Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2,5 dti nie pali na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gringos

gringos
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-04-2010

Napisany 11 kwietnia 2013 - 22:21

witam mój problem z omegą silnik 2,5 dti jest taki że rano na zimnym silniku jest mega problem z odpaleniem, długo musze ja krecić aż zaskoczy, jak odpali strasznie duzo dymi przez chwile ,świece są nowe ,może ktoś miał taki problem i wie jak z tym sobie poradzić

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2013 - 06:27

po pierwsze to komputer i odczytać błędy, to że kontrolka nie świeci to nie oznacza że ich niema, masz problem z odpaleniem nawet wtedy kiedy świece z rana nie grzeją ?, kiedy i czy w ogóle wtyrski były sprawdzane na maszynie ? i to że świece są nowe nie oznacza że grzeją

#3 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 kwietnia 2013 - 07:06

jaki kolor dymu?
czarny, niebieski, biały
gta77

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2013 - 09:36

jaki kolor dymu?
czarny, niebieski, biały

to jest niespalone paliwo wtryskiwane podczas krecenia

#5 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2013 - 10:08

witam mój problem z omegą silnik 2,5 dti jest taki że rano na zimnym silniku jest mega problem z odpaleniem, długo musze ja krecić aż zaskoczy, jak odpali strasznie duzo dymi przez chwile ,świece są nowe ,może ktoś miał taki problem i wie jak z tym sobie poradzić


tak jak radzi kolega Damian,a nie nalałeś jakiejś gnojówy? Komp i sprawdzenie dawki wstępnej i ciśnienia w szynie.Przeszukaj też forum.Od kiedy tak masz? Kiedy filtr paliwa wymieniałeś?

 


#6 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 12 kwietnia 2013 - 22:43

jak koledzy mowia. jedz pod kompa zczytaj błędy i podaj kody to ci sie cos pomoze. ja mialem podobny problem z omega 2.0 dti

#7 OFFLINE   gringos

gringos
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-04-2010

Napisany 13 kwietnia 2013 - 16:53

jak świece nie grzeją tez odpala tak samo dymi na niebiesko a na komputerze wszystko niby jest ok

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2013 - 18:33

jak świece nie grzeją tez odpala tak samo dymi na niebiesko a na komputerze wszystko niby jest ok

a czy w spalinach jest wyczuwalny zapach ropy ?, jeśli wszystko jest ok to sprawdzić jakie jest ciśnienie wstępne i na szynie podczas kręcenia powinno być 18000 kPa po uruchomieniu na wolnych około 33000 kPa, ciśnienie wstępne czyli pompka ponad 3,6 atm, jesli tu będzie ok czeka Cię wytaszczenie wtryskiwaczy i pomiar ciśnienia sprężania, lub w ASO TECHem pomiar ciśnienia na zasadzie poboru prądu przez rozrusznik

#9 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 kwietnia 2013 - 20:27

jak świece nie grzeją tez odpala tak samo dymi na niebiesko a na komputerze wszystko niby jest ok


co w pierwszej kolejności powinieneś zrobić masz już podpowiedziane,na razie nie snuj więcej domysłów. A czy po odpaleniu równo chodzi,czy kuleje przez moment?

 


#10 OFFLINE   gringos

gringos
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-04-2010

Napisany 15 kwietnia 2013 - 06:50

no moment kuleje motor ,sprawdze dzisiaj to ciśnienie jak bedzie ok to pruje wtryski

#11 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 kwietnia 2013 - 08:13

no moment kuleje motor ,sprawdze dzisiaj to ciśnienie jak bedzie ok to pruje wtryski


jak kuleje to też mogą być świece ale wtryski też...a to ciśnienie jak nie będzie ok to pruj wtryski:D Ale proponuję Ci bez względu na wszystko wysłać wtryski do sprawdzenia...bo jak któryś leje w cylinder to możesz mieć za jakiś czas taką niespodziankę jak ja:D

 


#12 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 15 kwietnia 2013 - 17:06

jak kuleje to też mogą być świece ale wtryski też...a to ciśnienie jak nie będzie ok to pruj wtryski:D Ale proponuję Ci bez względu na wszystko wysłać wtryski do sprawdzenia...bo jak któryś leje w cylinder to możesz mieć za jakiś czas taką niespodziankę jak ja:D


U mnie gdy wtrysk padł, a to było dwa razy, raz jednego roku a raz drugiego, t.z. zaczął lać, to miałem problem z odpalaniem ale gorącego silnika. Zimny odpalał normalnie. Na ciepłym musiałem długo kręcić, ale nie dymił i po odpaleniu tez nie dymił.
Bardzo podobny efekt miałem gdy wężyk podciśnienia rozszczelnił się ze starości, który znajduje się gdzieś pod podszybiem.


A przy okazji poruszę mój problem który urodził się dzisiaj rano.

W niedzielę jeździłem i wszystko było z autem jak zawsze OK (2.5 DTI).
Zaparkowałem pod domem.
Dzisiaj wsiadam rano przekręcam kluczyk kontrolki gasną, kręcę i silnik nie odpala.
Rozrusznik kręci jak zwariowany i nic. Nawet nie kaszlnie. Zero dymu, zero smrodu ropy, jak by paliwo było odcięte. Auto nie tankowane jakby co, paliwa jest z 15l. Jednym kluczykiem próbuję potem drugim bo myślę że może immobilizer bo taki efekt, ale to nic nie daje. Bezpieczniki sprawne.
Na razie auto stoi pod domem bo nie mam koncepcji kogo wezwać z kompem by podjechał do mnie po południu.

Ktoś z Was miał taki numer że parkuje i jest ok a na drugi dzień nawet nie dygnie?
Ja swoje osobiste możliwości sprawdzania wyczerpałem i tylko już mogę polegać na fachowcach.

#13 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 kwietnia 2013 - 18:03

U mnie gdy wtrysk padł, a to było dwa razy, raz jednego roku a raz drugiego, t.z. zaczął lać, to miałem problem z odpalaniem ale gorącego silnika. Zimny odpalał normalnie. Na ciepłym musiałem długo kręcić, ale nie dymił i po odpaleniu tez nie dymił.
Bardzo podobny efekt miałem gdy wężyk podciśnienia rozszczelnił się ze starości, który znajduje się gdzieś pod podszybiem.


A przy okazji poruszę mój problem który urodził się dzisiaj rano.

W niedzielę jeździłem i wszystko było z autem jak zawsze OK (2.5 DTI).
Zaparkowałem pod domem.
Dzisiaj wsiadam rano przekręcam kluczyk kontrolki gasną, kręcę i silnik nie odpala.
Rozrusznik kręci jak zwariowany i nic. Nawet nie kaszlnie. Zero dymu, zero smrodu ropy, jak by paliwo było odcięte. Auto nie tankowane jakby co, paliwa jest z 15l. Jednym kluczykiem próbuję potem drugim bo myślę że może immobilizer bo taki efekt, ale to nic nie daje. Bezpieczniki sprawne.
Na razie auto stoi pod domem bo nie mam koncepcji kogo wezwać z kompem by podjechał do mnie po południu.

Ktoś z Was miał taki numer że parkuje i jest ok a na drugi dzień nawet nie dygnie?
Ja swoje osobiste możliwości sprawdzania wyczerpałem i tylko już mogę polegać na fachowcach.


a pompę podprogową słychać?
ja miałem 2 padnięte wtryski które lały w cylinder i na zimnym i ciepłym nie miałem problemu z odpalaniem...

 


#14 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 15 kwietnia 2013 - 19:08

Za szybko wychyliłem się z moim problem, więc sorki za zamieszanie, ale nie chciałem tworzyć nowego tematu.

Wziąłem trzeci kluczyk z domu i auto odpaliło. Po zgaszeniu sprawdzam dwa pozostałe klucze na których nie odpalało i odpala teraz na nich bez problemu. Więc na 99% to immobilizer. Pozostaje pytanie dla czego tak się stało i co robić by ponownie to się nie stało?
Bo "fajnie" gdy to się stało pod domem a nie X km po za nim.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 08:32

Wziąłem trzeci kluczyk z domu i auto odpaliło. Po zgaszeniu sprawdzam dwa pozostałe klucze na których nie odpalało i odpala teraz na nich bez problemu. Więc na 99% to immobilizer. Pozostaje pytanie dla czego tak się stało i co robić by ponownie to się nie stało?
Bo "fajnie" gdy to się stało pod domem a nie X km po za nim.

jak immo nie odczyta pastylki w kluczu lub odczyta inną to miga ikonka silnika, podłącz kompa i sprawdź czy niema błędu czujnika wałków lub wału.

#16 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 17 kwietnia 2013 - 21:02

jak immo nie odczyta pastylki w kluczu lub odczyta inną to miga ikonka silnika, podłącz kompa i sprawdź czy niema błędu czujnika wałków lub wału.


Hm... Nie migała kontrolka silnika.
Zastanawiam się tylko czy jest taka opcja z immobilizerem, że gdy na dwóch kluczykach nie odpalało, bo się np coś przeprogramowało, a odpalił na trzecim kluczyku, to czy system potrafił naprawić te dwa na których nie odpalił?

Mogło być też tak, że w tym czasie były jakieś w eterze zakłócenia czy coś w tym stylu i immobilizer był jakoś zblokowany?

Do teraz jest wszystko OK i jest sens jechać na kompa?

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 kwietnia 2013 - 22:13

Do teraz jest wszystko OK i jest sens jechać na kompa?


Może być tak jak pisze DamianSz, któryś z czujników "ma chęć wydać ostatnie tchnienie", a kluczyki to tylko zbieg okoliczności.
Jedź na "kompa".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 17 kwietnia 2013 - 22:24

Może być tak jak pisze DamianSz, któryś z czujników "ma chęć wydać ostatnie tchnienie", a kluczyki to tylko zbieg okoliczności.
Jedź na "kompa".


Chyba tak zrobię. Dzięki.
______________
Krzysiek

#19 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 26 kwietnia 2013 - 17:19

i ja się podepnę. Mam problem taki, że po dopaleniu faluja mi obroty przez jakis czas jakby jeden cylinder czasami nie łapał. Autko mam po wymianie głowicy. Mechanik sprawdzil wtryski powiedział, że nie leją itd.. , wymienił jedną świece bo przepalona była, dłubał sie przy nastawniku i w kompie aby ustawić dawke paliwa jak w książce podana. Wcześniej miałem przestawiony zaplon na wczesniejszy, zmniejszona dawke paliwa, przepalona swiece i bylo duzo lepiej. Z rzeczy do wymiany mam pompe paliwa (tak powiedział mechanior i pewnie ma racje bo ciezko pali na cieplym).
Doradzicie coś?

#20 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 26 kwietnia 2013 - 17:37

Doradzicie coś?


Kolego temat jest DTI. Pytasz się o DTI Y25DT?
Jeżeli nie DTI To są tematy "niepalenia" Twojego silnika w których jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi, możesz zadać pytanie.

To jest ważne by zamieszczać informacje zgodnie z tematem, by ktoś kto szuka informacji o konkretnym silniku, nie szukał ich w innych typach silników, bo ich nie znajdzie. :)