Omeśka puknięta w tył - jak ugryźć temat?
#1 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2013 - 22:32
Mam pytanie, bo dzisiaj trafiło na mnie i kobieta na światłach nie wyhamowała i wjechała mi (za przeproszeniem) w d*pę
KIA na zdjęciach nie wygląda tak źle - ale na żywo było o wiele gorzej, także 1:0 dla Omeśki, ale teraz pytanie, bo dostałem chyba akurat tak niefortunnie w zamek, że wygiął się przycisk i chociaż teraz go wciskam, to klapa ni cholery nie chce się otworzyć.
Czy spokojnie mogę sobie z nią kombinować i ewentualnie próbować otwierać czy czekać do przyjazdu rzeczoznawcy? Co ze zderzakiem też? Ściągać czy czekać na rzeczoznawcę?
Jeżeli mogę otworzyć to powiedzcie mi jak się do tego zabrać, skoro klapa ani drgnie?
Z góry dzięki za informacje
#2 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2013 - 22:45
#3 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2013 - 22:56
Tylko pytanie jak podejść klapę? Szarpać na siłę? Jeszcze wyrwę plastik z oświetleniem rejestracji, a znowu od środka przy zamkniętej klapie ciężko będzie rozbierać? Nie mam pomysłu na to ... Jutro z rana idę do garażu i będę kombinował.
#4 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 08:50
No właśnie chciałem obejrzeć podłogę, bo od tego zależy moja naprawa - jak coś jej się stało to oddam do ASO i z głowy, a jak tylko zderzak, belka pod zderzakiem i ewentualnie klapa to sobie sam wymienię te elementy.
Tylko pytanie jak podejść klapę? Szarpać na siłę? Jeszcze wyrwę plastik z oświetleniem rejestracji, a znowu od środka przy zamkniętej klapie ciężko będzie rozbierać? Nie mam pomysłu na to ... Jutro z rana idę do garażu i będę kombinował.
od środka nie powinno być tak złe.odkręcisz materiał i zamek na wierzchu.ja rozbierałem boczek na zamkniętych drzwiach jak mi pręcik spadł i podołałem wiec i ty nie powinieneś mieć problemu:D
#5 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 11:41
Także myślę, że wybiorę opcję gotówkową i sam we własnym zakresie to naprawię, teraz tylko poczekam na rzeczoznawcę i niech mi wyceni szkody
Powiedzcie mi tylko czy jak mam np porysowane plastiki to muszą mi zapłacić za malowanie? No i jak klapa jest wgięta do środka to mają wypłacić za nową i malowanie czy mogą mi wpisać prostowanie, szpachlowanie i malowanie? Ja nie mam zamiaru szpachlować klapy, bo to nie jest dobra opcja dla mnie.
#6 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 15:50
#7 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 17:04
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#8 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 20:19
.. to nie ruszaj nic do przyjazdu rzeczoznawcy a klapę próbuj przy nim otwierać niech ci pomoże, i pogadaj z mechanikiem ze jak zacznie rozbierać i zauważy ze jest jeszcze coś uszkodzone a nie ma tego w protokole to jeszcze raz musi przyjechać rzeczoznawca na miejsce naprawy auta i porobić fotki dopisać do naprawy...
Zgadzam się z qkasperq
Moja Omka jakiś czas temu również została trafiona. Wizualne obrażenia klapy takie jak w Omce ZeusSsa nie wiem jak wygląda zderzak, u mnie przybrał kształt fali. W ogóle
Okoliczność w jakiej doszło do sponiewierania mojej Omy? Zaparkowana na ulicy przed domem,dodam że ulica jest pod górę- niestety, "ktoś" swojego vw golfa zaparkował wyżej tyle, że najwyraźniej nie przejął się tym jak jest zabezpieczony na postoju w związku z czym golf samowolnie ,nabierając prędkości "pięknie" zjechał i zatrzymał się na mojej Omce :stop::twisted::twisted:
Sprawą zajęła się policja, temat poszedł dalej. Ja wraz z mężem niestety wystąpiliśmy do sądu przeciwko TU. Rzeczoznawca w protokole jasno określił uszkodzenia, ich zakres ale TU przychyliło się do opinii sprawcy,mianowicie w w swoim oświadczeniu napisał że tylko zderzak uległ uszkodzeniu :confused: . TU szybciutko zmieniło zdanie i postanowiło wypłacić pieniążki TYLKO za zderzak. Wiem jak wyglądała moja Omka przed tym zdarzeniem i powiem szczerze strasznie mnie taka decyzja. Sprawa w toku, niebawem Biegły sądowy będzie oglądał Omkę.
#9 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 01:52
Rysy nie są głębokie, ale są i będę chciał aby wszystko zostało przywrócone do stanu w jakim to miałem. Co do środka bagażnika, to zerknę tam w poniedziałek i zobaczę czy zamek czasami nie jest uszkodzony, ale klapa dostała tak, że wgięła się do środka, chociaż za bardzo tego nie widać.jeżeli w plastikach masz głębokie rysy to są do wymiany i lakierowania,i klapa tez do wymiany bo tym się trzaska a szpachla popęka.odkręć jeszcze plastik w bagażniku na ściance tylnej i zobacz czy tam wszystko proste
Ja łatwo ubezpieczalni nie odpuszczę, bo nie będę dawał gnojom zarabiać na krzywdzie innych i jak coś będzie nie tak to sprawa nie zostanie zakończona za szybko. Samochodem mogę jeździć, więc nie śpieszy mi się aż tak, a odsetki to oni ewentualnie zapłacą, a nie jaża\ebyś sie nie przeliczył z wyceną. jeśli niema zamienników dostępnych to ok ale firmy liczą zamienniki a nie ori części więc podjedz sobie do intercaru albo zadzwoń i zapytaj o dostępność część jak zderzak tył i tylna klapa, wszystkie firmy liczą zamienniki od tej firmy tylko ze uwzględniają max rabat jaki dla nich jest i np wg ich wyliczeń klapa kosztuje 200 zł a jak ty pójdziesz kupić to 300zł za malowanie jest stawka godzinowa wyliczana jak i za demontaż i założenie części, gdzieś miałem te stawki za co ile jak znajdę to zamieszczę a jeśli to nie ruszaj nic do przyjazdu rzeczoznawcy a klapę próbuj przy nim otwierać niech ci pomoże, i pogadaj z mechanikiem ze jak zacznie rozbierać i zauważy ze jest jeszcze coś uszkodzone a nie ma tego w protokole to jeszcze raz musi przyjechać rzeczoznawca na miejsce naprawy auta i porobić fotki dopisać do naprawy. jedynym największym grzechem firm ubezpieczeniowych jest to iż liczą zamienniki gdzie nie powinni tego robić.
#10 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 13:36
#11 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 18:02
#12 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 21:09
Jeszcze pytanko, bo ja mam tą lotkę irmschera na klapie - jak ona jest mocowana?
No i mam ciemną szybę z tyłu to jak wymieniam klapę to jak oni to liczą?
#13 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 21:33
#14 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 21:35
Ciekawe czy da radę tą klapę wyprostować? Pewnie nie bardzo ...
Jeszcze pytanko, bo ja mam tą lotkę irmschera na klapie - jak ona jest mocowana?
No i mam ciemną szybę z tyłu to jak wymieniam klapę to jak oni to liczą?
z klapą może być ciężko wyklepać bo to nie błotnik nie wyprowadzisz jej do odpowiednich kształtów.
co do lotki nie wypowiem się bo nie wiem niech powiedzą inni jak jest to ori czy na śruby czy na klej??
a z szybą to chyba nie problem będzie, wymontujesz ją z kolegą bo ona jest na gumie jak dobrze kojarzę nie nie jest wklejana i przełożysz do drugiej klapy
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#15 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 22:34
Tylna szyba nie jest wklejana? Nigdy specjalnie się nie przyglądałem, ale trochę dziwnie jakby tak zrobilia z szybą to chyba nie problem będzie, wymontujesz ją z kolegą bo ona jest na gumie jak dobrze kojarzę nie nie jest wklejana i przełożysz do drugiej klapy
No to jeżeli liczą jako element to muszą chyba też doliczyć uzbrojenie takiego elementu? Mam tutaj na myśli wymontowanie i zamontowanie szyby, zamka i nawet tej lotki?zapewne policzą klapę jako element bez szyb i innych dupereli. lotka jest albo na klej albo na śruby. jak ori nie przemontowana to zapewne śruby
#16 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 22:48
Tylna szyba nie jest wklejana? Nigdy specjalnie się nie przyglądałem, ale trochę dziwnie jakby tak zrobili
No to jeżeli liczą jako element to muszą chyba też doliczyć uzbrojenie takiego elementu? Mam tutaj na myśli wymontowanie i zamontowanie szyby, zamka i nawet tej lotki?
tak liczą rozebranie elementu i złożenie wg stawki godzinowej i w wycenie będziesz miał wszystko opisane szczegółowo ile czasu i jaka kwota za godzinę i cały koszt ,
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#17 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 23:16
#18 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 06:39
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#19 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 17:23
Ok dzięki za informację, będę o tym pamiętałtak i pilnuj żeby zaznaczał wyposazenie pojazdu dokładnie bo na tym potrafia zanizać zartość pojazdu przeczytaj dokładnie co wypisał i jak czegoś brakuje to niech dopisuje.
#20 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 21:45
W moim temacie to rzeczoznawca sprawdzał także grubość lakieru na uszkodzonej klapie- nadal oryginał.