Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wymiana przekładni kierowniczej V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 sierpnia 2018 - 20:40

Używka z B fl-a tylko od silnika V6. Jest poprawiona, ma dodatkowy simering na wałku względem tych z B przez co mniejszy problem z korozją w tym miejscu i wyciekami ( to info zasłyszane z dwóch źródeł, czy prawdziwe to nie ręczę )

dzis po  rozmowie z firma ktora regenerowala  przekladnie mechanik telefonicznie sam naprawil slimak cos tam  przesunal w srodku i juz jest wszystko ustawione dobrze bedzie skrecac :D  

 ile wytrzyma  to zobaczymy w praktyce ale gosc z tej  firmy  fajnie sie zachowal  tlumaczyl  ze tak  sie zdarza i pomogl  w przestawieniu, bez utraty gwarancji... czas  pokaze, pozdr.



#22 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 lutego 2019 - 17:37

Przekładnia kierownicza jest elementem nienaprawialnym i nie rozbieralnym i wymienia się jako całość, choć tu jest problem, bo nowej nie dostanie się ani w ASO, ani na zamówienie w ZF w DE, zostają przekładnie z rynku wtórnego, choć ja osobiście nie widziałem i nie słyszałem o przekładni do Omegi B co działa tak jak powinna.

A Ty w tym momencie stałeś się ofiarą naciągaczy i partaczy co oferują naprawy, cuda i grzyby na wierzbie a tak naprawdę wymieniają łożyska na chińskie i jakieś tanie zestawy do uszczelnienia, wymyją, dowalą śrubę do kasacji luzu i z nieświadomego klienta łupią kasę. A później super przekładnie po "regeneracji" działają gorzej niż te stare dojechane, albo wcale nie działają.

cześć po roku przekładnia cieknie miałeś rację z bfl pasuje do b używa?

#23 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2019 - 21:17

cześć po roku przekładnia cieknie miałeś rację z bfl pasuje do b używa?

 

Słuchaj wujka Cygano ;)

 

Tak pasuje, wszystkie przekładnie od wersji benzynowych pasują na przemian, od 1994 do 2003 roku, różnią się tylko na te posiadające Servotronic i te bez.



#24 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 lutego 2019 - 21:42

Słuchaj wujka Cygano ;)
 
Tak pasuje, wszystkie przekładnie od wersji benzynowych pasują na przemian, od 1994 do 2003 roku, różnią się tylko na te posiadające Servotronic i te bez.

aaa teraz jeszcze znaleźć taką dobra

#25 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2019 - 21:18

aaa teraz jeszcze znaleźć taką dobra

 

Dobra to może była jak była nowa, chociaż z mojego punktu widzenia mam wątpliwości. Obecnie to możesz znaleźć zużytą, wprost proporcjonalnie do przebiegu i można je podzielić takie które nadają się do użytkowania i takie które nadają się na złom.



#26 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 lutego 2019 - 21:55

Dobra to może była jak była nowa, chociaż z mojego punktu widzenia mam wątpliwości. Obecnie to możesz znaleźć zużytą, wprost proporcjonalnie do przebiegu i można je podzielić takie które nadają się do użytkowania i takie które nadają się na złom.

a jak wygląda sprawa z tym czujnikiem który jest przyczepiony dp przekładni że jak się szybciej jedzie to sztywniejsza kierownica czy coś, pytam bo mam taką do kupienia ale moja na aucie tego nie ma czy będzie pasowac

#27 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2019 - 11:53

a jak wygląda sprawa z tym czujnikiem który jest przyczepiony dp przekładni że jak się szybciej jedzie to sztywniejsza kierownica czy coś, pytam bo mam taką do kupienia ale moja na aucie tego nie ma czy będzie pasowac

 

Masz v6, więc powinnieneś mieć czujnik w przekładni fabrycznie, jeżeli nie masz widocznie ktoś wstawił przekładnię z r4.

 

Do czujnika idzie wiązka, a jego pracą steruje przekaźnik który znajduje się pod skrzynką bezpieczników. Wiązkę musisz mieć bo nawet w moim r4 gdzie fabrycznie nie było servotronika to kable do jego podłączenia były.

 

Praca takiego układu wygląda tak, że na postoju i wolnych prędkościach zaworek jest zamknęty przez co całe ciśnienie trafia na przekładnie powodując najsilniejsze wspomaganie ( chociaż w Omedze to dramat, bo i tak kierownica chodzi ciężko i to bardzo ), natomiast wraz ze wzrostem prędkości zaworek się otwiera i ciśnienie jest upuszaczane przez co maleje siła i czułość na kole kierownicy.

 

A tu masz temat mojego autorstwa o wspomaganiu w Omedzie :

 

http://forum.omegael...de-in-b0cygano/


Edytowany przez B0Cygano, 28 lutego 2019 - 11:54.


#28 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lutego 2019 - 20:41

Masz v6, więc powinnieneś mieć czujnik w przekładni fabrycznie, jeżeli nie masz widocznie ktoś wstawił przekładnię z r4.
 
Do czujnika idzie wiązka, a jego pracą steruje przekaźnik który znajduje się pod skrzynką bezpieczników. Wiązkę musisz mieć bo nawet w moim r4 gdzie fabrycznie nie było servotronika to kable do jego podłączenia były.
 
Praca takiego układu wygląda tak, że na postoju i wolnych prędkościach zaworek jest zamknęty przez co całe ciśnienie trafia na przekładnie powodując najsilniejsze wspomaganie ( chociaż w Omedze to dramat, bo i tak kierownica chodzi ciężko i to bardzo ), natomiast wraz ze wzrostem prędkości zaworek się otwiera i ciśnienie jest upuszaczane przez co maleje siła i czułość na kole kierownicy.
 
A tu masz temat mojego autorstwa o wspomaganiu w Omedzie :
 
http://forum.omegael...de-in-b0cygano/

wtyczka jakąś jest wolna przy zbiorniczku płynu to fakt... Poszukam jeszcze o tym przekaźnik on też musi być? Jak tak to gdzie dokładnie?
Czyli tak...
Kupuje przekładnie z tym servotronic
Montuje
Wpinam wtyczkę i powinno wszystko działać czy coś jeszcze?

#29 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 marca 2019 - 19:39

wtyczka jakąś jest wolna przy zbiorniczku płynu to fakt... Poszukam jeszcze o tym przekaźnik on też musi być? Jak tak to gdzie dokładnie? Czyli tak... Kupuje przekładnie z tym servotronic Montuje Wpinam wtyczkę i powinno wszystko działać czy coś jeszcze?

Musi i musi być sprawny, bez niego nie będzie docierało napięcie do servotronika, który będzie cały czas otwarty i wspomaganie na postoju będzie arcy ciężko działać, inaczej ujmując działać tak jak jak dla wysokich prędkości.

 

Dokładnie znajduje się w przekaźnikach nad skrzynką bezpieczników, nie w tych z bezpiecznikami. Występuje w kolorze czarnym lub czerwonym, obie wersje są wzajemnie zamienne.

Aby uruchomić servotronic musisz posiadać:

 

Przekładnie ze sprawnym zaworem servotronic, okablowanie no i sprawny przekaźnik i powinno działać oraz nie przepalony bezpiecznik nr 14.



#30 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 marca 2019 - 22:51

Jest ktoś z Pomorskiego kto by chciał się za to zabrać? Zarobić? Jak coś 517536997