Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niebezpieczne parowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2007 - 18:03

a ja jestem ciekaw, czy w nowych omciach też tak szybki parowały? :shock: :mrgreen:

#22 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2007 - 18:08

a ja jestem ciekaw, czy w nowych omciach też tak szybki parowały?

Jezeli chodzi ci o omege C, to jest dokladnie taka sama sytuacja jak w B

#23 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2007 - 18:11

mi nie chodzi o model tylko o to, jak sprawowały się za nowości...
czy też tak parowały?

#24 OFFLINE   wojtek1234

wojtek1234
  • 82 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: katoiwice

Napisany 28 października 2007 - 18:15

Ja miałem ten problem w 2 focusach, tam co 2 miesiące trzeba było wymieniać filtr p/pyłkowy. Jak nie wymieniłem to od razu parowało i to przy 2 osobach jadących. Jak klime załaczyłem to smierdziało nawet jak była odgrzybiona. W klusce nie mam problemów takich.
C 3.0V6 Black Caravan 2000'
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 18:02

Po pierwsze filtr p/pylkowy zrobiony jest z wegla aktywnego ktory absorbuje wilgoc i po roku zakleja sie dokladnie nie wpuszczajac powietrza. Jesli jest zwykly filtr to nie za bardzo rozumiem jaki ma wplyw jesli nie jest zaklejony (co praktycznie sie nie zdarza).
Szyby paruja jak w kazdym innym aucie. Tak samo paruje w Astrach i innych Oplach. Warto sprobowac zmniejszych parowanie (dywaniki, wyczyszczenie auta, udroznienie kanalow), ale w wilgotne dni (szczegolnie podczas deszczu) nie da sie parowania wyeliminowac.

#26 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2007 - 09:54

Po pierwsze filtr p/pylkowy zrobiony jest z wegla aktywnego ktory absorbuje wilgoc i po roku zakleja sie dokladnie nie wpuszczajac powietrza. Jesli jest zwykly filtr to nie za bardzo rozumiem jaki ma wplyw jesli nie jest zaklejony (co praktycznie sie nie zdarza).
Szyby paruja jak w kazdym innym aucie. Tak samo paruje w Astrach i innych Oplach. Warto sprobowac zmniejszych parowanie (dywaniki, wyczyszczenie auta, udroznienie kanalow), ale w wilgotne dni (szczegolnie podczas deszczu) nie da sie parowania wyeliminowac.


1. filtry przeciwpyłkowe MOGĄ byc z wegla aktywnego, ale równie dobrze moze być papierowy - zalezy jaki kto zamontował.
2. Intensywność parowania szyb silnie zależy od sprawności i stanu auta (filtr przeciwpyłkowy, szczelnośc oraz drożność układu doprowadzania powietrza do kabiny, ilość wody w tym układzie, wilgoć w aucie - dywaniki, tapicerka, stan klimatyzacji oraz wilgotnośc powietrza, naszych ubrań itp)

Bardzo częste przyczyny parowania szyb:
1. wilgoć dywaników (pod dywanikami)
2. filtr przeciwpyłkowy do wymiany
3. zapchana puszka filtra przeciwpyłkowego
4. ... dawno nie myte szyby w aucie - wewnątrz.

#27 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 10:34

4. ... dawno nie myte szyby w aucie - wewnątrz.

zwłaszcza to sam tego doświadczam :mrgreen: bo jak sie na dodatek "kurzy"- pali w aucie to szyby brudzą 3 razy szybciej

#28 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 11:29

Moze nazwyjmy wszystko dla klarownosci, bo mozemy sie rozminac w pojeciach. Do auta jest filtr kabinowy. Moze to byc zwykly filtr papierowy (jak do silnika) lub z weglem aktywnym, ktory pochlania zapachy i rozne substancje. Ludzie roznie pojmuja "filtr przeciwpylkowy" - w wiekszosci sklepow jest to filtr z weglem, dla wielu takze zwykly filtr papierowy.
Sedno tego jest takie, ze zapchac filtr papierowy jest bardzo trudno, natomiast filtr z weglem aktywnym chlonie wilgoc i po roku robi sie z wegla glina ktora blokuje doplyw powietrza.
Cita - masz racje i nalezy dbac o auto, ale nie mozna sie spodziewac, ze w wilgotny dzien w aucie z 4 osobami szyby nie beda parowaly. Omega paruje mocniej a ja juz oczyscilem wszystko co moglem i nadal przy deszczowej i chlodnej pogodzie szyby w tym aucie paruja (szczegolnie tam gdzie wycieraczki nie zbieraja). W Vectrze nigdy nie zwracalem na to uwagi i nie parowaly tak mocno jak tutaj. Szyby od srodka czyscilem rzadko, ale parowanie auta bylo mniejsze.
Dziwne jest tylko to, ze komora w ktorej jest filtr jest odkryta (kratka) i deszcz swobodnie leci do srodka. W Vectrze bylo to rozwiazane tak, ze miejsce gdzie byl filtr bylo zawsze suche. Moze to jest glowny powod?

#29 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 01 listopada 2007 - 13:41

Witam.
Miałem problem z parowaniem szyb.Kluska nie ma klimy i problem o tyle większy.
Wymieniłem filtry i problem by nadal taki sam.Nawet jak jeździłem sam szyby parowały.
Okazało się że klapka sterująca obiegiem wewnętrznym była ciągle zamknięta i chcąc czy nie nawiew nie zaciągał powietrza z zewnątrz.
Po wymianie siłownika sterującego klapką problemu już niema.

#30 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 grudnia 2007 - 10:52

Tak, tak, wiem, ze temat parowania szyb był poruszany na forum już kilkukrotnie - przeszukałem i jest kilka porad jak w sposób mniej lub bardziej skuteczny sobie z tym poradzić. Ja chciałbym się zastanowić nad przyczyną tego zjawiska, a nie zwalczaniem skutków.
Otóż, w poprzednim autku (escort) mimo, że nie było klimy, ani filtra przeciwpyłkowego, takiego problemu w ogóle nie było, nawet w deszcz i przy kilku osobach w aucie.
Co natomiast zauważyłem kiedyś przy zdjętym tylnym zderzaku, że na bokach błotników, po obu stronach pod zderzakiem były sporej wielkości otwory z takimi gumowymi zasłonkami, którymi powietrze wlatujące od przodu przez układ wentylacji, mogło spokojnie opuścić wnętrze auta.
Przyznam szczerze, że nie zagladałem czy w omedze tez jest podobne rozwiązanie, ale może w tym aucie jest po prostu zbyt mały przeciąg i powietrze nie ma którędy wylecieć ze środka. Zwróciłem uwagę, że przy dmuchawie na maksa, jak się uchyli szybę, to słychać, że wentylator zaczyna jakby lżej pracować.
Czy ktoś znalazł podobne "klapki" w omesi ?
Inna rzecz, że filt przeciwpyłkowy jest zamontowany w dość nieciekawym moim zdaniem miejscu, bo w "puszce", do której spływa woda spod szyby i właściwie wlatujące do wnętrza powietrze siłą rzeczy jest dodatkowo nawilżane. Zastanawiam się czy nie zrobić jakiegoś dodatkowego kanału dolotowego do tej przestrzeni pod filtrem, żeby dostawało się tam więcej świeżego powietrza.
Co myślicie o tym pomyśle ?
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#31 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 07 grudnia 2007 - 21:22

Czy ktoś znalazł podobne "klapki" w omesi ?

Tak są w bagażniku w tych wnękach na apteczkę i z drugiej strony prawie pod światłami . Jak powkłada się tam sporo szpeji i szmat to na pewno nie będzie wentylacji.
Myślę że parowanie nie zależy tak bardzo od wilgotnego przeciwpyłowego (mój zawsze jest suchy nawet największe deszcze ) a bardziej od jego zużycia , zatkania mikro porów i braku wentylacji .

#32 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 grudnia 2007 - 23:06

Tak są w bagażniku w tych wnękach na apteczkę i z drugiej strony prawie pod światłami


faktycznie są.... ale nigdy nie sprawdzałem czy sa drożne... a towaru mam nawalone strasznie tam... :hehe:
jutro sprawdzam...
chociaż z tym parowaniem nie mam problemu...
pozdro

#33 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2007 - 23:21

Jak komus nadal paruja szyby to polecam preparat FOX firmy K2. Wczoraj wypsikalem prawie wszystkie szyby (oprocz tylnej i dwoch malych bocznych) i dzisiaj troche przetestowalem. Wszystkie szyby ktore byly spryskane tym preparatem nie parowaly.

pozdrawiam

#34 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2007 - 14:16

Po tygodniu od nalozenia tego srodka szyby sa "mleczne" bez wilgoci i cale w kurzu. Sprawdzalem i dlugo potem musialem go zmywac.
Mnie zastanawia jedno. Auto kupilem ok 3 mies temu. W srodku byla najlejka o opcjach w aucie. Mimo wielokrotnego mycia nadal przy zaparowaniu widze zarys jaki pozostawila. Czyli wychodzi na to, ze na szybach pozostaje tluszcz i brud ktorego normalne produkty nie usuna. Moze warto sie zastanowic nad porzadnym odtluszczeniem calej szyby?

#35 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 15 grudnia 2007 - 21:00

wczoraj jak rozbieralem podszybie aby dostac sie do podcisnien przy filtrze przeciwpylkowym ,zauwazylem ze brakuje mi malej zaslepki w nadlolu (znajluje sie w dolnym lewym rogu jak konczy sie filtr przeciwp.)nastepnie przez ten otwor dostaje sie do komory filtra caly syf z kola,duzo wody,piachu ;moj przyklad ;wczesniej ghdy mialem zaslepke komora byla sucha takze i filtr, teraz brak zaslepki -woda w komorze mokry filtr przeciwp. i zasyfiony po stronie lewej gdzie brakuje tej zaslepki.co za tym idzie mocnne parowanie szyb.pozdrawiam moze sie komus przyda

#36 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 grudnia 2007 - 22:54

Witajcie. Odgrzewam temat, bo jakoś u mnie im więcej się naszukam tym bardziej paruje.
Mam chyba problem z uszczelkami, bo po dużych deszczach spód tapicerki w przednich drzwiach jest mokrusieńki. mniej więcej pod głosnikiem najwilgotniej (chodzi o cały ten płaski kawałek tapicerki dochodzący do blachy drzwi, na całej długości), sprawdziłem folię pod tapicerką i jest szczelna, odpływy w drzwiach drożne.

Podnosząc dywaniki gumowe zauważyłem, mokre plamy od spodu i wilgotny dywanik w miejscu gdzie kończy się ten karbowany plastik (na którym bez dywanika kierowca trzymałby nogi) a zaczyna dywan.

Niedawno wymieniłem termostat. W aucie wreszcie zrobiło się ciepło. Ale teraz bardziej paruje. To staje się wręcz koszmarem. Od kilku dni we Wrocku nie ma deszczy, nie pada śnieg. Po włączeniu ogrzewania (klimaronic dwustrefowy) zaczyna się Sajgon. PArują wszystkie szyby (sa wymyte, wyszorowane itp.) filtr przeciwpyłkowy wymieniony na nowy, węglowy)
Nie wiem co mam dalej robić. Właczenie ECO nie pomaga, obieg wew.-nic, klima-nic. Jedyne co pomaga, to nagrzac auto na full, otworzyć okno, i tak co paręnaście minut. Szału można dostac.
Pomóżcie
Od czego zacząć szukać?
Kupić to ??
Dziękuję z góry.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#37 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2007 - 23:23

miałem problem z tym parowaniem szyb i zrobiłem wszystko czyli:
1) Wymiana filtra kabinowego na nowy węglowy
2) Czyszczenie spływu obok filtra (był zapchany)
3) Osuszyłem środek auta
4) Wysuszyłem wszystkie nawiewy
5) Przepatrzyłem dokładnie klime byłem na serwisie
I tak NIC NIE POMOGŁO :censored:
ale pojechałem do borówki tego z allegro i co, on wyskoczył z kijkiem i coś tam popchnął za filtrem pyłkowym jakąś klapkę i teraz mam spokój z parowaniem szyb jest nareszcie jak w normalnym samochodzie :D szyby nie parują :)

#38 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 grudnia 2007 - 00:57

No to wygląda na to, że miałeś zablokowaną klapkę na obieg wewnętrzny. Ja sprawdzałem, u mnie chodzi - poza tym punkty 1 5 ok - a i tak parują :bad:
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#39 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2007 - 19:02

No to wygląda na to, że miałeś zablokowaną klapkę na obieg wewnętrzny. Ja sprawdzałem, u mnie chodzi - poza tym punkty 1 5 ok - a i tak parują :bad:


widzę że masz ome C to znaczy że klimatronik jest, jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??

#40 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 grudnia 2007 - 19:06

widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??


Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy :(
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?