Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ciśnienie gazu + mapy do oceny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2013 - 18:36

Witam
W kolejnej Omedze w kolekcji mam problem z gazem. W sumie to z gazownikiem który jak widzi V6 to gubi sens życia i woła jakiegoś młodego machera, niby bardziej kumatego :oonie:

Po zakupie auto średnio przyspieszało ( przerywało) i wyskakiwał błąd sondy. Pojechałem do owego gaziarza. Na dzień dobry zwiększył ciśnienie gazu na wyższe ( powiedział że poprzednie było ustawione jak dla litrowego silnika, z tym że nie wiem jakie było :dziura:
Przy okazji zalecił wymianę świec i kabli ( winowajcy przerywania). Świeczki faktycznie były w oleju, kable też skończyły żywot. Założyłem nowe kable świece i wyczyściłem gniazda z oleju. Problem nie zniknął. Po kilku dniach doszedłem do wniosku (dzięki forum) że termostat puszcza i silnik się nie grzeje do odpowiedniej temp. Wymieniłem wkład i wszystko się naprawiło. Check zniknął auto zaczęło przyspieszać. Zainspirowany gadaniem gazownika podłączyłem dzisiaj gaz pod kompa. Moim oczom nie ukazały się mapy :masakra: Jutro zanim ruszę do pracy puszczę kalibrację i przejadę na benie (70km chyba wystarczy) to się wyrysuję a potem na gazie.

Nurtują mnie dwa problemy:

1. Ciśnienie robocze gazu- czy nie jest za wysokie? Czasami przy ruszaniu mam wrażenie że silnik się zalewa i trochę pierdzi w wydech. Nie wiem czy to ma znaczenie ale na postoju przy włączonej klimie, spalanie chwilowe pokazuje 1.1 - 1.2 L

2. Na wolnych obrotach ( na gazie) czuć lekkie wibrację spowodowane nie równą pracą silnika i delikatne pierdzenie w wydech (wydech szczelny). Po odłączeniu wtryskiwacza nr 2 silnik pracuje równo i nic w wydechu nie słychać. Wtryskiwacz się kończy czy może inna przyczyna?

Na benie wszystko działa, nic się nie dusi itd.
Spalanie gazu w trasie do 110km/h ok 12l/100km.

Jakby komu się chciało pomóc wrzucam ustawienia gazu.

Z góry dziękuję za pomoc i nie krzyczcie za bardzo, ale w mojej okolicy ciężko o dobrego gazownika :masakra:

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 20:48

ciśnienie gazu masz o wiele za duże. 1,2-1,3 bara to jest max dla wolnossaków. Czasy na benzynie masz 3,2-3,4 a na gazie benzynowe masz 2,6-2,7. Za bogata mieszanka i stąd się zalewa.

Ciśnienie do obniżenia, mapa benzynowa do zebrania, póżniej zbierz mapę na gazie i trzeba będzie wyrzeźbić mnożnik.

#3 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2013 - 20:55

Oki czyli najpierw obniżam ciśnienie robocze, potem autokalibracja i zbieranie mapek? 30km na benie i 30 na LPG wystarczy do wyrysowania dobrych map?

#4 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 21:00

Po zmniejszeniu cisnienia do 1,2bara (na początek) możesz zrobić autokalibrację ale nie musisz. Wystarczy, że zobaczysz jakie są czasy na benzynie i ważne żeby po przepięciu na gaz czasy benzynowe się nie zmieniły. Jeżeli na gazie czasy benzynowe będą dłuższe to ciśnienie do góry, jeżeli krótsze to zmniejszasz ciśnienie.

#5 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2013 - 21:03

Oki jutro będę się bawił z ciśnieniem i zbiorę nowe mapki i wrzucę to będzie można rzeźbić dalej :) Dzięki za pomoc

#6 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 21:05

nie ma sprawy, będziesz miał problemy to pisz

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 marca 2013 - 21:23

Jeżeli na gazie czasy benzynowe będą dłuższe to ciśnienie do góry, jeżeli krótsze to zmniejszasz ciśnienie.

Kolego jakie ciśnienie, chyba ci się pomyliło z mnożnikiem.

Czasy na benzynie masz 3,2-3,4 a na gazie benzynowe masz 2,6-2,7. Za bogata mieszanka i stąd się zalewa.

Tyle, że pierwszym screenie silnik nie był rozgrzany. Czasy na wolnych ~2.7 są jak najbardziej poprawne.

#8 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2013 - 21:38

Więc co robić?

#9 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 21:48

Kolego jakie ciśnienie, chyba ci się pomyliło z mnożnikiem.
Tyle, że pierwszym screenie silnik nie był rozgrzany. Czasy na wolnych ~2.7 są jak najbardziej poprawne.


Nic mi się nie pomyliło. Jeżeli jadąc na gazie czasy benzynowe masz dłuższe niż na benzynie to znaczy, że ECU wydłuża czas wtrysku. A dlaczego wydłuża? Ano dlatego, że widzi ubogą mieszankę.
No to co trzeba zrobić? Trzeba podnieść ciśnienie. Mnożnikiem też można operować, ale nie w przypadku kiedy masz ciśnienie 1,8 bara :o

#10 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 marca 2013 - 21:58

Jeśli zmiana ciśnienia reduktora zmienia czas wtrysku benzyny to świadczy tylko i wyłącznie o zwalonej korekcji po ciśnieniu w sterowniku gazu :)

Ciśnienie 1.8 bara w tej konfiguracji jest z kosmosu (dzięki Valtekom), trzeba zmniejszyć. Potem test wydajności parownika (po ustawieniach można się domyślić, że mocno pada ciśnienie). Potem 30km na benzynie, autokalibracja i chociaż mapki pokryj, to może coś z tego będzie.

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2013 - 22:03

Więc co robić?


Zacznij od tego że te wtryskiwacze nie działają prawidłowo powyżej 1,2 bara i jeżeli chcesz koniecznie jeżdzić na nich to zmniejsz ciśnienie na 1,20 śrubką na reduktorze i zrób kalibracje , tylko że wcześniej pewnie trzeba je wyremontować i skalibrować jak już mają długi przebieg.

#12 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 22:09

Jeśli zmiana ciśnienia reduktora zmienia czas wtrysku benzyny to świadczy tylko i wyłącznie o zwalonej korekcji po ciśnieniu w sterowniku gazu :)

Ciśnienie 1.8 bara w tej konfiguracji jest z kosmosu (dzięki Valtekom), trzeba zmniejszyć. Potem test wydajności parownika (po ustawieniach można się domyślić, że mocno pada ciśnienie). Potem 30km na benzynie, autokalibracja i chociaż mapki pokryj, to może coś z tego będzie.


właśnie kończę gazować swoją omegę i na zielonej hance na ciśnieniu 1,2 jako tako zaczyna to jeździć. Wydajność waldka jest śmieszna w porównaniu więc nie dziwię się, że ciśnienie podnieśli na 1,8.

Punkty niby są zebrane ale linia się nie wyrysowała. Podejrzewam, że redek do wymiany i wtryskiwacze też :(

#13 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 marca 2013 - 22:21

Punkty niby są zebrane ale linia się nie wyrysowała. Podejrzewam, że redek do wymiany i wtryskiwacze też

Bo to stary STAG 300, tam z tego co pamiętam nie rysowało "mapki" gazowej dopóki nie zebrało się mapki benzynowej.

Wydajność waldka jest śmieszna w porównaniu więc nie dziwię się, że ciśnienie podnieśli na 1,8.

Co nie zmienia faktu, że mieszanki w instalacji sekwencyjnej nie reguluje się bezpośrednio ciśnieniem na parowniku. Tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy = mnożnikiem.
btw. Tak właściwie to ustawienie sekwencji w większości wcale nie polega na ustawieniu mieszanki :D

#14 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 18 marca 2013 - 22:27

Co nie zmienia faktu, że mieszanki w instalacji sekwencyjnej nie reguluje się bezpośrednio ciśnieniem na parowniku. Tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy = mnożnikiem.


Bezpośrednio oczywiście że nie ale wstępnie musisz ustawić jakiś punkt odniesienia.

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2013 - 22:39

Bezpośrednio oczywiście że nie ale wstępnie musisz ustawić jakiś punkt odniesienia.


Do wstępnego ciśnienia obligują ciebie zainstalowane komponenty ciśnienie zalecane dla reduktora oraz dla wtryskiwaczy bo każdy producent podaje parametry pracy dla swoich wyrobów i jezeli coś nie pasuje oznacza że instalacja została żle dobrana i kombinowanie wysokim ciśnieniem to zwykłe druciarstwo

#16 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2013 - 23:47

Hmm gazownik stwierdził ze reduktor jest oki. Wtryskiwacze były już regenerowane chyba 20kkm temu. Jutro sprawdzę papiery to napisze dokładnie.
Czyli najpierw śruba na reduktorze ustawić żeby pokazywalo 1.2. Potem przestawić ciśnienie robocze, autokalibracja i zbieranie map?

#17 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 19 marca 2013 - 07:44

Potem przestawić ciśnienie robocze, autokalibracja i zbieranie map?

Przy autokalibracji ciśnienie robocze się samo ustawi.

#18 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 19 marca 2013 - 07:45

Do wstępnego ciśnienia obligują ciebie zainstalowane komponenty ciśnienie zalecane dla reduktora oraz dla wtryskiwaczy bo każdy producent podaje parametry pracy dla swoich wyrobów i jezeli coś nie pasuje oznacza że instalacja została żle dobrana i kombinowanie wysokim ciśnieniem to zwykłe druciarstwo


zgadza się. Ale waldek jest w zestawie i 90% zakładów je montuje bo są tanie. A omega v6 jest autem wymagającym i trudnym w montażu i stąd później takie cyrki.

#19 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2013 - 09:43

Więc:
227 000km wymiana tłoczków wtryskiwaczy
238 000km naprawa wtryskiwacza 1 cyl.

Reduktor EMMEGAS P-250

Teraz auto ma nakulane ponad 260 000km

Jest sens się z tym bawić czy wymienić wtryski?

#20 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 19 marca 2013 - 09:52

trooliq zmniejszyłeś już to ciśnienie?