Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2,5 dti nie pali na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 26 kwiecień 2013 - 17:54

Ok. Dzięki i sorka.

#22 OFFLINE   gringos

gringos
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-04-2010

Napisany 03 maj 2013 - 08:46

siemka naprawa zakonczyła sie tak ze ,mechanik założył zawór zwrotny paliwa na przewodzie za filtrem i zrobił tak ze swiece grzeją za kazdym razem stwierdził że ,wtryski narazie nie ruszać auto odpala za każdym razem od kopa dzieki za pomoc

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maj 2013 - 09:53

siemka naprawa zakonczyła sie tak ze ,mechanik założył zawór zwrotny paliwa na przewodzie za filtrem i zrobił tak ze swiece grzeją za kazdym razem stwierdził że ,wtryski narazie nie ruszać auto odpala za każdym razem od kopa dzieki za pomoc

czyli zatuszowal smrod dezodorantem, co do zaworu to glupota straszna bo w tym silniku jest pompa wstepna, co do swiec to zapewne cos przykombinowal z czujnikiem temp. A co do wtryskow to nie zdziw sie jak pewnego pieknego dnia wytopi Ci dziure w tloku

#24 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 maj 2013 - 12:13

A co do wtryskow to nie zdziw sie jak pewnego pieknego dnia wytopi Ci dziure w tloku


i silnik poleci w kosz

#25 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 146 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 maj 2013 - 15:28

siemka naprawa zakonczyła sie tak ze ,mechanik założył zawór zwrotny paliwa na przewodzie za filtrem i zrobił tak ze swiece grzeją za kazdym razem stwierdził że ,wtryski narazie nie ruszać auto odpala za każdym razem od kopa dzieki za pomoc


Zmień mechanika albo... samochód. To common rail a nie jakiś stary klekot żeby w nim takie cuda robić :masakra:

#26 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 04 maj 2013 - 07:44

jak immo nie odczyta pastylki w kluczu lub odczyta inną to miga ikonka silnika, podłącz kompa i sprawdź czy niema błędu czujnika wałków lub wału.

________________________________________________________________________
Czwartek 2 maj

A w moim temacie Damian miałeś racje. Masz nosa :) Czujnik wału a nie immobilizer. Takie jest wskazanie komputera. Klucze taż sprawdzałem u fachowca i są OK. To że odpaliła, to zbieg okoliczności jak to powiedział Czeladnik.

Od tamtej pory co odpalił na tym trzecim kluczyku, jeździłem do tej niedzieli. W tę niedziele zaparkowałem pod domem, a w poniedziałek rano nie odpalił. Dobrze że znów pod domem.
Zaprosiłem mechanika z kompem i stwierdził że czujnik. Ale powiedział że jak robi w zawodzie, to miał problemy z wtyczka lub kablem do czujnika, a nie z samym czujnikiem. Na niego woda się leje i to może być problemem.
Muszę teraz rozgryźć jak się do niego dobrać, bo nigdy tego nie robiłem, a warunki pod domem mam kiepskie i do tego pada.

A powiedz mi jeszcze, jaki model czujnika jest w tym silniku i jaki polecasz bo widzę że sprzedają dwa typy. Jeden jest z gniazdem na wtyczkę a inny z kabelkiem który wychodzi z czujnika i gniazdkiem na tym kablu.
Wyczytałem że polecają EPS, VEMO. Dla mnie to czarna magia. Dodam że zależy mi na jakimś oryginale do którego długo nie będę musiał zaglądać, a nie na taniej podróbce.
__________________________________________________________________________________________
Sobota 4 maj


No i mechanik miał racje że problem jest w niekontaktującej wtyczce lub kablu a nie w samym czujniku. Poruszałem wtyczkę i kabel prętem od namiotu i auto odpaliło :) A próbowałem przed rym ruszaniem i nie odpalało.
Mechanikowi zdaje się wiszę dużą flachę dobrej wódy, bo inny wykasował by mnie za wymianę czujnika.
Ale coś z tym podszybiem plastikowym jest nie tak że z niego woda kapie w tym miejscu. Z drugiej strony na piecyku też mokro, a opływy mam drożne.

Dzięki wszystkim za trafne rady i pozdrawiam.

#27 OFFLINE   steFUN

steFUN
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-12-2014

Napisany 29 grudzień 2014 - 20:25

witam koledzy zglaszam sie do was z nastepujacym problemem krotko i na temat:omega przestala palic,komputer diagnoza blad 1189 czli niskie cisninie powodow kilka oczywiscie tych kosztownych!zaprzyjazniony znachor stwierdzil ze padl czujnk cisnienia na filtrze no i trafil(jedna z tanszych opcji) z,na nowo zamontowanym wszystko wrocilo do normy auto palilo od strzala! tyle ze przez 2 dni,i podczas jazdy zaklekotalo,i silnik stanol.moze ktos poradzi cos sensownego ! thx

#28 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudzień 2014 - 20:48

witam koledzy zglaszam sie do was z nastepujacym problemem krotko i na temat:omega przestala palic,komputer diagnoza blad 1189 czli niskie cisninie powodow kilka oczywiscie tych kosztownych!zaprzyjazniony znachor stwierdzil ze padl czujnk cisnienia na filtrze no i trafil(jedna z tanszych opcji) z,na nowo zamontowanym wszystko wrocilo do normy auto palilo od strzala! tyle ze przez 2 dni,i podczas jazdy zaklekotalo,i silnik stanol.moze ktos poradzi cos sensownego ! thx


Op-com i sprawdzić ciśnienie wstępne na szynie CR. Może być pompa pod progiem albo któryś wtrysk wali w przelew...Hm zaklekotał czyli co?

 


#29 OFFLINE   steFUN

steFUN
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-12-2014

Napisany 29 grudzień 2014 - 21:03

pompka podprogowa raczej oki pracuje tak jak zawsze,aa te zaklekotanie , omka chwile przed awaria stracila moc,no i dalo sie slyszec glosniejsza prace jednostki

#30 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 grudzień 2014 - 07:32

Kolego zacznij tak jak pisałem od diagnostyki układu zasilania bo to dość częsta awaria tego silnika.Sam kod błędu wskazuje na niskie ciśnienie w szynie CR,

 


#31 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 grudzień 2014 - 16:52

podobny temat przerabiałem chyba 2 lata temu, ten sam błąd dot ciśnienia na listwie;zatem do sprawdzenia układ paliwowy poczynając od pompek podających paliwo na pompie wysokiego ciśnienia i wtryskach kończąc; trza sprawdzić styki na czujniku, na początek,

u mnie były walnięte 2 wtryski

#32 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 październik 2017 - 15:06

Siema wymieniłem przepływomierz A pokazuje dalej temperaturę powietrze minus 220 stopni. Co to może być? Zalewa ja i ciężko pali...