Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ciśnienie gazu + mapy do oceny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 23 maja 2013 - 16:32

[ATTACH][ATTACH]23490[/ATTACH][/ATTACH]
Witam, ja za pozwoleniem dopiszę się z tematem. Niedawno wrzuciłem też STAGA pod maskę, ale nie mogę go poustawiać dokońca
Silnik to 2.0xev Sterownik stag 300, wtryskiwacze valtek czerwone 3om, reduktor omvl cpr.
I teraz od początku dysze w kolektor wkręcona jak najbliżej zaworu, rozwiercone na 2.5
tak samo na listwie, również rozwiercone do tej średnicy.
Autko pracuje przyzwoicie na lpg ale w zakresie biegu jałowego i obrotów do 4000, powyżej się dusi i zachowuje się tak jakby brakowało mu gazu, po przegazowaniu do odcinki na lpg potrafi wyrzucić błąd na stagu, że wtryskiwacze całkowicie otwarte, i zbyt niskie wartości sondy.
Przy auto kalibracji też zachowuje się dziwnie, sprawdza sobie wolne obroty na pb i zaczyna kalibrować na lpg i tu jest problem bo sterownik uruchamia mi po kolei najpierw jeden wtryskiwacz lpg, potem dwa, itd, ale na jednym wtrysku silnik się trzepie i gaśnie.
Jak mu dołoże podczas auto kalibracji pozostałe wtryski ręcznie to ją przechodzi.
I pytanie do was moi drodzy o co kaman??

#62 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 maja 2013 - 17:38

I teraz od początku dysze w kolektor wkręcona jak najbliżej zaworu, rozwiercone na 2.5
tak samo na listwie, również rozwiercone do tej średnicy.


:oonie:

#63 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2013 - 22:01

[ATTACH][ATTACH]23490[/ATTACH][/ATTACH]
Witam, ja za pozwoleniem dopiszę się z tematem. Niedawno wrzuciłem też STAGA pod maskę, ale nie mogę go poustawiać dokońca
Silnik to 2.0xev Sterownik stag 300, wtryskiwacze valtek czerwone 3om, reduktor omvl cpr.
I teraz od początku dysze w kolektor wkręcona jak najbliżej zaworu, rozwiercone na 2.5
tak samo na listwie, również rozwiercone do tej średnicy.
Autko pracuje przyzwoicie na lpg ale w zakresie biegu jałowego i obrotów do 4000, powyżej się dusi i zachowuje się tak jakby brakowało mu gazu, po przegazowaniu do odcinki na lpg potrafi wyrzucić błąd na stagu, że wtryskiwacze całkowicie otwarte, i zbyt niskie wartości sondy.
Przy auto kalibracji też zachowuje się dziwnie, sprawdza sobie wolne obroty na pb i zaczyna kalibrować na lpg i tu jest problem bo sterownik uruchamia mi po kolei najpierw jeden wtryskiwacz lpg, potem dwa, itd, ale na jednym wtrysku silnik się trzepie i gaśnie.
Jak mu dołoże podczas auto kalibracji pozostałe wtryski ręcznie to ją przechodzi.
I pytanie do was moi drodzy o co kaman??



Allle dysze w kolektorze ????? tam maja być wkrętki i muszą mieć średnicę min 3,0mm a najlepiej 3,5 lub 4 inaczej może być taka :masakra: musi brakować gazu na tych 2,5 mm w kolektorze.

Jak poprawisz wkrętki to silnik musi przejść autokalibrację bo ona ma za zadanie właśnie sprawdzenie czy wszystko działa jak należy.Nastepnie jeżeli dalej będzie taki objaw sprawdz kolejność podłączenia wtryskiwaczy bo mogą być zamienione.Wtryskiwacze całkowicie otwarte można na tym etapie pominąć

#64 OFFLINE   petronello

petronello
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 24 maja 2013 - 01:59

Takie mi pani sprzedała w sklepie staga w kraku. Chciałem do kolektora właśnie wkrętki, i to by wyjaśniało brak mocy na wyższych obrotach. Cóż człowiek uczy się całe życie.
Ale fajniej było jak ta sama pani sprzedała mi zawór kulowy pod klapkę wlewu(bez kulki)okazało się, że mieli całą wadliwą serie:D
To teraz drugi kolektor bo w tym są jednak za duże dziury:p i do dzieła.

#65 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 maja 2013 - 20:33

Zresetowałem kompa, pojeździłem na Pb i postanowiłem na odpowiednio rozgrzanym silniku zrobić autokalibrację. Ciśnienie gazu zmniejszyłem z ustawionego 1.90 na 1.40 I nacisnąłem start. Autokalibracja została zatrzymana na skutek "zbyt dużego ciśnienia gazu - 1.9".

Co i gdzie zrobić jeżeli programowo ustawiłem ciśnienie gazu na 1.4 ale "fizycznie" jest 1.9? Pokręcić śrubą na reduktorze (o ile taka jest)?

#66 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 25 maja 2013 - 22:35

Pokręcić śrubą na reduktorze (o ile taka jest)?

Dokładnie tak, jest śruba regulacyjna na reduktorze.

#67 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2013 - 22:41

1,4 też chyba sporo?

#68 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2013 - 00:07

Zresetowałem kompa, pojeździłem na Pb i postanowiłem na odpowiednio rozgrzanym silniku zrobić autokalibrację. Ciśnienie gazu zmniejszyłem z ustawionego 1.90 na 1.40 I nacisnąłem start. Autokalibracja została zatrzymana na skutek "zbyt dużego ciśnienia gazu - 1.9".

Co i gdzie zrobić jeżeli programowo ustawiłem ciśnienie gazu na 1.4 ale "fizycznie" jest 1.9? Pokręcić śrubą na reduktorze (o ile taka jest)?


Pokręć śrubą na reduktorze i obserwuj w programie ciśnienie , ustaw na 1,20 to i tak max dla wtryskiwaczy ,,,ciśnienia w programie nie ustawiasz ręcznie ono jest automatycznie zapisywane podczas auto kalibracji . Jak ustawisz 1,20 zrób auto kalibrację ,, zobaczymy co krzyknie sterownik lpg.:)

#69 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:56

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Coś ktoś powie?
Jest rozjazd pomiędzy lewą i prawą stroną, wymienię drugą sondę na nową chociaż pracuje i na obu starych było tak samo.

No i mam wrażenie, że dużo pali samochód, jakieś 17 przy normalnej jeździe.
Wtryski magic jet się kończą?
Silver do tego ale jakoś wszystko jeździ, idzie chyba tak jak ma nie mam większych uwag do kultury pracy i mocy(a mam porównanie do drugiej omegi).

#70 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 18:52

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Coś ktoś powie?
Jest rozjazd pomiędzy lewą i prawą stroną, wymienię drugą sondę na nową chociaż pracuje i na obu starych było tak samo.

No i mam wrażenie, że dużo pali samochód, jakieś 17 przy normalnej jeździe.
Wtryski magic jet się kończą?
Silver do tego ale jakoś wszystko jeździ, idzie chyba tak jak ma nie mam większych uwag do kultury pracy i mocy(a mam porównanie do drugiej omegi).


Koniec wtrysków , mimo tego odchyłka wzorcowa ale pokaż korekty w skanerze ,wygląda że wszystko śmiga jak należy ale to tylko obrazki ze staga , przy padnietych sondach też mapki pięknie się pokryją. Ecu jeszcze walczy z gazem ale widać że silnik wypluje zawory niebawem , taki rozjazd wskazuje na uszkodzone wtryskiwacze ale przy magicznych to normalka , zdejmij je i zainstaluj Valteki te przynajmniej są przewidywalne i one dają zawsze więcej paliwa a magiczne zawsze tną dawkę gazu , szczególnie przy takich upałach :masakra:

#71 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 19:53

Ten rozjazd jeśli sondy są sprawne jest spowodowany nierównym wydatkiem wtryskiwaczy pomiędzy głowicami i na jednej jest za ubogo?

Korekty ze scanera... Mam OP-COMa jak pamiętam w nim też je sczytam? Chodzi o parametry, korekty gdzieś coś z sondami, O2 etc?

#72 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 20:11

Ten rozjazd jeśli sondy są sprawne jest spowodowany nierównym wydatkiem wtryskiwaczy pomiędzy głowicami i na jednej jest za ubogo?

Korekty ze scanera... Mam OP-COMa jak pamiętam w nim też je sczytam? Chodzi o parametry, korekty gdzieś coś z sondami, O2 etc?



Korekty to wszystkie 02 loop to są te następne po wskazaniach sond.

W przypadku wtrysków to jeżeli jeden leje to sonda widzi bogato i ecu skraca czasy wtryskiwaczy na tej głowicy ale skraca wszystkie trzy i co za tym idzie dwa cylindry chodzą na ubogiej mieszance i tam zaworki mogą wypłynąć przez tłumik bo sonda widzi sumę a nie widzi jak palą poszczególne cylindry.

Natomiast jeżeli jeden wtrysk daje zbyt mało to ecu dolewa ale też wszystkie trzy aby suma niespalonego tlenu się zgadzała , w efekcie jeden cylinder i tak pracuje na ubogo bo korekty ecu są zbyt małe aby to ogarnąć.:)

Wyłączaj wtryski pojedynczo podczas pracy na gazie aż czasy pb będą bez rozjazdu i w ten sposób znajdziesz wadliwe wtryski.:)

#73 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 22 czerwca 2013 - 20:38

u mnie był rozjazd na pb o ok. 0,2ms między bankami spowodowany przedmuchniętą uszczelką pod kolektorami wydechowymi, słyszalne to było tylko na zimnym silniku przez co i lpg się rozjeżdżało. Pytanie jeszcze czy koledzy mają koledzy mają kompensację listw bo to też powoduje rozjazd.

#74 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 20:51

u mnie był rozjazd na pb o ok. 0,2ms między bankami spowodowany przedmuchniętą uszczelką pod kolektorami wydechowymi, słyszalne to było tylko na zimnym silniku przez co i lpg się rozjeżdżało. Pytanie jeszcze czy koledzy mają koledzy mają kompensację listw bo to też powoduje rozjazd.


Kompensacja to mit i działa tylko jeżeli zrobi ją autoryzowany zakład.;) pod jednym warunkiem że listwy wtryskowe nie są podłączone szeregowo:)

#75 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 20:51

A jeden katalizator zgniotłem i chyba go wydmuchało i jest pusta puszka, drugi wygląda na cały i sprawny, różnica przepływu na wydechu spowodowała by takie rozjazdy?

#76 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:04

A jeden katalizator zgniotłem i chyba go wydmuchało i jest pusta puszka, drugi wygląda na cały i sprawny, różnica przepływu na wydechu spowodowała by takie rozjazdy?


Możliwe ale obstawiam wtryskiwacze , miałem takie i :masakra:była więc nikomu nie polecam,Jeżeli kat to na pb po dłuższej pracy i ustabilizowaniu też powinien być taki rozjazd.:)

#77 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:10

O! i tak sprawdzę, odłączę aku i rundka na PB, czy bez odłączania akumulatora jak przejadę się na PB też to wyjdzie?

W ogóle jak długoterminowe są te korekty ECU?

#78 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 21:45

O! i tak sprawdzę, odłączę aku i rundka na PB, czy bez odłączania akumulatora jak przejadę się na PB też to wyjdzie?

W ogóle jak długoterminowe są te korekty ECU?


Wyjdzie bez odłączenia acu. Zobacz korekty na gazie i po dłuższej jeżdzie na benzynie .Czasy będziesz widział w programie staga przy pracy na pb, jezeli rozjazd jest na benzynie to należy szukać gdzie indziej.128 to zero korekty , niżej to bogato a wyżej to ubogo:) Wbrew pozorom to tylko korekty czasów wtryskiwaczy i zmiana jest bardzo dynamiczna.

#79 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 22:03

A jak wszystko sprawne to czasy mają być identyczne na dwóch głowicach czy mogą być jakieś różnice?

#80 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 22:07

A jak wszystko sprawne to czasy mają być identyczne na dwóch głowicach czy mogą być jakieś różnice?



Plus minus 0,1