Czujnik temperatury 2.5TDS :?:
#1 OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 18:01
#2 OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 20:28
W bloku chłodnicy ( patrząc od przodu auta to po prawej stronie ) są dwa jeżeli masz klime.
Czujnik do klimy jest wyżej a ten od temperatury niżej - prawie na samym dole chłodnicy.
Pozdro.
#3 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 05:29
#4 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 08:34
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 12:37
W 2.5TD nie ma elektro-wentylatora tylko jest visko.
Miałem taki obrazek poglądowy chłodnicy i tam były narysowane czujniki i jak masz klime to górny czujnik jest od niej a dolny to czujnik temperatury silnika.
Pozdro.
#7 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 13:09
Witam.
W 2.5TD nie ma elektro-wentylatora tylko jest visko.
Miałem taki obrazek poglądowy chłodnicy i tam były narysowane czujniki i jak masz klime to górny czujnik jest od niej a dolny to czujnik temperatury silnika.
Pozdro.
Z tego co mi wiadomo to 2.5 TD ma wiatraki i na wiskozie pracujacy cały czas z włączonym silnikiem i elektryczne włanczane czujnikiem na chłodnicy.
Na silniku. Dokładnie na głowie pod kolektorem ssacym są dwa czujniki jeden gdzieś koło 4 cylindra to czujnik cieczy chłodzącej od wtrysku. Tak mówi mądra ksiażka. A drugi czujnik blisko termostatu w okolicy chyba między pierwszym i drugim cylindrem niejest opisany w książce. Moze to jest czujnik od zegarów :
#8 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 17:19
#9 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 21:48
wiskoza pracuje na okrągło , a na dodatek przed chłodnicą są dwa wentylatory, dwubiegowe , które załączają sie ok 93 C
#10 OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 05:29
oczywiscie ze są wentylatory
wiskoza pracuje na okrągło , a na dodatek przed chłodnicą są dwa wentylatory, dwubiegowe , które załączają sie ok 93 C
To trochę dziwne bo u mnie załączają się dopiero jak włączę klime.
#11 OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 17:16
jak włączysz klime to chodzą i już przy zimnym silnikuTo trochę dziwne bo u mnie załączają się dopiero jak włączę klime.
a te czujniki na chłodnicy to jeden o ile dorze pamiętam włancza wentylatory na wolne obroty zaś drugi na szybkie oraz pompe krążenia wody w chłodnicy
#12 OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 19:36
#13 OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 21:02
ten czujnik jest w bloku silnika miedzy cylindrami, ale nie pamietam ktorymi. jednak z latarka widac przewody i wtyczke. jak sie ja odlaczy oczom naszym ukazuje sie czujnik. wiem bo wymienialem :-) ps. nawet nowy przeklamuje o 2,5 do 5 stopni, tzn. na desce pokazana jest wyzsza niz jest w rzeczywistosci
Był bym wdzięczny jak bys przypomniał sobie cos wiecej i napisął z której strony silnika dokładnie jest umieszczony. Mimo, że niemam osłony ozdobnej między koloktorem ssącym a pokrywą zaworków to i tak sporo tego tam naupychali, że ręki niewsadzi. Czyba zeby cos zrobicprzy silniku od strony koloktora ssącego trzeba go zdejmować :
#14 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 19:40
ten czujnik jest w bloku silnika miedzy cylindrami, ale nie pamietam ktorymi. jednak z latarka widac przewody i wtyczke. jak sie ja odlaczy oczom naszym ukazuje sie czujnik. wiem bo wymienialem :-) ps. nawet nowy przeklamuje o 2,5 do 5 stopni, tzn. na desce pokazana jest wyzsza niz jest w rzeczywistosci
Był bym wdzięczny jak bys przypomniał sobie cos wiecej i napisął z której strony silnika dokładnie jest umieszczony. Mimo, że niemam osłony ozdobnej między koloktorem ssącym a pokrywą zaworków to i tak sporo tego tam naupychali, że ręki niewsadzi. Czyba zeby cos zrobicprzy silniku od strony koloktora ssącego trzeba go zdejmować :
kurcze pozno odpisuje przepraszam ale chwilowe problemy z netem mialem...
nie jestem specjalista w nazewnictwie silnikowym wiec powiem tak na chlopski rozum:
stojac przed otwarta maska silnik zdejmujemy gorna plastikowa oslone bloku silnika. prawa strona (od gory) miedzy pierwszym a drugim (lub2a3) cylindrem jakies 20cm ponizej (miedzy cylindrami)widac kabelki, ktore od gory sa wpiete do czujnika. odlaczamy je w kierunku...-pionowo w gore :-) i widac styki czujnika na ktorych byl ten kabelek...
mam nadzieje, ze pomoglo ale wiem ze ze mnie d*pa nie mechanik-tlumaczacy :-)
#15 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 20:45
#16 OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 21:12
Dziwna sprawa. Niedawno na dniach wskaźnik temperatury zaczą wstawać i z kratek zaczeło lecieć całkiem gorące powietrze. Temperature mam ustawiona na "HI" Wyglada nato ze to jednak termostat sie wiesza i niedogrzewa silnika.
jak mi sie zaczely problemy z chlodzeniem i temperatura to wymienilem i czujnik i termostat - jak na omege to koszty zadne