Zimowy test ON - niekomercyjny
#1 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 00:33
jak już wspomniałem w temacie [OB & OBFL] mieszanie Arktycznego z innymi, chciałbym przeprowadzić test kilku rodzajów ON.
Odwiedziłem dzisiaj kilka stacji w moim mieście i kupiłem na każdej po 4 litry ON. Do przeprowadzenia testu użyłem przezroczystych baniaczków 5l.
Testowane będą paliwa:
Shell FuelSave Diesel
Shell V-Power Diesel
Statoil SupraDiesel
Statoil DieselGold Arktyczny
Lukoil ON
Bliska Ekodiesel Ultra
i dla porównania, letnie paliwo z Bliskiej lub Orlenu z dodatkiem depresatora.
Bańki z paliwem stoją na gołej ziemi przed domem, każda jest oddalona od siebie i od ściany, dodatkowo zabezpieczyłem każdy korek, podkładając pod niego folię, żeby uniknąć wilgoci, itp.
Mniej więcej za tydzień, planuję przelać paliwo z każdej bańki do pustych butelek PET, używając do tego papierowego filtra od ekspresu kawowego . Zobaczymy, czy są jakieś ślady parafiny. W przypadku korzystnych warunków pogodowych(czyli mrozów), test będzie kontynuowany.
Jutro postaram się zrobić zdjęcia, dodam, że na każde paliwo posiadam paragon i wszystkie zostały kupione dzisiaj(poza letnim, oczywiście).
Gdyby komuś przyszedł do głowy jakiś dodatkowy sposób przetestowania, to proszę pisać.
Od siebie dodam, że wizualnie właściwie nie widać różnic w paliwie, poza tym arktycznym. Kiedy ustawiałem bańki na ziemi, aż zwątpiłem, czy tam faktycznie jest ropa, bo wyglądało, jakby była tam woda i musiałem sprawdzić nosem:o.
Test zaczął się o 22, przy temperaturze -9st C.
#2 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 04:27
Witam,
jak już wspomniałem w temacie [OB & OBFL] mieszanie Arktycznego z innymi, chciałbym przeprowadzić test kilku rodzajów ON.
Odwiedziłem dzisiaj kilka stacji w moim mieście i kupiłem na każdej po 4 litry ON. Do przeprowadzenia testu użyłem przezroczystych baniaczków 5l.
Testowane będą paliwa:
Shell FuelSave Diesel
Shell V-Power Diesel
Statoil SupraDiesel
Statoil DieselGold Arktyczny
Lukoil ON
Bliska Ekodiesel Ultra
i dla porównania, letnie paliwo z Bliskiej lub Orlenu z dodatkiem depresatora.
Bańki z paliwem stoją na gołej ziemi przed domem, każda jest oddalona od siebie i od ściany, dodatkowo zabezpieczyłem każdy korek, podkładając pod niego folię, żeby uniknąć wilgoci, itp.
Mniej więcej za tydzień, planuję przelać paliwo z każdej bańki do pustych butelek PET, używając do tego papierowego filtra od ekspresu kawowego . Zobaczymy, czy są jakieś ślady parafiny. W przypadku korzystnych warunków pogodowych(czyli mrozów), test będzie kontynuowany.
Jutro postaram się zrobić zdjęcia, dodam, że na każde paliwo posiadam paragon i wszystkie zostały kupione dzisiaj(poza letnim, oczywiście).
Gdyby komuś przyszedł do głowy jakiś dodatkowy sposób przetestowania, to proszę pisać.
Od siebie dodam, że wizualnie właściwie nie widać różnic w paliwie, poza tym arktycznym. Kiedy ustawiałem bańki na ziemi, aż zwątpiłem, czy tam faktycznie jest ropa, bo wyglądało, jakby była tam woda i musiałem sprawdzić nosem:o.
Test zaczął się o 22, przy temperaturze -9st C.
Daj im troche postac. W weekend ma byc w nocy - 19*C to da jakis miarodajny wynik.
U mnie paliwo ktore zalegalo w starej pompie wtryskowej bylo przejsciowe (wrzesien/pazdziernik). Przy -12*C juz ladnie zaczelo sie scinac...
#3 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 08:40
Szkoda, że nie dałeś jeszcze Dynamica z Lotosu
#4 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 09:08
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 15:04
#7 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 15:26
#8 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 15:51
he he, nie baniak już wcześniej był taki ściśnięty.en "lukoil" to tak "zmalał" w bańce
właśnie ten arktyczny ze statoil wygląda jak benzyna. Reszta prawie niczym się nie różni, nawet vpower ...zagraniczna jest jak benzyna ma taki jasny kolor lekko zielonkawy
#9 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 16:57
Chyba, że bańki nie są z jednej parafii i stąd te przekłamanie.
#10 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 17:34
#11 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 18:25
#12 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 18:32
#13 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 18:57
#14 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 20:52
#15 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 23:18
Reszta baniek na razie bez skazy :hmmm:
#16 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2013 - 04:31
Zaglądałem dzisiaj i w letnim paliwie z dodatkiem depresatora, a także paliwie z Bliskiej i Lukoil zaczyna wytrącać się parafina. Na razie jest to cieniutka warstewka, ale jednak.
Reszta baniek na razie bez skazy :hmmm:
Czyli moje slowa sie potwierdzily jesli chodzi o scinanie sie paliwa przejsciowego ew. letniego...
#17 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 17:57
#18 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 10:19
Jutro postaram się przelać paliwo z baniek przez filtr i zobaczę w jakim jest stanie...
#19 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 17:04
No i co, mrozy się kończyły i wyników brak?
Powiedzcie mi jedno, skąd różnobarwność paliwa, olej napędowy jest jeden i ten sam i tak na prawdę nie powinien mieć różnej barwy. Ja rozumie że kiedyś były różnokolorowe paliwa, ale to dla tego że między innymi wiadomo było ile dana ma oktanów. Tu, kolor powinien być jeden i koniec.
Czyli jeżdżąc na opale można w razie szczegółowej kontroli wpierać że zatankowałem takie paliwo normalnie na stacji, a na jakiej to nie wiem i niech się czepiają kij wie kogo? Przecież nie ma obowiązku trzymania paragonów gdzie i kiedy tankowałem.
A skoro jak widać paliwa mają różny kolor od przeźroczystego do brązowego tzn. że jest duże prawdopodobieństwo że ON będzie też miało kolor czerwony tak?
#20 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 18:05
Powiedzcie mi jedno, skąd różnobarwność paliwa,
dodatki, uszlachetniacze.
A skoro jak widać paliwa mają różny kolor od przeźroczystego do brązowego tzn. że jest duże prawdopodobieństwo że ON będzie też miało kolor czerwony tak?
Opał jest specjalnie barwiony na czerwono. Więc jedynie musiałbyś mieć pecha i zatankować na lewej stacji żeby ON było czerwone