Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pękł pasek klinowy - 2,5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kobusiniak

kobusiniak
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-12-2010

Napisany 11 grudnia 2010 - 11:30

Witam mam problem tego typu ze nagle wczoraj przy parkowaniu coś zgrzytneło gdy spojrzałem pod maskę pasek od alternatora jest bardzo luzny nie wiem co mogło to spowodować wydaje mi się ze rolki są wszystkie i kręcą się wszystkie . Jakby ktos mógł mi podpowiedzieć gdze szukahttp:

#22 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 11 grudnia 2010 - 20:07

sprawdż napinacz paska,mnie raz przeskoczył na drugą strone(chyba podczas zgaszenia silnika),czyli nic nie napinał

#23 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2010 - 21:52

dokładnie sprawdź czy sie pasek nie zblokował napinacz ;)

#24 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 grudnia 2010 - 01:44

Wszystko pięknie opisane, ale wydaje mi się, że nie trzeba odkręcać rolki napinacza, wystarczy przeciągnąć pętlę z paska i umiejscowić na kole pasowym pompy wodnej. Natomiast chciałbym wiedzieć gdzie podeprzeć tą "breszkę" żeby nie uszkodzić napinacza, ani "kołyski". pozdrawiam


Dokładnie, nie trzeba nic odkręcać tlko przełożyć pętelkę. Bez napinacza nie da się jeździć ( no może 2 dni) bo paski mają to do siebie że sie wyciągają dlatego w wiekszości silników ich naciąg reguluje się odcjyleniem alternatora. Tu jest lepsze rozwiązanie z napinaczem (sprężyna wybiera luz i jest git).

Gdzie brechę wsadzić dokłanie ci nie powiem bo robiłem to jakoś kilka razy odruchowo, podkładałem i jazda. Jedno co że ta sprężyna w oleju siedzi i to jest coś ala amortyzator, tak że na początku nie chciało ruszyć ale jak już drgnąło to lżej szło napiąć, czy podnieść jak wolisz całą tą rolkę. Musisz tak brechę podłożyć żeby ramię rolki chciało ścisnąć ten "tłumik drgań".

Co do takiej utkniętej śruby jak nie ma dojścia żeby wiercić to można przyłożyć nakrętkę powiedzmy o numer większą albo taką samą (chodzi o otwór w nakrętce vs utknięty gwint) i spawać ją od środka migomatem do tego gwint, potem dać jej ostygnąć albo polewać wodą i próbować wykręcić. Pewnie za pierwszym razem nie pójdzie i zerwie się ten spaw ale trzeba mieć poprostu więcej nakrętek od razu i trochę cierpliwości. W końcu miejscowo zaczyna od tego spawania rozgrzewać się blok i rozszeżać i wtedy powinien taki gwint póścić. Ważne żeby ten co będzie spawał umiał spawać :]. I ja poddałbym się dopiero po 15 niepowodzeniach. Mniej więcej tak to jest ale czasem jak nie jest mocno zapieczone to i za trzecim a i może za pierwszym razem puści. Jak da radę ją nawiercić (a ona pewnie jest o podwyższonej twardości więc miłego wiercenia) to trzeba zaopatrzyć się w metalowym w dobre "wykrętaki", bo takie z reala komplet za 8 PLN to sobie nawet w **** nie wkręcisz :] to powinno się dać. A nawet jak nawiercisz a się nie wykręci, to mnie migomat jak dotąd nie zawiódł a ze 3 albo 4 razy miałem okazję do takiej nierównej :) walki.

#25 OFFLINE   adamgd

adamgd
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 26 grudnia 2012 - 20:59

ja mam pytanko o numer paska :pokoj:

mam pytanko o numer paska

#26 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 27 grudnia 2012 - 10:13

Wejdz na strone InterCars-a przykladowo i tam sobie wybierz z listy swoj samochod, rocznik, rodzaj osprzetu i od razu nawet cennik dostanie ! :masakra: :oonie:

#27 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2016 - 07:08

Witam panowie.

Jaki kierunek gwintu jest na rolce napinacza. bo mi stanęła rolka i chcę ją samą wymienić.



#28 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2016 - 09:28

Lewy, w prawo odkercasz

Lewy, w prawo odkercasz

Sorki nie sprawdziłem że to dział diesel :-P w v6 tak jest więc możliwe że w dieslach też generalnie odkręcić w przeciwna niż się napina żeby pasek założyć