Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap X20xev na X25XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 maja 2013 - 21:53

Witam jak mówiłem że zrobię swapa to robię.
Na początek czemu taka koncepcja.
Szkoda sprzedać dużo się wysiedziałem dokupiłem wszystko czego brakowało a kupiłem ją w wersji GL z klimą i elektrycznymi szybami przód.
teraz nie mam tylko grzanych foteli tył i klimatronica ale to sie zmieni.


Co potrzeba do swapu:
Silnik x30xe
sanki
skrzynia najlepiej r28
przednie mcphersony
chłodnica
cały osprzęt silnika
wentylatory
wydechy
wiązka silnika
moja będzie na lpg chodzić więc
nowy reduktor
dwie nowe listwy wtryskowe
wiązka w moim przypadku do kompa lpg
liczniki od V
i jeszcze sporo rzeczy o których nie pamietam.
Ja kupiłem sobie dawce co by nie latać i nie szukać
starego x20xev sprzedałem za tysiaczka co już sie troche zwraca.


Zacząłem od wyjęcia x20xev nie bede opisywał co i jak bo dużo tego.
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek


Kolejno wytargałem V ale to mozolna praca przez ograniczony dostęp i to że nie mam kanału. Po wyjęciu okazało się że cieknie z niej.
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek


W planie mam remont aby chodziła bez ingerencji jakieś kilka lat. Uszczelki i zabawki będą nowe lub lepsze.
Szukam ciągle sprzęgła na płaskim kole zamachowym od c20xe.
Powerpucha x-pipe usunięcie egr ekofasolek i odkurzacza to czynności konieczne.


Dziś spuściłem olej ze skrzyni i ktoś już nalał atfu.
Podam wymiary uszczelniaczy skrzyni biegów r28 może komuś się przyda:
I 35-15-5
II 55-42-10
III 42-30-7

Rozbieranie V do uszczelnienia wymiany pierścionków i podobnych.
Panewki główne w stanie bardzo dobrym bez śladów zużycia przebieg 315 tys km wydaje się być realnym.

Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

Wycinanie Eko fasolek. Naciąłem mini szlifierką rowek przyłożyłem płaski wkrętak puknąłem i mniej do ścinania.
Na koniec wszystko ładnie papierkiem aby gładziutko było
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

Odebrałem części do V:
Dodany obrazek

Składanie najpierw dołu. Fotek wymiany pierscionków nie robiłem bo rece miałem w rozpuszczalniku a telefonu szkoda dotykać.
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

I później chłodniczka już przykręcona:
Dodany obrazek.

Oczywiście miejsca na uszczelki przed montażem przeszlifowuje papierkiem potem przemywam rozpuszczalnikiem.

Kolejno przykręciłem Głowice, wałki rozrządu, pompe wody wszystko na nowych uszczelkach elring.
przykręciłem osłonę wewnętrzną rorządu.
Dodany obrazek

Przykręciłem podstawę do rolek od rozrządu:
Dodany obrazek
Oraz przykręciłem rolki nowe ale już zdążyłem ubrudzić:
Dodany obrazek

Kolejne dni przyniosą kolejne rezultaty.

Noi sa rezultaty udało się odkręcić śrubkę i wymienić simring.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Założyłem pasek i ustawiłem rozrząd co nie jest trudne kółka same sie trzymają w określonych pozycjach praktycznie
Dodany obrazek
Założyłem osłone rozrządu
Dodany obrazek
Kolejno dwa kółka przykręcone ale te dolne mi sie słabo podoba trzeba by je pomalować
Dodany obrazek
Przykręcony kawałek dolotu
Dodany obrazek
I ciekawe znalezisko w jednym z dawców K&N
Dodany obrazek
Troche brudny ale sie doczyści
Dodany obrazek
Założona górna część dolotu
Dodany obrazek
Zaślepiłem w kolektorze ślad po EGR w prosty sposób.
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2013 - 00:55

Stary czekam na zdjecia z niecierpliwoscia... Podaj jakies koszty...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#3 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 maja 2013 - 09:45

Koszta?? dawca 2300zł stary motor sprzedałem za 1000zł zostaje 1300zł ale dochodzą części do remontu oraz klucze pierdoły których zawsze brakuje albo połamie. Jak na razie dokładnych jeszcze nie znam

#4 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 10 maja 2013 - 19:03

Kolega robił swap z 2.0 na 2.5, kupił dawce części jeżdżące 2.5 za 1600pln. Co prawda golas ale z gazem, ja od niego wziąłem trochę części na zmianę skrzyni na manual, parę plastików do środka. Resztę posprzedawał, i odwiózł na złom. I z olejami wyszedł na zero. Dodam, że wszystko robił sam.

#5 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 maja 2013 - 19:41

Można zrobić bez remontu ale za jakiś czas znowu jakaś uszczelka czy też coś i dostęp ograniczony a jak na wierzchu to zawsze lepiej.
Każdemu kto sie nie boi polecam ale swap to nie tylko same części. Potrzebne też różna klucze np ja dziś musiałem kupić nasadke 30mm długa bo nie mialem a trzeba do jednego simeringu skrzyni sie dostać

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2013 - 19:45

Można zrobić bez remontu ale za jakiś czas znowu jakaś uszczelka czy też coś i dostęp ograniczony a jak na wierzchu to zawsze lepiej.
Każdemu kto sie nie boi polecam ale swap to nie tylko same części. Potrzebne też różna klucze np ja dziś musiałem kupić nasadke 30mm długa bo nie mialem a trzeba do jednego simeringu skrzyni sie dostać

jaki masz remont na myśli ? kwestia narzędzi zawsze warto zainwestować w jakieś lepsze jeśli zamierzasz majsterkować

#7 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 maja 2013 - 00:49

Damiansz mam na myśli jakie kolwiek narzędzia nasadki coś do rozbebrania głowicy aby zawory wyjąć oraz różne wiadomo zawsze znajdzie sie jakaś śrubka nie do ruszenia.
remont czyli nowe pierscionki głowice do remontu oraz panewki i pompa oleju nie licze swiec i olejow bo to podstawa

#8 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 11 maja 2013 - 03:30

Tylko po co jeśli silnik pracuje dobrze?

#9 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 maja 2013 - 07:52

Tylko po co jeśli silnik pracuje dobrze?


Pewnie po to, aby po kilku przejechanych tysiącach nie musiał go znowu wyciągać :dziura:

#10 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 maja 2013 - 08:13

No lucas zgadłeś. przy V w budzie sie grzebać to jest nie lada wyczyn a tak wszystko na wierzchu

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 09:09

dramatyzujecie z tym dostępem w naszych fałkach :p

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 09:41

dramatyzujecie z tym dostępem w naszych fałkach

proponuje popatrzeć na 2,5 DTI pod maską tam jest dopiero mało miejsca :D
co do narzędzi to myślę że na Twoje potrzeby to STHALSON, NEO TOOLS, YATO powinny wystarczyć, znam firmy które zawodowo używają tych marek

#13 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 maja 2013 - 13:02

Korzystam z kluczy cowal czy coval nawet nie pamietam jak się pisze yato i niektóre bezfirmówki nasadki staram sie brać tylko te czarne do pistoletów bo one nie pękają i sam używam guna

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 07:19

yato

o firmie yato że jest dobra dowiedziałem się od serwisanta z firmy WOODWARD gościu był z romuni i bardzo sobie zachwalał te narzędzia, sam kiedyś patrzyłem na nie z dystansem ale teraz trochę tego leży i jest OK. Grzechotkę firmy STHALSON, NEO TOOLS, YATO mogę powiedzieć że są lepsze od BETA

#15 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 maja 2013 - 09:03

Czyli widzę że nie sam się borykam z problemem szkoda tej omegi bo 2.0 ale nie zmianie bo za dużo już zrobiłem... ;) ;p

#16 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 maja 2013 - 16:39

mam już sanki na wierzchu ale ze zdjeciami nie chce mi sie już walczyć zmęczony jestem

Dziś dodam fotki V już rozebrana i kilka wad znalazłem upg do wymiany jeden zawór w głowicy sie nie domyka i do wymiany uszczelki i zabawki do wymiany. Pozytywy że gładź cylindrów bardzo dobra progow nie ma wcale palcem nic nie wyczuwam

#17 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 maja 2013 - 20:47

Fotki jak powiedziałem są, odebrałem już uszczelniacze zaworowe oraz uszczelki pod głowice

#18 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 maja 2013 - 22:42

Jaka lipa dziś się wydała na jaw. Kupiłem pierscionki chce zakładać i są za duże. Patrze na blok nie ma oznaczenia ktoś zeszlifował. Przymierzam tłok od 2.0 i ten co w v siedzi mniejszy. Czyli odremontowałem i bd swapował x25xe. Za dużo wsadziłem w niego aby teraz się wycofać i szukać drugiej motorowni. 2.5 Też dobry będzie musiał byc.

#19 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2013 - 23:03

:mad: chyba bym jaja ucioł takiemu sprzedawcy

 


 


 


#20 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2013 - 09:08

Z handlem to do marketu