!!! reszta kanałów zamólona ... okazało się , ze kiedyś ciekła i poprzedni właściciel zapodał jakiegoś magicznego środka uszczelniającego ... a ten środek uszczelnił rzeczywiście .... całą chłodnicę i nagrzewnicę również ... musiałem te dwie rzeczy wymienić .... jeden wielki muł .... z poprzedniego właściciela też hihihihi ;-)


Oczywiście, ze fakt wywalania płynu przy zagotowaniu jest naturalny. I świadczy to o nieszczelności korka (jeżeli wywala przez korek)
Co do źle działającej chłodnicy diagnoza jest łatawa. Wystarczy przy nagrzanym silniku sprawdzić chłodnicę. jeżeli cała jest gorąca to świadczy o prawidlowej pracy termostatu.

A sam fakt "termostat jest nowy" nie wyklucza że jest zepsuty.

Obstawiam trzy tematy
- termostat
-zapyziała chłodnica
- uszkodzony korek
kupiłem fajną omegę :)

#19 OFFLINE   Piecia_kn

Piecia_kn
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 01 czerwca 2008 - 13:08

Witajcie od dłuższego czasu mam to samo co Dj Cubix. Też nie mogę dojść co to jest grane. Mam 2,5 TD 97r. Zero oleju w płynie i zero płynu w oleju. Termostat wymieniłem, pompka dodatkowego obiegu też działa (bynajmniej na krótko) bo jak ją czyściłem to chodziła. Nie ma ciśnienia w wyrównawczym nawet jak przycisnę gazu. Z wydechu też nic niepokojącego nie leci. Do 2000obrotów można jechać. Temp. w normie. Ale powyżej 2000 obr zaczyna się grzać i wywala płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Trochę wstyd jechac takim autkiem max 95km\h.
Jak sprawdzić czy 2 bieg wentylatora się załancza ?????
Pozdro dla posiadaczy OMEGI :driver:

#20 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 13:24

Przy okazji tematu mam pytanko do użytkowników 2.5TD. Czy u Was w taką ciepłą pogodę też wiskoza się załącza bardzo szybko przy jeździe w mieście? U mnie, gdy jest ciepło i jeżdżę z niedużymi prędkościami wiskoza pracuje pełną parą praktycznie non stop. Po odpaleniu silnika jest ok aż nie nagrzeje się silnik powyżej 90 stopni. Potem już non stop pracuje wentylator co jest męczące bo zabiera jednak dużo mocy silnikowi i robi masę hałasu. Wiskoza jest nowa, wszystkie wentylatory od klimy i turbo działają, cały układ chłodzenia łącznie z chłodnicą był czyszczony profesjonalnie. Generalnie auto się nie grzeje bo nigdy nie przekracza 95 stopni ale jak widać przy chłodnicy jest bardzo gorąco bo wiskoza działa prawie non stop gdy jest na dworze dość ciepło. Wiem, że w Omedze generalnie Opel spieprzył chłodzenie tego silnika bo w BMW jest to dużo lepiej rozwiązane ale jeżeli to jest normalne co się u mnie dzieje to ja dziękuję za takie auto, bo można je w lato odstawić do garażu. :)