[OB & OBFL] Ciśnienie gazu + mapy do oceny
#1 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 18:36
W kolejnej Omedze w kolekcji mam problem z gazem. W sumie to z gazownikiem który jak widzi V6 to gubi sens życia i woła jakiegoś młodego machera, niby bardziej kumatego :oonie:
Po zakupie auto średnio przyspieszało ( przerywało) i wyskakiwał błąd sondy. Pojechałem do owego gaziarza. Na dzień dobry zwiększył ciśnienie gazu na wyższe ( powiedział że poprzednie było ustawione jak dla litrowego silnika, z tym że nie wiem jakie było
Przy okazji zalecił wymianę świec i kabli ( winowajcy przerywania). Świeczki faktycznie były w oleju, kable też skończyły żywot. Założyłem nowe kable świece i wyczyściłem gniazda z oleju. Problem nie zniknął. Po kilku dniach doszedłem do wniosku (dzięki forum) że termostat puszcza i silnik się nie grzeje do odpowiedniej temp. Wymieniłem wkład i wszystko się naprawiło. Check zniknął auto zaczęło przyspieszać. Zainspirowany gadaniem gazownika podłączyłem dzisiaj gaz pod kompa. Moim oczom nie ukazały się mapy Jutro zanim ruszę do pracy puszczę kalibrację i przejadę na benie (70km chyba wystarczy) to się wyrysuję a potem na gazie.
Nurtują mnie dwa problemy:
1. Ciśnienie robocze gazu- czy nie jest za wysokie? Czasami przy ruszaniu mam wrażenie że silnik się zalewa i trochę pierdzi w wydech. Nie wiem czy to ma znaczenie ale na postoju przy włączonej klimie, spalanie chwilowe pokazuje 1.1 - 1.2 L
2. Na wolnych obrotach ( na gazie) czuć lekkie wibrację spowodowane nie równą pracą silnika i delikatne pierdzenie w wydech (wydech szczelny). Po odłączeniu wtryskiwacza nr 2 silnik pracuje równo i nic w wydechu nie słychać. Wtryskiwacz się kończy czy może inna przyczyna?
Na benie wszystko działa, nic się nie dusi itd.
Spalanie gazu w trasie do 110km/h ok 12l/100km.
Jakby komu się chciało pomóc wrzucam ustawienia gazu.
Z góry dziękuję za pomoc i nie krzyczcie za bardzo, ale w mojej okolicy ciężko o dobrego gazownika
#2 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 20:48
Ciśnienie do obniżenia, mapa benzynowa do zebrania, póżniej zbierz mapę na gazie i trzeba będzie wyrzeźbić mnożnik.
#3 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 20:55
#4 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:00
#5 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:03
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:23
Kolego jakie ciśnienie, chyba ci się pomyliło z mnożnikiem.Jeżeli na gazie czasy benzynowe będą dłuższe to ciśnienie do góry, jeżeli krótsze to zmniejszasz ciśnienie.
Tyle, że pierwszym screenie silnik nie był rozgrzany. Czasy na wolnych ~2.7 są jak najbardziej poprawne.Czasy na benzynie masz 3,2-3,4 a na gazie benzynowe masz 2,6-2,7. Za bogata mieszanka i stąd się zalewa.
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:48
Kolego jakie ciśnienie, chyba ci się pomyliło z mnożnikiem.
Tyle, że pierwszym screenie silnik nie był rozgrzany. Czasy na wolnych ~2.7 są jak najbardziej poprawne.
Nic mi się nie pomyliło. Jeżeli jadąc na gazie czasy benzynowe masz dłuższe niż na benzynie to znaczy, że ECU wydłuża czas wtrysku. A dlaczego wydłuża? Ano dlatego, że widzi ubogą mieszankę.
No to co trzeba zrobić? Trzeba podnieść ciśnienie. Mnożnikiem też można operować, ale nie w przypadku kiedy masz ciśnienie 1,8 bara
#10 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:58
Ciśnienie 1.8 bara w tej konfiguracji jest z kosmosu (dzięki Valtekom), trzeba zmniejszyć. Potem test wydajności parownika (po ustawieniach można się domyślić, że mocno pada ciśnienie). Potem 30km na benzynie, autokalibracja i chociaż mapki pokryj, to może coś z tego będzie.
#11 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:03
Więc co robić?
Zacznij od tego że te wtryskiwacze nie działają prawidłowo powyżej 1,2 bara i jeżeli chcesz koniecznie jeżdzić na nich to zmniejsz ciśnienie na 1,20 śrubką na reduktorze i zrób kalibracje , tylko że wcześniej pewnie trzeba je wyremontować i skalibrować jak już mają długi przebieg.
#12 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:09
Jeśli zmiana ciśnienia reduktora zmienia czas wtrysku benzyny to świadczy tylko i wyłącznie o zwalonej korekcji po ciśnieniu w sterowniku gazu
Ciśnienie 1.8 bara w tej konfiguracji jest z kosmosu (dzięki Valtekom), trzeba zmniejszyć. Potem test wydajności parownika (po ustawieniach można się domyślić, że mocno pada ciśnienie). Potem 30km na benzynie, autokalibracja i chociaż mapki pokryj, to może coś z tego będzie.
właśnie kończę gazować swoją omegę i na zielonej hance na ciśnieniu 1,2 jako tako zaczyna to jeździć. Wydajność waldka jest śmieszna w porównaniu więc nie dziwię się, że ciśnienie podnieśli na 1,8.
Punkty niby są zebrane ale linia się nie wyrysowała. Podejrzewam, że redek do wymiany i wtryskiwacze też
#13 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:21
Bo to stary STAG 300, tam z tego co pamiętam nie rysowało "mapki" gazowej dopóki nie zebrało się mapki benzynowej.Punkty niby są zebrane ale linia się nie wyrysowała. Podejrzewam, że redek do wymiany i wtryskiwacze też
Co nie zmienia faktu, że mieszanki w instalacji sekwencyjnej nie reguluje się bezpośrednio ciśnieniem na parowniku. Tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy = mnożnikiem.Wydajność waldka jest śmieszna w porównaniu więc nie dziwię się, że ciśnienie podnieśli na 1,8.
btw. Tak właściwie to ustawienie sekwencji w większości wcale nie polega na ustawieniu mieszanki
#14 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:27
Co nie zmienia faktu, że mieszanki w instalacji sekwencyjnej nie reguluje się bezpośrednio ciśnieniem na parowniku. Tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy = mnożnikiem.
Bezpośrednio oczywiście że nie ale wstępnie musisz ustawić jakiś punkt odniesienia.
#15 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:39
Bezpośrednio oczywiście że nie ale wstępnie musisz ustawić jakiś punkt odniesienia.
Do wstępnego ciśnienia obligują ciebie zainstalowane komponenty ciśnienie zalecane dla reduktora oraz dla wtryskiwaczy bo każdy producent podaje parametry pracy dla swoich wyrobów i jezeli coś nie pasuje oznacza że instalacja została żle dobrana i kombinowanie wysokim ciśnieniem to zwykłe druciarstwo
#16 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 23:47
Czyli najpierw śruba na reduktorze ustawić żeby pokazywalo 1.2. Potem przestawić ciśnienie robocze, autokalibracja i zbieranie map?
#17 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 07:44
Przy autokalibracji ciśnienie robocze się samo ustawi.Potem przestawić ciśnienie robocze, autokalibracja i zbieranie map?
#18 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 07:45
Do wstępnego ciśnienia obligują ciebie zainstalowane komponenty ciśnienie zalecane dla reduktora oraz dla wtryskiwaczy bo każdy producent podaje parametry pracy dla swoich wyrobów i jezeli coś nie pasuje oznacza że instalacja została żle dobrana i kombinowanie wysokim ciśnieniem to zwykłe druciarstwo
zgadza się. Ale waldek jest w zestawie i 90% zakładów je montuje bo są tanie. A omega v6 jest autem wymagającym i trudnym w montażu i stąd później takie cyrki.
#19 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 09:43
227 000km wymiana tłoczków wtryskiwaczy
238 000km naprawa wtryskiwacza 1 cyl.
Reduktor EMMEGAS P-250
Teraz auto ma nakulane ponad 260 000km
Jest sens się z tym bawić czy wymienić wtryski?