Następny rozwalony silnik
#21 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 19:42
#22 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 19:46
to mi wyjasnij np. czemu w Toyocie Avensis jest diesel 2.2 o mocach 150KM i 177KM mimo, ze silnik jest identyczny?nie pomyslales ze gdyby to nie szkodzilo to fabryka by od razu taka moc dala????
albo obecne silniki 2.0 TDI w wersjach 140 i 170KM
Fabryka wypuszcza silniki z takimi a nie innymi parametrami, zeby zadowolic klientow - nie kazdy chce miec najmocniejsza wersje danego silnika ze wzgledu np. na spalanie, ktore moze byc minimalnie wieksze
emisja spalin pewnie tez jest wieksza, a fabryka sie do norm musi stosowac etc etc
duzo juz dyskusji bylo (nie tutaj na forum akurat) o tym, czemu fabryka nie wypuszcza mocniejszych silnikow
Silniki TDi to trochę inna bajka niż common rail. TDi jest mniej wrażliwy na różnego rodzaju odejścia od normy. Za to niema takiego pojęcia jak taki sam silnik. Zawsze jest jakaś różnica.. z regóły są to inne turbosprężarki dodatkowo układy dolotowe w silnikach diesla.
#23 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 19:59
te mozna bylo spotkac z turbina i naprawde milo to smiga/250/300d
#24 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 20:04
#25 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 20:21
a jak myslicie dlaczego Volkswagen nie montowal 150-cio konnych 1,9 TDI w swoich samochodach tylko testowal je w Seatach? bo poprostu nie chcial podnosic awaryjnosci swoich aut!!
dokładnie tak.. chcieli zrobić mocną wersje 150km nie zmieniajać nic poza turbosprężarką. Efektem tego było to, że był problem ze wszystko chodziło do momentu kiedy coś się nie zepsuło. Później już pasmo niustannych klęsk ponieważ cześci które pochodziły ze słabszych wersji nie wytrzymywały takich przeciążeń i mocy. Dlatego na koniec został już 105km.
#26 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 20:49
#27 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 22:03
Rashey - o ile się zmieniła Vmax Twojej niuni po chipie? - być może gdzieś pisałeś o tym, ale nie mogę znaleźć.
#28 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 22:11
#29 OFFLINE
Napisany 20 października 2007 - 22:20
widze, ze mojego długiego postu nikt nie czyta
czyta, czyta - tylko chciałem powiedzieć, że z chipem - to jak z wódką - możesz się z nią dobrze bawić i na drugi dzień być świeżutki - jak umiesz, albo możesz pójść po bandzie i rzygać po kątach a następnego dnia zdychać - Wódka zaś (jak i chip) nie jest sama w sobie zła A co do tych fabrycznych modyfikacji silników i słonej "uzasadnionej" dopłaty za nie - to czasami rzeczywiście może to być uzasadnione - wytrzymałość niektórych podzespołów jest inna, itp- a czasami jest jak z tempomatem :mrgreen: - albo dopłacasz do niego w salonie 1500 PLN - albo kupujesz sobie na allegro wajchę od migaczy nową - i masz to samo za 90 PLN
ale to chyba tak troszkę OT :razz:
#30 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 02:34
Thomas przędkość max. jest taka sama prawie tylko zmienia się dramatycznie czas jej osiągnięcia.Bez chipsa było 215 po jest 220.Tu ostatnio nakręciłem speszal dla Was jak przespiesza więc możesz sobie looknąć jak jesteś zainteresowany:
http://forum.omegakl...t=5938&start=45
Sprawa wygląda tak jak by ziarnko do ziarenka i zrobiła się kupa.
Dużo nieszczęśliwych zbiegów okolicności i brak szczęścia doprowadziły do zaistniałej sytauacji.
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#31 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 08:03
Nie ma co gdybać co przyczyną, bo pewnie i tak się nie dowiesz czy chip miał jakiś wpływ...
Napisz lepiej na jakim etapie jesteś z naprawą tej maszyny...
#32 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 10:14
Tu ostatnio nakręciłem speszal dla Was jak przespiesza więc możesz sobie looknąć jak jesteś zainteresowany:
http://forum.omegakl...t=7174&start=45
No filmik widziałem już wcześniej - zwala z nóg :shock:
No właśnie - a jak naprawa autka - coś nowego?? Pisałeś o stopionym cylindrze - honowanie załatwiło sprawę - czy coś jeszcze trzeba było z nim robić??
#33 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 10:20
#34 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 14:46
W golfach IV 4 motion były montowane 1.9 TDI 150KMa jak myslicie dlaczego Volkswagen nie montowal 150-cio konnych 1,9 TDI w swoich samochodach tylko testowal je w Seatach? bo poprostu nie chcial podnosic awaryjnosci swoich aut!!
Nie 50KM, tylko 37KM! 163KM mają te silniki mają w serii. Tylko w omegach jest słabszy program, żeby nie było dwóch takich samych silników o identycznej mocy w dwóch różnych autach E39 i Omedze B FL.ja uwazam ze rasowanie o ponad 50 KM w przypadku DTI to zabojstwo dla silnika
[scaliłem posty]
#35 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:03
nie w serii, tylko w BMW poza programem chyba jednak czyms sie jeszcze roznia te silniki, tak samo jak w przypadku 2.5 TDSa 143KM w BMW i 2.5 TD 131KM w Omedze :Nie 50KM, tylko 37KM! 163KM mają te silniki mają w serii.
#36 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:26
#37 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:36
#38 OFFLINE
#39 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:46
#40 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:46
Chyba dalsze rozpatrywanie co bylo przyczyna nie ma sensu :razz: , bo i tak nie poznamy przyczyny.