Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niebezpieczne parowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2007 - 19:46

Osuszanie załącza sie zawsze jeśli nie jest w trybie ECO lub nie jest wyłączony, tylko kompresor nie zawsze będzie chodził, jeśli temperatura wg niego została osiągnięta i nie musi chłodzić.

#42 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2007 - 20:07

widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??


Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy :(

Mam wrażenie, że u mnie się załącza i pracuje nawet w niskich temperaturach. Ale do rzeczy. Wszystko mam drożne, czyste i suche a ostatnio też mi parę razy zaparowało, dzisiaj też, więc się wkurzyłem i wyżyłem się na klimatroniku. Szybkie przełączanie na obieg wewnętrzny i z powrotem, kilka resetów, jakaś dzika wariacja po klawiszach, w pewnym momencie pokazywał w Fahrenheitach :o i..............................................
sukces :cool: , zaparowanie zniknęło błyskawicznie i to w trybie ECO. Podejrzewam, że przyblokowała się klapa obiegu wewnętrznego. Czasem trzeba trochę rozruszać maszynerię żeby zaczęła działać :hehe:

#43 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 grudnia 2007 - 21:27

Chyba będę musiał poszukać tej klapki obiegu wewnętrznego. Sprawdzić czy się przełącza. Nie mam już pomysłów. Dzisiaj to już było szaleństwo. Samochód zaczął się nagrzewac, zaczął działać klimatronik i szyby natychmiast białe (dopiero otwarcie okna spowodowało odparowanie) po zamknięcu doszło do tego że jak irchą ściągałem parę z szyby to nic nie dawało! Zostawała natychmiast w tym miejscu smuga wilgoci. Ręce mi już opadają.
Wszystkie filtry nowe, przeciwpyłkowy suchy, a jak włączam ogrzewanie to jak w saunie, wszystko zaparowane!!
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#44 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 grudnia 2007 - 10:09

Chyba znalazłem to ustrojstwo, zwane klapką obiegu wewnętrznego.
Po podniesieniu maski pojawia się taki widok: (lewa strona, podszybie pasażera)

Dodany obrazek

Po podniesieniu uszczelki i klapki do filtra przeciwpyłkowego:

Dodany obrazek

po wyjęciu filtra, widać z tyłu klapkę (chyba właśnie o tę chodzi?)

Dodany obrazek

I teraz tak. Jeśli to własnie ta klapka, to ona jest u mnie cały czas zamknięta. Po uruchomieniu zapłonu i właczeniu klimatyzacji jest zamknięta.
Kiedy przełączam na obieg zamknięty to nic się nie dzieje, wyłączenie go również nie powoduje żadnego ruchu tej klapki.
Czy ona powinna opadać lub wykonywac jakiś inny ruch?
Jak można ewentualnie ją uruchomić? Czy można spróbować pchnać jakimś kijkiem czy czymkolwiek innym? Gdzie ewentualnie ją pchnąć żeby nie pourywac stałych zaczepów?
Z góry będe wdzięczny za informacje.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#45 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2007 - 10:52

Tak.To jest przyczyna.
Przy otwartym obiegu powinna klapa opaść.
Ale przy ustawieniu temperatury na HI i LO jest zamykana automatycznie.

#46 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2007 - 14:35

Jak można ewentualnie ją uruchomić? Czy można spróbować pchnać jakimś kijkiem czy czymkolwiek innym? Gdzie ewentualnie ją pchnąć żeby nie pourywac stałych zaczepów?


Ja dzisiaj właśnie popchnąłem tę przeklętą klapkę kijkiem i zaczęło wreszcie działać :bad: nie wiem czemu ale klapka się dość często blokuje, więc to pewnie jest przyczyną nieszczęsnego parowania naszych klusek.. na razie jest za zimno żebym się temu przyjrzał dokładniej ale jak tylko będzie cieplej to sprawdzę dlaczego klapka czasem nie opada i co ewentualnie ją blokuje. Śmiało możesz kijkiem pchnąć górną część klapki, powinna opaść do dołu. Pozdrawiam.

#47 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 grudnia 2007 - 18:34

Śmiało możesz kijkiem pchnąć górną część klapki, powinna opaść do dołu. Pozdrawiam.


No i ją pchnąłem, pełny sukces. W autku cieplutko i zero pary na szybach :yes_yes:

Jako że w kazdym sukcesie jest kropla goryczy, oczywiście klapka opadła otwierając cały kanał powietrzny na dmuchawę, lezy poziomo i .... po naciśnięciu obiegu zamkniętego nie podnosi się! :bad:

Czy jej ewentualne maksymalne otwarcie będzie miało jakies ujemne skutki w lecie? (zakładając że nie używam w klimatroniku opcji HI i LOW)
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#48 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2007 - 19:25

i .... po naciśnięciu obiegu zamkniętego nie podnosi się!


hmmm.. tego nie sprawdzałem, ale powiem szczerze, że wolę mieć cały czas otwartą klapkę niż zaparowane szyby :mrgreen: .. niedawno jechałem jakieś 130km/h i nagle po wjechaniu w las gwałtownie zaparowały mi wszystkie szyby :censored: nie muszę mówić, co wtedy czułem...
a jeśli chodzi o otwartą klapkę w lecie, to wydaje mi się, że nie powinno być żadnych problemów.. no chyba, że będziemy długo jechali w dymie, smrodzie albo jakimś innym badziewiu, które wymagałoby włączenia obiegu wewnętrznego :grin:

#49 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2007 - 22:56

widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??


Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy :(


wiesz jak zrób odpal auto włącz ECO wszystkie szyby otwarte niech silnik będzie ciepły nawiew włączony i niech tak sobie trochę pochodzi to powinno pomóc jeśli nie to wygrzewarka lub ewentualnie suszarka w dłoń wyjmujesz przeciw pyłkowy i dmuchasz tam gorącym powietrzem w tym czasie powinien być nawiew włączony i na ECO po tym to szyby parować już nie powinny jeśli klapka od obiegu dobrze działa

#50 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2008 - 10:38

Witam,

U mnie przyczyną parowania była klapka. Czasami się nie podnosi. Ale już wiem i gdy zaczyna mi się pojawiać para, to włączam i wyłączam obieg wewnętrzny i szyby już nie parują. Dzięki za cynk.

Pozdrawiam

#51 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 14:24

A jak zresetowac climatronic w polifcie?

#52 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 07 stycznia 2008 - 15:09

A jak zresetowac climatronic w polifcie?

naciśnij jednocześnie AUTO i OFF na około 5 sekund

#53 OFFLINE   Tony Halik

Tony Halik
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 stycznia 2008 - 22:04

Czy z tą klapką to nie jest tak, że jednoznacznie słychać jej domknięcie lub otwarcie?
Zamykając ją, omijamy filterek przeciwpyłkowy. Powietrze ma więc lżej. Wtedy dmuchawa pracuje głośniej. Otwierając obieg zamknięty, słychać lekkie przytkanie pędu powietrza. Trzeba tylko ustawić większą siłę nawiewu. Wtedy lepiej to słychać.
Gdyby klapka się nie ruszała, dźwięk nie powinien się zmienić.
Niech jakiś spec to sprostuje, bo klima też potrafi sama zwalniać i rozpędzać powietrze.
Pozdrawiam Rafał

#54 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2008 - 22:13

u mnie słychać jak się otwiera i zamyka nawet na wyłączonym wiatraku

#55 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 stycznia 2008 - 08:44

Czy z tą klapką to nie jest tak, że jednoznacznie słychać jej domknięcie lub otwarcie?


U mnie też słychać kiedy się otwiera a kiedy zamyka.
No właśnie ja zainspirowany tym wątkiem robiłem testy z klapką. Ja zawsze myślałem, że klapka jest regulowana silniczkiem - ale po zdjęciu filtra i nasłuchiwaniu od zewnątrz - słychać jakby sterowana była podciśnieniem.
Ja zauważyłem, że wsiadając np po 2 dniach do samochodu - kiedy wciskam obieg zamknięty - nic się nie zmienia - dopiero kiedy jeszcze raz wciskam - żeby wyłączyć obieg zamknięty słyszę zmianę w pracy wentylatora. Później już za każdym przełączeniem słychać zmianę.

No i teraz póki co - od niecałych 2 tygodni - wykonując taki zabieg codziennie - jeszcze szyby nie zaparowały ani razu - a okazji ku temu trochę było (jeśli chodzi o pogodę ).

Mój wniosek jest taki, że jeżeli rzeczywiście ta klapka sterowana jest podciśnieniem, to być może, po otwarciu jej i nie ruszaniu - na skutek jakiegoś mikro rozszczelnienia układu - klapka powoli opada - i po kilku dniach - mimo, że obieg jest ustawiony na otwarty - ona opada i zamyka się - a dodatkowe naciśnięcie zamknięcia/otwarcia - znów pompuje (lub wypompowuje) powietrze do układu regulacji i ustawia ją we właściwej pozycji :) Czyli jest tak, jak pisze hampster, tylko nie tyle, że czasami się nie podnosi - tyko, że sama opada :) Czytałem też wyżej w wątku, że ta nieszczęsna klapka właśnie opadając otwiera obieg zewnętrzny - wtedy moja mini-teoria wymagałaby rewizji ;]

Nie wiem na ile moja hipoteza ma szanse być prawdziwa - ale póki co działa :) Kiedyś nawet zapomniałem tego zrobić rano i wracając z pracy - przednia szyba zaczęła mi zachodzić parą - wtedy wykonałem opisaną wyżej czynność - para zaczęła się cofać - aż szybki były znów czyste.
Spróbujcie u siebie - i zobaczymy.

POzdrawiam
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#56 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2008 - 08:54

Mój wniosek jest taki, że jeżeli rzeczywiście ta klapka sterowana jest podciśnieniem

masz 100 % racji sterowane jest to podciśnieniem

#57 OFFLINE   Tony Halik

Tony Halik
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 14 stycznia 2008 - 19:31

Trzeba bardziej przyjrzeć się klapce.
U mnie jednoznacznie słychać zmianę ciśnienia i reakcję wiatraka w nawiewie, gdy przełączam obieg zamknięty. Czyli wszystko działa super ale...
Są dwie Ale ;)
Jedna była taka, że wracając w sobotę z gór, zatrzymałem się na Orlenie. Oworzyliśmy termos z herbatką i synek wypił pół szklaneczki, ale schłodzonej na zewnątrz. Niby szybki mają prawo lekko zaparować, jak się wsadzi do auta jakiś ciepły posiłek, ale to co stało się za moment, to była przesada. Owszem czasem trochę parowły i wyłączenie ECO od razu pomagało. Teraz jednak zaparówały wszystkie szyby momentalnie :( Pomerdałem obiegiem i usłyszałem zmianę ciśnienia. Hm mówię sobie: "wszystko działa ok, to skąd to parowanie?". I nagle szybki czyste. Jakby pomerdanie klapką pomogło.
Druga rzecz jaka mnie nurtuje, to to co przeczytałem w tym wątku wcześniej. Mianowicie klapka jest domknięta, gdy w klimie włączymy nawiewy na Lo i Hi.
Czy to prawda? Bo jeśli tak, to u mnie parowanie może być bardzo prosto powodowane. Prawdopodobnie padł mi czujnik temp. zewn. Po włączeniu silnika, temperatura jest pokazywana normalnie, ale zaraz po chwili leci na łeb. Czasem nawet do -40C. Klima wtedy oczywiście szaleje. Podkręca ogrzewanie ale i siłę nawiewu. Być może zamyka tą klapkę?
Ps. W jakim celu na Lo i Hi klapka jest zamykana? Żeby nie tracić ciepła lub zimna?
Pozdrawiam Rafał

#58 OFFLINE   Tony Halik

Tony Halik
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 stycznia 2008 - 17:09

Witam
Sprawdziłem u siebie filtr kabinowy. Syf jak 150. Był oczywiście węglowy, zapaćkany ciapą.
Po wyjęciu zobaczyłem, że dolne elementy mocowania filtra są mokre i to nie od starego filtra, ale pochlapane przed chwilą. Wniosek jest prosty. Konstruktor omy dał ciała, bo np w corsie wszystko jest pięknie zakryte i woda nie ma prawa się tam dostać, a tu woda płynie po obudowie i w każdej chwili może prysnąć na filtr. Stąd już niedaleko do zaparowanych szyb :(
To samo miał szwagier w mondeo i po wywaleniu filtra, przestały parować szyby. No ale szkoda filtr wywalać. Jednak zatrzymuje sporo brudu, który lądowałby w kabinie.
Ps. Czy klima ma czujnik, który bada jaki filtr włożyliśmy? Włożyłem zwykły, niewęglowy i nie mogę włączyć funkcji automatycznego zamykania obiegu. Mam tylko zwykłe zamykanie.
Pozdrawiam Rafał

#59 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 28 stycznia 2008 - 17:15

Ps. Czy klima ma czujnik, który bada jaki filtr włożyliśmy? Włożyłem zwykły, niewęglowy i nie mogę włączyć funkcji automatycznego zamykania obiegu. Mam tylko zwykłe zamykanie.

1 Niema czujnika
2 Daj AUTO wyłącz ECO

#60 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 28 stycznia 2008 - 21:29

Ja wyciągłem filtr i nic nie paruje! Jeżdże z reguły w 3 osoby urzywam czasem podgzrewacza do butelek! i szyby mam przejrzyste. W omedze tak jak i w mondeo jest chyba jakaś wada umiejscowienia filtra. Dalczego w BMW jest w kabinie pod nogami a nie na zwenątrz??? Wniosek jest prosty -nie wchłania tyle wilgoci.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))