Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
128 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   damiandm19

damiandm19
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-05-2011

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:29

Witam kolejny raz i z inna awaria eh, w sobotę wróciłem po pracy do domu zgasiłem auto i udałem się do domu, w niedziele miałem urodziny i chciałem pojechać tu tam ale moje koffane auto nie było tej samej myśli,Gdy chciałem ja zapalić to zero odzewu,nawet dymka nie dała, naładowałem akumulator bo az się rozładował i w poniedziałek odpaliła jak pedał gazu dałem do samego spodu, pojechałem do mechanika sprawdzili świecę i wszystkie mam dobre,wymienili filtr paliwa bo był syf. ja dzisiaj po odbiór auta a ono jak kręcę to na takich małych obrotach sie odzywa a jak puściłem kluczyk to odrazu gaśnie, mechanik zaczon mi coś gadać ze może wtryski ? ale przecież jak już zapaliło w koncu to potem bez problemu pali, i tez silnik nie szarpie i takie tam naprawde fajnie chodzi, ale co jest nie tak ? dajcie info . bo moja omcia po 5 latach chyba mnie juz nie lubi :p

dodam ze teraz jak auto stoi dwie godiny i ostygło poszlem zapalić i zapaliła na dotyk, ale zobaczymy jutro rano bo bedzie taki problem jak opisałem wyżej

#2 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:35

odczytaj bledy moze sie dowiemy cos wiecej, podaj jakie spalanie masz na biegu jalowym, na rozgrzanym silniku bez wlaczonych odbiorników.

sprawdz jaki masz poczatek tloczenia, to pod kompem.
takie zachowanie moze miec rózne przyczyny.

#3 OFFLINE   damiandm19

damiandm19
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-05-2011

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:48

odczytaj bledy moze sie dowiemy cos wiecej, podaj jakie spalanie masz na biegu jalowym, na rozgrzanym silniku bez wlaczonych odbiorników.

sprawdz jaki masz poczatek tloczenia, to pod kompem.
takie zachowanie moze miec rózne przyczyny.


aha czyli ogólnie muszę podłączyć pod kompa bo nie jestem w stanie powiedzieć jakie mam spalanie bo niestety wersja bez komputera, dzięki za pierwsza odpowiedz

#4 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 16 stycznia 2013 - 20:02

ale mimo wszystko raz jeszcze świece (kolega cugiel ładnie opisał http://forum.omegakl....php?t=82318#16) i w baku powyżej 20l paliwa żebyś miał.

#5 OFFLINE   damiandm19

damiandm19
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-05-2011

Napisany 16 stycznia 2013 - 20:28

ale mimo wszystko raz jeszcze świece (kolega cugiel ładnie opisał http://forum.omegakl....php?t=82318#16) i w baku powyżej 20l paliwa żebyś miał.

bardzo fajnie opisane tu jest :p dzięki

#6 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 stycznia 2013 - 20:35

sprawdź bezpieczniki w trójkątnej skrzynce obok aku,
do sprawdzenia podgrzewacz paliwa

#7 OFFLINE   damiandm19

damiandm19
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-05-2011

Napisany 17 stycznia 2013 - 08:14

czy mam w moim silniku pompke paliwowa zeby podpompowac paliwo jak tak to powiedzcie gdzie

#8 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 17 stycznia 2013 - 08:28

pompka jest elektryczna i znajduje sie w zbiorniku... bynajmniej u mnie tak jest, chyba ze cos sie pozmienialo w wersjach po lifcie... kilka razy daj zaplon ale nie odpalaj i patrz czy paliwo dochodzi....

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 stycznia 2013 - 08:57

w baku, jak silnik zimny i włączysz zapłon i świece żarowe się włączą to w bagażniku powinieneś słyszeć buczenie,
jak silnik ciepły i włączysz zapłon pompka nie włącza sie, dopiero jak odpalisz silnik pompka rusza,
na zimnym jak odkręcisz śróbkę m6 na obudowie filtra paliwa do odpowietrzania i wąłczysz zapłon powinno paliwo lekko wyciekać-wtedy pompka w baku działa

#10 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 stycznia 2013 - 09:29

teraz nie ma aż takich mrozów więc może pompka paliwa w zbiorniku szwankuje, na początek sprawdź ją jak działa najlepiej włączyć zapłon i poluzować śrubkę na obudowie filtra ta na klucz 10 i jak paliwo będzie lecieć to pompka sprawna. Pompka chodzi tak długo jak świece grzeją tak więc dobrze jest to robić w 2 osoby.

#11 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 stycznia 2013 - 17:52

jak masz kombajn(caravan) to podnosisz klapę od koła zapasowego i tam zobaczysz taka blasze. pod nia masz całe te pierdoły związane z pompka. w sedesie(sedan) masz to bodajże pod siedzeniami.

#12 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 17 stycznia 2013 - 20:53

W sedesie jest pod wykladzina po prawej stronie w bagazniku ! Pod mala klapka 3 sruby na krzyzak

#13 OFFLINE   damiandm19

damiandm19
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-05-2011

Napisany 18 stycznia 2013 - 16:19

witam,a wiec świece mam wszystkie dobbre,wymieniony filtr paliwa(był szyf),sprawdzone przewody paliwowe i ubytki naprawione, a problem jest dalej:-( czyli wlaczam zaplon,swiece gasna i krece a ona tak delikatnie łapie i gdy puszczam za chwile sie poddaje i nie odpali,gdy trzymam na rozruszniku to tez cos zalapuje a po chwili slychac tylko jak kręci, chce zapalic ale coś ja blokuje,tak jakby paliwa za malo dostawala czy jak to sobie juz tlumaczyc bo nie wiem, mysle jeszcze czy to może zaworek na pompie moze byc powodem? dajcie swoje uwagi, a i dodam ze jak ja tak chwilę po mecze to zapali i normalnie juz potem pali i wszystko oki, dopiero jak po stoi tak 8 godzin problem wraca dzieki za uwage

#14 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2013 - 16:51

Typowy objaw zapowietrzania się. Gdzieś masz nieszczelność.
Poczytaj na forum o zapowietrzaniu się i cofaniu paliwa, jest 500 wątków na ten temat.

#15 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 18 stycznia 2013 - 18:59

Przy kręceniu się silnika - słychać, że w ogóle chce załapać czy się kręci dla samego kręcenia ? Piszesz, że przy kręceniu rozrusznikiem po chwili słychać jak się kręci - w sensie takie bzzzzzzzzzzz ??
Jak u Ciebie stan świec ? - u mnie jeden magik stwierdził, że świece są znakomite za pomocą moierników i metody iskrowej ... po wymianie odpala jak marzenie. Masz jakieś błędy na kompie ?

#16 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 12:56

sprawdź jeszcze dobrze świece żarowe,
bezpieczniki świec, bezpiecznik pompy elektrycznej z baku i jej przekaźnik.

#17 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 19 stycznia 2013 - 15:21

czy mam w moim silniku pompke paliwowa zeby podpompowac

damiandm19 Pamiętam, taką ręczną pompkę miałem w MB. W Omie nie ma, powinna się sama odpowietrzać.

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 stycznia 2013 - 08:58

świecę czy dobrze grzeją to można tylko sprawdzić wyjmując je i podłączając na krótko a na iskrzenie czy miernikiem albo na żarówkę to się tylko sprawdza czy po prostu nie są przepalone

#19 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 20 stycznia 2013 - 09:24

świecę czy dobrze grzeją to można tylko sprawdzić wyjmując je i podłączając na krótko a na iskrzenie czy miernikiem albo na żarówkę to się tylko sprawdza czy po prostu nie są przepalone


święta racja !!

#20 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 stycznia 2013 - 10:08

świecę czy dobrze grzeją to można tylko sprawdzić wyjmując je i podłączając na krótko a na iskrzenie czy miernikiem albo na żarówkę to się tylko sprawdza czy po prostu nie są przepalone


tak,wykręcasz i podpinasz i pod termometr tak?? Czy dobrze grzeją to pojęcie względne...jeżeli jest walnięta świecą powinien wywalić błąd po podpięciu sprzętu...jeżeli się wie jak sprawdzić świecę na krótko to jest w 90 procentach miarodajny test...a sugerowanie koledze wykręcanie świec żeby sprawdzić je na krótko to chyba nie jest dobry pomysł....zwłaszcza że jest ryzyko urwania...jak już to wykręcić i wkręcić nową...to moje zdanie..

Typowy objaw zapowietrzania się. Gdzieś masz nieszczelność.
Poczytaj na forum o zapowietrzaniu się i cofaniu paliwa, jest 500 wątków na ten temat.


i ja mam taką teorię...i montaż zaworka zwrotnego jest dobrą opcją...