Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wymiana przekładni kierowniczej V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2013 - 15:33

BFL 3.0 V6 czy ktos moze dac wskazowki odnosnie wymiany przekladni kierowniczej? bo mam dosyc duzy luz w srodku. oprocz katalizatora - trzeba cos jeszcze wywalac zeby to wyszlo? ;/

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 marca 2013 - 22:38

BFL 3.0 V6 czy ktos moze dac wskazowki odnosnie wymiany przekladni kierowniczej? bo mam dosyc duzy luz w srodku. oprocz katalizatora - trzeba cos jeszcze wywalac zeby to wyszlo? ;/


ja bym zaczął od skasowania luzu

#3 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 marca 2013 - 23:33

BFL 3.0 V6 czy ktos moze dac wskazowki odnosnie wymiany przekladni kierowniczej? bo mam dosyc duzy luz w srodku. oprocz katalizatora - trzeba cos jeszcze wywalac zeby to wyszlo? ;/


Ja u siebie wydechu nie ruszałem. Za to musiałem rozpiąć klime, wyjąć serwo i wszystko co było od góry. Jest trochę roboty z tym, nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest na przekładni śruba którą reguluje się ten luz. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. U siebie wymieniałem około 2 lata temu :)

#4 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2013 - 20:17

BFL 3.0 V6 czy ktos moze dac wskazowki odnosnie wymiany przekladni kierowniczej? bo mam dosyc duzy luz w srodku. oprocz katalizatora - trzeba cos jeszcze wywalac zeby to wyszlo? ;/


a jak zdjagnozowales ten luz jak to sie objawia bo pytam bo u mnie tez co sie dzieje a mam przekladnie po regeneracji i czy mogli ja bardzo borze spasowac ?? i gdzie jest ta sruba liwidujaca luz ??

to prawda z wyciaganiem jest torche zabawy ale mozna tez od spodu to zrobic mianowicie lape poluzowac i podniesc silnik ale i tak trzeba sie naszarpac.

#5 OFFLINE   damianos5000

damianos5000
  • 60 postów
  • Dołączył: 01-11-2009
  • Skąd: Kobylany k/Radomia

Napisany 03 maja 2013 - 13:27

od spodu chyba jest mniej roboty niż od góry. przynajmniej ja poszedłem ta drogą. trzeba odkręcić poduszki i unieść silnik jednym podnośnikiem a później drugim lewarkiem (lub czymś w tym stylu) przesunąć silnik na maksa w prawo (w stronę pasażera) i przekładnia powinna bez większego oporu wyjść do dołu.

#6 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lipca 2013 - 21:33

Tez się przymierzam do wymiany, ale skutecznie mnie odstrasza masa pracy :) Ale rozpinania klimy to bym chciał uniknąć:)
Zastanawiałem się nawet czy nie trzeba będzie kolektora wydechowego odkręcać, a tu juz by się planowanie jego przydało przed założeniem i nowa uszczelka

#7 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lipca 2013 - 21:43

Tez się przymierzam do wymiany, ale skutecznie mnie odstrasza masa pracy :) Ale rozpinania klimy to bym chciał uniknąć:)
Zastanawiałem się nawet czy nie trzeba będzie kolektora wydechowego odkręcać, a tu juz by się planowanie jego przydało przed założeniem i nowa uszczelka


Kolektora wydechowego nie trzeba ruszać. Rozpiąć klime raczej bedziesz musiał. Ogólnie wiecej strachu niż roboty.

#8 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lipca 2013 - 21:47

Kolektora wydechowego nie trzeba ruszać. Rozpiąć klime raczej bedziesz musiał. Ogólnie wiecej strachu niż roboty.


Piszę że nie chcę rozpinac bo dopiero co napełniałem :)

#9 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lipca 2013 - 21:59

Piszę że nie chcę rozpinac bo dopiero co napełniałem :)


Jedź do zakładu powiedz że musisz rozpiąć klime i ściągną odczynnik i Ci przechowają. zapłacisz może 40zł.

#10 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lipca 2013 - 22:18

Jedź do zakładu powiedz że musisz rozpiąć klime i ściągną odczynnik i Ci przechowają. zapłacisz może 40zł.


Wiem wiem :) mam znajomego który mi napełnia i zajmuje się profesjonalnie klimą więc nie ma problemu :)

#11 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 12 lipca 2013 - 21:48

W sprawdzonych poradach jest manual odnośnie wymiany przekładni w v6

#12 OFFLINE   mariusz69

mariusz69
  • 1 postów
  • Dołączył: 04-09-2013

Napisany 09 września 2013 - 17:54

Witam ! musze wymienić przekladnie w omedze B v6 2.5 benzyna 94r . pytania mam trzy :
1 czy pasuje przekladnia od omegi tej po lifcie ?
2 zkad mam wiedzieć czy moja przekladnia jest z czujnikiem i co to za czujnik ?
3 czy od 2.0 tez mogą być ?
z góry dziekuje za wsparcie !

#13 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 września 2013 - 09:50

Ktoś wcześniej pisał o redukowaniu luzu na przekładni.
A jeśli tej regulacji już nie ma? Tzn. że śruba stawia już opór i dalej się jej nie da wkręcić?

#14 OFFLINE   gemini

gemini
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-06-2013

Napisany 10 września 2013 - 12:51

a jak zdjagnozowales ten luz jak to sie objawia bo pytam bo u mnie tez co sie dzieje a mam przekladnie po regeneracji i czy mogli ja bardzo borze spasowac i gdzie jest ta sruba liwidujaca luz


Przyłączam się do pytania.

#15 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 sierpnia 2018 - 17:48

Panowie wróciła mi przekladnia z regeneracji chcieliśmy założyć i nie pasuje na kliny 4 są w rowku, albo skręca mocno w prawo a w lewo minimalnie albo mocno w lewo a prawo nic widać znaki na walku i na tym czpieniu co trzema drążek ale nie ma na obudowie znaku. Możliwe że jak składali to inaczej jest slimak?

#16 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 sierpnia 2018 - 20:05

przekladnia z regeneracji


Przekładnia kierownicza jest elementem nienaprawialnym i nie rozbieralnym i wymienia się jako całość, choć tu jest problem, bo nowej nie dostanie się ani w ASO, ani na zamówienie w ZF w DE, zostają przekładnie z rynku wtórnego, choć ja osobiście nie widziałem i nie słyszałem o przekładni do Omegi B co działa tak jak powinna.

A Ty w tym momencie stałeś się ofiarą naciągaczy i partaczy co oferują naprawy, cuda i grzyby na wierzbie a tak naprawdę wymieniają łożyska na chińskie i jakieś tanie zestawy do uszczelnienia, wymyją, dowalą śrubę do kasacji luzu i z nieświadomego klienta łupią kasę. A później super przekładnie po "regeneracji" działają gorzej niż te stare dojechane, albo wcale nie działają.

#17 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 sierpnia 2018 - 20:10


Przekładnia kierownicza jest elementem nienaprawialnym i nie rozbieralnym i wymienia się jako całość, choć tu jest problem, bo nowej nie dostanie się ani w ASO, ani na zamówienie w ZF w DE, zostają przekładnie z rynku wtórnego, choć ja osobiście nie widziałem i nie słyszałem o przekładni do Omegi B co działa tak jak powinna.

A Ty w tym momencie stałeś się ofiarą naciągaczy i partaczy co oferują naprawy, cuda i grzyby na wierzbie a tak naprawdę wymieniają łożyska na chińskie i jakieś tanie zestawy do uszczelnienia, wymyją, dowalą śrubę do kasacji luzu i z nieświadomego klienta łupią kasę. A później super przekładnie po "regeneracji" działają gorzej niż te stare dojechane, albo wcale nie działają.

ale jakbys  odpowiedzial na moje  pytanie  czy to  mozliwe  ze srodek jest zle  zlozony i  nie pasuje  na  wąs   co laczy drazki? bo jak sie  ustawi  na znak to tak jak  pisalem w prawo  na  maxa  a w  lewo prawie nic...



#18 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 sierpnia 2018 - 20:16

@cinu22

Odpowiedziałem, element nienaprawialny do wymiany w całości, a jak grzebał tam jakiś pseudo regenerator to może być wszystko.



#19 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 sierpnia 2018 - 20:20

czyli szukac  uzywki



#20 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 sierpnia 2018 - 20:26

Używka z B fl-a tylko od silnika V6. Jest poprawiona, ma dodatkowy simering na wałku względem tych z B przez co mniejszy problem z korozją w tym miejscu i wyciekami ( to info zasłyszane z dwóch źródeł, czy prawdziwe to nie ręczę )