Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Zagadka Szpera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2013 - 11:55

Siema :)

Dzisiaj miałą miejsce ciekawa sytuacja, moze Wy mi pomozecie w odgadnieciu zagadki :)

Normalny zjadacz chleba ktory posiada szpere, ma taki wkład

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

I co nasuwa sie pytanie, co ma myslec człowiek kiedy ma taka szpere?

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

No to Panowie wykazac sie ktos cos wie? :)

przełozenie 38/8 = 4.22 Pacjent Omega V6 :)

#2 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 03 marzec 2013 - 13:25

Były dwa rodzaje szper w omedze. Starsze miały płytki cierne nawiercane a nowsze nacinane co poprawiło smarowanie tych płytek. Ta druga jeśli się nie mylę to ta nowsza.

#3 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2013 - 13:36

Szczerze to przewaliłem troche szper, i pierwszy raz widze cos takiego, no coz zobaczymy czy ktos jeszcze cos wie na ten temat :)

#4 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 03 marzec 2013 - 13:56

Ja mam szczęście do tych drugich
http://img40.imagesh...1766/szpera.jpg
Ta akurat jest z 97r 3.0v6

#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2013 - 14:00

a jakie przełozenie tam było jak otworzyles?

#6 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 03 marzec 2013 - 14:03

3.9 Taką szperę jak jest na pierwszym twoim zdjęciu znalazłem raz w 2.5TD z 94r.

#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2013 - 14:05

To w takim razie ktos sobie do tej mojej przełozenie 4.22 skołował :) Tak czy siak na tygodniu zmiana z 3.9 na 4.22 :) Thx za rosjasnienie :)

#8 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 03 marzec 2013 - 14:12

Ja się właśnie też zastanawiam nad zmianą z 3.9 na 4.22 bo wszystko co potrzebne mam tylko denerwuje mnie trochę krótka 5tka. Tym bardziej że mam skrzynie r25 a tam jest jeszcze krótsza 5tka niż normalnie w 3.0. Niestety nie ma nic za darmo. Jak zmienisz dyfer daj znać jakie wrażenia z jazdy:D

#9 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2013 - 23:30

Ja się właśnie też zastanawiam nad zmianą z 3.9 na 4.22 bo wszystko co potrzebne mam tylko denerwuje mnie trochę krótka 5tka. Tym bardziej że mam skrzynie r25 a tam jest jeszcze krótsza 5tka niż normalnie w 3.0. Niestety nie ma nic za darmo. Jak zmienisz dyfer daj znać jakie wrażenia z jazdy:D


jeśli auto z manualem a nie automatem, i służy nie do upalania a do normalnej jazdy - zostaw 3,9.

4,22 z manualem na dłuższą metę jest męczące w opcji dupowóz.

z tego co pamiętam, 140km/h = 4tys obr przy R28 ;)

#10 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 03 marzec 2013 - 23:44

No właśnie auto ogólnie służy do normalnej jazdy ale nie ukrywam że czasem lubię troszkę poupalać. Jako że wymiana dyfra to jest max 1h roboty chyba założę na próbę 4.22 w którym zastosuje dodatkowo e-szpere. Jak sie sprawdzi to złoże to na normalnej szperze. Tylko że narazie silnik i tak leży obok auta więc muszę jeszcze chwile poczekać.

#11 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marzec 2013 - 07:31

ja juz miałem 4.22 w byłej Omedze i dawał bardzo rade :)


dlatego nie ma co myslec tylko zakładac :)

#12 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marzec 2013 - 09:24

Póki się jeździ po mieście to 4.22 jest OK, ale jak się jedzie autostradą to zaczyna być męczące. Spalanie większe, silnik wyje. Tak jak piszecie to max. godzina roboty więc jak jest możliwość to 3.9 bym sobie zostawił na np. wakacje i dłuższe wyjazdy.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 marzec 2013 - 13:11

przesadzacie z tymi obrotami :)
Jeżdżę na 4.22 i przy 160km/h na autostradzie mam coś kolo 4tyś rpm... - spalanie ok. 11-12...
Testowałem ją też na V max i był licznikowe 235 i odcinka na V biegu.

Różnica jest zauważalna ale nie ma tragedii.. silnik nie wyje.. spalanie minimalnie większe :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 marzec 2013 - 14:24

Póki się jeździ po mieście to 4.22 jest OK, ale jak się jedzie autostradą to zaczyna być męczące. Spalanie większe, silnik wyje. Tak jak piszecie to max. godzina roboty więc jak jest możliwość to 3.9 bym sobie zostawił na np. wakacje i dłuższe wyjazdy.


Dokładnie tak jak piszesz:)

Wysłane z mojego GT-I9300

#15 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marzec 2013 - 09:28

przesadzacie z tymi obrotami :)
Jeżdżę na 4.22 i przy 160km/h na autostradzie mam coś kolo 4tyś rpm... - spalanie ok. 11-12...


to jest 4,22 z R28

https://picasaweb.go...093514615228194


...także jak masz manual i 4000 przy 160, to chyba musisz sprawdzić swoje przełożenie, bo na 4,22 to nie wygląda ;)