Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pękł pasek klinowy - 2,5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 października 2007 - 17:29

witam

Panowie pękł mi pasek klinowy- ten od pompy, wspomagania i alternatora

czy ma ktoś z was jakiś schemat jak go ponawijać na rolki i koła, jak go się naciąga??
czy coś trzeba odkręcić żeby go założyć??
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Kuba
Kuba

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 17:57

witaj. z tego co sie orietuje to napinacz musisz odkrecici byc moze oslone wentylatora. ja mam wiekszy problem bo mi rolka sie urwala a dokladniej sruba mocujaca rolke

#3 OFFLINE   MINIO

MINIO
  • 267 postów
  • Dołączył: 26-10-2006
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 06 października 2007 - 10:41

trzeba odkręcić jedną ze śrub od napinacza
ale zanim to to należy zdjąć kanał dolotu powietrza
ten z napisem turbo diesel i pod nim znajduje sie napinacz
a i jeśli masz klimę to musisz ściągnąć pasek klinowy od klimatyzacji

a tak powinny być założone paski
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2007 - 14:31

dziękuję kolego,
ułożenie paska rozgryzłem sam,
ale jak to w życiu bywa...
podczas nacigania napinacza pękło mi jego ramię ( kurna !!!), jest to aluminium nie jakiś kosmiczny stop, więc można to pospawać ( 30 pln )
dla tych co nie wiedzą krok po kroku:

odkrecamy plastikowy kolektor ( turbo diesel)
odkręcamy rolkę napinacza
rozkladamy pasek na wszystkie koła ( alternator nie)
przykręcamy rolkę napinacza
pasek mamy prawie założony,
mała breszka, naciągamy napinacz i wtedy nakładamy pasek na ostanie koło - alternatora - do niego jest po prostu najłatwiejszy dostęp

roboty niby mało, ale komora silnika jest tak zabudowana ze nie ma gdzie ręki wcisnąć,
najwięcej czasu zajeło mi wyplątanie starego paska, który się zaklinował na kole od wału

Pozdrawiam
Kuba

#5 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 17:27

witam a czy mozna zrobic cos takiego zeby zalozyc krotszy pasek i pominac jedna rolke ta miedzy alternatorem a pompa wspomagania bo sruba mocowania rolki sie urwala i jest problem z wykreceniem resztki sruby z otworu

#6 OFFLINE   JA

JA
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-09-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 06 października 2007 - 19:47

pominac jedna rolke ta miedzy alternatorem a pompa wspomagania


NIE

#7 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 20:56

a co sie stanie jak ja pomine? bo jak patrze na schemat powyzej to ta rolka wielkiej roli nie odgrywa

#8 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 06 października 2007 - 21:17

pasek może mieć mniejszy styk z rolkami które napędza , przez co będzie się ślizgał (nawet jak by ci się udało założyć,
po drygie nie jesteś w stanie wyliczyć ani dopasować długości paska , przez co będzie lużny.

#9 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2007 - 21:19

spróbować zawsze można, ale.....,

po co te rolki:
jedna to napina pasek,
ale obydwie powodują maksymalne oplecenie kół pasowych paskiem wieloklinowym,
jak pozbedziesz się jednej rolki to prawdopodobnie będzie ci się ślizgał pasek, szczególnie na alternatorze ( który stawia duży opór po załączeniu całej elektryki, itp...)

pomyślisz sobie: mocniej naciągne pasek, ale wtedy posypią ci się łożyska.

moja propozycja:
zrób dojście do miejsca awarii, odstaw auto do warsztatu, niech ci wykręcą urwaną śrubę- bystry mechanik da radę

Pozdrawiam
Kuba

#10 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 21:20

no ale jesli by mi sie udalo dopasowac taki pasek zeby byl odpowiedniej dlugosci to by chyba nie stanowilo problemu. chociaz najlepiej gdyby udalo sie wykrecic reszte tego gwontu z otworu i zwyczajnie rolke zpoerotem zalozyc

#11 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2007 - 21:23

pasek może mieć mniejszy styk z rolkami które napędza , przez co będzie się ślizgał (nawet jak by ci się udało założyć,
po drygie nie jesteś w stanie wyliczyć ani dopasować długości paska , przez co będzie lużny.


no i z kolęgą się zdublowałem

Pozdrawiam Pyrlandię
.......spędziłem tam piękne 8 lat życia........
Kuba

#12 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 21:25

wlasnie bylem w warsztacie to mi powiedzieli ze silnik trzeba wyciagac!!!! jutro wyjme chlodnice zeby dobre dojscie bylo i sprobuje nawiercic otwor w tej reszcie sruby i wykrecic ten gwint

#13 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2007 - 21:27

no ale jesli by mi sie udalo dopasowac taki pasek zeby byl odpowiedniej dlugosci to by chyba nie stanowilo problemu. chociaz najlepiej gdyby udalo sie wykrecic reszte tego gwontu z otworu i zwyczajnie rolke zpoerotem zalozyc


o rany ale kombinujesz.....
nie rób prowizorki, to nie fiat 126, ale myśl techniczna BMW ( chyba...), jak tak było, to tak musi być,
więcej czasu stracisz na kombinowanie a skutek będzie mizerny.

powtórzę: odstaw auto, niech ci wykręcą urwaną śrubę

na razie
Kuba

#14 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2007 - 21:30

wlasnie bylem w warsztacie to mi powiedzieli ze silnik trzeba wyciagac!!!! jutro wyjme chlodnice zeby dobre dojscie bylo i sprobuje nawiercic otwor w tej reszcie sruby i wykrecic ten gwint


spokojnie z tym wyjmowaniem silnika, to jest ostateczność
chyba są tam u ciebie inne warsztaty??
Pytaj się dalej???

Dasz radę i podziel się wiedzą którą zdobyłeś
Kuba

#15 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 21:37

warsztatow tu jest mnostwo ale wszedzie tak za miesiac kazali mi sie zglosic, sprobuje sam sobie z tym poradzic albo udam sie w rodzinne strony do swoich znajomych mechanikow do Wabrzezna. A tak na marginesie to co moglo byc powodem ze ta sruba sie urwala? Ja podejrzewam ze ona mi sie troche poluzowala bo mi cos piszczalo

#16 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 07:16

panowie a jak sciagnac pasek od klimy a srube od napinacza odkrecamy ta przy tym siłowniku na górze czy na rolce jak wymieniamy pasek klinowy

#17 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 23 listopada 2007 - 12:12

Musisz zwolnić śrubę na napinaczu paska klimatyzacji.Następnie wedlug schematu nalóż pasek klinowy na rolki .Przy nakladaniu, dużym śróbokrętem, musisz wcisnąć teleskopik napinający pasek klinowy (inaczej nie nalożysz).Póżniej pasek klimatyzacji -rolkę napinającą obracasz (by naciągnąć pasek) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.Pasek klinowy napina się automatycznie.

#18 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 23 listopada 2007 - 12:16

Jeżeli Oma jest z 1998 to pasek klimy napinasz w w przeciwną stronę.

#19 OFFLINE   valdigo63

valdigo63
  • 10 postów
  • Dołączył: 21-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 21 marca 2009 - 21:44

Wszystko pięknie opisane, ale wydaje mi się, że nie trzeba odkręcać rolki napinacza, wystarczy przeciągnąć pętlę z paska i umiejscowić na kole pasowym pompy wodnej. Natomiast chciałbym wiedzieć gdzie podeprzeć tą "breszkę" żeby nie uszkodzić napinacza, ani "kołyski". pozdrawiam

#20 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 marca 2009 - 22:00

Nie kombinuj tylko zaloz jak ma byc i sprawdz czy wszystkie lozyska na rolkach sa Ok! Bo mozesz miec wiekszy wydatek jak cos bedzie nie tak.Szczerze radze!!!