Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

katalizatory - a hałas


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 14:23

U mnie silnik pali olej. Wiem, bo po postoju i odpaleniu puszcza niebieski dym jak dam gaz. Zastanawiam sie jakie to moze miec powiazanie ze spalaniem. Mam juz wszystko I bede robil glowice, ale drapie sie po glowie czy to moze byc zapchany katalizator (auto jest mulowate, jak przegazuje na postoju na D to lacznik sie prostuje I jak go przegonie to smierdzi jajkami) czy moze sklad spalin powoduje taka prace sondy.
Niestety bez ciecia nie zobacze katalizatora I nie wiem czy nagaru jest na tyle malo, ze go wypali czy musze szukac nowego katalizatora.
Najsmieszniejsze jest to, ze analiza spalin wyszla duzo ponizej normy I w spalinach bylo malo HC czyli jakby nie palil oleju…

#62 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 14:43

Najsmieszniejsze jest to, ze analiza spalin wyszla duzo ponizej normy I w spalinach bylo malo HC czyli jakby nie palil oleju…

ciekawe rzeczy na tych analizach,mi na przeglądzie okresowym diagnosta powiedział że spaliny prawie idealne a katów w ogóle nie mam :smiech: :smiech: :smiech: cuda po prostu byle sztuka i kasa wpadła
chyba założę zwykły tłumik bo to kasa żadna a powinno być ciszej jak na rurce :hmm: zobaczymy jeszcze co powie gość co tym handluje czy da gwarancje że go nie wypluje przez te dwa lata :mur:

#63 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 14:50

Najsmieszniejsze jest to, ze analiza spalin wyszla duzo ponizej normy I w spalinach bylo malo HC czyli jakby nie palil oleju…

ciekawe rzeczy na tych analizach,mi na przeglądzie okresowym diagnosta powiedział że spaliny prawie idealne a katów w ogóle nie mam :smiech: :smiech: :smiech: cuda po prostu byle sztuka i kasa wpadła
chyba założę zwykły tłumik bo to kasa żadna a powinno być ciszej jak na rurce :hmm: zobaczymy jeszcze co powie gość co tym handluje czy da gwarancje że go nie wypluje przez te dwa lata :mur:

Widzisz, ja mam wydruk z analizy ktora zrobiono do przegladu zanim kupilem auto. Oczywiscie moze byc sciema. Pojechalem wiec sam do innego zakladu i chlopaki siedzieli ze mna 30 minut zeby sie przekonac, ze analiza jest identyczna z tym co dostalem wczesniej. Widzialem co pokazuje komp przy roznych obrotach. Albo obie maszyny sa tak rozkalibrowane, ze daja identyczne wyniki, albo ja juz nie wiem co z moim autem sie dzieje.. Teraz zrobilbym test pod obciazeniem, ale i tak nie mam do czego porownac.

#64 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 15:08

Teraz zrobilbym test pod obciazeniem, ale i tak nie mam do czego porownac.

nie pomogę nie zabrałem wydruków od djagnosty

a tak jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia bo gość od tłumików stwierdził że w 2,0 to by ten psełdo kat za 50pln by wytrzymał i tu pytanie ???czy V-ki mają aż taką wysoką temp.spalania ??przecież na chłopski rozum to te 2,5l dzieli się na połowę bo dwie rury i w sumie mniej spalin do odprowadzenia może w rzędówce 2,5 miał by za mały przelot i sie stopi :?: co wy o tym sądzicie bo jakoś po sobocie mi się słabo myśli :kumple:


oto odpowiedź od gościa z allegro odnośnie tego tłumika http://www.allegro.p...?item=396178334

to dostałem w odpowiedzi

"witam, bedzie pasować i ładnie wyciszy układ wydechowy jest to sprawdzone
przy tym silniku, zapraszamy do zakupów

ewentualnie można zastosowac katalizator na wkładzie metalowym 320zł szt i
to jest mocny katalizator który spełnia normy euro-2 i sie za szyko nie
wypali to warantuję,i to najbardzije wyciszy przy 2 szt mogę zrobic za szt.
300zł

oto lin do aukcji:

http://allegro.pl/it..._metalowy_.html

on jest do poj. 1.2 do 1.8 ale idą 2 więc obsłóża 2,5 litrowy silnik bez
problemu, gwarancja" koniec cytatu :mrgreen:

#65 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 19:26

w omegach (na pewno z silnikiem x20xev) do roku 96 byl montowany kat starego typu , wlasnie z tatkim wkladem metalowym
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#66 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 08:31

Ja wczoraj zdemontowalem glowice i pali olej jak diabli. Zastanawiam sie jak mocno katalizator jest zapchany, czy to moze jest tlumik srodkowy... Niestety bez ciecia sie nie dowiem

#67 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 12:14

w omegach (na pewno z silnikiem x20xev) do roku 96 byl montowany kat starego typu , wlasnie z tatkim wkladem metalowym

czy do tego typu kata tez musi być podłączony odkurzacz czy jago brak wpłynie na żywotność kata (bo znowu F16 z rana) sie zacznie

#68 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 14:34

orpocz tego ze odkurzacz ma przyspieszyc dzialanie (nagrzanie) kata (kazdego typu) to chyba ma to wplyw na zywotnosc....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#69 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2008 - 14:36

Nie wiem co jest w starych, ale w nowych “odkurzacz” dopala resztki paliwa po odpaleniu na zimno I jego brak przyspisza zuzycie katalizatora.

#70 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2008 - 13:40

a więc tak,założyłam strumienice ( będzie więcej kasi założę te metalowe katy) co do hałasu to na ciepłym silniku trochę ciszej jak na rurach ale za to spalanie spadło według kompa o 3,2l/100km a w naturze tak około 2-2,5l/100km więc jakaś tam korzyść z wymiany jest :mrgreen: zobaczymy ile wytrzymają zanim sie wypalą

#71 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2008 - 18:25

ale w nowych “odkurzacz” dopala resztki paliwa po odpaleniu na zimno

no toś ty wymyślił ? tu jest napisane co on robi

odkurzacz ma przyspieszyc dzialanie (nagrzanie) kata (kazdego typu)

bo to tylko pompa pompująca powietrze

#72 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2008 - 19:35

ale w nowych “odkurzacz” dopala resztki paliwa po odpaleniu na zimno

no toś ty wymyślił ? tu jest napisane co on robi


Przeczytałem ten wątek i widzę, że ludzie dalej piszą, że pompa "podgrzewa" katalizator, a ona tego nie robi. Tak samo jak usunięcie ma negatywny wpływ na żywotność katalizatora i najczęściej Ci którzy twierdzą, że nie, za rok wymieniają go u siebie,..

#73 OFFLINE   Lofty_uk

Lofty_uk
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 26 lipca 2008 - 19:35

Mialem ten problem w vectrze gsi jakis idiota poprzedni wlasciciel wyciol katy, ale wstawil w ich miejsce jakies wynalazki i auto dzieki temu mialo fajny dzwiek, bylo spoko dopoki nie pojechalem na przeglad i oblali mnie na spalinach kupilem uzywke na ebayu za... Ł30 funtow w bardzo dobrym stanie kompletny od kolektorow do katalizatorow nawt sondy byly... no i po zamontowaniu nie poznalem samochodu byl taki cichutki z poczatku nawet fajnie ale po pewnym czasie zaczolem tesknic za warkotem...
"He fought them all, in their homeland under their rules... and he beat them"

#74 OFFLINE   greg1969

greg1969
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 11 listopada 2008 - 21:02

Odświeżę temat. Panowie po lekturze forum w sprawie katalizatorów jestem na 99% przekonany, że zakupię uniwersalne katalizatory bosala 235zł/szt. na allegro.

http://www.allegro.p..._seat_opel.html

Co o tym sądzicie? Może ktoś już taki eksploatuje?
Acha jaka jest średnica rur przy katalizatorze w 2.5 V6 bo stary trzeba wyciąć i wspawać nowy. Średnice nowego podają 54mm??? A może ktoś ma gdzieś wymiary oryginalnego katalizatora (dlugość, wysokość, śzerokość)?

#75 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2008 - 21:44

kolego greg1969, jeżeli juz chcesz montowac uniwersalny to z metalowym wkładem http://www.allegro.p...owy_plaski.html bo ceramika przy LPG ci nie wytrzyma za długo

#76 OFFLINE   greg1969

greg1969
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 11 listopada 2008 - 22:32

Kristofer, dzięki za sugestie. jakos nie brałem tego pod uwagę zakupie metalowe. W dalszym ciagu Panowie jaka jest srednica tych rur przy katalizatorze oryginalnym bo muszę dobrać katalizatory do wspawania? Nie mam możliwości sprawdzenia teraz tego organoleptycznie.

#77 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2008 - 22:33

kolego greg1969, jeżeli juz chcesz montowac uniwersalny to z metalowym wkładem http://www.allegro.p...owy_plaski.html bo ceramika przy LPG ci nie wytrzyma za długo

A dlaczego ma nie wytrzymać długo? Pierwszy raz takie coś słyszę.
Nowe silniki pracują z ceramicznymi wkładami i dzięki nim można utrzymać poziom spalin w normie.

#78 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2008 - 17:02

[quote name='"mkaminski100"']
A dlaczego ma nie wytrzymać długo? Pierwszy raz takie coś słyszę.

I. jakość wykonania i materiałów stosowanych do zamienników
[quote name='mkaminski100']Nowe silniki pracują z ceramicznymi wkładami i dzięki nim można utrzymać poziom spalin w normie.[/quote]
tak i owszem nowe pracują na ceramicznych ale powiedz mi który z nich wychodzi z fabryczną instalacją LPG :?: a nadmierna temperatura robi swoje i po prostu pękają

Ogólnie ani ten metalowy ani ceramiczny zamiennik nie zastąpi oryginału (puszki po konserwie i tyle)

Średnica rury 50mm (na zewnątrz)

#79 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2008 - 18:19

Napisz tylko jaka jest efektywnosc wkladu stalowego wzgledem ceramiki i czy auto z 99-03 przejdzie przeglad na czyms takim. Reszta to dyskusja teoretykow.
Odnoszac sie do drugiej czesci to VW, Ford, Mercedes i kilka innych marek montuje LPG w fabryce i widzialem forda ktory nie ma zbiornika paliwa i na LPG zrobil prawie 200 tys mil! Auto co roku przechodzi spaliny bez problemu.

#80 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2008 - 19:23

czy auto z 99-03 przejdzie przeglad na czyms takim.

nie chodzi tu o auta z tych lat tylko z 1995 a ono nie musi spełniać normy euro 3(a taką spełnia) a co do przeglądów to moje przeszło na rurach i ponoć według diagnosty spaliny miał w normie a jak dobrze pamiętam to Kczech tu pisał że do 96 były montowane właśnie metalowe

Odnoszac sie do drugiej czesci to VW, Ford, Mercedes i kilka innych marek montuje LPG w fabryce i widzialem forda ktory nie ma zbiornika paliwa i na LPG zrobil prawie 200 tys mil! Auto co roku przechodzi spaliny bez problemu.

i miał założony zamiennik z allegro za 300pln :roll:
Kolego mkaminski100, na samym dole napisałem do czego się oby dwa nadają :mrgreen: może na wyspach sprzedają dobre zamienniki ale u nas ładnie wygląda tylko na zdjęciu i opusie jakie to wszystko jest cacy i jak dobrze działa dowód leży w piwnicy kompletny wydech z allegro (tanio oddam) działał przez 2tyskm.i się wydmuchał a tą 24 miesięczną gwarancją to sobie mogę :pupa: podetrzeć
No ale każdy ma swoje zdanie i rozum po prostu temat bez dna