Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej jak galareta w 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2007 - 11:26

Myśle ze tu nie ma co kombinowac, przerobic sie zpewne nie da poza tym silnik-skrzynia to nie miejsce na eksperymenty, trzeba dopasowac i dokupic takie jakie powiino byc i tyle. Wiem ze to nic odkrywczego, ale oszczednosci z reguły sie nie opłacają.

#22 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 11:29

tyle ze podobno do silnika od manuala zadne kolo zamachowe od automata nie pasuje. mechanik chce u tokarza dystans zrobic i dopiero do tego kolo przykrecic

#23 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2007 - 11:49

Zawsze można cos tam dorobic, tylko czy ten mechanik da ci 100 procent pewnosci ze kolo ci sie nie urwie, z jakiego materiału to bedzie zrobione. To nie jest szajba do pily do drewna , to jest połaczenia silnika ze szkrzynia i to musi miec swoja wytrzymałosc.

#24 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 11:55

wlasnie wiem i sie zastanawiam czy nie lepiej ten silnik sprzedac i kupic tak jak ma byc

#25 OFFLINE   MINIO

MINIO
  • 267 postów
  • Dołączył: 26-10-2006
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 30 września 2007 - 12:14

jak ma nie pasować skoro to ten sam silnik
czyżby miało inny rozstaw szpilek lub coś w tym stylu
zmieniasz koło i m musi być ok

ja kiedyś robiłem przeszczep w mojej babci audi 80
i silnik było o wiele nowszy bo z zwykłego diesla 16
na 16 tdi i tylko założyłem koło zamachowe ze starego silnika i było ok

wiec jak kupisz odpowiednie koło to chyba nie powinno być problemu
nie jestem pewien ale logicznie myśląc tak powinno być

#26 OFFLINE   JA

JA
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-09-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 30 września 2007 - 12:44

rafalskiTDS, z innej beki edytuj posty a nie walisz jedrn pod drugim :spor:

#27 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 12:47

a jaka to roznica?????? :evil:

#28 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 30 września 2007 - 12:56

ja bym lał pół syntetyka jak zaleca producent, a co do przebiegu to wlej Valvoline Maxlife dla dizla ( pół syntetyk ) jak tak bardzo ci zależy. ja mam 230 tys przejechane na pół syntetyku 10w 40 od nowości i dalej na taki zmieniam orginalny oplowski (GM)

#29 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 12:58

no taj ale jak ja mam juz wlany mineral i byc moze wczesniej tez taki mial to polsyntetyk nie zaszkodzi?

#30 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 30 września 2007 - 13:02

hmm .. z mojegu punktu widzenia to nie powinno zaszkodzić (ja byl lał pól syntetyka) bo syntetyki czyszczą silnik z syfu, bo są żadsze , ale się upewnij (poszukaj)

#31 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 13:08

no w warsztacie zalecili mi lac mineral przy tym przebiegu ale pomysle

#32 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 30 września 2007 - 21:05

Moja OMA ma przejechane ponad 300tys..Jeżdżę na CASTROLU pólsyntet
yku.Jeżeli chodzi o "galaretę" miej nadzieję że nie będzie tak jak u mojego kolegi-mechanika samochodowego.Polecil znajomemu MERCEDESA niby wszystko bylo w porządku ale po drugiej czy trzeciej wymianie oleju silnik stracil kompresję .Okazalo się że olej wyplukal uszczelniacze i byl do remontu.Od tej pory nie doradza przy zakupach.Mam nadzieję że Ty będziesz mial szczęście.

#33 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 września 2007 - 22:44

jak olej ci się zmienił w galaretę to praktycznie nie miałeś smarowania . ja tak miałem w poprzednim aucie tylko że w skrzyni biegów , mechanik nalał oleju a ok mieśiąc później miałem skrzynie do wymiany . jak miałeś olej w takim stanie to wydaje mi się że silnik do roboty się nadaję a to dymienie to pewnie przez to że pierścienie już nie trzymają . pozatym jak olej był w takim stanie to podejrzewam że pojeździł conajmniej z 60tyś . mam nadzieje że w twoim przypadku jest inaczej . nalej półsyntetyka i jedż na sprawdzenie kompresji .

#34 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2007 - 19:04

no tam gdzie zmienialem olej powiedzieli ze moze miec 30 tys przebiegu na tym oleju. a co do sprezania to jakby mial slabe to by chyba nie odpalal dobrze na zimno. a mi na dotyk pali

#35 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 01 października 2007 - 19:55

wyczujesz jak się pół syntetyka naleje ( bo on wypłukuje tzw doktorki - galaretki ) do uszczelniania

#36 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 października 2007 - 21:35

mi duzy fiat też na dotyk palił a oleju brał około litr na 100km . to jak pali nie świadczy o kondycji silnika . ja na twoim miejscu kompresje bym zbadał bo narazie wystarczy że zmienisz pierścienie jak sie okaze że jest kicha. a potem moze byc silnik do remontu.

#37 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2007 - 22:04

wiesz to juz moj ktorys diesel z kolei i takie tematy jak brak sprezania to ja wielokrotnie przerabialem. i wiem ze jak jest slabe sprezanie to nie ma mowy o odpalaniu. a nie porownuj tu duzego fiata bo to inna bajka raz ze ma zaplon iskrowy a dwa to ma silnik niskoprezny. wiec o sprezanie w swojej Omce jestem spokojny

#38 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 października 2007 - 22:11

łomatkoboska . moja niesamowita spostrzegawczość właśnie się zorientowała że mówimy o dieslu . to ja przepraszam niezauważyłem . no skoro tak to kompresja jest dobra . co nie zmienia faktu że silnik nie miał smarowania . nalej sobie ceramizera do oleju to ci ubytki w silniku powypełnia ale najpierw przepłucz go tym półsntetykiem .

#39 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2007 - 22:27

bylem z tym autem w ASO i zalecili poprostu ponowna wymiane oleju i odradzali dolewania do oleju jakichkolwiek wynalazkow. a i stwierdzili ze oleju raczej nie bierze skoro w silniku byl tak przepracowany olej co znaczy ze dolewek raczej nie mial robionych

#40 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 października 2007 - 23:44

no skoro tak jest to oby się wycieki nie pokazały po nalaniu nowego oleju .