Swap X20xev na X25XE
#1 OFFLINE
Napisany 09 maja 2013 - 21:53
Na początek czemu taka koncepcja.
Szkoda sprzedać dużo się wysiedziałem dokupiłem wszystko czego brakowało a kupiłem ją w wersji GL z klimą i elektrycznymi szybami przód.
teraz nie mam tylko grzanych foteli tył i klimatronica ale to sie zmieni.
Co potrzeba do swapu:
Silnik x30xe
sanki
skrzynia najlepiej r28
przednie mcphersony
chłodnica
cały osprzęt silnika
wentylatory
wydechy
wiązka silnika
moja będzie na lpg chodzić więc
nowy reduktor
dwie nowe listwy wtryskowe
wiązka w moim przypadku do kompa lpg
liczniki od V
i jeszcze sporo rzeczy o których nie pamietam.
Ja kupiłem sobie dawce co by nie latać i nie szukać
starego x20xev sprzedałem za tysiaczka co już sie troche zwraca.
Zacząłem od wyjęcia x20xev nie bede opisywał co i jak bo dużo tego.
Kolejno wytargałem V ale to mozolna praca przez ograniczony dostęp i to że nie mam kanału. Po wyjęciu okazało się że cieknie z niej.
W planie mam remont aby chodziła bez ingerencji jakieś kilka lat. Uszczelki i zabawki będą nowe lub lepsze.
Szukam ciągle sprzęgła na płaskim kole zamachowym od c20xe.
Powerpucha x-pipe usunięcie egr ekofasolek i odkurzacza to czynności konieczne.
Dziś spuściłem olej ze skrzyni i ktoś już nalał atfu.
Podam wymiary uszczelniaczy skrzyni biegów r28 może komuś się przyda:
I 35-15-5
II 55-42-10
III 42-30-7
Rozbieranie V do uszczelnienia wymiany pierścionków i podobnych.
Panewki główne w stanie bardzo dobrym bez śladów zużycia przebieg 315 tys km wydaje się być realnym.
Wycinanie Eko fasolek. Naciąłem mini szlifierką rowek przyłożyłem płaski wkrętak puknąłem i mniej do ścinania.
Na koniec wszystko ładnie papierkiem aby gładziutko było
Odebrałem części do V:
Składanie najpierw dołu. Fotek wymiany pierscionków nie robiłem bo rece miałem w rozpuszczalniku a telefonu szkoda dotykać.
I później chłodniczka już przykręcona:
.
Oczywiście miejsca na uszczelki przed montażem przeszlifowuje papierkiem potem przemywam rozpuszczalnikiem.
Kolejno przykręciłem Głowice, wałki rozrządu, pompe wody wszystko na nowych uszczelkach elring.
przykręciłem osłonę wewnętrzną rorządu.
Przykręciłem podstawę do rolek od rozrządu:
Oraz przykręciłem rolki nowe ale już zdążyłem ubrudzić:
Kolejne dni przyniosą kolejne rezultaty.
Noi sa rezultaty udało się odkręcić śrubkę i wymienić simring.
Założyłem pasek i ustawiłem rozrząd co nie jest trudne kółka same sie trzymają w określonych pozycjach praktycznie
Założyłem osłone rozrządu
Kolejno dwa kółka przykręcone ale te dolne mi sie słabo podoba trzeba by je pomalować
Przykręcony kawałek dolotu
I ciekawe znalezisko w jednym z dawców K&N
Troche brudny ale sie doczyści
Założona górna część dolotu
Zaślepiłem w kolektorze ślad po EGR w prosty sposób.
#2 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 00:55
Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...
Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!
#3 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 09:45
#4 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 19:03
#5 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 19:41
Każdemu kto sie nie boi polecam ale swap to nie tylko same części. Potrzebne też różna klucze np ja dziś musiałem kupić nasadke 30mm długa bo nie mialem a trzeba do jednego simeringu skrzyni sie dostać
#6 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 19:45
jaki masz remont na myśli ? kwestia narzędzi zawsze warto zainwestować w jakieś lepsze jeśli zamierzasz majsterkowaćMożna zrobić bez remontu ale za jakiś czas znowu jakaś uszczelka czy też coś i dostęp ograniczony a jak na wierzchu to zawsze lepiej.
Każdemu kto sie nie boi polecam ale swap to nie tylko same części. Potrzebne też różna klucze np ja dziś musiałem kupić nasadke 30mm długa bo nie mialem a trzeba do jednego simeringu skrzyni sie dostać
#7 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 00:49
remont czyli nowe pierscionki głowice do remontu oraz panewki i pompa oleju nie licze swiec i olejow bo to podstawa
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 07:52
Tylko po co jeśli silnik pracuje dobrze?
Pewnie po to, aby po kilku przejechanych tysiącach nie musiał go znowu wyciągać
#10 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 08:13
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 09:41
proponuje popatrzeć na 2,5 DTI pod maską tam jest dopiero mało miejscadramatyzujecie z tym dostępem w naszych fałkach
co do narzędzi to myślę że na Twoje potrzeby to STHALSON, NEO TOOLS, YATO powinny wystarczyć, znam firmy które zawodowo używają tych marek
#13 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 13:02
#14 OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 07:19
o firmie yato że jest dobra dowiedziałem się od serwisanta z firmy WOODWARD gościu był z romuni i bardzo sobie zachwalał te narzędzia, sam kiedyś patrzyłem na nie z dystansem ale teraz trochę tego leży i jest OK. Grzechotkę firmy STHALSON, NEO TOOLS, YATO mogę powiedzieć że są lepsze od BETAyato
#15 OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 09:03
#16 OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 16:39
Dziś dodam fotki V już rozebrana i kilka wad znalazłem upg do wymiany jeden zawór w głowicy sie nie domyka i do wymiany uszczelki i zabawki do wymiany. Pozytywy że gładź cylindrów bardzo dobra progow nie ma wcale palcem nic nie wyczuwam
#17 OFFLINE
Napisany 20 maja 2013 - 20:47
#18 OFFLINE
Napisany 24 maja 2013 - 22:42