Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wtrysk Magic padł - czas na nowe - jakie ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2013 - 22:51

Witam

Padł mi jeden wtrysk Magic Jet, wiec czas na nowe.
Te dały radę na 70tys km.
Jeszcze rok temu je czyściłem i w jednym zrobiłem naprawę z zestawu naprawczego.
W dwóch gumki odbijające były rozwarstwione. Zostawiłem je z nadzieją, że jeszcze pociągną trochę. Dziś nastał koniec. Nie ma sensu wymieniac jednego wtryskiwacza.
Więc robię całość.

Mam instalkę Stag 300+, wtryski Magic Jet.

Konkretne pytanie: jakie włożyć aby pasowały bez przeróbek i były dobre. Co najmniej klasy Magic Jet. W sumie to dobrze mi sie na nich jeździło.

Czy możecie napisać które i oraz słowo dlaczego te. Tzn w czym sa dobre i dlaczego wato kupić/dołożyć ? Biorąc pod uwage wpływ na spalanie, żywotność (jaka?), kulture pracy (duze róznice???), moc (?), itp.

Dzieki za info



#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2013 - 06:25

Magiczne to żadna klasa , no chyba że na jednej półce z waldemarami.
Masz do wyboru ,,,,,tanio i solidnie Reg Fast lub troszkę drożej ,,,, Barakuda lub Hana . To tańsze jak i droższe rozwiązanie jest sprawdzone i przynosi dobre efekty z przebiegami po 100 i więcej tysi bez potrzeby kalibracji co 1000 km jak w przypadku magicznych.

#3 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2013 - 13:31

Dzieki za odpowiedź.
Pada kolejny wtryskiwacz. Niestety dzis jade na benie.
Drążyłem dziś fora.

Czytałem tez o OMVL Reg Fast. Pisali, ze da radę przejechać 100 tys km. I to mi styka, bo zrobie to w 5-7 lat. Cena też spoko.
Barrakuda czy Hana sa za drogie jak na auto 15 letnie. Szkoda, że nie wiedziałem tego przy zakładaniu instalki, dołożyłbym. Przy okazji jednak zapytam, jaka i w czym bedzie roznica miedzy Reg Fast a Hana 2000 ?

Czy mozesz mi napisać czy:
- Reg Fast da radę na moje 3 litry (widze ze sa wolniejsze - ale co to wnosi?)
- czy bedzie pasowac rezystancją itd ?

Wtyczka bedzie taka sama jak widze. Czujnik temp mam wpiety w wąż, a cisnienie mam wpięte w kolektor ssacy. Tak więc wnioskuję, ze wystarczy ze wepnę Reg Fast zamiast Magicow i odnosnie sprzetu to wszytko ?
A potem co w sofcie ? Jak ustawić, na co ?
Od nowa mapy ?
Coś jeszcze ?

Widze, ze na Alledrogo nie ma juz prawie Magicw, tylko 1 dostawca. Czy instalatorzy wycofuja sie z tego?
Reduktor też mama Magica. Nie był taki magiczny, bo puszczał gaz. Jak wymieniłem uszczelki na te z Vitonu to było lepiej. Dodatkowo uszczelniłem gwint uszczelniaczem do rur gazowych Loctite :D i gra gitara. Tak wiec Magic po zmiach jest oke, lecz przed nimi .... wyglada jak zabawka. Takie małe off topic.

#4 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 16 maja 2013 - 08:34

Barrakuda czy Hana sa za drogie jak na auto 15 letnie.

A co to za różnica czy powiedzmy 12l/100km spala samochód 2 czy 15 letni? IMO nie ma co się zastanawiać tylko montaż Hanek/Barrakud.

jaka i w czym bedzie roznica miedzy Reg Fast a Hana 2000 ?

U mnie na Hanach spalanie było delikatnie mniejsze. Poza tym bez problemu radziły sobie z przełączaniem na gaz przy 20 stopniach nawet w największe mrozy. I tu może subiektywnie, ale na Hanach jakoś tak płynniej, przyjemniej pracuje silnik :)

Jeśli jednak chcesz tańszą alternatywę to OMVL jak najbardziej ok, ale zainteresuj się jeszcze AC W01.

#5 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2013 - 09:17

Nie do końca rozumiem co napisałeś ze spalaniem 12L. Nie to ze dużo mniej spala na Hankach ?

Niżej napisałeś, że na Hankach masz minimalnie mniejsze spalanie.
W stosunku do jakich wtryskiwaczy mniej spala na Hankach ?

Rozważam jeszcze te Hana, bo moze jak sie spojrzy w czasie to sie mniej spali, bedzie rowno dozowal (czyli mniej spali?), szybciej przelaczy na gaz i generalnie zwroci sie. No i przyjemniej dla ucha :)

Nie rozumiem czy w Hanach jest jakas roznica. Sa rozne. Od 84 zł wzwyz. Czy te sa juz ok ?
http://allegro.pl/ha...3235374694.html
Czy Hana moze lezec czy musi byc poziomo???

W Reg Fast sa tez 2 rodaje: plastki i metal. Jak sie weznie plastik to sa tansze, lecz jak metal to juz wychodzi drogo.

#6 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2013 - 13:37

ale zainteresuj się jeszcze AC W01


dokładnie, te listwy wydają się być solidne, szybkie i dosyć tanie w stosunku do jakości. No i w cenie będziesz miał po jednym wtrysku na stronę w zapasie. Z tego co wiem to nie wymagają kalibracji.
Biorąc pod uwagę przebiegi o których piszesz to inwestycja w dobre, szybkie i dokładne wtryski, ma duży sens ekonomiczny. 0,5 l oszczędności na 100 km w przypadku 100 tys km daje 500 l lpg. Łatwo policzyć co bardziej się opłaca.

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 16 maja 2013 - 21:48

Nie do końca rozumiem co napisałeś ze spalaniem 12L. Nie to ze dużo mniej spala na Hankach ?

Chodzi mi to, że nie ważne czy jest to maluch za 500zł czy maybach za 1mln, jeśli jeden i drugi spala tyle samo paliwa (przykładowo) to warto zainwestować w Hany :)
Przerabiałem Valteki MagicJety, Hany i teraz mam LR MED. Z czego medy od niedawna i póki co na Hanach mi się najlepiej jeździło.

#8 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 czerwca 2013 - 21:30

Po przeczytaniu wieeeeeeelu postów, także na forach LPG doszedłem do wniosku, że jednak warto brać Hana. Znaczy się zielone :)
Udało mi się kupić używki na Allegro za dobra cenę :)

Wtryski zamontowane. Było trochę zabawy ze wepchaniem 6tek w rurkę 4mm :).
Po ustawieniu i pierwszej jeździe widzę, że są super! Silnik chodzi cichutko i równo. Bez problemu przełącza się na gaz. Na Magic'ach moooooooże silnik pracował tak równo jak były nowe i czyste, czyli na samiutkim początku. Przełączanie na gaz było zawsze gorsze. Piękna sprawa ta Hana :)

Mam prośbę o ocenę ustawień mapy i całej reszty.
Moja instalka to: Stag 300+, reduktor Magic Jet.

Mam też kilka pytań:
1. Przy ciśnieniu 1,2 Autokalibracja wyrzucała mi, że dysze wtrysków są za duże. Zmieniłem na 1,05. Poszło ok. Czy ciśnienie 1,05 jest ok ?
2. Wartość ciśnienia MAP wzrosła z 0,35 na 0,40. Czy to jest ok ?
3. Autoadaptacja wyrzuca mi, że lepiej działa przy podłączonej sądzie lambda. Jak można sprawdzić czy mam podłączoną sondę ?
4. Temp przełączania gazu zmieniłem na 20 stopni, bo na necie wyczytałem że ktoś mia nawet 15 stopni. Ile mogę ustawić minimalnie? Wolę palić gaz niż benzynę.
5. Widzę, że jest dostępna opcja Podgrzewanie wtryskiwaczy. Czy to może działa w Hana, czy można włączyć i czy coś pomoże ?
6. Rurki od wtrysków do kolektora mam długości około 16 cm. Po jednej stronie silnika skróciłem o jakieś 8-10 mm, bo były popękane. Czy tak może zostać ?
7. Wtryski mam pod kątem ok 60 stopni (tzn bardziej w pionie). Czy tak może być. Nie mieszczą sie za bardzo pod maską, i nie wiem jak zamocować pionowo. Wtryski mają króciec i podłączone są to listwy Romano. To trochę wydłuża całość.
7. Proszę o ocenę przebiegu wskazań z jazdy - plik .osc.
8. Proszę o spojrzenie na mapę i resztę ustawień i o ew. rady.

Dziękuję z góry za pomoc! ;)

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2013 - 22:14

Po przeczytaniu wieeeeeeelu postów, także na forach LPG doszedłem do wniosku, że jednak warto brać Hana. Znaczy się zielone :)
Udało mi się kupić używki na Allegro za dobra cenę :)

Wtryski zamontowane. Było trochę zabawy ze wepchaniem 6tek w rurkę 4mm :).
Po ustawieniu i pierwszej jeździe widzę, że są super! Silnik chodzi cichutko i równo. Bez problemu przełącza się na gaz. Na Magic'ach moooooooże silnik pracował tak równo jak były nowe i czyste, czyli na samiutkim początku. Przełączanie na gaz było zawsze gorsze. Piękna sprawa ta Hana :)

Mam prośbę o ocenę ustawień mapy i całej reszty.
Moja instalka to: Stag 300+, reduktor Magic Jet.

Mam też kilka pytań:
1. Przy ciśnieniu 1,2 Autokalibracja wyrzucała mi, że dysze wtrysków są za duże. Zmieniłem na 1,05. Poszło ok. Czy ciśnienie 1,05 jest ok ?
2. Wartość ciśnienia MAP wzrosła z 0,35 na 0,40. Czy to jest ok ?
3. Autoadaptacja wyrzuca mi, że lepiej działa przy podłączonej sądzie lambda. Jak można sprawdzić czy mam podłączoną sondę ?
4. Temp przełączania gazu zmieniłem na 20 stopni, bo na necie wyczytałem że ktoś mia nawet 15 stopni. Ile mogę ustawić minimalnie? Wolę palić gaz niż benzynę.
5. Widzę, że jest dostępna opcja Podgrzewanie wtryskiwaczy. Czy to może działa w Hana, czy można włączyć i czy coś pomoże ?
6. Rurki od wtrysków do kolektora mam długości około 16 cm. Po jednej stronie silnika skróciłem o jakieś 8-10 mm, bo były popękane. Czy tak może zostać ?
7. Wtryski mam pod kątem ok 60 stopni (tzn bardziej w pionie). Czy tak może być. Nie mieszczą sie za bardzo pod maską, i nie wiem jak zamocować pionowo. Wtryski mają króciec i podłączone są to listwy Romano. To trochę wydłuża całość.
7. Proszę o ocenę przebiegu wskazań z jazdy - plik .osc.
8. Proszę o spojrzenie na mapę i resztę ustawień i o ew. rady.

Dziękuję z góry za pomoc! ;)



Sondy masz podłączone i zaznacz w ustawieniach 0 V ubogo a masz nie podłączona i ISA upomina się o sondę .Osc wygląda dobrze choć spadek ciśnienia jest znaczny i spada momentami do 0,70 i pewnie przełączy na pełnym bucie.Jest rozjazd na bankach do 1ms ale może być to spowodowane lewym powietrzem bo map jest dziwnie wysoki i czasy wtrysków są zbyt duże na biegu jałowym,,, powinieneś poszukać lewizny jak znajdziesz to skasuj korekty po obrotach bo Isa strasznie wzbogaciła mieszankę na wolnych obrotach czując znacznie wydłużony czas wtrysku:D Podgrzewanie wtryskiwaczy załącz na zimę jeżeli będą się kleiły ,,, sterownik wtedy załącza na sucho wtryskiwacze podczas rozgrzewania silnika.

#10 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 czerwca 2013 - 00:40

Z mojego skromnego doswiadczenia moge dodac tyle, ze wszystkie mechaniczne wtryskiwacze sa "krotko terminowe" przy duzych przelotach. Jesli kolega chcialby zainwestowac pare groszy polecam Matrixy HD. przerabialem osobiscie, 7 lat i przebieg prawie 400 tys, zadnych awarii, drugi reduktor a one pewnie do dzis hulaja.

#11 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2013 - 11:40

Po przeczytaniu wieeeeeeelu postów, także na forach LPG doszedłem do wniosku, że jednak warto brać Hana. Znaczy się zielone :)
Udało mi się kupić używki na Allegro za dobra cenę :)

Wtryski zamontowane. Było trochę zabawy ze wepchaniem 6tek w rurkę 4mm :).
Po ustawieniu i pierwszej jeździe widzę, że są super! Silnik chodzi cichutko i równo. Bez problemu przełącza się na gaz. Na Magic'ach moooooooże silnik pracował tak równo jak były nowe i czyste, czyli na samiutkim początku. Przełączanie na gaz było zawsze gorsze. Piękna sprawa ta Hana :)


Dzięki za pomoc w ostatecznym podjęciu decyzji o zmianie MagicJetów. Za tydzień będę miał zielone Hana. Mam nadzieję, że potwierdzi się to co napisałeś odnośnie do wrażeń. :)

#12 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 czerwca 2013 - 13:44

Kolego nicoz0 czy napisz proszę jak są zbudowane oraz zasadę działania Matrixy HD. Nie znalazłem nigdzie info czemu te są lepsze. Jestem ciekaw.

Ja robię 3-4 razy mniejszy przebieg niż Ty :)
W zakupie utwierdziło mnie też to, że mój instalator też ma u siebie Hana w tak samo dużym silniku. A widzę po forach, że jest ceniony za fach.

#13 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 czerwca 2013 - 18:51

Kolego nicoz0 czy napisz proszę jak są zbudowane oraz zasadę działania Matrixy HD. Nie znalazłem nigdzie info czemu te są lepsze. Jestem ciekaw.

Ja robię 3-4 razy mniejszy przebieg niż Ty :)
W zakupie utwierdziło mnie też to, że mój instalator też ma u siebie Hana w tak samo dużym silniku. A widzę po forach, że jest ceniony za fach.


Nie wiem, czy dobrze to opisze, ale Matrixy to wtryski pneumatyczne, z bardzo mała iloscia czesci mechanicznych...

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2013 - 19:08

Nie wiem, czy dobrze to opisze, ale Matrixy to wtryski pneumatyczne, z bardzo mała iloscia czesci mechanicznych...


pneumatyczne? wg mnie są bardziej halotronowe.

A tak naprawdę matrixy są charakterystyczna ze względu na to, że nie mają tłoczków tylko blaszki. Blaszki się nie wycierają, ale za to lubią się kleić. Coś za coś.

#15 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 czerwca 2013 - 19:23

pneumatyczne? wg mnie są bardziej halotronowe.

A tak naprawdę matrixy są charakterystyczna ze względu na to, że nie mają tłoczków tylko blaszki. Blaszki się nie wycierają, ale za to lubią się kleić. Coś za coś.


OOoooooo włas nie o to mi chodziło... Beztłoczkowe...
W przypadku gdy blaszki sie kleją, co w zasadzie przy 400 kkm przebiegu nigdy mi sie nie przytrafilo, wymiana jest dosc nieskaplikowana i niskokosztowa i dluuugotrwała...

#16 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2013 - 22:27

manro napisz proszę po czym poznać, że wtryski się kleją

Wymieniłem węże biegnące od wtryskiwaczy do kolektora. Przy kolektorze były tylko nasadzone - wąż 4 mm na wkrętkę 6 mm. Kiedyś to siedziało ciasno, dziś już nie.
Pewnie tędy wciągało powietrze.

Po co w ogóle daje się wąż 4 mm ??? Nie można dać 6 mm, lub choćby 5 mm ???
Wtryski też mają średnicę 6 mm, oba Magic i Hana2000.
Da się to nasadzić, ale łapy strasznie bolą po założeniu 6 sztuk :masakra:

MAP spadł do 0,35 - stoi stabilnie
Czasy wtrysków spadły do: od cyl 1 - 2,9/3,1 do cyl 6 - 3,4/3,5

Wykasowałem korekty po obrotach.

Na jałowym bez klimy komp pokazuje spalanie nawet 1,2 l/h, gdzie wcześniej było prawie 2.
Musze jeszcze pojeździć i zobaczyć, czy na jałowym obroty nie będą skakać co jakiś czas z 600 na 800 a potem na 300, lub na odwrót.

Generalnie super. Silnik chodzi równiutko. Przyspieszenie czuje od razu - kiedyś zachowywał się jak muł. Spalanie wychodzi mniejsze. Ciągnie ładnie, nie ma różnicy czy gaz czy benzyna. Przede wszystkim chodzi ciszej, wreszcie czuje że mam limuzynę ;). Jak jest upał to na gaz przełącza od razu, po staniu przez noc. Także beny palę znacznie mniej. Więc oszczędzam.
Magiców już nie założę.

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2013 - 20:28

manro napisz proszę po czym poznać, że wtryski się kleją

Wymieniłem węże biegnące od wtryskiwaczy do kolektora. Przy kolektorze były tylko nasadzone - wąż 4 mm na wkrętkę 6 mm. Kiedyś to siedziało ciasno, dziś już nie.
Pewnie tędy wciągało powietrze.

Po co w ogóle daje się wąż 4 mm ??? Nie można dać 6 mm, lub choćby 5 mm ???
Wtryski też mają średnicę 6 mm, oba Magic i Hana2000.
Da się to nasadzić, ale łapy strasznie bolą po założeniu 6 sztuk :masakra:

MAP spadł do 0,35 - stoi stabilnie
Czasy wtrysków spadły do: od cyl 1 - 2,9/3,1 do cyl 6 - 3,4/3,5

Wykasowałem korekty po obrotach.

Na jałowym bez klimy komp pokazuje spalanie nawet 1,2 l/h, gdzie wcześniej było prawie 2.
Musze jeszcze pojeździć i zobaczyć, czy na jałowym obroty nie będą skakać co jakiś czas z 600 na 800 a potem na 300, lub na odwrót.

Generalnie super. Silnik chodzi równiutko. Przyspieszenie czuje od razu - kiedyś zachowywał się jak muł. Spalanie wychodzi mniejsze. Ciągnie ładnie, nie ma różnicy czy gaz czy benzyna. Przede wszystkim chodzi ciszej, wreszcie czuje że mam limuzynę ;). Jak jest upał to na gaz przełącza od razu, po staniu przez noc. Także beny palę znacznie mniej. Więc oszczędzam.
Magiców już nie założę.


Map na 0,35 to ciągle dużo za dużo , na biegu jałowym bez klimy powinno być w granicach 0,30 +- 2 . Klejący wtryskiwacz daje objaw na zimnym silniku , zaczyna szarpać bo cylinder nie dostaje paliwa , lub dostaje nie pełną dawkę ze względu na brud który spowalnia pracę tłoczka wtryskiwacza.Objawy zwykle ustępują po podgrzaniu wtryskiwaczy.Rozjazd na bankach jest wynikiem lewego powietrza, złą pracą sondy lub właśnie lejącymi bądż brudnymi wtryskiwaczami.Można to wyłapać wyłączając wtryskiwacze pojedynczo i obserwować czasy wtrysków benzyny.Na gazie powinny pracować tak samo jak na pb.:)

#18 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2013 - 23:08

Wtryski wymienione na Hana zielone. Od początku ich używania mam wrażenie, że samochód jest bardziej dynamiczny. Pojeździmy, zobaczymy. Muszę jeszcze dopracować mapy.

P. S.

Tak na marginesie - w jakim przedziale obrotów zbieracie mapy (chodzi mi o OB z automatem)?

#19 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 30 sierpnia 2013 - 08:58

Ile wyszły hana? mi do v6 z listwami plastikowymi i złączkami aby połączyć je szeregowo powiedział 520 zł /kolor nie ma znaczenia/

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2013 - 16:36

Wtryski wymienione na Hana zielone. Od początku ich używania mam wrażenie, że samochód jest bardziej dynamiczny. Pojeździmy, zobaczymy. Muszę jeszcze dopracować mapy.

P. S.

Tak na marginesie - w jakim przedziale obrotów zbieracie mapy (chodzi mi o OB z automatem)?


Mapy są dla turystów , ustaw to pod korekty jakie wylicza ecu benzyny , a mapy ustaw tylko dla świętego spokoju .:)