Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik temperatury 2.5TDS :?:


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 19 października 2007 - 18:01

Może sie kotoś orientuje gdzie znajduje sie czujnik cieczy chłodzącej od wskaźnika na desce rozdzielczej :?: Albo mam zepsuty czujnik albo niepodląłczony wskaźnik bo cały czas leży na zero. Moze ktoś ma zdjęcie :?:
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#2 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 października 2007 - 20:28

Witam.

W bloku chłodnicy ( patrząc od przodu auta to po prawej stronie ) są dwa jeżeli masz klime.
Czujnik do klimy jest wyżej a ten od temperatury niżej - prawie na samym dole chłodnicy.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#3 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 20 października 2007 - 05:29

czujnik temperatury silnika jest w bloku silnika a nie w chłodnicy

#4 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 21 października 2007 - 08:34

Czujnik w chłodnicy moze byc chyba tylko od wentylatora.
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#5 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 10:06

czujnik jest kolo termoststu zpewne

#6 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 21 października 2007 - 12:37

Witam.

W 2.5TD nie ma elektro-wentylatora tylko jest visko.

Miałem taki obrazek poglądowy chłodnicy i tam były narysowane czujniki i jak masz klime to górny czujnik jest od niej a dolny to czujnik temperatury silnika.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#7 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 22 października 2007 - 13:09

Witam.

W 2.5TD nie ma elektro-wentylatora tylko jest visko.

Miałem taki obrazek poglądowy chłodnicy i tam były narysowane czujniki i jak masz klime to górny czujnik jest od niej a dolny to czujnik temperatury silnika.

Pozdro.


Z tego co mi wiadomo to 2.5 TD ma wiatraki i na wiskozie pracujacy cały czas z włączonym silnikiem i elektryczne włanczane czujnikiem na chłodnicy.

Na silniku. Dokładnie na głowie pod kolektorem ssacym są dwa czujniki jeden gdzieś koło 4 cylindra to czujnik cieczy chłodzącej od wtrysku. Tak mówi mądra ksiażka. A drugi czujnik blisko termostatu w okolicy chyba między pierwszym i drugim cylindrem niejest opisany w książce. Moze to jest czujnik od zegarów :?:
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#8 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 22 października 2007 - 17:19

[img][img]http://img225.imageshack.us/img225/4622/2470237703yt6.th.jpg[/img][/img]
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#9 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 22 października 2007 - 21:48

oczywiscie ze są wentylatory
wiskoza pracuje na okrągło , a na dodatek przed chłodnicą są dwa wentylatory, dwubiegowe , które załączają sie ok 93 C

#10 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 października 2007 - 05:29

oczywiscie ze są wentylatory
wiskoza pracuje na okrągło , a na dodatek przed chłodnicą są dwa wentylatory, dwubiegowe , które załączają sie ok 93 C



To trochę dziwne bo u mnie załączają się dopiero jak włączę klime.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#11 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 23 października 2007 - 17:16

To trochę dziwne bo u mnie załączają się dopiero jak włączę klime.

jak włączysz klime to chodzą i już przy zimnym silniku
a te czujniki na chłodnicy to jeden o ile dorze pamiętam włancza wentylatory na wolne obroty zaś drugi na szybkie oraz pompe krążenia wody w chłodnicy

#12 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 października 2007 - 19:36

ten czujnik jest w bloku silnika miedzy cylindrami, ale nie pamietam ktorymi. jednak z latarka widac przewody i wtyczke. jak sie ja odlaczy oczom naszym ukazuje sie czujnik. wiem bo wymienialem :-) ps. nawet nowy przeklamuje o 2,5 do 5 stopni, tzn. na desce pokazana jest wyzsza niz jest w rzeczywistosci

#13 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 23 października 2007 - 21:02

ten czujnik jest w bloku silnika miedzy cylindrami, ale nie pamietam ktorymi. jednak z latarka widac przewody i wtyczke. jak sie ja odlaczy oczom naszym ukazuje sie czujnik. wiem bo wymienialem :-) ps. nawet nowy przeklamuje o 2,5 do 5 stopni, tzn. na desce pokazana jest wyzsza niz jest w rzeczywistosci


Był bym wdzięczny jak bys przypomniał sobie cos wiecej i napisął z której strony silnika dokładnie jest umieszczony. Mimo, że niemam osłony ozdobnej między koloktorem ssącym a pokrywą zaworków to i tak sporo tego tam naupychali, że ręki niewsadzi. Czyba zeby cos zrobicprzy silniku od strony koloktora ssącego trzeba go zdejmować :?:
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#14 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 października 2007 - 19:40

ten czujnik jest w bloku silnika miedzy cylindrami, ale nie pamietam ktorymi. jednak z latarka widac przewody i wtyczke. jak sie ja odlaczy oczom naszym ukazuje sie czujnik. wiem bo wymienialem :-) ps. nawet nowy przeklamuje o 2,5 do 5 stopni, tzn. na desce pokazana jest wyzsza niz jest w rzeczywistosci


Był bym wdzięczny jak bys przypomniał sobie cos wiecej i napisął z której strony silnika dokładnie jest umieszczony. Mimo, że niemam osłony ozdobnej między koloktorem ssącym a pokrywą zaworków to i tak sporo tego tam naupychali, że ręki niewsadzi. Czyba zeby cos zrobicprzy silniku od strony koloktora ssącego trzeba go zdejmować :?:


kurcze pozno odpisuje przepraszam ale chwilowe problemy z netem mialem...
nie jestem specjalista w nazewnictwie silnikowym :) wiec powiem tak na chlopski rozum:
stojac przed otwarta maska silnik zdejmujemy gorna plastikowa oslone bloku silnika. prawa strona (od gory) miedzy pierwszym a drugim (lub2a3) cylindrem jakies 20cm ponizej (miedzy cylindrami)widac kabelki, ktore od gory sa wpiete do czujnika. odlaczamy je w kierunku...-pionowo w gore :-) i widac styki czujnika na ktorych byl ten kabelek...

mam nadzieje, ze pomoglo ale wiem ze ze mnie d*pa nie mechanik-tlumaczacy :-)

#15 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 29 października 2007 - 20:45

Dziwna sprawa. Niedawno na dniach wskaźnik temperatury zaczą wstawać i z kratek zaczeło lecieć całkiem gorące powietrze. Temperature mam ustawiona na "HI" Wyglada nato ze to jednak termostat sie wiesza i niedogrzewa silnika. :)
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#16 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 października 2007 - 21:12

Dziwna sprawa. Niedawno na dniach wskaźnik temperatury zaczą wstawać i z kratek zaczeło lecieć całkiem gorące powietrze. Temperature mam ustawiona na "HI" Wyglada nato ze to jednak termostat sie wiesza i niedogrzewa silnika. :)


jak mi sie zaczely problemy z chlodzeniem i temperatura to wymienilem i czujnik i termostat - jak na omege to koszty zadne