Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 marca 2014 - 20:37

Gdybym widezial, to bym nie pytal :)

Czy ma ktos instrukcje jak podlaczyc KABLE od centraliki dream n, do komputera z omegi 3.2?

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 marca 2014 - 22:22

Szczerze Ci powiem, że nie kombinowałbym z OMVL DREAM.

Podobno są to bardzo wdzięczne instalacje ale z kolei bardzo ciężkie w serwisowaniu, ustawieniu. Trzeba nielada speca aby to ogarnał. Zauważ, że w ori sofcie nie masz możliwości kombinowania z wykresami bo mapami tego nie można nazwać tylko autokalibracja. To jest pierwsza instalacja sekwencyjna bardzo niedopracowana.

Jak kupiłem swoją omę to po załączeniu lockupa przy 80 km/h mialem takie strzelanie z karabinu ak44 w moście, ze poezja. Przerzucilem na PB i cisza. Kazali wymienic reduktor bo był omvl do 150 km. Wymieniłem to samo. Kazali wymienic wtryski, ta instalacja najlepsze wtryski jakie obsługuje to matriksy, ale kupiłem niebieskie omvl regi. Zero poprawy. Po przejażdżce po obwodnicy podjechałem pod garaż, wyciagnałem z podszybia ECU i sruuuuuuuut komputera nie ma. Znalazł się gdzieś z 10 metrów dalej. Zaraz sciagnałem dolot i założyłem inna wiazke na wtryski aby móc jeździć na pb. Szukałem długo używanego staga w rozsądnej cenie, ale tarfił się zenit z reduktorem i mapsensorem za 4 stówki. Pierwszy raz lpg kładkłem jeżeli chdozi o elektryke pod maską, zajeło mi to równe 2 dni spedzjąc po 5h w garażu. Jak ręką odjął. Nawet nie wiedziałem kiedy jade na LPG. Na omvl albo było za bogato ciągle, albo za ubogo. W końcu UPG podziękowała.

#43 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2014 - 08:57

Gdybym widezial, to bym nie pytal :)

Czy ma ktos instrukcje jak podlaczyc KABLE od centraliki dream n, do komputera z omegi 3.2?


Ale po co chcesz do komputer, wepnij sie w wiazke przy czujniku walkow, walu lub przy cewce. Jak nie wiesz gdzie sa te czujniki i cewki to zlec to komus lepiej.

#44 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 marca 2014 - 15:45

Tylko ze mi chodzi dokladnie o to jakie kable/kolory podlaczyc, i gdzie.

#45 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2014 - 16:04

Tylko ze mi chodzi dokladnie o to jakie kable/kolory podlaczyc, i gdzie.


Jeszcze raz napisz. Chcesz podłączyć centralke która znajduje się w kabinie do ECU lpg? Dobrze wyczytałem?

#46 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 marca 2014 - 16:11

W mojej 2.5V6. Wszystkie kable z centralki (chyba 6), bylo wpiete do komputera kolo akaumulatora (pod tymi plastikami). Nie wiem jak je wpiac do 3.2.

#47 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2014 - 16:17

Konkretnie podaj kolory kabli, które nie zostały wpięte. Kabel sygnałowy najlepiej jest wziąć z cewki. Ja akurat wziąłem z czarno-fioletowego kabla.

#48 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 marca 2014 - 16:39

Zalaczylem zdjecia...

Tak bylo w mojej 2.5... te 3 kable... a oprocz tego jeszcze do masy i zasialania, ale to juz sobie podlacze :)

#49 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2014 - 17:52

Najprawdopodobniej jest to kabel na wyjście dla RPM, obrotów silnika. Najlepiej podepnij się pod cewkę, w sensie przed wtyczką do cewki w kabel.

Dobrze by było gdybyś opisał, który to pin był w tym Twoim 2.5 wtedy na 100% można powiedzieć do czego to było.

#50 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 marca 2014 - 19:51

Tak sa wpiete w omedze 2.5 (zdjecie)
Te numery pinow/stykow sa wziete z wiazki kabli

Wychodzi na to ze sa 2 sondy, i obrotomierz.

#51 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2014 - 22:25

No to już wiesz co do czego i nie musisz koniecznie pod złącze ECU się podpinać. Możesz bezpośrednio obok urządzeń, tyle że będziesz miał więcej kabelkologii do ogarnięcia. Na pewno najlepiej sygnał RPM wpiąć się w cewkę.

#52 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 20 marca 2014 - 17:39

Czy warto podpiac 2 sondy? Czy jedna wystarcza?

#53 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 marca 2014 - 18:51

Czy warto podpiac 2 sondy? Czy jedna wystarcza?


Co lepiej to niech Ci forumowicz manro powie. U siebie podpinalem pod jedna.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#54 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 marca 2014 - 19:35

Ja nie podpinam.Wszystko ustawiam po odczytach z os-a.Regulacja omvla nie jest wcale trudna.Znajdz w google schemat od bigasa,jest dokładnie to samo co omvl,kolory też są te same.

#55 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2014 - 20:03

Czy warto podpiac 2 sondy? Czy jedna wystarcza?


Nie musisz podłączać jeżeli masz np OS i tam będziesz podglądał pracę sond . Ja osobiście wolę podłączone bo widzę jak pracują w programie gazowym przy każdym obciążeniu i załatwia to program od gazu na jednym wykresie oscyloskopu mam wszystko czarno na białym widzę rozjazd na bankach i czasy poszczególnych wtryskiwaczy. Ale to tylko moje wygodnictwo. Sondy oczywiście te pierwsze przed katami.:)

#56 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 marca 2014 - 21:26

Tak tylko w omvl nic nie zobaczysz więc nie ma sensu ich podpinać:)

#57 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 marca 2014 - 21:55

Tak tylko w omvl nic nie zobaczysz więc nie ma sensu ich podpinać:)


Widac prace sond tyle ze nie na ori sofcie.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#58 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 marca 2014 - 00:54

Ja nie podpinam.Wszystko ustawiam po odczytach z os-a.Regulacja omvla nie jest wcale trudna.Znajdz w google schemat od bigasa,jest dokładnie to samo co omvl,kolory też są te same.


Czy mogl bym poprosic o konkret?

#59 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2014 - 04:59

http://images65.foto...e088e488634.jpg

#60 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2014 - 07:45

Nie musisz podłączać jeżeli masz np OS i tam będziesz podglądał pracę sond . Ja osobiście wolę podłączone bo widzę jak pracują w programie gazowym przy każdym obciążeniu i załatwia to program od gazu na jednym wykresie oscyloskopu mam wszystko czarno na białym widzę rozjazd na bankach i czasy poszczególnych wtryskiwaczy. Ale to tylko moje wygodnictwo. Sondy oczywiście te pierwsze za katami.:)


Przed katalizatorami.