Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ciśnienie gazu + mapy do oceny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 28 marzec 2013 - 20:53

teoria jest taka, żeby stosować możliwie maksymalnie duży mnożnik, żeby wtryskiwacz jak najdłużej działał w swojej liniowej charakterystyce. Stany otwierania i zamykania są stanami nieustalonymi. Z kolei wysoki mnożnik może powodować zapętlenia na pełnym ogniu. Tu trzeba tak wycyrklować "żeby było dobrze" ;)

#42 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marzec 2013 - 21:00

Hm a te zapętlenie objawia się jakimś błędem w sterowniku LPG czy po prostu będzie źle działało przy wysokich obr? Jeśli coś takiego się zdarzy to wtedy obniżyć wszystkie punkty, aż będzie oki?

#43 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marzec 2013 - 21:05

Będzie komunikat o,,, wtryskiwaczach całkowicie otwartych sprawdż wskazania sondy lambda,,, ma być na bogato przy max czasach nic nie wolno obniżać mnożnika tak ma być bo to niczym nie grozi i jest to normalne zjawisko przy wysokim mnożniku

#44 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 28 marzec 2013 - 21:06

to zależy od sterownika i gratów bo możesz dostać tylko komunikat że wtryskiwacze gazowe są całkowicie otwarte ale jeżeli jest dobry stabilny reduktor i wydajne wtryski to zapewnią bogatą mieszankę do samej odcinki i nie masz się czym przejmować. Tutaj pomocne jest wskazanie napięcia na sondach lambda. Z kolei jeżeli jest ciulowy reduktor i na pełnym ogniu ciśnienie leci na pysk, sterownik próbuje korektami podbić skład mieszanki ale nie daje rady to wtedy masz zapętlenie, błąd spadku ciśnienia poniżej minimalnego ustawionego w programie i centralka zaczyna piszczeć.

#45 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marzec 2013 - 21:07

Oki to zjadę te linie całkowicie, pojeżdżę i pochwalę się jak autko chodzi :) No wtryski i reduktor jakie mam to wiecie i chyba nie trzeba na ten temat nic mówić :) Dzisiaj jechałem kilka razy do 6000 obr/min i nic nie piszczało, ale zobaczymy. Dziękuje :piwo:

#46 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marzec 2013 - 21:08

Oki. A istnieje jakaś zależność pomiędzy spalaniem a mnożnikiem? Czy po tej regulacji i nałożeniu linii na siebie spalanie zostanie takie samo, zwiększy się albo się zmniejszy? Pytam bo nie wiem :D


Dobrze wyregulowany gaz ma ciągnąć jak na pb jeżeli będzie miał moc to i spalanie spadnie:)

#47 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwiecień 2013 - 11:06

Witam!
Czy ktoś mógłby mi ocenić mapkę ? Czy mnożnik jest akceptowalny?Dodany obrazekhttp://img831.images...beztytuu2tv.jpg

#48 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 04 kwiecień 2013 - 13:36

Zależy jeszcze jak ci parownik trzyma ciśnienie, ale generalnie ja bym rozwiercił dysze/wymienił wtryski na wydajniejsze.

#49 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwiecień 2013 - 14:01

Zależy jeszcze jak ci parownik trzyma ciśnienie, ale generalnie ja bym rozwiercił dysze/wymienił wtryski na wydajniejsze.


Tez mi sie nie podoba praca tych wtryskiwaczy. Mają 46 tys.Po kalibracji staga mnoznik mam 1,1 a po zebraniu mapy benzynowej i dostosowaniu do niej gazowej mnoznik mam jak w załączonym ponizej screnie.

#50 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwiecień 2013 - 21:21

Odkopię trochę własny temat :D
Autko dzięki waszej pomocy i poradach działało super. I w pewnym momencie czar prysł. Zaczęło śmierdzieć gazem przy odpalaniu i zaczęło się szarpanie :/ Gazownik stwierdził, że wtryskiwacz 3 cyl. nadaje się do regeneracji. Zregenerował całą listwę. Ucieszony podpiął wszystkie wężyki, wtyczki itd. Przestało śmierdzieć gazem, reszta bez zmian. Mapki pokryte idealnie, ciśnienie ok. Gość stwierdził że padła cewka. Na benzynie faktycznie też szarpie. Patrząc w swój magiczny komputer podczas jazdy, stwierdził że najgorzej palą cylindy 1,3,5. Jutro na kanał i trzeba będzie jakoś sprawdzić czy to na pewno to. Kable i świece wymienione jakieś 2000km temu (Denso + kable NGK) Możliwe aby cewka "psuła" iskrę w 3 cylindrach?

#51 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwiecień 2013 - 08:16

Odkopię trochę własny temat :D
Autko dzięki waszej pomocy i poradach działało super. I w pewnym momencie czar prysł. Zaczęło śmierdzieć gazem przy odpalaniu i zaczęło się szarpanie :/ Gazownik stwierdził, że wtryskiwacz 3 cyl. nadaje się do regeneracji. Zregenerował całą listwę. Ucieszony podpiął wszystkie wężyki, wtyczki itd. Przestało śmierdzieć gazem, reszta bez zmian. Mapki pokryte idealnie, ciśnienie ok. Gość stwierdził że padła cewka. Na benzynie faktycznie też szarpie. Patrząc w swój magiczny komputer podczas jazdy, stwierdził że najgorzej palą cylindy 1,3,5. Jutro na kanał i trzeba będzie jakoś sprawdzić czy to na pewno to. Kable i świece wymienione jakieś 2000km temu (Denso + kable NGK) Możliwe aby cewka "psuła" iskrę w 3 cylindrach?


Możliwe że padła cewka ,,,, ona ma cewki sparowane ale na krzyż 1 glowica z 2 , na benzynie zawsze chodzi lepiej nawet na padnietej cewce , ale jeżeli zdechła całkiem to będzie kuleć.

#52 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwiecień 2013 - 19:57

No i problem rozwiązany. Na 1 cylindrze iskra szła po świecy do masy.Wymieniony kabel. Na 5 cylindrze pękła porcelana na świecy. Hmmm wytrzymała 2kkm i do kosza. Całe szczęście auto ciągnie bez szarpania. :)

#53 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 maj 2013 - 20:35

Proszę kogoś znającego się w temacie o ocenę map (benzynowej i LPG).
Silnik 3.0 V6 Stag 300

Dodany obrazek

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#54 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maj 2013 - 22:05

Proszę kogoś znającego się w temacie o ocenę map (benzynowej i LPG).
Silnik 3.0 V6 Stag 300

Dodany obrazek



Niestety z tego nic nie można wysnuć , nawet minimum będzie skromne , więc tak

mnożnik po samej auto kalibracji ,,, przynajmniej tak wygląda że jest mega ubogo
brak czasów wtrysków ,,, więc nic nie powiedzą
brak ciśnień i podciśnienia map ,, też nic nie powie
stare oprogramowanie sterownika ,,można chyba zaktualizować do 1.14 27 z 2008 r,

Skren powinien być z pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.:)

#55 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 maj 2013 - 10:12

Niestety z tego nic nie można wysnuć , nawet minimum będzie skromne , więc tak

mnożnik po samej auto kalibracji ,,, przynajmniej tak wygląda że jest mega ubogo
brak czasów wtrysków ,,, więc nic nie powiedzą
brak ciśnień i podciśnienia map ,, też nic nie powie
stare oprogramowanie sterownika ,,można chyba zaktualizować do 1.14 27 z 2008 r,

Skren powinien być z pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.:)


dzięki za szybką odpowiedź, sam jeszcze dopiero uczę się gazu :)

zrobiłem screeny na rozgrzanym silniku. Dodatkowo screen z opel scannera sond lambda na Lpg i na Pb.

LPG
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Pb
Dodany obrazek
Dodany obrazek

proszę o opinie :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#56 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maj 2013 - 11:39

Masz mega rozjazd na bankach i do tego jeszcze bardzo ubogo czasy dla wtrysków pb mają być takie same podczas pracy na gazie jak przy pracy na benzynie i w tym silniku wynoszą 2,8 /3.0 ms. Masz uszkodzone wtryskiwacze lub złe podłączenie , mapy dla pb w ecu poleciały w kosmos.Zobacz integratory w skanerze .Skasuj adaptacje ecu nastepnie jazda na benzynie i dopiero lpg .Możesz wyłączać wtryskiwacze w programie staga i wyłowić te które powodują rozjazd na bankach.Temperatury odwrotnie pokazują wyższą temp gazu niż reduktora. Ciśnienie wysokie i szybko niszczy wtryskiwacze.

#57 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 maj 2013 - 12:43

Czy mi się wydaje, czy te sondy na postojowych nie bardzo chodzą? W oprogramowaniu staga mają ponad 3-4V a powinny 0-1

#58 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 2983 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 maj 2013 - 20:25

Głupia sprawa, ale mam bardzo podobne ustawienia jak kolega smokebite. Ciśnienie gazu mam nawet większe. Zresztą mam taką samą instalację. Znaczy jak rozumiem reset map a potem co?

#59 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maj 2013 - 16:21

Głupia sprawa, ale mam bardzo podobne ustawienia jak kolega smokebite. Ciśnienie gazu mam nawet większe. Zresztą mam taką samą instalację. Znaczy jak rozumiem reset map a potem co?



Takie wysokie ciśnienie powyżej 1,20 zabije każdy wtryskiwacz , a potem to już zero kontroli nad lpg i tylko kłopoty.Reset jest potrzebny aby ustawić instalacje na czasy wtrysków które są błędne przy rozjechanych mapach.Jazda na pb jest potrzebna do tego aby ecu silnika wprowadziło korekty przewidziane przez producenta silnika , natomiast po przełączeniu na gaz mają one pozostać niezmienne bo lpg to wielkie oszustwo i powinno być doskonałe :D dlatego tak ważna jest dawka gazu wtryskiwana do cylindra.

#60 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 2983 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 maj 2013 - 19:12

Dzięki. W takim razie od jutra na Pb. A potem zobaczymy.