Witam
Jeżeli chodzi o sprawdzanie świec bez ich wykręcania to ja mam prostą i niezawodną metodę. Co prawda sprawdzimy jedynie czy świeca jest sprawna (zapewnia ciągłość obwodu), a nie czy np. grzeje obwódka przy końcu świecy a nie sam koniec świecy (miałem tez taki przypadek). Ale do rzeczy:
1. Trzeba rozpiąć kabelki łączące świece z sobą
2. Wziąć gruby przewód, jeden z końców podłączyć do "plusa" akumulatora, a drugim kolejno dotykać do świec.
Jeżeli świeca jest sprawna to podczas dotykania będzie iskrzyć (świeca pobiera ok. 7-9 Amperów), jeżeli nie iskrzy to padnięta.
Sposób został kilkakrotnie sprawdzony w praktyce na różnych modelach aut i pozwala wykryć uszkodzone elementy grzejne.
Pozdrawiam
[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny
#41 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2013 - 14:26
#42 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2013 - 15:39
Pod maską trzeba otworzyć tą skrzynkę obok akumulatora.
Wypiąć kostkę zaznaczoną na foto
Po wypięciu kostki za pomocą kawałka kabla łączyć po kolei te 6 grubych kabli z plusem akumulatora. Jeśli przy dotykaniu kablem styków na grubych kablach zaiskrzy można wstępnie uznać że świece są OK. Jeśli na którymś nie zaiskrzy to znaczy że świeca do wymiany.
to nawet cugiel dodawal w innym temacie
no ale foto mi nie wskoczylo ale juz wiem o co chodzi...
a wiec tak. bylem przy aucie i sprawdzilem swiece metoda na iskre.. i kazdy jeden kabelek iskrzy... slabo to w dzien widac ale jednak widac... z tym ze przy zetknieciu jednego kabelka z plusem slychac jak pyka przekaźnik taki zielony zaraz kolo kostki.. przy reszcie kabli nie ma tego pykniecia....:pokoj:
#43 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2013 - 17:25
z tym ze przy zetknieciu jednego kabelka z plusem slychac jak pyka przekaźnik taki zielony zaraz kolo kostki.. przy reszcie kabli nie ma tego pykniecia....:pokoj:
bo to jest przekażnik,który uruchamia w tym czasie elektryczną pompke paliwa w baku.tak ma być,podczas grzania świec.
#44 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2013 - 22:54
A czy tak się dzieje przy każdym odpalaniu zimnego silnika czy tylko po dłuższym postoju?
Chodzi mi konkretnie o to jak pali zimny silnik po 1-2 godzinach od jazdy a jak po postoju 6-8 godzin.
Możliwe że wchodzi tutaj w grę problem z zapowietrzaniem.
Ale skoro to się stało wszystko po sprawdzaniu świec to chyba jednak te świece są do d*py.
Może też być kumulacja.
#45 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 07:38
-uszczelnienie mostu wtryskiwaczy
-zmiana przelewow
-powroty
-przewod bak-silnik
-ogarniecie baku z syfu
-regeneracja pompy wtryskowej
-świeże świece
-świeży akumulator
-poprawienie kabli od świec
Więc do wyboru do koloru ^_^
#46 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 08:09
#47 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 09:23
Gdyby to były świece to po godzinie na mrozie też powinny być problemy.
Może też się okazać że smok w baku jest przytkany i dopiero dwukrotne załączenie się pomki nabija do filtra odpowiednią ilość paliwa.
Trudno powiedzieć. Trzeba obadać wszystko po koli i tyle.
Najlepszym sposobem byłoby wymycie całego silnika karcherem i wysuszenie go do zera i obserwowanie czy gdzieś się leciutko nie poci. Tyle że zima jest i niestety ciężki temat bo kiedyś to musi wyschnąć.
Na chwilę obecną mozesz założyć zaworek zwrotny w baku co pozwoli ci przetrwać zimę.
A na wiosnę na spokojnie obadać układ.
#48 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 14:13
#49 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 15:04
może być padnięta miedziana uszczelka pod wtryskiemzauwazyłem ze 2 wtrysk mi sie poci i to sporo.....
#50 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 15:05
zauwazyłem ze 2 wtrysk mi sie poci i to sporo
albo podkładka miedziana pod wtryskiem
#51 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 23:31
Jeśli już to stalowa na łączeniu wtrysku.
Jaro.
Skoro Ci się lało z przelewu to znalazłeś jedną z przyczyn zapowietrzania się.
Bo skoro trzeba kręcić pół minuty to musi być coś jeszcze nie tak.
#52 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2013 - 07:40
#53 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2013 - 08:24
#54 OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 06:57
Ja mam podobny problem jak kolega. Mianowicie - po około 8 godz Omcia odpala dopiero po 4-5 kręceniu. Kopci przy tym niesamowicie. Jak już odpali mogę ją zgasić i odpala na dotyk. Zero spadku mocy itp. Ciepła też odpala na dotyk.
Wymieniłem filtr paliwa i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny.
I dalej to samo. Podpowiedzcie mi co jeszcze może być przyczyną bo dostaje już białej gorączki:masakra:
Pozdrawiam.
#55 OFFLINE
Napisany 16 maja 2013 - 08:55
Witam wszystkich serdecznie.
Ja mam podobny problem jak kolega. Mianowicie - po około 8 godz Omcia odpala dopiero po 4-5 kręceniu. Kopci przy tym niesamowicie. Jak już odpali mogę ją zgasić i odpala na dotyk. Zero spadku mocy itp. Ciepła też odpala na dotyk.
Wymieniłem filtr paliwa i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny.
I dalej to samo. Podpowiedzcie mi co jeszcze może być przyczyną bo dostaje już białej gorączki:masakra:
Pozdrawiam.
A przeczytałeś ten wątek od początku?W nim są wszystkie sposoby na rozwiązanie problemu.
2 posty wyżej kolega bsje27 konkretnie to wytłumaczył..a może ma Ci ktoś to zrobić?
#56 OFFLINE
Napisany 17 maja 2013 - 20:17
Pozdrawiam
#57 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2013 - 20:27
Odpala dopiero za trzecim razem. Jak odpali z ponownym jego uruchomieniem nie ma problemów.
Wcześniej kiedy nie było z tym problemów, po przekręceniu kluczyka słychać było,że coś się włącza (bzyczenie), obecnie cisza.
Co się powinno uruchomić po przekręceniu kluczyków ?
#58 OFFLINE
Napisany 21 lipca 2013 - 10:17
Przy przekręceniu zapłonu, powinna włączyć się dodatkowo pompa paliwa w baku.
#59 OFFLINE
Napisany 21 lipca 2013 - 10:48
"powinny grzać się świece- masz sprawne wszystkie"
Były wymieniane wszystkie świece ok. 3 miesiące temu.
Czy tam jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za grzanie świec po przekręceniu kluczyka ? Dodatkowo co pewien czas przepala mi bezpiecznik w skrzynce z przekaźnikami umieszczonej nad akumulatorem.
Jeżeli w tej skrzynce jest przekaźnik, to który to jest ?
W jaki sposób można sprawdzić czy włącza się pompa paliwowa ? Na słuch?
#60 OFFLINE
Napisany 21 lipca 2013 - 20:00