Niebezpieczne parowanie
#41 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 19:46
#42 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 20:07
Mam wrażenie, że u mnie się załącza i pracuje nawet w niskich temperaturach. Ale do rzeczy. Wszystko mam drożne, czyste i suche a ostatnio też mi parę razy zaparowało, dzisiaj też, więc się wkurzyłem i wyżyłem się na klimatroniku. Szybkie przełączanie na obieg wewnętrzny i z powrotem, kilka resetów, jakaś dzika wariacja po klawiszach, w pewnym momencie pokazywał w Fahrenheitach i..............................................widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??
Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy
sukces , zaparowanie zniknęło błyskawicznie i to w trybie ECO. Podejrzewam, że przyblokowała się klapa obiegu wewnętrznego. Czasem trzeba trochę rozruszać maszynerię żeby zaczęła działać :hehe:
#43 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 21:27
Wszystkie filtry nowe, przeciwpyłkowy suchy, a jak włączam ogrzewanie to jak w saunie, wszystko zaparowane!!
Our Knowledge Is Our Power
#44 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 10:09
Po podniesieniu maski pojawia się taki widok: (lewa strona, podszybie pasażera)
Po podniesieniu uszczelki i klapki do filtra przeciwpyłkowego:
po wyjęciu filtra, widać z tyłu klapkę (chyba właśnie o tę chodzi?)
I teraz tak. Jeśli to własnie ta klapka, to ona jest u mnie cały czas zamknięta. Po uruchomieniu zapłonu i właczeniu klimatyzacji jest zamknięta.
Kiedy przełączam na obieg zamknięty to nic się nie dzieje, wyłączenie go również nie powoduje żadnego ruchu tej klapki.
Czy ona powinna opadać lub wykonywac jakiś inny ruch?
Jak można ewentualnie ją uruchomić? Czy można spróbować pchnać jakimś kijkiem czy czymkolwiek innym? Gdzie ewentualnie ją pchnąć żeby nie pourywac stałych zaczepów?
Z góry będe wdzięczny za informacje.
Our Knowledge Is Our Power
#45 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 10:52
Przy otwartym obiegu powinna klapa opaść.
Ale przy ustawieniu temperatury na HI i LO jest zamykana automatycznie.
#46 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 14:35
Jak można ewentualnie ją uruchomić? Czy można spróbować pchnać jakimś kijkiem czy czymkolwiek innym? Gdzie ewentualnie ją pchnąć żeby nie pourywac stałych zaczepów?
Ja dzisiaj właśnie popchnąłem tę przeklętą klapkę kijkiem i zaczęło wreszcie działać :bad: nie wiem czemu ale klapka się dość często blokuje, więc to pewnie jest przyczyną nieszczęsnego parowania naszych klusek.. na razie jest za zimno żebym się temu przyjrzał dokładniej ale jak tylko będzie cieplej to sprawdzę dlaczego klapka czasem nie opada i co ewentualnie ją blokuje. Śmiało możesz kijkiem pchnąć górną część klapki, powinna opaść do dołu. Pozdrawiam.
#47 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 18:34
Śmiało możesz kijkiem pchnąć górną część klapki, powinna opaść do dołu. Pozdrawiam.
No i ją pchnąłem, pełny sukces. W autku cieplutko i zero pary na szybach :yes_yes:
Jako że w kazdym sukcesie jest kropla goryczy, oczywiście klapka opadła otwierając cały kanał powietrzny na dmuchawę, lezy poziomo i .... po naciśnięciu obiegu zamkniętego nie podnosi się! :bad:
Czy jej ewentualne maksymalne otwarcie będzie miało jakies ujemne skutki w lecie? (zakładając że nie używam w klimatroniku opcji HI i LOW)
Our Knowledge Is Our Power
#48 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 19:25
i .... po naciśnięciu obiegu zamkniętego nie podnosi się!
hmmm.. tego nie sprawdzałem, ale powiem szczerze, że wolę mieć cały czas otwartą klapkę niż zaparowane szyby :mrgreen: .. niedawno jechałem jakieś 130km/h i nagle po wjechaniu w las gwałtownie zaparowały mi wszystkie szyby nie muszę mówić, co wtedy czułem...
a jeśli chodzi o otwartą klapkę w lecie, to wydaje mi się, że nie powinno być żadnych problemów.. no chyba, że będziemy długo jechali w dymie, smrodzie albo jakimś innym badziewiu, które wymagałoby włączenia obiegu wewnętrznego :grin:
#49 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 22:56
widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??
Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy
wiesz jak zrób odpal auto włącz ECO wszystkie szyby otwarte niech silnik będzie ciepły nawiew włączony i niech tak sobie trochę pochodzi to powinno pomóc jeśli nie to wygrzewarka lub ewentualnie suszarka w dłoń wyjmujesz przeciw pyłkowy i dmuchasz tam gorącym powietrzem w tym czasie powinien być nawiew włączony i na ECO po tym to szyby parować już nie powinny jeśli klapka od obiegu dobrze działa
#50 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 10:38
U mnie przyczyną parowania była klapka. Czasami się nie podnosi. Ale już wiem i gdy zaczyna mi się pojawiać para, to włączam i wyłączam obieg wewnętrzny i szyby już nie parują. Dzięki za cynk.
Pozdrawiam
#51 OFFLINE
#52 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 15:09
naciśnij jednocześnie AUTO i OFF na około 5 sekundA jak zresetowac climatronic w polifcie?
#53 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2008 - 22:04
Zamykając ją, omijamy filterek przeciwpyłkowy. Powietrze ma więc lżej. Wtedy dmuchawa pracuje głośniej. Otwierając obieg zamknięty, słychać lekkie przytkanie pędu powietrza. Trzeba tylko ustawić większą siłę nawiewu. Wtedy lepiej to słychać.
Gdyby klapka się nie ruszała, dźwięk nie powinien się zmienić.
Niech jakiś spec to sprostuje, bo klima też potrafi sama zwalniać i rozpędzać powietrze.
#54 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2008 - 22:13
#55 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 08:44
Czy z tą klapką to nie jest tak, że jednoznacznie słychać jej domknięcie lub otwarcie?
U mnie też słychać kiedy się otwiera a kiedy zamyka.
No właśnie ja zainspirowany tym wątkiem robiłem testy z klapką. Ja zawsze myślałem, że klapka jest regulowana silniczkiem - ale po zdjęciu filtra i nasłuchiwaniu od zewnątrz - słychać jakby sterowana była podciśnieniem.
Ja zauważyłem, że wsiadając np po 2 dniach do samochodu - kiedy wciskam obieg zamknięty - nic się nie zmienia - dopiero kiedy jeszcze raz wciskam - żeby wyłączyć obieg zamknięty słyszę zmianę w pracy wentylatora. Później już za każdym przełączeniem słychać zmianę.
No i teraz póki co - od niecałych 2 tygodni - wykonując taki zabieg codziennie - jeszcze szyby nie zaparowały ani razu - a okazji ku temu trochę było (jeśli chodzi o pogodę ).
Mój wniosek jest taki, że jeżeli rzeczywiście ta klapka sterowana jest podciśnieniem, to być może, po otwarciu jej i nie ruszaniu - na skutek jakiegoś mikro rozszczelnienia układu - klapka powoli opada - i po kilku dniach - mimo, że obieg jest ustawiony na otwarty - ona opada i zamyka się - a dodatkowe naciśnięcie zamknięcia/otwarcia - znów pompuje (lub wypompowuje) powietrze do układu regulacji i ustawia ją we właściwej pozycji Czyli jest tak, jak pisze hampster, tylko nie tyle, że czasami się nie podnosi - tyko, że sama opada Czytałem też wyżej w wątku, że ta nieszczęsna klapka właśnie opadając otwiera obieg zewnętrzny - wtedy moja mini-teoria wymagałaby rewizji ;]
Nie wiem na ile moja hipoteza ma szanse być prawdziwa - ale póki co działa Kiedyś nawet zapomniałem tego zrobić rano i wracając z pracy - przednia szyba zaczęła mi zachodzić parą - wtedy wykonałem opisaną wyżej czynność - para zaczęła się cofać - aż szybki były znów czyste.
Spróbujcie u siebie - i zobaczymy.
POzdrawiam
#56 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 08:54
masz 100 % racji sterowane jest to podciśnieniemMój wniosek jest taki, że jeżeli rzeczywiście ta klapka sterowana jest podciśnieniem
#57 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 19:31
U mnie jednoznacznie słychać zmianę ciśnienia i reakcję wiatraka w nawiewie, gdy przełączam obieg zamknięty. Czyli wszystko działa super ale...
Są dwie Ale
Jedna była taka, że wracając w sobotę z gór, zatrzymałem się na Orlenie. Oworzyliśmy termos z herbatką i synek wypił pół szklaneczki, ale schłodzonej na zewnątrz. Niby szybki mają prawo lekko zaparować, jak się wsadzi do auta jakiś ciepły posiłek, ale to co stało się za moment, to była przesada. Owszem czasem trochę parowły i wyłączenie ECO od razu pomagało. Teraz jednak zaparówały wszystkie szyby momentalnie Pomerdałem obiegiem i usłyszałem zmianę ciśnienia. Hm mówię sobie: "wszystko działa ok, to skąd to parowanie?". I nagle szybki czyste. Jakby pomerdanie klapką pomogło.
Druga rzecz jaka mnie nurtuje, to to co przeczytałem w tym wątku wcześniej. Mianowicie klapka jest domknięta, gdy w klimie włączymy nawiewy na Lo i Hi.
Czy to prawda? Bo jeśli tak, to u mnie parowanie może być bardzo prosto powodowane. Prawdopodobnie padł mi czujnik temp. zewn. Po włączeniu silnika, temperatura jest pokazywana normalnie, ale zaraz po chwili leci na łeb. Czasem nawet do -40C. Klima wtedy oczywiście szaleje. Podkręca ogrzewanie ale i siłę nawiewu. Być może zamyka tą klapkę?
Ps. W jakim celu na Lo i Hi klapka jest zamykana? Żeby nie tracić ciepła lub zimna?
#58 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2008 - 17:09
Sprawdziłem u siebie filtr kabinowy. Syf jak 150. Był oczywiście węglowy, zapaćkany ciapą.
Po wyjęciu zobaczyłem, że dolne elementy mocowania filtra są mokre i to nie od starego filtra, ale pochlapane przed chwilą. Wniosek jest prosty. Konstruktor omy dał ciała, bo np w corsie wszystko jest pięknie zakryte i woda nie ma prawa się tam dostać, a tu woda płynie po obudowie i w każdej chwili może prysnąć na filtr. Stąd już niedaleko do zaparowanych szyb
To samo miał szwagier w mondeo i po wywaleniu filtra, przestały parować szyby. No ale szkoda filtr wywalać. Jednak zatrzymuje sporo brudu, który lądowałby w kabinie.
Ps. Czy klima ma czujnik, który bada jaki filtr włożyliśmy? Włożyłem zwykły, niewęglowy i nie mogę włączyć funkcji automatycznego zamykania obiegu. Mam tylko zwykłe zamykanie.
#59 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2008 - 17:15
1 Niema czujnikaPs. Czy klima ma czujnik, który bada jaki filtr włożyliśmy? Włożyłem zwykły, niewęglowy i nie mogę włączyć funkcji automatycznego zamykania obiegu. Mam tylko zwykłe zamykanie.
2 Daj AUTO wyłącz ECO
#60 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2008 - 21:29