Następny rozwalony silnik
#41 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:53
#42 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 16:01
#43 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 16:16
raczej opel dostaje gotowe silniki,
Też mi się tak wydaje - w związku z tym wątpię, żeby opel zastrzegł, że chce te same silniki ale z gorszych materiałów.. Fakt - mają mniejszą moc niż w BMW, ale znowu nie rozumiem czemu np. opel nie wsadził nieco większej turbinki i byłoby to samo - zarówno w jednym jak i w drugim przypadku (2,5 DTI).. Nie ma siły - musiała byś jakaś umowa między oplem a bmw, że te same silniki mają zmniejszoną moc aby uniknąć konkurencji..
W związku w powyższym wszelkie wypowiedzi tuningowców odnośnie tego, że te silniki (2,5 TD i 2,5 DTI) nie nadają się do tuningu, bo to OPEL są z palca wyssane - jakoś w 525tds spokojnie podnoszą moc (można poczytać na forum bmw) i jest ok a wszyscy pracownicy firm tuningowych nagle jednogłośnie mówią bmw - ok, opel - nic z tego...
Nie bardzo rozumiem..
Co do bestii Raschey'a - myślę, że jeśli auto dostałoby tak bardzo po d*pie pierwszą częścią, jaka by padła byłby najwrażliwszy element - turbina.. Auto zrobiłoby się mułowate i kopcące.. Powypalane tłoki to ewidentnie wina lejących wtryskiwaczy i później poszło już z górki..
A z całej tej historii nie należy wyciągać wniosku - "chciałeś, masz..." - chip tuning zły, blablabla, tylko - chcesz chip - dbaj o auto i odpowiednio je do tego przygotuj oraz regularnie kontroluj - bo jak coś siądzie uruchamia się reakcja łańcuchowa...
#44 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:08
#45 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:46
ps. Silniki to nie jest tak do konca taki sam jak bmw. może konstrukcyjnie prawie identyczny ale materiałowo może mieć różnice.. do tego bmw mogło podpisać kontrakt tylko na sam silnik OEM a całe sterowanie spoczęło w rękach opla.. z jakim skutkiem to zostało zorganizowane tego nie wiem jeśli chodzi o ten silnik.. Do tego zobaczcie ze silniki dużej pojemności a o małej mocy uchodzą za najbardziej udane..
#46 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:53
#47 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:07
#48 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:12
#49 OFFLINE
#50 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:14
#51 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 22:10
#52 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 23:44
Rzecz pierwsza!:
W silnikach VW 1.9 TDi 130KM po chiptuningu do 170KM zdazaly sie przypadki wytopienia denka w tłokach od zbyt wysokiegio wzrostu temperatury w komorze spalania. Problem był opisywany w jakimś tygodniku motoryzacyjnym. :bmw:
Rzecz druga!:
Podniesienie mocy w dieslu wiaze sie nieodzownie ze zwiekszeniem cisnienia wtrysku, co o wiele lepiej znosza pompowtryskiwaczw VW niż wtryskiwacze z common raill co tez bylo opisywane w prasie. 200tys przebiegu w Omedze Rasheya to nie jest 200 przejechanych kilometrów. To jest STAN LICZNIKA! Ile bylo nastukane wie tylko to granatowe kombi... :bud:
Mozemy sobie pisac ze chiptuning jest "beee" albo ,ze jest zajefajny bo za grosze mamy auto wymiatajace z drogi duza czesc usportowionych aut...
Tyle ze zaznacze ze awaria elementow ukladu wtryskowego (co pewno bylo przyczyna uszkodzenia tłoka) mogla zostac przyspieszona. Ten wtrysk mogl byc zuzyty i poprostu sie rozlecial. Wtryski w tych silnikach sa wytrzymale na rozna jakosc paliw ON w Polsce- to tez było opisywane. To sa wtryski elektromagnetyczne jesli sie nie myle ,co powoduje ze sa troche bardziej tolerancyjne od np. wtryskiwaczy TDCI forda...
Sam zwolennikiem chipow jestem, bylem i bede, i gratuluje Rasheyowi odwagi we wprowadzaniu zmian i dzieki Niemu dowiadujemy sie o roznych ciekawych sprawach. Mam nadzieje ze Ome doprowadzisz do porzadku, szkoda by bylo stracic konstruktywnego forumowicza na rzecz BMW :sad: POWODZENIA :bigok:
Ps. U mnie zaczeło autem telepac troche czasami i pewnie jakbym teraz chipa załozyl to by mi silnik wyskoczyl z auta i stanał obok. cały wk.... na mnie :boks:
W listopadzie udam sie na diagnostyke i pewnie uslysze wyrok (wtryskiwacz)
#53 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 17:07
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#54 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 17:45
Rashey, wiesz co? To "samo sie" nie stało...
A jak gładzie cylindra?? Poszarpane? Nadaja sie do czegoś (jakiś szlif?) : : : ??:
#55 OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 17:55
#56 OFFLINE
#57 OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 23:53
Odebrałem samochód,chodził,przejechałem 70km i znów to samo co było
Nie jesteście w stanie sobie wyobrazić w jakim jestem stanie :bad: :bad: :bad: :bad:
Coś mi się wydaje że koleś co mi robił wtryski zginie śmiercią tragiczną
Jutro napisze coś więcej bo narazie nie jestm w stanie
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#58 OFFLINE
Napisany 24 października 2007 - 07:43
Ja bym chyba wyszedł z siebie i stanął obok... Zmień mechaników chłopie, bo coś tu śmierdzi... :guns:
P.S. W sobote oma idzie na sprawdzenie wtrysków - w końcu będę mógł spokojnie dodawać gazu... :yes_yes:
#59 OFFLINE
Napisany 24 października 2007 - 10:10
ojj ja tak samo by sie w... ..
#60 OFFLINE
Napisany 24 października 2007 - 17:45