Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] 150KM z X20XEV ?!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:07

Witam

Natrafiłem na allegro na takie cudo http://allegro.pl/ch...3282572732.html

Pytałem sprzedającego co kupuje na tej aukcji dowiedziałem się że jest to gotowa "kość" do wlutowania. Czy ktoś miał z tym styczność, testował, coś wie na ten temat?

#2 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:25

Tego nie testowałem, ale 150KM w x20xev możliwe jest poprzez zmianę map - szczegóły na pw, testowane na moim aucie.

#3 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 czerwca 2013 - 21:55

Przejrzalem aukcje kolesia i ma chipy do wielu marek i modeli... Tylko ze w kazdym przypadku wykres jest identyczny... Porownalem kilka wykresow i nie roznia sie totalnie niczym... Jakos tak nie do konca profesjonalnie mi to wyglada...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#4 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 22:17

prosta metoda to kupić przed założeniem wjechać na hamownie i po założeniu. ciekawe gdyby nie było różnicy co by sprzedający zrobił bo wtedy można by było koszty hamowni przerzucić na niego.

a kombinacje z mapami są najlepszym rozwiązaniem.
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#5 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 12 czerwca 2013 - 22:57

żaden czarodziej nie jest w stanie bez hamowni napisać pod dane auto dobrej mapy.
Każdy przypadek jest odosobniony. Pomiar-> mapa->pomiar-> korekty itd itd a nie rach ciach i już.

W wolnossącej benzynie nie ma sensu chip'a bo jest to nikły przyrost nawet 150 koni z xeva to nie jest rarytas.
Reasumując-> gra nie warta świeczki..

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2013 - 10:07

Taki sam "przyrost" mocy można uzyskac wstawiając opornik chyba 4Kohm zamiast IAT. I oczywiście przyrost spalania tez bedzie proporcjonalny do przyrostu mocy :lol: Jak chcecie 150KM to zamiast xeva wstawić Z20LET z cali a nie jakies wynalazki, które mogą zrobić więcej szkody niż pozytku.

#7 OFFLINE   januszek

januszek
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: Kłodawa

Napisany 13 czerwca 2013 - 10:14

nic o tym nie wiem ale gdybys to zamontował i by dawało kopa to pisze się na to,pozdrawiam

#8 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 13 czerwca 2013 - 12:10

Taki sam "przyrost" mocy można uzyskac wstawiając opornik chyba 4Kohm zamiast IAT. I oczywiście przyrost spalania tez bedzie proporcjonalny do przyrostu mocy :lol: Jak chcecie 150KM to zamiast xeva wstawić Z20LET z cali a nie jakies wynalazki, które mogą zrobić więcej szkody niż pozytku.


W cali tylko C20LET;)
A 150 kunióff miał C20XE;)

#9 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2013 - 10:29

kolega Lenin z calibra-team mial kiedys calibre 3.0 v6 BT 500KM+ i tez jezdzil na codzien z LPG.
to tak nawiasem dopowiedzialem :D


Dokładnie, ludzie z CT są dobrym przykładem tam było i jest trochę takich aut po tuningu z Lpg. No ale co My się znamy ;)

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2013 - 10:34

panowie to jest temat o uniwersalnym czipe , a nie o tym czy silnik zasilany LPG nadaje się do tuningu

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 czerwca 2013 - 07:45

W xev'ie 150 KM można uzyskać poprzez wymianę wałków, kolektora wydechowego, sterownika ECU i wydajniejsze wtryski - takie modyfikacje zrobił Irmscher'a właśnie do tego silnika, ale bardzo ciężko to dostać, bo ludzie nawet nie wiedzą, że coś takiego istniało, dla wielu xev to 136 KM i tyle.
Kolega Lucas mówi o 150 koniach, ale to było po remoncie silnika i kombinowaniu z mapami i to zajęło trochę czasu, a nie taki uniwersalny szajs...
Poza tym jestem ciekaw jaki mapowanie będzie miało wpływ na żywotność silnika, co innego gdyby to było zrobione na fabrycznie nowych silniku, co innego na silniku po remoncie, a jeszcze co innego w silniku z przebiegiem rzędu 250-350 tys km.

#12 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 czerwca 2013 - 16:58

Kolega Lucas mówi o 150 koniach, ale to było po remoncie silnika i kombinowaniu z mapami i to zajęło trochę czasu, a nie taki uniwersalny szajs...
Poza tym jestem ciekaw jaki mapowanie będzie miało wpływ na żywotność silnika, co innego gdyby to było zrobione na fabrycznie nowych silniku, co innego na silniku po remoncie, a jeszcze co innego w silniku z przebiegiem rzędu 250-350 tys km.


Z żywotnością to się okaże, w planach póki co zmiana wałków i kolektora wydechowego + przeróbka wydechu, ale coś silnik mi zbyt wysokie temperatury zaczyna osiągać, także ciekawe, czy to nie przez te mapy...

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:22

A teraz tak zaciekawiłem się tematem silników turbo opla.
Stoi kawałek ode mnie rozbita ZAfira OPC i gościu sprzedał z niej wszystko łącznie z silnikiem ale został osprzęt od tego silnika, między innymi turbina. I tak mnie pokusiło co by może zakombinować żeby tą turbinę do omegi wpakować. niby z20let jest podobny i jestem ciekaw czy można osprzęt z z20let montowac do X20XEV?

#14 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:25

tak pięknie to brzmi- założyć turbinę i hop siup mamy szybkich i wściekłych;)
Po co Ci zaraz turbo z wariata opc, dam Ci z astry 1.7 tds ona była na 0.3bara nastawiona:P

A tak serio to aby zrobić wszystko ze sztuką aby wolnossący silnik zaturbić- pójdzie Ci kasa jak za zdrowe bfl-jest sens?

#15 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:29

Nie no pytanie wzięło się z tego że pomyślałem że silnik jest na tyle podobny że można osprzęt założyć od let'a i coś tam ugryźć mocy. Nie mówię że hop siup

#16 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:38

jakby był opłacalny w uturbianiu to ludzie by nie kupowali za ciężkie pieniądze leta, którego trudno zdobyć.
Tak czy siak doszedł byś do mocy mniejszych niż oferuje 3.0/3.2 i tak wolałbym pójść tą drogą niż przecierać nieopłacalne szlaki..

#17 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:46

To teraz ostatnie pytanie czy wałki od Z20LET pasują do X20XEV i czy czymś się różnią ?

#18 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2013 - 23:30

To teraz ostatnie pytanie czy wałki od Z20LET pasują do X20XEV i czy czymś się różnią ?


ale po co to pytanie??? masz dupowoz (ja tez) i nic z niego nie zbudujesz, chcesz mocy zmien motor/samochod, cala reszta to tylko teoria. plany i ewentualnie koszka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI